hengelkeuze


Plaats reactie
mark spaanderman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-11-2013 12:32

06-02-2014 22:37

Beste medevissers ,

Ik ben nieuw op dit forum , ik zal mij even voorstellen mijn naam is mark , 17 jaartje oud & wonend in velserbroek

Aankomende zondag zal ik naar carp zwolle gaan om daar eens een paar hengel goed krom te buigen
Ik ben absoluut niet op zoek naar een halter om mezelf aan op te trekken want dat doen we wel in de sportschool.

Ik ben opzoek naar een mooi parabolisch stok met goede demping maar... Toch nog wel een beetje ruggegraad voor opstakelvissen en werpafstand circa 100+- meter

Nou is mijn blik geworpen op : Free Sprit , Century & Greys assortiment dit vind ik erg mooie hengels

Mijn vraag is uiteindelijk , heeft een van jullie ervaringen met deze hengels of een ander goede aanrader

- budget 300 +- per hengel


Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

07-02-2014 10:46

Leuk budget om een set hengels te kopen!

In eerste instantie moet je even nagaan welke gewichten je wilt gaan gooien, of dat je je aas voornamelijk uitvaart etc. Wil je loodgewichten van een gram of 120 ver weg zetten, dan heb je een zwaardere hengel nodig. Niet mijn ding.

Ik heb toentertijd een set laten afbouwen bij Dick, geheel naar mijn eigen keuze. Goede hengels met een goede dikte van de blank, en enorm veel demping ( belangrijk), in 2,25. Hoepelkrom en tegen obstakels ook prima in te zetten. Zelf afgebouwd met acht ogen. De meeste fabriekstokken worden afgebouwd met zes ogen. Puur op het gooien gericht.. jammer!

Zie hier interessant artikel:
http://www.rodvisions.nl/pdf/hefbomen%2 ... engels.pdf

Als je toch een stok wilt die je aangeeft zou ik kiezen voor een armalite of een Fatboy Slim. De armalite is een mooie parabolische stok.

succes!
~~Dreams can be true.~~
mark spaanderman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-11-2013 12:32

07-02-2014 21:53

Hoi tino ,

Ten eerste bedankt voor je reactie ,

Ik ben idd niet iemand van 6 ogen met 50mm startoog , en voor de zwaardere loden gebruik ik wel mijn voerboot

Ik ben echt opzoek naar een hengel waar ik plezier aan beleef , helaas heb ik niet het budget om meerdere hengelsets
En of mijn hengels te laten bouwen want ik heb heel lang gespaard om een budget van max 320 per hengel te sparen

De link van rodvisions was erg om te lezen en heeft me zeker op weg geholpen

Bedankt tino , je hebt me zeker een stap in de goede richting kunnen helpen

Gr
mark spaanderman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-11-2013 12:32

11-02-2014 11:11

Om toch nog even te reageren ,

Ik heb op de beurs een hoop hengels in mijn hand gehad oa free spirit greys enz

Toch vond ik ze allemaal net even te stijf of kwa afbouw het net niet

Totdat ik bij de century stand kwam , ik had mijn gedachte op de fbs omdat deze door century aangeprezen werdt als parabolische hengel . Toch vond ik hem in de top erg zwaar , hij ging mooi rond tot het eerste startoog maar het was het net niet & toen kreeg ik de C2 in mij handen : JEZUS WAT EEN HENGEL alles wat ik zocht had deze hengel , zo mooi parabolisch maar toch een goede reserve en heeel licht

Nu heb ik er 2 via marktplaats kunnen regelen , ik ben als een kind in een snoepwinkel

Mvg mark
Plaats reactie