Welke Beetmelder


Juul Boeijen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-06-2013 18:07

06-08-2013 20:32

hey

ik vis een poosje op karper en heb nu de fox x3 beetmelders. Helaas is 1tje stuk gegaan
en hoor ik deze in principe niet.
Nu ben ik op zoek naar nieuwe, of goeie 2e hands piepers. Mijn budget is rond de 200 a 300 euro.
Het liefst een draadloos systeem. Heb al gekeken naar 2e hands FOX DXR piepers, maar vraag me af of
deze niet te oud zijn. Zag op vismania ook een aanbieding TXR micro set met mircron M+ melders
alleen de melders zijn dan een instapmodel.
iemand anders nog tips?
Jan Snelders
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-05-2007 15:35
Locatie: brabant

06-08-2013 20:56

Kunt de fox mmxr nemen, fox eos x, delkim txi en er zullen er nog wel meer zijn die binnen je budget vallen.
Kijk even in het topic beetmelders, misschien zie je een beetmelder die aan je eisen voldoet en dan even op MP zoeken.
Daar zul je zeker wat gaan vinden.
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

07-08-2013 20:34

De nr one delkim Txi er is niks beters !
Jan Snelders
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-05-2007 15:35
Locatie: brabant

07-08-2013 20:54

mario de bruijne schreef:De nr one delkim Txi er is niks beters !

omdat?
Juul Boeijen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-06-2013 18:07

08-08-2013 12:58

Ja 2e hands Delkim's TXI lijken mij ook goed maar 2e hands nog altijd behoorlijk duur.
nu heb ik wat reacties gegeven op 2e hands fox piepers maar deze zijn 6 jaar oud,
en ik vraag me dan af of deze dan nog wel lang mee zullen gaan.
Nieuwe piepers zie ik bijna niet binnen het budget van 300 euro? met een ontvanger dan er bij
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

08-08-2013 13:13

Je zou eens naar het oude model ATT kunnen kijken. Setje van 3 zit nieuw net boven je budget, maar dan heb je wel compleet waterdichte piepers die tegen een stootje kunnen.
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

08-08-2013 14:00

Omdat het zo is gebruik ze al 20 jaar zonder nog maar 1 keer in de steek gelaten te zijn .
Het fijt dat je deze vraag stelt doet me denken dat je ze zelf niet gebruikt.?
Anders was je vraag overbodig. :wink:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

08-08-2013 14:38

Leeftijd van een kwaliteits beetmelder zegt in mijn ogen ook niets.

Mijn fox es jes staan nog steeds 2 x in de week aan de waterkant in weer en wind en eventueel ijs.
Deze kocht ik 12 jaar geleden en ook toen kocht ik ze al tweede hands.

Het lijkt er een beetje op dat de "nieuwe" piepers vaker problemen geven dan het oude spul
Jan Snelders
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-05-2007 15:35
Locatie: brabant

08-08-2013 17:38

mario de bruijne schreef:Omdat het zo is gebruik ze al 20 jaar zonder nog maar 1 keer in de steek gelaten te zijn .
Het fijt dat je deze vraag stelt doet me denken dat je ze zelf niet gebruikt.?
Anders was je vraag overbodig. :wink:

Klopt, gebruik ze niet, ondanks dat ze goed en mooi zijn. Maar wil daar alleen maar mee aangeven dat Delkim niet het enige merk is met goede beetmelders. :wink:
Jan Snelders
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-05-2007 15:35
Locatie: brabant

08-08-2013 17:42

Juul Boeijen schreef:Ja 2e hands Delkim's TXI lijken mij ook goed maar 2e hands nog altijd behoorlijk duur.
nu heb ik wat reacties gegeven op 2e hands fox piepers maar deze zijn 6 jaar oud,
en ik vraag me dan af of deze dan nog wel lang mee zullen gaan.
Nieuwe piepers zie ik bijna niet binnen het budget van 300 euro? met een ontvanger dan er bij

Goed merk beetmelders van 6 jaar oud is nog steeds "zo goed als nieuw"
Hebben normaal gezien weinig te lijden aan de waterkant.
Delkim TXI is net zoiets als de shimano 4500 baitrunner. CULT objecten. :P
Zijn zeker goed, ook al zijn ze 10 jaar oud. maar zoals ik al aangaf, er zijn een aantal merken piepers die erg goed zijn.
Daarom kun je ook gewoon kijken naar het uiterlijk van een van die piepers en daarop je keus baseren.
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

08-08-2013 20:35

Klopt Delkim is de enige met de beste beetmelders.
Er zijn nog wel wat merken met goede beetmelders.
Maar er kan er maar 1 het beste zijn .
Als je geen txi kan of wil betalen zijn er nog de plus en evo Voor een zachter prijsje
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-08-2013 07:06

sorry de beste beetmelder is nog steeds niet de delkim.

Zijn eerste concurrent, de optonic is nog steeds de beste.
It's okay 2 pay
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

09-08-2013 07:51

Bij Hareco wisten ze me te vertellen dat zowel Delkim en Fox het meest verkocht werd,maar dat Delkim het meest terug komt voor herstelling dus lijkt me toch ook niet de beste...Die Nash sirens moeten naar het schijnt toch ook leuk zijn maar het is beter om te wachten op versie 2 vanwege de kinderziektes met het eerste model,ben zelf ook op zoek naar nieuwe en wil alles liefst zo compact mogelijk terug back to basic en zo weinig mogelijk toeters of bellen ben er 3 jaar uit en het is precies nogal een doorgeschoten zaak carp vissen alle toch de handel erin.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-08-2013 08:01

Camiel Driehuis schreef:Leeftijd van een kwaliteits beetmelder zegt in mijn ogen ook niets.

Mijn fox es jes staan nog steeds 2 x in de week aan de waterkant in weer en wind en eventueel ijs.
Deze kocht ik 12 jaar geleden en ook toen kocht ik ze al tweede hands.

Het lijkt er een beetje op dat de "nieuwe" piepers vaker problemen geven dan het oude spul


Tegenwoordig moet de productie omhoog. Materiaal word duurder maar mensen willen steeds minder betalen, wat gebeurd er dan? Materialen worden goedkoper waar ze het kunnen pakken. Kwaliteit word minder en tegelijk je levensduur.

De meest spraak makende melders zoals Fox JRC Delkim zijn allemaal erg goede melders, en ja dan komen de andere (vogeltjes) merken die het zelfde "principe" kunnen maken voor minder.

Maar goed sommige fabrikanten hebben het zelf in de hand. Kijk eens naar fox lood van 85gr.... waarom moet dat €0,15 duurder zijn als de X2 lood... Er staat Fox op. Tsja :roll:

En dan heb je natuurlijk de mensen die "merk geil" zijn niet kijken wat het is, als er maar Shimano Delkim pro-line op staat. En de meest onbetaalbare RC Stoomboot die 5 kleppen heeft en 20 KG bollen kan vervoeren.

Het is wat je zelf het beste ligt! Natuurlijk daar kan je eeuwenlange discussies over hebben, waaronder ik zelf ook :wink:. Heel veel zelf proberen leer je het meest. En creëer jij je eigen style, waarbij je niet meer uit de 13e uit een dozijn bestaat. (wat wel erg lach wekkend is). Want het verhaal is 9 van de 10x het zelfde.... Iemand zei van dat ik mn lijnen daar moest neer leggen, en deze rig moest gebruiken... Dan is de vraag.... En heb je al wat gevangen???? Erm neuj.. Hmmm

Nu draaf ik zoals gewoonlijk weer eens door, but thats me :wink: :oops:

Wie moet zich nu eigenlijk achter de oren krabben?
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-08-2013 08:29

Als je back to basic wil gebruik dan een stukje zilverpapier :wink:
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

09-08-2013 08:31

Ach ja ik maak me niet druk .
Ik gaf t mijn advies wat hij er mee doe zal mij een zorg zijn .
En als je naar hareco ga en je. wil delkims kopen . Zulen ze zeggen dat fox meer terugkomt .
Dat heet verkooptechniek . Het product dat de klant wil is altijd het beste.
Hier in de regio is het 9 op 10 delkim uh omdat ze zo slecht zijn ?
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

09-08-2013 08:46

pj otte schreef:Als je back to basic wil gebruik dan een stukje zilverpapier :wink:

Overdag gebruik ik geen beetmelders om de simpele reden dat je ze niet nodig hebt...handig tja meestal storen die alleen maar aan de waterkant zoals zovele kijk me hier vissers ze op een hoog volume hebben staan
Nu als ik matriaal koop heb ik toch liever met een merk te doen wat zich al bewezen heeft zoals Delkim en fox eerlijkheids moet ik er wel bij vermelden dat ik nog nooit een Delkim heb gehad dus ga maar af op wat een andere zegt maar als ik dan hier en daar lees geen terugzak registratie (waar je eigenlijk ook zonder kan) en dat er toch veel terug gaan naar fabriek val ik meestal terug op Fox.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-08-2013 09:41

Afbeelding

Batterij er in en piepen maar, draadloos met al die stekkertjes in de regen was wel een brok ellende.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-08-2013 20:06

ATT of Delkim of bla bla bla

Fox heeft ook leuke voor betaalbare prijzen!

Tuurlijk zijn er goede piepers voor veel minder dan deze bekende naampjes.

markerworld even checken of Hareco. jrc heeft goede tegenwoordig en ACE en Skarp en zo kennen we wel even doorgaan. Tegenwoordig zijn ze goed doorontwikkeld en doen ze weinig onder van de grote jongens.


1tje raad ik zeker af! Striker .... piepers,niet aan beginnen.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

09-08-2013 20:16

Die van de Lidl die vond ik eigenlijk kijkend naar de prijs de beste...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2013 10:27

Er is er niet één de beste, zeker vandaag de dag niet meer. Verdiep je eens in wat een pieper doet en wat jij er van wil voordat je een keuze maakt tussen delkim en een ander merk. De een werkt met een trilplaatje, de ander met een wieltje. Beiden hebben voor en nadelen, maar bij mij persoonlijk zal er nooit meer een melder met een trilplaat in komen, of er moet echt iets veranderen in de registratie van die dingen.
Prachtig dat er hier iemand al 20 jaar doet met zijn txi's maar daar tegenover staan tientallen gevallen waarbij ze na een jaar of wat gewoon op en kapot zijn. Vergelijking met de 4500 slaat wat mij betreft dan ook nergens op.
Ik zou zelf heel erg voorzichtig zijn met het 2de hands kopen van piepers die ouder dan een jaar of 4 zijn, het risico is gewoon aanwezig dat je met andermans ellende opgescheept komt te zitten. Na een paar week thuis op de verwarming doen ze het allemaal prachtig, maar oh wee als ze aan de waterkant wat vorst, regen en mist tegenkomen...
Ik zou je graag een goed advies geven wat je dan wel zou moeten kopen voor dit budget, maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

12-08-2013 11:26

leen goudappel schreef:ATT of Delkim of bla bla bla

Fox heeft ook leuke voor betaalbare prijzen!

Tuurlijk zijn er goede piepers voor veel minder dan deze bekende naampjes.

markerworld even checken of Hareco. jrc heeft goede tegenwoordig en ACE en Skarp en zo kennen we wel even doorgaan. Tegenwoordig zijn ze goed doorontwikkeld en doen ze weinig onder van de grote jongens.


1tje raad ik zeker af! Striker .... piepers,niet aan beginnen.

Cheers


Als ik eentje kan en MAG afraden dan is dat zeker JRC radar,die slagen er niet in om 1 perfecte werkende set te leveren aan mij op 4 inruilbeurten ! Gewoon rechtsreeks in de winkel gecontroleert en daar waren er al fouten aanwezig,dan hebben ze nog niet eens de waterkant gezien! Mijn tweede set een 4+1 set waren al gehalveerd na drie dagen Frankrijk,dan staat ge daar met twee defecte beetmelders en dat gewoon door wat regen!Dus volmondig neen tegen de JRC radar!Anders lees ge het topic JRC Radar dsi maar eens,dna kunt ge veel ellende besparen!
kerim lafta
Berichten: 60
Lid geworden op: 29-01-2012 17:55
Locatie: Horst

12-08-2013 21:29

als je een kwaliteits beetmelder setje wil haal je een setje van ATT werkelijk onverwoestbare beetmelders voor een best aardig prijsje.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-08-2013 22:40

Ach, het is maar wat je zoekt en wil. Ook ik heb nog oud spul en het meeste werkt nog (originele Optonics, Carpsounders, Fox microns MX+, Spro Camou Carp, Ron Thompson set (draadloos)) en gebruik ik nog. Helaas zijn de Optonic Conversions (van BB - Bruins Boxmeer) dood, maar ik heb ze nog wel :) Ik verzamel die dingen geloof ik. Als iemand nog knuckleheads heeft? Geintje.

Het interesseert me gewoon geen reet wat een ander ervan denkt, hoewel veel oud-vissers vinden het zelfs wel cool vinden als ik met oude optonics zit te vissen. Het moet gewoon werken.

Draadloos: Het enige voordeel van de draadloze versie van beetverklikkers is dat je in woongebieden de beetmelders zelf zacht kan laten staan en de ontvanger in je zak kan hebben. Voor bewoners goed, voor jou goed.
Maar het lijkt wel of iedereen een draadloze wil hebben. Waarbij het nut voor de gebruiker niet altijd noodzakelijk of duidelijk is.

En de vraag voor 200 euro op marktplaats een tweedehands? Is er echt wel, als je gewoon niet vasthoudt aan merken of types die de prijzen ongewoon opdrijven. En met "minder" (maar daarmee niet minder goed) genoegen neemt.

Ik neem straks de FOX Microns (3 stuks) en de Carpsounders (5 stuks) mee naar Frankrijk. Als reserve of wat dan ook. De Foxjes zitten op een rodpod vast, de Carpsounders zitten op losse steunen. Hoef ik niet te switchen/los te schroeven :)
Jan Snelders
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-05-2007 15:35
Locatie: brabant

12-08-2013 23:04

Daaf Wolters schreef:Er is er niet één de beste, zeker vandaag de dag niet meer. Verdiep je eens in wat een pieper doet en wat jij er van wil voordat je een keuze maakt tussen delkim en een ander merk. De een werkt met een trilplaatje, de ander met een wieltje. Beiden hebben voor en nadelen, maar bij mij persoonlijk zal er nooit meer een melder met een trilplaat in komen, of er moet echt iets veranderen in de registratie van die dingen.
Prachtig dat er hier iemand al 20 jaar doet met zijn txi's maar daar tegenover staan tientallen gevallen waarbij ze na een jaar of wat gewoon op en kapot zijn. Vergelijking met de 4500 slaat wat mij betreft dan ook nergens op.
Ik zou zelf heel erg voorzichtig zijn met het 2de hands kopen van piepers die ouder dan een jaar of 4 zijn, het risico is gewoon aanwezig dat je met andermans ellende opgescheept komt te zitten. Na een paar week thuis op de verwarming doen ze het allemaal prachtig, maar oh wee als ze aan de waterkant wat vorst, regen en mist tegenkomen...
Ik zou je graag een goed advies geven wat je dan wel zou moeten kopen voor dit budget, maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten.


Daarmee wil ik dus ook zeggen dat het allemaal een beetje gehypet wordt. :wink: