Stevige bivvy voor de koudere maanden


Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

10-09-2013 13:41

Ik vis nu al een tijdje met een brolly met inritsbare voorkant zodat je iets hebt wat op een bivvy lijkt, helaas niet erg stevig bij wind, weinig ruimte binnen en er is geen winterskin voor dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets robuusters en ben op zoek naar een allround bivvy, dus ook geschikt voor de koudere maanden.

Mijn eisen:

Goed bestand tegen wind en regen, gewicht is niet belangrijk maar stevigheid wel!
Voldoende ruimte voor één persoon met alle uitrusting, ook voor langere sessies (nu is het vaak zo dat ik bij langere sessies een extra tentje meeneem om voerboot, reserve kleding e.d. in te bewaren)
Robuust/dik grondzeil wat met haringen of iets dergelijks vast aan de tent zit, geen klitteband.
Genoeg ventilatieopeningen voor de warmere maanden.
Er moet een winterskin voor verkrijgbaar zijn
Gemakelijk op te zetten en af te breken door één persoon.

De tenten van Trakker zijn wel leuk maar toch wel prijzig.

Alle tips zijn welkom!!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

10-09-2013 14:11

Staar je zeker niet blind op merken als trakker of aqua. Voor een bak centen minder heb je in het assortiment van Ehmanss en JRC hele goede robuuste tenten die aan jouw eissen voldoen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

10-09-2013 14:14

Ben zelf erg blij met de Pro Line tenten, heb zowel de one man als de 2 persoons pro series. Beide hebben standaard een extra skin en lekker dik en soepel grondzeil welke je met haringen vast zet.

De 2 persoons is zonder skin wat krap in de diepte maar met skin er omheen win je veel ruimte i.v.m. de luifel. De laatst genoemde heeft ook twee ventilatie luiken achterin.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

10-09-2013 14:59

Ehmanns tenten.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

10-09-2013 17:58

Ga ook voor een ehmanns tent vorige week eentje gezien en die moeten echt niet onder doen voor trakker integendeel ik schat ze zelf hoger in,daarnaast wil ik ook nog een 2 mans chub super Cyfish dome of een CM Bivvy Attilas Super Dome 2.5Man kopen voor als de vrouw en kleine meegaan.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

10-09-2013 18:50

Zeker niet voor de Trakker Armo 2013 gaan! Is een kut tent :)
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

10-09-2013 21:26

De fox voyager (normale versie) kan ik je wel aanraden. Deze tent dit seizoen aangeschaft en bevalt me zeer goed. De voordelen van deze tent:
- staat stevig (afgelopen 2 nachten mee gevist met windkracht 5 à 6 en veel regen)
- ven tec doek
- grondzeil met klik systeem
- voor, achter en aan de zijkant ventilatie openingen
- opberg zakken binnen in de tent
- tent ruim genoeg (passen gemakkelijk 2 stretchers in)
- overwarp verkrijgbaar wat hem nog een meter langer maakt. Ideaal voor langere sessies.
- stevige grote opbergtas

Al met al erg tevreden, en nog geen nadelen ervaren.
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

10-09-2013 22:40

Bjorn Schoemacher schreef:Ben zelf erg blij met de Pro Line tenten, heb zowel de one man als de 2 persoons pro series. Beide hebben standaard een extra skin en lekker dik en soepel grondzeil welke je met haringen vast zet.

De 2 persoons is zonder skin wat krap in de diepte maar met skin er omheen win je veel ruimte i.v.m. de luifel. De laatst genoemde heeft ook twee ventilatie luiken achterin.



Heb net even gekeken op de website van proline, de pro series bivvy is echt wel super!!! Kost echter ook 550 euro! Vrij stevige prijs vind ik zelf, heb deze tent nog nergens "in het echt" gezien misschien toch het overwegen waard.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

11-09-2013 11:55

Vergeet echt niet naar Ehmanns te kijken via bukkumhengelsport.nl oid?
Dat zijn echt top tenten, ik heb zelf de Hot Spot si2 man met overwrap en bevalt mij super!

grt
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-09-2013 15:33

Heel simpel,...

koop een ehmanns zeker die 2 persoons versie is super groot en daar ga je echt plezier van krijgen en je blijft er lekker warm in en je kan er jaren mee doen, mits je wel normaal doet met je spullen ;)

succes..

owja prijs valt ruze mee vergeleken bij de trakker en aqua's,.. snap ook niet dat die zo achterlijk duur zijn maar goed.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-09-2013 15:45

Fox Eclipse!

Denk een van de meest stevige en ook ruime een persoonstenten die er zijn. Als de je de overwrap gebruikt passen er zelfs makkelijk 2 stretchers in de tent, met behoud van middenpad. Daarnaast is de kwaliteit van het doek erg goed en last but not least hij ziet er ook nog eens mooi uit. Geen nadelen? jawel, door de zware kwaliteit van doek en frame weegt de tent ook behoorlijk wat. Persoonlijk is me dat nu een beetje tegen gaan staan en zoek ik er nog een brolly oid bij voor de kortere sessies, maar de Eclipse blijft voor de langere (en koudere) sessies!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-09-2013 15:54

Ook gehad, ritsen van deur was ik niet over te spreken. Het doek wel, enkellaags nauwelijks condensatie. Echter kregen de stokken ook al vormen van uitbuigen op de uiteinden doordat er geen bescherming op zat zoals bij een Chub.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

11-09-2013 17:05

Ritsen van de fox/ fox Eclipse 2013 zijn enorm verbeterd denk zelf êên van de betere op de markt op het moment,maar doek van de eclipse 2013 is geen ventec,en grondzeil is inclipbaar inplaats dat je het met de haringen mee vast kan zetten,spijtige is dat al hun bivvys zo een inclipbaar grondzeil hebben anders had ik miss nog de Fox retreat xl overwogen (lijkt me zo vervelend dat nadat je je tent hebt opgezet je nog een grondzeil moet gaan bevestigen binnenin ...)ga toch ook voor de ehmanns gaan omdat dit êên van de weinige bivvys op de markt is die echt alle optie heeft en toch nog min 1,50h is bv een Trakker is al max 1,40 hoog,verder zijn er ook een aantal Echmanns versies met een hydrostatische druk van 15000/20000mm.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-09-2013 18:10

eeeuh naar mijn weten heeft de eclipse wel het ventec doek. Hoe dan ook,het doek bevalt mij iig zeer goed in termen van stevigheid en isolatie. Zeker met de wrap erover biedt 'ie iig veel beschutting tegen de 'elementen'
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-09-2013 18:21

Waarom per se geen inclipbaar grondzeil?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-09-2013 18:21

Zeker wel dat de versie die ik had ook het Ventec doek heeft. Muskieteninfill was te grof voor de kleinere mugjes, had ik geen zak aan.

Stevig is ie zeker, en zelfs enkeldaks nauwelijks condens
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

11-09-2013 18:28

Meerdere fox tenten, plu systemen gehad en gezien. De ritsen zijn echt ruk. Praktisch iedereen heeft na enkele malen gebruik een kapotte rits. Dat idee opzich al houdt mij tegen om ooit nog een fox tent te kopen. Ehmanns heeft op zijn beurt weer oerdegelijke ritsen en durf zelfs te beweren dat ze superieur zijn aan de fox tentjes. Op alle fronten.

Er zullen vast mensen zijn die zeggen dat er dan maar "normaal" met de ritsen moet worden omgegaan maar het zijn vistenten, geen kampeertentjes. Zelf vis ik vaker onder een plu dan in een tent maar mocht ik met een tent vissen en uberhaubt het deurtje dicht hebben, dan moet hij toch redelijk hufterproof zijn. Ik wil immers binnen no time met de hengel in mijn handen staan ipv rustig een ritsje open peuteren.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

11-09-2013 18:43

Andre Jacobs schreef:eeeuh naar mijn weten heeft de eclipse wel het ventec doek. Hoe dan ook,het doek bevalt mij iig zeer goed in termen van stevigheid en isolatie. Zeker met de wrap erover biedt 'ie iig veel beschutting tegen de 'elementen'

vandaar dat ik ook zei model 2013 nu de vorige modellen hadden dan weer prul ritsen...

Martijn Nederpel schreef:Waarom per se geen inclipbaar grondzeil?

wie heeft er nu zin nadat die zijn tent heeft opgezet smorgens vroeg nog half donker om de tent te gaan in kruipen om je grondzeil nog gaan vast te zetten...,waarom maken ze dat niet dat je het gewoon met de grondharingen mee vast maakt zo simpel als iets.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

11-09-2013 19:03

wie heeft er nu zin nadat die zijn tent heeft opgezet smorgens vroeg nog half donker om de tent te gaan in kruipen om je grondzeil nog gaan vast te zetten...,waarom maken ze dat niet dat je het gewoon met de grondharingen mee vast maakt zo simpel als iets.


Dat heeft de Trakker Armo 2013 ;) Alleen de rest is ruk van die tent.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

11-09-2013 19:13

James warner schreef:Meerdere fox tenten, plu systemen gehad en gezien. De ritsen zijn echt ruk. Praktisch iedereen heeft na enkele malen gebruik een kapotte rits. Dat idee opzich al houdt mij tegen om ooit nog een fox tent te kopen. Ehmanns heeft op zijn beurt weer oerdegelijke ritsen en durf zelfs te beweren dat ze superieur zijn aan de fox tentjes. Op alle fronten.

Er zullen vast mensen zijn die zeggen dat er dan maar "normaal" met de ritsen moet worden omgegaan maar het zijn vistenten, geen kampeertentjes. Zelf vis ik vaker onder een plu dan in een tent maar mocht ik met een tent vissen en uberhaubt het deurtje dicht hebben, dan moet hij toch redelijk hufterproof zijn. Ik wil immers binnen no time met de hengel in mijn handen staan ipv rustig een ritsje open peuteren.



Wat ik me afvraag m.b.t. ritsen, ik heb vroeger een paraplu (met de stang gewoon nog in de midden, kon je knikken en dat was het. Je zat dus altijd met een stang midden in de tent maar dat terzijde!!!) gehad met overwrap, de deur had ritsluitingen maar ook klittenband sluiting. Je kon dan 's nacht of bij slecht weer de deur openritsen maar het klittenband hield de deur mooi dicht en de wind en regen buiten de deur. Bij een aanbeet kon je gewoon "door" de deur naar buiten rennen. Prima systeem wat ik eigenlijk nergens meer ben tegengekomen. Waar is dat geweldige systeem gebleven???
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

11-09-2013 19:14

Remon v Wanrooij schreef:Dat heeft de Trakker Armo 2013 ;) Alleen de rest is ruk van die tent.

Ehmanns heeft dat ook en de rest is gewoon goed :)

nash double top extreme mk3 is ook een bivvy om eens te bekijken toch ook èèn van de betere op de markt,
deftig doek goede ritsen,binnentent en toch nog ruim binnentent kan je ook verwijderen.
Laatst gewijzigd door jimmy roskams op 11-09-2013 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-09-2013 19:17

Ik snap niet dat ze niet die crash zips van de slaapzakken in de deuren doen. Ruk je zo open..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

11-09-2013 19:35

Inderdaad Hubert en Sven, het kan zo simpel zijn....
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-09-2013 20:03

[quote="jimmy roskams"
wie heeft er nu zin nadat die zijn tent heeft opgezet smorgens vroeg nog half donker om de tent te gaan in kruipen om je grondzeil nog gaan vast te zetten...,waarom maken ze dat niet dat je het gewoon met de grondharingen mee vast maakt zo simpel als iets.[/quote]

Leuke is dat je tent op een ongelijke bodem een andere vorm krijgt dan je als met haringen vastgezette grondzijl. Been there done that. En ja was ook een trakker, en ja die lekte ook, en ja die had meer technische problemen, en ja die werden platgezegd klote opgelost door korda/ trakker.....
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

17-09-2013 22:03

Mannen, bedankt voor jullie tips en advies. Ik heb eens flink gezocht en kom eigenlijk op twee bivvy's uit.

Oftewel de Ehmanns PRO-ZONE SX 1 Man Bivvy met winterskin apart kopen
http://www.ehmanns.de/product_info.php?pID=391&pg_path=4&lang=de

Of de pro line pro series versie, hier zit de winterskin bij
http://www.proline-products.nl/products/pro_series_the_bivvy.html

Dilemma...