Onthaakmat / cradle


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruben Hoek
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-04-2012 14:59
Locatie: Zuid-Holland

10-06-2013 21:49

Heren,

Op het moment heb ik een Skarp Safety mat en al vanaf het begin heb ik het een ramp gevonden om dit ding te vervoeren. Na een jaar ging de rits aan de onderkant kapot en heb ik hem dichtgenaaid. Het resultaat is dus dat je hem niet meer kan invouwen en je met een grote (natte) mat in de auto zit. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe mat die goede bescherming geeft aan de karper en fatsoenlijk in de auto te vervoeren is.

De nash cradle en avid safeguard zijn zeer dun op te vouwen, maar ik heb een beetje mijn twijfels met die cradle's.
Correct me if i'm wrong, maar ik zie het als volgt: Als je met je dikke pens op een boxspring (proline mat bijv) ligt, is dat veel zachter dan een hangmat (cradle). Je ligt dan bij die hangmat wel van de grond, maar door het gewicht gaat het doek strak staan / om je lichaam zitten en voelt het niet zacht aan.

Zijn er mensen met ervaring met de nash cradle of avid safeguard?
Of ervaring met een onthaakmat die een beetje fatsoenlijk te vervoeren is?

Gr. Ruben
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

10-06-2013 23:06

Het matje zal inderdaad zachter zijn, dat zal ongetwijfeld comfortabeler zijn voor de vis. Zelf denk ik dat het er met name om gaat dat de vis niet beschadigd. Dat doet ie in de cradles ook niet. Ja het is 'harder' en dus minder comfortabel, maarja is dat persé nodig? beetje eigen comfort (makkelijker meenemen) mag in mijn ogen...

De cradle van avid is overigens geloof ik van wat zachter materiaal gemaakt, lijkt mij meer dan voldoende. In geval van de nash cradle kun je er natuurlijk ook nog water in doen, helemaal goed! Jammer dat dat bij al die andere cradles niet gaat. Ik geloof dat die van strategy btw het goedkoopst is?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-06-2013 23:17

Ik heb van de week toevallig gevist met de nash craddle.

Mooi ding maar het stukje dat er water in blijft staan vind ik persoonlijk winter.
Voor grote vis werkt het pr8ma.

Met een kleiner visje is het wat minder.
We hadden er meerdere die er bijna uitschoten doordat ze met wat water flink konden klapperen.

Maar het is wel een super ding
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

12-06-2013 12:01

Persoonlijk denk ik dat de vis er geen last van heeft om in een luxe hangmat te hangen. Ik heb ook een cradle van Nash en ben er zeer tevreden over. In het begin is het misschien wennen met het water en de koude douche die je krijgt :D , maar ik neem dat voor lief met de voordelen 8)

-Omdat je een fijne werkhoogte is dit natuurlijk beter voor je rug
-Mocht de vis klapperen (tijdens foto) dan valt hij niet +-50cm omlaag op je onthaakmat, maar netjes in de cradle
-Veel fijner om de vis in je handen te nemen voor de foto
-De vis schuift niet alle kanten op wat je bij een mat wel hebt
-Je kan hem dichtmaken met flapjes, zodat de vis er niet uit kan springen
-Met de retainersling van Nash heb je ook meteen een passende weegzak in de cradle liggen, waarmee je de vis kan wegen en terug kan zetten.
-Lekker nat in zijn zak als je klaar bent met vissen en geen natte auto 8)
-Veel compacter

Ik heb de deluxe dus kan hem in hoogte stellen zodat de cradle altijd waterpas staat. Dat was voor mij een vereiste aangezien ik wel eens op schuin gedeeltes vis.

Voorheen had ik een onthaakmat van fox (elite)
De voordelen wat ik van de nash cradle heb genoemd waren eigenlijk mijn nadelen van de Fox onthaakmat 8)
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

12-06-2013 12:51

Een maat van mij heeft hem!
eerlijk gezegd is het niks voor mij. Ik vind hem te hoog staan waardoor hij bijna altijd wel op de foto staat, dat vind ik zelf wat minder fijn.
Ook heb ik er een wat minder fijn gevoel bij wat betreft veiligheid van de vis.
Die mat veert namelijk niet in en als de vis uit je handen glijd (wat iedereen wel eens overkomt) en de vin van de karper zit niet goed, dan heb je grotere kans op schade dan wanneer je bijvoorbeeld zo'n dikke proline mat hebt (dat Grote kussen Model).
Maar dat is slechts mijn mening


Quote van mijzelf in een ander topic.

Ik hou het op een normale onthaakmat met een zogenaamde "stinkbag" :wink:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Ries Hulshof
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-10-2011 20:14

12-06-2013 20:46

Mark Finden schreef:Persoonlijk denk ik dat de vis er geen last van heeft om in een luxe hangmat te hangen. Ik heb ook een cradle van Nash en ben er zeer tevreden over. In het begin is het misschien wennen met het water en de koude douche die je krijgt :D , maar ik neem dat voor lief met de voordelen 8)

-Omdat je een fijne werkhoogte is dit natuurlijk beter voor je rug
-Mocht de vis klapperen (tijdens foto) dan valt hij niet +-50cm omlaag op je onthaakmat, maar netjes in de cradle
-Veel fijner om de vis in je handen te nemen voor de foto
-De vis schuift niet alle kanten op wat je bij een mat wel hebt
-Je kan hem dichtmaken met flapjes, zodat de vis er niet uit kan springen
-Met de retainersling van Nash heb je ook meteen een passende weegzak in de cradle liggen, waarmee je de vis kan wegen en terug kan zetten.
-Lekker nat in zijn zak als je klaar bent met vissen en geen natte auto 8)
-Veel compacter

Ik heb de deluxe dus kan hem in hoogte stellen zodat de cradle altijd waterpas staat. Dat was voor mij een vereiste aangezien ik wel eens op schuin gedeeltes vis.

Voorheen had ik een onthaakmat van fox (elite)
De voordelen wat ik van de nash cradle heb genoemd waren eigenlijk mijn nadelen van de Fox onthaakmat 8)


heb je de gewone sling of de xl versie van nash er in mark ?
I love it when a plan comes together!
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

13-06-2013 19:03

Ries Hulshof schreef:heb je de gewone sling of de xl versie van nash er in mark ?


Alles Xl :wink:
Gebruikersavatar
Ries Hulshof
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-10-2011 20:14

14-06-2013 09:04

thnx mark , dan weet ik wat ik kan bestellen wat bij elkaar past
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie