Gps op dieptemeters. (Dragonfly)


Plaats reactie
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-08-2013 07:49

Onlangs heb ik een nieuwe dieptemeter aangeschaft met daarop ook een gps/ kaart functie. Ideaal natuurlijk om je stekken en je basecamp te markeren wat uitvaren in de nacht makkelijker zou moeten maken. Zeker omdat ik niet zo stuk ben van het gebruik van fysieke markers.

Ik vraag mij nu af wat de ervaringen zijn m.b.t. de nauwkeurigheid van de gps posities en opgeslagen punten. Zijn dit (deci)meters? En hoe lang blijven de punten nauwkeurig i.v.m. het draaien van de aarde en satellieten?

De dieptemeter die ik nu gebruik is de Dragonfly van Raymarine.

Dank alvast.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

19-08-2013 10:19

Aangezien tekst niet door iedereen aangenomen wordt... test het zelf.
Zet een fysieke marker in het water op een meter of 100... je weet wel, zo`n ding wat je stek echt precies aangeeft. Zet het als wp in in de GPS en vaar er vanaf de kant 10 keer naar toe. Dit echt alleen op GPS doen en niet stiekem naar de marker varen :)
Mij niet de schuld geven wanneer het geen centimeters, geen decimeters maar 7 van de 10 keer meters verschil oplevert.... ben slechts de boodschapper.
Of het dan nog zo ideaal is...

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

19-08-2013 10:34

Ik ha ook voor zo nu en dan meters verschil.

Je gos maakt een berekening aan de hand van minimaal 3 satelieten.

Heeft hij contact met bv 7 satelieten werkt hij nauwkeuriger, valt het signaal van 1 sateliet weg verspringt ineens je meetpunt.


Dat is nou precies de reden dat een defensie tomtom 100.000 euro kost en een consumenten tomtom 8 tientjes
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-08-2013 11:22

Maar van een aantal mensen durf ik zaken wel aan te nemen hoor Erwin ;-)

Zelf proberen staat natuurlijk nog op het lijstje alleen nog geen kans voor gehad, tijdens het vissen laat ik het water het liefst ook met rust. Of het ideaal is was ook een beetje de vraag natuurlijk :wink:

Camiel, ik meen dat het apparaat op dit moment contact heeft met 6 satellieten, of hij ze allemaal gebruikt weet ik niet. Tussentijds gaat dat ding ook uit natuurlijk.

Binnenkort maar eens aan een test onderwerpen, laat het wel weten tegen die tijd!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

31-01-2015 10:33

Bjorn,

Heb je dit ooit nog getest? Ik ben wel benieuwd naar het resultaat namelijk.

mvg Ruben
Plaats reactie