vortex 240 roll-up


Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

31-07-2013 16:58

Ik zit er aan te denken om deze boot te kopen. Zijn er mensen die deze boot gebruiken?
Hij is makkelijk op te pompen en mee te nemen als ik de beschrijving geloof.
Is de boot ruim genoeg om voor 1 persoon materiaal (voor 1 nachtsessie) mee te nemen bij verkassen?
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

31-07-2013 23:07

Ik heb zelf ook een roll-up bootje van 2.30 m. gehad, spulletjes mee gaat best, zeker voor
een nachtje.

Zou je niet beter een airdeck nemen? Dit scheelt volgens mij echt met het sjouwen van je boot,
zowel formaat als gewicht in lege toestand. Dit vond ik zelf namelijk best tegenvallen bij mijn boot.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

31-07-2013 23:13

Heb je hem weg gedaan Remco!?

Zou inderdaad zelf ook voor een airdeck gaan, heb zelf de 1.8m en 3.2 van Pro-line en bevalt erg goed. Airdecks zijn trouwens wel los te koop weet alleen niet zeker of ze er goed in passen. Vortex is wel een erg mooie en goede boot!
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

31-07-2013 23:22

Ja, en voornamelijk om bovengenoemde redenen.

Dat ding lag alleen maar op zolder, te log om er elke keer mee 3 trappen af en vooral weer op te moeten
lopen.

De volgende wordt er zeker eentje met airdeck.

Ik zou me trouwens ook niet blind staren op Vortex hoor Bojan, geloof best dat het prima boten zijn
maar het kan goedkoper zeker als je niet perse een groene hoeft te hebben.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

01-08-2013 08:11

Daar heb je inderdaad gelijk in remco, airdeck leek me ook wel wat inderdaad, alleen zijn die bij vortex wel erg duur.
Ik zal even verder kijken inderdaad. Het ging er meer om of 2.30 groot genoeg was om mn spullen in te vervoeren.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

01-08-2013 10:24

Volgens mij zag ik het al ergens voorbij komen maar goed, je zou ook een los airdeck kunnen kopen.

Rubberbotendirect.nl heeft ze volgens mij, ik kom momenteel alleen niet op hun site
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

05-08-2013 18:32

Bojan,

Ik gebruik al jaren de 240 roll-up van Vortex. Als je veel alleen vist is het echt een perfect ding. Spullen in de boot om te verkassen of om bij je stek te komen red je makkelijk. Ik voer ook nagenoeg altijd met deze boot, binnen 5 minuten issie opgeblazen en ik denk dat je hem in 2 minuten weer in de tas hebt zitten. Ik heb er wel een andere pomp bij gekocht, van het type voetpomp die er bij geleverd wordt heb ik er in een jaar tijd 2 doormidden getrapt.
Deze zijn ideaal, de slang past er perfect op en het gaat nog sneller ook:

Afbeelding

Mocht ik deze boot verslijten koop ik diezelfde dag weer precies dezelfde!
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

19-08-2013 01:28

Maak sinds 2005 gebruik van deze boot. Is me tot nu toe zeer goed bevallen.
Goede kwaliteit materialen en erg stevig.

Nu, na acht jaar, zijn de plankjes wel aan het rotten geslagen. Dat is echter ook aan mijzelf te wijten. Nooit echt de tijd genomen om hem te laten drogen na een regenachtige sessie :oops:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

19-08-2013 11:51

met de kwaliteit van de vortex zit het dus wel goed. Binnen kort even wat modellen bekijken in de winkel.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-08-2013 18:39

In hoeverre kun je naast de plankjes stappen ?
Of ervoor -ertussen oid?
En wat als dat gebeurd , sta ik dan op het " bodem doek "?
Want ikkan me voorstellen dat je al drillend in het donker niet altijd oplet waar je staat .
Iets wat je met een airdeck geen last van hebt ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-08-2013 19:47

Zijn ook losse airdecks te koop, zou alleen niet weten of die lekkker passen in een Vortex. Lijkt mij wel een nadeel die plankjes.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

19-08-2013 23:55

jeffrey van osch schreef:In hoeverre kun je naast de plankjes stappen ?
Of ervoor -ertussen oid?
En wat als dat gebeurd , sta ik dan op het " bodem doek "??


Heb regelmatig naast de plankjes gestaan, nooit een probleem opgeleverd. Niet te lang doen natuurlijk, maar het materiaal is stevig genoeg om wat op te vangen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-08-2013 12:45

Heb ook een vortex 240 airdeck, in de aanbieding bij boot akkrum, voor 895,=

Voetpomp is bagger, echt bagger ..... vandaag 2e keer boot oppompen en trap hem al doormidden.
Die 5 minuten waar iedereen het over heeft ..... forget it!
De handpomp zoals Niek noemt lijkt ideaal maar ik denk dat als je zoals ik 190cm bent dit geen echte optie is. ook zou het 5 minuten duren (per compartiment misschien) dn nog sta je constant met je gehele bovenlijf heen en weer te rammen.

Ik heb het geprobeerd (meerdere keren) maar krijg hem nog niet in de tas. Ik moet eerst even spanbanden halen om hem beter bij elkaar te kunnen trekken. Misschien dat de pomp van NIek daar bij kan helpen, die kan immers ook zuigen.

Ik zit te denken om een Bravo Turbo MAX te kopen, enige nadeel van zuigerpompen is het gigantische lawaai :-(
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

26-08-2013 13:49

Mark,

Ik durf er wel een kratje op te zetten dat ik die boot in 5 minuten opgeblazen heb echt geen punt.
Ook met het opvouwen hier geen enkel probleem...echt peace of cake. Heeft Vortex andere tassen dan vroeger misschien?

Het is geen probleem om buiten de plankjes te gaan staan als je op het water bent. Het is alleen wat minder stabiel. Het materiaal kan daar wel tegen. De plankjes lopen tot waar de kiel bij elkaar komt zeg maar je hebt echt ruimte genoeg.
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-08-2013 23:52

Marc,

ik weet niet hoeveel verschil er tussen een airdeck en een rollup zit, maar mijn rollup is echt met 5min opgeblazen en in minder in de tas. Daar is geen spanband voor nodig.

Grt,
Frank
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-07-2014 20:42

Beste mannen,

Hoe zit het met de vaareigenschappen?
Is de boot wel stabiel genoeg, en hoe vaart hij met harde wind?
Dat vind ik het enige nadeel dat er geen kiel opzit.
Twijfel dus nog steeds tussen een vortex 240 / 270 HC.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

07-07-2014 10:24

jeffrey van osch schreef:In hoeverre kun je naast de plankjes stappen ?
Of ervoor -ertussen oid?
En wat als dat gebeurd , sta ik dan op het " bodem doek "?
Want ikkan me voorstellen dat je al drillend in het donker niet altijd oplet waar je staat .
Iets wat je met een airdeck geen last van hebt ?

Het water duwt alles omhoog. Nog nooit moeite gehad met bovenstaand iniedergeval.

Marc Schrikkema schreef:Ik heb het geprobeerd (meerdere keren) maar krijg hem nog niet in de tas. Ik moet eerst even spanbanden halen om hem beter bij elkaar te kunnen trekken. Misschien dat de pomp van NIek daar bij kan helpen, die kan immers ook zuigen.


Zonder leeg te pompen krijg je hem nooit in de tas nee. Ik heb zelf nog een crappy voetpomp, oppompen is max 5 minuten, leegpompen en opruimen idem 5 minuten. Zonder een zweetdruppel. Spanbanden zijn echt niet nodig.

Je zuigt de complete boot leeg, rolt de spiegel op, pakt de tube-punten en die prop je onder de spiegel. Dan zorg je dat de rest van de tubes ook dubbelgevouwen (naar binnen) op de rolbodem liggen en dan rol je de spiegel helemaal door. Past perfect in de tas.

Bojan van der Linde schreef:
Hoe zit het met de vaareigenschappen?
Is de boot wel stabiel genoeg, en hoe vaart hij met harde wind?


Ik kan er prima in lopen, staan, draaien, drillen en doen. Nog nooit onstabiel geweest, ook niet bij harde wind. Wat wel weer lastig is, is met harde wind varen, maar denk dat elke rubberboot daar last van heeft (je weegt immers niets, en bent een speelbal van de wind).
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

07-07-2014 11:59

voor de niet zoekende pompers je kan ook een duikfles kopen(wel met keur anders krijg je hem niet gevuld....wel bij vulpunten buiten) laat een verloopje draaien aansluiten aan je boot en heel langzaam opendraaien.
binnen 2 min is je boot gereed werkt perfect.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-07-2014 12:37

Of een 12volt bravo pomp kopen.....
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

07-07-2014 20:30

Marc Schrikkema schreef: Ik moet eerst even spanbanden halen om hem beter bij elkaar te kunnen trekken.


Pas daar wel mee op, de gespen kunnen flink snijden en zo je boot lek maken :wink:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

07-07-2014 21:04

Beste wouter,

Kan je ook normaal op de tube zitten als de boot verder leeg is?
En waar zet je de accu neer?
Ja eerdaags naar arjan en daar zou ik een keuze moeten maken.

De rollup spreekt me voor aan door zn gemak, wat voor mij belangrijk is omdat de boot elke sessie meemoet en dit voor 90% losse nachtjes zijn van zon 16 uur
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

08-07-2014 09:46

Bojan van der Linde schreef:Beste wouter,

Kan je ook normaal op de tube zitten als de boot verder leeg is?
En waar zet je de accu neer?
Ja eerdaags naar arjan en daar zou ik een keuze moeten maken.

De rollup spreekt me voor aan door zn gemak, wat voor mij belangrijk is omdat de boot elke sessie meemoet en dit voor 90% losse nachtjes zijn van zon 16 uur


Ik zit altijd op de tube als ik vaar :) De plank heb ik vaak niet eens bij me. De accu plaats ik altijd tegen de spiegel/tube aan, zegmaar tegen over van waar ik op de tube zit als contra gewicht. Werkt echt perfect, heb op de accu box mijn lowrance vastgeschroefd, en kan dus onder het varen alles prima zien.

Ik gebruik de boot ook weleens voor een sessie van aantal uurtjes. Even lekker varen over een vaartje en dan vol in de plompen mezelf vastzetten aan het weiland, en dan freelinen. Dan zet ik mijn "karperstoeltje" in de boot, en kan ik heerlijk met gemak zitten.

Alles gaat erg makkelijk met deze boot, enige nadeel is die 25kg die je in/uit de auto moet tillen (en idem de accu). De rest is peanuts.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-07-2014 10:14

Niet dat ik jullie niet geloof hoor, maar willen de snelle pompers eens een filmpje schieten hoe ze de hele boot in 5 minuten oppompen? Ik krijg het niet voor elkaar namelijk.
Uiteraard heb ik een Bravo pomp, dat is relaxed!

Ik ben 115kg en kan op de tube staan in een lege boot zonder dat hij om gaat.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

08-07-2014 10:50

Marc Schrikkema schreef:Niet dat ik jullie niet geloof hoor, maar willen de snelle pompers eens een filmpje schieten hoe ze de hele boot in 5 minuten oppompen? Ik krijg het niet voor elkaar namelijk.
Uiteraard heb ik een Bravo pomp, dat is relaxed!

Ik ben 115kg en kan op de tube staan in een lege boot zonder dat hij om gaat.


Als je flink pompt (met een goede pomp) heb je per luchtkamer echt niet meer dan 1 a 2 minuten nodig.

Los daarvan, het komt toch niet op de minuut aan? :P Of je er nou 20 minuten over doet omdat je geen zweet op het voorhoofd wil, of tot je boxer bezweet en in 1 minuut in het water? Zolang je hem maar goed oppompt, dat is het belangrijkst :)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-07-2014 10:53

Nee maakt ook niets uit.
Maar als mensen zo'n ding willen aanschaffen en ze geloven jullie verhaal over de 5 minuten en dat blijkt dan veel langer te duren, kan dat een teleurstelling zijn.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)