iemand ervaring met Korum brolly.


Plaats reactie
barry rijkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-06-2013 18:00

21-06-2013 18:21

beste ,

Iemand vertelde me dat Korum een goeie tegenhanger is van fox.
Ik ben opzoek naar een Brolly ik had mijn ogen eigenlijk op de Supa brolly van Fox maar ik weet dus niet wat ik kan verwachten met spullen van Korum.
Iemand ervaring?


http://www.reelfishing.co.uk/korum-fibr ... rella.html
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

21-06-2013 18:39

Ik heb de two rib shelter II van korum en ben er uiterst tevreden van.
Voor die prijs(119€) krijg je waar voor je geld.Staat recht op 2 minuutjes(als het al zolang duurt) en doet perfect waar het voor dient.
Heb voor de shelter gekozen omdat deze iets hoger is dan de meeste brolly's.En geen 2 steunen voor je neus als er wat wind staat.
Dat was voor mij de doorslaggevende reden.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
barry rijkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-06-2013 18:00

21-06-2013 18:52

hartelijk dank voor je reactie.

ik ben zelf meer van de gemakkelijkheid.
ik heb geen zin om te kutten met stokken en alles.
maar Korum biedt dus top kwaliteit voor een lagere prijs daar komt je antwoord op neer.
zou je hun als een goed alternatief voor fox kunnen noemen ?
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

21-06-2013 19:31

Is het mogelijk mij uit te leggen wat de voordelen zijn van Fox, Korum en nog meer merken "Brolly`s" (eigenlijk gewoon een grote plu met zijpaneeltjes) ten op zichte van bijvoorbeeld deze... http://markerworld.nl/shop/images/produ ... 512950.jpg ?
De voordelen van de laatste zie ik wel in elk geval...

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

21-06-2013 20:37

Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet de korum shelter eruit stevig en goed naar mijn idee.
Kunt er zelfs een overwrap voor aanschaffen.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

21-06-2013 20:55

Juist, deze is alleen van een ander merk dan mijn link.... maar niet de zelfde als die van Barry.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

21-06-2013 21:50

Hoofdreden zoals reeds vermeld,stevigheid en hoogte t.o.v. een brolly.
Vind dit een betere keuze dan een brolly welk merk dan ook al zullen de meningen verdeeld zijn.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-06-2013 16:35

Erwin Krijgsman schreef:Is het mogelijk mij uit te leggen wat de voordelen zijn van Fox, Korum en nog meer merken "Brolly`s"


Als ik de nadelen van zo'n shelter even pak, kun je dat vast ombuigen naar voordelen voor een Supa Brolly (die ik heb), beiden zonder eventuele wrap ;)

Hoogte icm rechte achterkant en stormachtige wind vind ik niks, plu lekker plat scheelt al een hoop
Regen met tegenwind in combinatie met hope opening vind ik niks, plu zet je in een fruts lager
Plu klap je zo uit, in een poep en een scheet draai je hem om zonder dat je zo'n band onder je bedje vandaan moet pulken

Heb daarentegen ook jaren een STI brolly gehad, die was wel degelijk laag ;) Alles heeft welbedachte voor- en nadelen, u vraagt, wij skreien..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

22-06-2013 17:11

Mmmm, normaal gesproken zijn we het aardig eens makker, maar deze keer....

Als ik de nadelen van zo'n shelter even pak, kun je dat vast ombuigen naar voordelen voor een Supa Brolly (die ik heb), beiden zonder eventuele wrap ;)

Hoogte icm rechte achterkant en stormachtige wind vind ik niks, plu lekker plat scheelt al een hoop (zie link onderaan... en zo werkt het ook)
Regen met tegenwind in combinatie met hope opening vind ik niks, plu zet je in een fruts lager (de band kun je in 2 standen aanspannen, stand 1 is de hoogte lager dan bij stand 2)
Plu klap je zo uit, in een poep en een scheet draai je hem om zonder dat je zo'n band onder je bedje vandaan moet pulken (stretcher kan geheel achter de band, dus geen last van)

Voordelen:
Geen balijnen in je nek wanneer je op een stoel zit (hier kun je tenminste normaal onder zitten)... deze balijnen zitten ook niet in de weg wanneer je stretcher er onder staat en je "schrikt" `s nachts wakker.
Gewicht... zou beiden wel eens op de schaal willen leggen, zal niet veel schelen.
Snelheid... brolly 30 seconden, shelter 3 minuten. Lig er niet wakker van op een sessie van 24 uur.
Aanschafprijs mag misschien ook meedoen.
Wind... menig "plutje" aan bonken zien waaien terwijl deze gewoon bleef staan: http://www.hengelspullen.nl/uploadactie ... 410721.jpg (is het oude model, de nieuwe B-Carp en Korum hebben een extra strook wat het inregenen nog beter tegenhoud).

Heb daarentegen ook jaren een STI brolly gehad, die was wel degelijk laag ;) Alles heeft welbedachte voor- en nadelen, u vraagt, wij skreien..

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-06-2013 17:50

Erwin,

Prima weerwoord ;)

Echter heb je van de baleinen van de nieuwe generatie Fox en Nash brolly's geen last meer, daar deze vrijwel tegen de achterkant aanzitten vanwege de STS.

Traditionele brollies hebben in de regel wat moeite met harde winden, de Supa daarentegen kan al veel meer hebben. Opzettijd boeit me ook niet zo, behalve als ik met een trolly spullen in een regenbui beland. dan is het wel handig dat ie er eventjes overheen geklapt kan worden.

Ieder z'n ding hè :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

22-06-2013 18:00

;-)
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-06-2013 18:16

Verplaatst naar materiaal :wink:
CarpeR Diem
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

22-06-2013 20:08

Hoi Barry,

Ik heb ervaring met de Korum Day Shelter 2, echt een top ding! Het is (bijna) hetzelfde systeem die Erwin laat zien! Al met al een top ding voor dat geld!

Ik heb er zelf ook 1 die bijna niet gebruikt is, die misschien in de verkoop gaat bij een goede prijs! Dus laat maar horen als je wilt!

gr. Tom
Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

23-06-2013 17:48

Resteert het gezanik dat je in de randstad vaak niet anders dan met een plu mag vissen. Want O, stel je eens voor..... Hele gezinnen kamperend ad waterkant in een waaiertentje zogenaamd vissend.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-06-2013 09:08

En terecht indien waar, het scheidt enigszins de wantoestanden die verboden in de hand werken. Het is niet voor niets zo ver gekomen natuurlijk ;)

Gezinnen
Skreeuwende wijven en scooters
Matties 4 life
Teringbende

Kun je op een camping prima doen, maar aan de waterkant erg storend voor de medevissers, op de eerste na dan ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-06-2013 13:18

dat korum ding wil ik nog niet voor niets.
It's okay 2 pay
Plaats reactie