Wout van Leeuwen Cenyury NL


Plaats reactie
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

21-07-2013 12:51

Ik lees net op KWO het artikel over de Century NL : http://karperwereld.nl/productinformati ... an-leeuwen
Wat vinden jullie van deze hengel qua uiterlijk en is er toevallig al iemand geweest die weet wat deze hengel moet kosten + in hoeveel lbs zijn ze te verkrijgen ?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

21-07-2013 13:17

Wepgewicht: 90 gram. Geen idee hoeveel lbs dat is. 2 3/4?

Prijs:

Foam greep: 499,99
Kurken greep: 524,99

Zal ze van de week even gaan "voelen" bij Kees, maar zo vanaf de foto vind ik ze oer en oer lelijk.
En dat komt door de lelijkste reelhouder aller tijden. Het zal best goed zijn maar ik vind de ALPS een waar gedrocht.

En dan de stukjes rubberkurk.

Brrrrr.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

21-07-2013 20:25

Ik heb werkelijk nog nooit zulke mooie hengels gezien of in me handen gehad,super strak,waanzinnig mooi afgebouwd,dunne blank,mooi in de lak,werkeijk juweltjes om te zien,de reelhouder is natuurlijk een persoonlijke smaak.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-07-2013 20:46

90 / 28 = +/- 3,25 lbs.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
jurre peters
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-08-2011 20:48
Locatie: De rijp

21-07-2013 21:02

ik vindt het wel mooie hengels, maar die voorgreep van die lelijke kurk :o
zonde!
Cor Blokhof

22-07-2013 10:10

leon leendert schreef:Ik heb werkelijk nog nooit zulke mooie hengels gezien of in me handen gehad,super strak,waanzinnig mooi afgebouwd,dunne blank,mooi in de lak,werkeijk juweltjes om te zien,de reelhouder is natuurlijk een persoonlijke smaak.


En hoe is de aktie? Hoop Century stokken die ik zelf in mijn handen heb gehad zijn toch vooral op de Engelse situatie gebouwd ( 6/7 ogen en 50 mm start oog). Geen mogelijkheid om uit te varen dus ver moeten gooien met eventueel PVA. Iets wat in Nederland toch niet al te vaak gebeurd zo ver ik weet.

Voor € 525,-- kan je ook een handgebouwde stok halen bij zeg Rod Vision (andere bouwers vast ook wel) helemaal naar eigen wens en op je jezelf gebouwd. Lijkt mij naar mijn idee toch een betere optie

Behalve het visuele zie ik weinig meer waarde in een dure reelhouder in verhouding tot een Fuji van zeg € 20,--. Persoonlijk vind ik deze ook niet mooi.
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

22-07-2013 10:37

Danny Slaats schreef:Wat vinden jullie van deze hengel qua uiterlijk en is er toevallig al iemand geweest die weet wat deze hengel moet kosten + in hoeveel lbs zijn ze te verkrijgen ?


Beste Danny,
Smaak is een persoonlijk iets, gelukkig maar ;)
En afgezien van de stukjes composiet kurk vind ik ze ook wel "aardig".
Maar als je van plan bent om dik 1000 eurie uit te geven aan 2 hengels.
Dan zou ik voor echt op persoonlijke wens afgebouwde hengels gaan.
Kijk eens op http://www.cjw-hengels.nl/hengels.html
Cor Spinhoven is een zeer ervaren hengelbouwer met vakmanschap en passie voor zijn producten.
Je hebt natuurlijk ook Rodvision en BB specimanrods, maar die heb ik zelf niet.
Dus kan daar alleen maar over zeggen, ze zien er heel mooi uit.
Op marktplaats worden er ook wel eens CJW hengels aangeboden, en daar zitten vaak hele mooie setjes bij.
Suc6 met je evt. aankoop.
Mvg, Willem
Laatst gewijzigd door Willem de Bruin op 22-07-2013 10:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-07-2013 10:37

Ben het helemaal eens met Jop,

die dingen zijn spuuglelijk, de reelhouder lijkt van plastic en ziet er goedkoop uit.
En dat kurk met rubberkurk of wat het ook is ziet er ook al niet uit.
Daarbij kun je ook voor dat foam greepje gaan, maar dat is ook niks dan zit er een klein stukje foam bij de reelhouder, het is net of ze deze stok gewoon snel hebben gefabriceerd zo van ok, dit wil je wout dan geven we je dit..

Daarbij ziet de afwerking van het lakwerk met de nl kleuren er ook niet uit, dit hadden ze nooit moeten bedenken en uitvoeren.

Maar goed dit is mijn mening en die is persoonlijk.. ;) ieder zijn smaak.

Ik zou inderdaad zoals cor aangeeft, lekker naar een eigenbouwer gaan en de blank als je die graag wil door hem laten maken zoals jij hem wil.
Want echt goedkoop zijn ze niet en bij een eigenbouwer ben je dit ook kwijt, maar dan hebje wel hengels zoals jij ze wil.

qua aktie kan ik er weinig overzeggen, maar dat boeit me ook niet, want wil dit oer hollandse lelijk bagger stokkie niet in me handen hebben..
Zelfs niet als het een supper aktie heeft en al die ongein.

gr.
Oja joh!!!
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

22-07-2013 10:54

Over smaak valt niet te twisten, dat is voor ieder persoonlijk.

Wat mij opviel (als amateur prutser anex bouwer) dat van 7 van de 9 hengels die ik in mijn handen heb gehad, de ogen niet op één lijn stonden. Het is dan ook wel een rotwerk om dat goed te krijgen. Als je er namelijk tijdens het bouwen één een zetje geeft lijkt het wel of er andere weer uit het lijntje staan. De harde kant zit op de rug van de meeste hengels, maar ik had er ook één tussen waarbij de zachte kant op de rug zat. Dat maakt overigens voor de actie en het werpen niets uit. Vond het wel een beetje jammer, zeker als je naar het prijskaartje kijkt.

Verder strak gewikkeld, erg strak gelakt. Goede kwaliteit kurk, dure kwaliteits materialen.

Voor zover mijn (bescheiden) review.
Arjen
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

22-07-2013 11:53

nou ik heb toch al mooi spul van je gezien arjen.

als ik er liet bouwen , liet ik ze door jou wel bouwen .... :wink: :wink:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-07-2013 16:16

@arjen:

om je ogen gelijk te krijgen kun je een mal maken/gebruiken.
Dit heb ik zelf iemand ooit zien doen want die liep ook tegen dat probleem op.

maar goed ontopic:

deze stokken van wout blijven gewoon lelijk ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-07-2013 18:22

Arjen krijgt ze wel netjes op een rijtje :wink:

OT: Ik heb deze stokken niet gezien, maar wat al eerder gezegd is, als je 500 euro voor een hengel uit wil geven zou ik eens met een bouwer gaan praten. Voor dat soort prijzen wil je toch een hengel precies zoals jij hem wil hebben en perfect afgestemd op waar jij hem voor gebruikt?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

22-07-2013 22:09

Ik heb het topic ook geopend uit interesse wat mensen nou van deze hengels vinden en wou er wel wat meer info over horen.

Mijn eigen mening is ook dat ze niet echt mooi.
3,25 lbs lijkt zwaar maar ik heb nu voor voor middellange en langere afstanden een setje FBS 3.5 lbs en deze gaan nog mooi krom dus dat schrikt me niet zo af .
Verder vindt ik de railhouder minder mooi ( zeker bij het kurk waar ik nu op uit ben )
Ook vindt ik dat het mooier zou zijn als het kurken gedeelte ook echt overal kurk was geweest.
De vlaggetjes nou ja beetje onzin maar OK .

Zelf ben ik in het bezit van een setje Century FBS op deze hengels wou ik kurk op laten bouwen simpelweg omdat ik het mooi vind.
Een puntje is wel dat ik er het liefst ook mijn SS20 railhouder op wou houden ik heb tot nu toe bij 1 hengelbouwer geinformeerd in hoeverre dit mogelijk is.
Als antwoord kreeg ik dat het wel mogelijk is er werd ook een nieuw lak laagje geadviseerd ( niet dat het nodig is maar ok )
Natuurlijk kost dit alles bakken met geld wat is nu wijsheid ?
Afscheid doen van mijn FBS'en en een setje cjw , BB , enz kopen of toch er hengels helemaal om laten bouwen want de actie ben ik zeer tevreden over lol van een brasem tot de zwaardere karpers.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

23-07-2013 08:39

Hoi Danny,
Als je tevreden bent met je setje dan zou ik die gewoon om laten bouwen.

De hengelbouwer zal eerst het startook los snijden en vervolgens de andere greep materialen. De reelhouder moet via het dunste gedeelte er af (en de nieuwe moet er zo op) dus vandaar dat het oog er af moet. Het loshalen van de reelhouder is een beetje tricky en kan tot lakbeschadigingen leiden. Vandaar dat ik het advies wel snap om de hengel van een laklaag te voorzien.

Als alles er af is kan de bouwer beginnen met de cone, kurk, reelhouder, kurk en tenslotte weer het originele oog. Er zijn genoeg bouwers die dat perfect kunnen. Ik heb zelf het rebuild werk van Dick Willemsen gezien en dat ziet er überstrak uit.

Succes,
Arjen
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

28-07-2013 22:35

Ik heb ze in mn handen gehad en vind ze juist wel heel erg vet.

Wou eerst voor een setje Century FBS gaan in een 3,5 Lb uitvoering om toch een beetje body te hebben om te werpen samen met een goede parabolische eigenschap waar Century om bekend staat. Deze hengels zitten inderdaad tussen de FBS en de NG in qua feeling. Nog maar eens een nachtje over slapen aangezien ze niet goedkoop zijn!

Smaken verschillen, gelukkig! :)
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

28-07-2013 22:49

Mij te bling bling, pats pats. Lijkt me een typisch geval om de verkopen wat te spekken in deze tijden.

Prima tevreden over mij huidige Armalite's Mk3. Weinig uiterlijk vertoon, prima Fuji reelhouders zoals ze al jaren werken. Een hengel gemaakt om mee te vissen. Voor 't mooie wel even die witte autoclave stickers verwijderd...

Gewoon voor een setje FBS-en gaan. Houdt je ca. €600,00 in je broekzak bij 3 stuks.
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

29-07-2013 08:28

[quote="Arjen Lans"]Over smaak valt niet te twisten, dat is voor ieder persoonlijk.

Wat mij opviel (als amateur prutser anex bouwer) dat van 7 van de 9 hengels die ik in mijn handen heb gehad, de ogen niet op één lijn stonden. Het is dan ook wel een rotwerk om dat goed te krijgen. Als je er namelijk tijdens het bouwen één een zetje geeft lijkt het wel of er andere weer uit het lijntje staan. De harde kant zit op de rug van de meeste hengels, maar ik had er ook één tussen waarbij de zachte kant op de rug zat. Dat maakt overigens voor de actie en het werpen niets uit. Vond het wel een beetje jammer, zeker als je naar het prijskaartje kijkt.

Verder strak gewikkeld, erg strak gelakt. Goede kwaliteit kurk, dure kwaliteits materialen.

Voor zover mijn (bescheiden) review.
Arjen[/quote]


Daar kan ik me dood aan irriteren ogen niet op 1 lijn had ik met mijn fbs heel erg nu heb ik armalite en daar valt het nog wel mee .Maar voor die prijs verwacht je toch wel dat het op een rijtje zit.De meeste fabrieks hengel hebben er ook last van heb al div hengels gehad maar bij fox en Shimano zaten ze toch wel het rechtst.
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

29-07-2013 16:42

Gigantisch aan het twijfelen tussen deze hengels en een set FBS 3,5 LB. Mensen ervaring met de FBSen en met name de 3,5lb uitvoering? De Century NL's voelden echt super aan in de winkel en dacht gelijk, dit zijn ze! Maar voor het zelfde geld van 2 NL's heb ik 3 FBS'en.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

29-07-2013 22:27

Andy Blom schreef:Maar voor het zelfde geld van 2 NL's heb ik 3 FBS'en.


Keuze dan toch snel gemaakt? Het blijven VIShengels.
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

06-09-2013 15:41

Al iemand die deze hengels heeft?
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

06-09-2013 16:40

Gewoon dezelfde blank of nog beter een betere bestellen en naar je eigen smaak laten afbouwen kom je waarschijnlijk ook geen goedkoper uit,dat er Wout van Leeuwen of Century opstaat is nu ook geen meerwaarde kan iedere hengelbouwer er voor je opzetten als dit je vereiste moest zijn.
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

23-12-2013 20:50

Iemand ervaring met deze hengels? :)
Plaats reactie