Warme compacte goede slaapzak


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

19-10-2013 16:12

Beste Carpboarders,

Nu het najaar is begonnen ben ik op zoek naar een nieuwe slaapzak.

Mijn huidige JRC Fleece 4-season is voor nachten met nachtvorst gewoonweg niet warm genoeg.

Ik ben dus op zoek naar een warme slaapzak die een flinke nachtvorst kan weerstaan, maar toch nog enigzins compact is in de opbergzak!
Het moet dus niet de ruimte van een halve kofferbak in beslag nemen. Liefst ook een beetje licht van gewicht.

Er zijn op dit moment erg veel slaapzakken op de markt die naar zeggen tot -10 warm blijven. Sommige met meerdere lagen, sommige juist weer niet. Elk jaar komen er ook weer nieuwe modellen bij, vandaar dit nieuwe topic. Budget is zo rond max 130 euro.

Hebben jullie enige tips/adviezen?

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-10-2013 16:27

Ik kan je maar één advies geven, loop eens bij de dump binnen en kijk eens voor een goede leger slaapzak. Ik weet dat er een hoop vissers zijn die het advies in de wind slaan, alleen al omdat er geen Fox, Nash of JRC op staat maar je kan daar voor heel weinig geld erg goed scoren.

Heb de mijne met een mazzeltje voor €5,- op de kop kunnen tikken en is bijzonder warm en 100% water en wind dicht. Er zit overigens ook een capuchon aan en een afsluit koord. Doe de capuchon op, trek deze aan en zo ook het sluitkoord om je hals, zo komt er geen koude lucht in en geen warme lucht uit.

Compact is hij ook nog eens en helemaal met een compressiezak:

Afbeelding

Doe er je voordeel mee, een kopen van €130,- kan natuurlijk ook gewoon :wink:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

21-10-2013 18:17

Bjorn, bedankt voor je tip! Maar helaas kunnen deze slaapzakken niet vast worden gemaakt op de stretcher. Dat is voor mij wel enigzins een nadeel. Nogal een woelige slaper :wink: Ik kan natuurlijk daar vast wel iets op verzinnen, maar dat moet ook weer extra mee dan!

Peter, ook bedankt voor jouw tip. Alleen heb ik express dit topic aangemaakt omdat er een hoop nieuwe slaapzakken op de markt zijn.
En ik toch wel met een paar eisen zit. Ik kan voor elke nieuwe slaapzak ook een nieuw topic aanmaken, maar daar zit ook nietmand op te wachten :wink:

Daarom vraag ik om persoonlijke ervaringen :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

21-10-2013 19:27

Bjorn Schoemacher schreef:Ik kan je maar één advies geven, loop eens bij de dump binnen en kijk eens voor een goede leger slaapzak. Ik weet dat er een hoop vissers zijn die het advies in de wind slaan, alleen al omdat er geen Fox, Nash of JRC op staat maar je kan daar voor heel weinig geld erg goed scoren.

Heb de mijne met een mazzeltje voor €5,- op de kop kunnen tikken en is bijzonder warm en 100% water en wind dicht. Er zit overigens ook een capuchon aan en een afsluit koord. Doe de capuchon op, trek deze aan en zo ook het sluitkoord om je hals, zo komt er geen koude lucht in en geen warme lucht uit.

Compact is hij ook nog eens en helemaal met een compressiezak:

Afbeelding

Doe er je voordeel mee, een kopen van €130,- kan natuurlijk ook gewoon :wink:


Wou ik net zeggen toen ik de topic tekst zag maar jij was me voor
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

22-10-2013 09:06

Mee eens.. Die legerslaapzakken zijn top qua warmte!

Helaas betaal je bij de voor de hengelsport gemaakte slaapzakken, altijd de hoofdprijs voor een kwalitatief vaker slechtere slaapzak.

Voordeel is wel weer twee ritsen, vastmaken stretcher etc.
~~Dreams can be true.~~
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

22-10-2013 09:52

Hier ook een m90 defensie slaapzak.
Mijn eerste nachtje er onder werd ik heerlijk warm wakker onder mijn brolly.
Bleek het -8 te zijn.

En ik ben toch echt wel een koukleum.

Ik had mijne voor 25 euro op mp. Een ritje langs d3 stomerij en klaar.(hij mag overgens ook gewoon in de wasmachine.
En het beste aan de slaapzak is wel de losse binnenhoes.
Blubber enz. Aan je broek maakt niet meer uit, binnen hoes in de wasmachine en klaar.
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

22-10-2013 10:31

Ik heb zelf gewoon een fox evo slaapzak van 80 euro heb er met -19 in liggen zweten dus is wat mij betreft goed zat en hij is ook water bestendig ben ooit wakker geworden met een plas water erop omdat ik vergeten was om een raampje digt te maken van mijn tent
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Plaats reactie