Sonik SK3 vs The Force Rod R range hengels


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

10-11-2013 19:56

beste medeboarders,

ik wil binnekort 3 nieuwe hengels kopen, gezien ik geen 3e hengel kan aankomen waarvan ik er nu 2 heb (ron thompson panther).

nu is mijn vraag of er hier iemand ervaring heeft met 1 of beide hengels, zodat ik alles langs elkaar kan zetten.
het zou gaan om de 2.75 versie.

mvg
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

11-11-2013 22:27

vandaag naar de soniks wezen kijken.

Ze voelde heel licht aan en voelde daarom (in mijn ogen) ook vrij cheap en fragiel aan. (zal wel komen omdat mijn ''oude'' stokken wat zwaarder waren).
Ook oogde ze wat simpel en de blanks lijken dan ook heel veel op de warrior s.
Toch wilde ik de hengel eens bekijken wat hij kon en toen de winkelier door zijn knieen ging.... knap.. hengel gebroken op het onderste gedeelte van het topdeel.
De winkel eigenaar zei dat het wel eens voorkwam bij de 1e dril of 1e worp als er een foutje inzat, maar dat hij het pas 1x mee had gemaakt.
Terug naar binnen en een nieuwe gepakt omdat ik toch goede reacties had gehoord betreft de hengel. De winkelier ging wederom door zijn knieen en ik wilde de hengel wat liften en.... knap wederom top gebroken...

Mijn vertrouwen is daarom ook flink gezonken in Sonik.
Zal het een fabrieksfoutje zijn of ''wat ik haast niet geloof'' slechte stokken?
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-11-2013 08:19

Mart:

ik weet niet hoe het komt, maar dat is wel heel apart.

Zie mijn review over de soniks sk4 waar iemand van rond de 110 kilo aan heeft gehangen en de stok niet brak,.. ok de volle 110 zit er wel niet aan maar je begrijpt denk wel dat het aan aardig gewicht was wat er aan hing ;) En ja je hebt het over de sk3, maar ik zou je toch als advies willen geven kijk eens naar de sk4 of de sks...

Maar goed wat betreft de sk3 vond ik hem ook licht, de sk4 is wat zwaarder.
En dat ze cheap en fragiel aanvoelen is een persoonlijk iets, ik vond dat juist niet.

Daarbij heb ik geen aandelen in sonik, maar ik kan je wel zeggen dat het geen slechte stokken zijn en je ook goede garantie heb op de stokken mocht je daar uberhaupt gebruik van moeten maken ;)

wat betreft de force stokken, die had ik ook in me keuze, maar die zijn het niet geworden omdat ik ze er te overdreven vond uitzien met de zilver reelhouder en ik vond ze niet lekker in de hand liggen en vond ze vrij stug door buigen. Ook vond ik het balans in de stok teveel naar voren liggen en dat drilt voor mij niet goed af.

Maar ik zou als ik jou was ook zelf even gaan kijken naar de force misschien vind jij ze wel super, aangezien je vertrouwen is gezonken in de soniks :P

succes.
Oja joh!!!
robertino smith

12-11-2013 11:09

Mark Uitenhoven schreef:vandaag naar de soniks wezen kijken.


Hoi Mark, interessant die post van jou! Ben nu in het bezit van SK3 XTR 2.75 lbs, voor de aanschaf dezelfde test als jou gedaan, bij de winkelier (alleen dan zonder breken)! Nu is mijn vraag aan jou ging het hier om het nieuwe model SK3 (XTR) of het oude model? Dit jaar wat mooie karper mogen vangen op de Soniks SK3 3 lbs, hoewel de aktie in de top vrij zacht was, vond ik deze voor mijn manier van het vissen toch wat te stug. Vandaar de XTR 2.75 lbs

Mark Uitenhoven schreef:Ook oogde ze wat simpel


Dat vind ik juist het mooie aan de hengels, sober zonder toeters en bellen.

Met vriendelijke groet.
sven goumans
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-11-2013 09:28

13-11-2013 09:31

Hoi,

Dit jaar ook de SK3 (XTR) gekocht en ben er zeer tevreden over, buigen ver door en hebben toch nog genoeg reserves in het onderste deel.

groet :wink:
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

13-11-2013 10:42

robertino,

Als ik me niet vergis is toch alleen het design veranderd tussen de oude SK3 en de SK3 XTR?

Ik kan overigens nergens vinden uit hoeveel ton carbon de stokken zijn gemaakt en wat voor carbon top

De Sk4's vallen voor mij af, omdat ik een hengel wil met een mooie parabolische actie en aangezien de SK4 flinke zwiepstokken zijn valt deze voor mij af, daar ik overigens ook maar tot MAX 80/100 meter uit de kant vis

Met vriendelijke groet,
Mark
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-11-2013 16:10

@mark:

ik heb de sk4 en het zijn idd werpkanonnen, maar zeker wel parabolisch,... zowel vanaf een afstand tot onder de top kan je mooi de vis drillen en worden de klappen mooi op gepakt door de stok..

Geloof me ga er eens voor kijken en dan zul je merken dat je je mening bijstelt ;) en kijken en voelen kan altijd toch..

En ik vis ook niet verder dan 100m uit de kant en vaar ze ook nog eens vaak uit, maar goed.

succes met je keuze.

Gr.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

11-01-2014 22:02

Het zijn de sk3 xtr geworden 'n paar weken terug. Vond het wel netjes om nog even te reageren.
Inmiddels 2x gevist met de stokken.
Helaas nog geen vis mee mogen drillen, maar het zijn prettige stokken om te werpen...
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Plaats reactie