Fietskarren


Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

14-07-2013 21:58

Gezien mijn zusje mijn auto totallos gereden heeft en ik hard aan t sparen ben om in 2014 een huis te kopen ga ik zo snel mogelijk beginnen met het bouwen van een fietskar. Via het forum heb ik al een hele hoop informatie gewonnen, alleen nu heb ik nog een vraag over het type frame wat ik het best kan gebruiken. Hebben jullie suggesties? Wat hebben jullie gebruikt bij een zelfbouw?

Voor de rest zijn overige tips en trucs altijd welkom! Als je in de regio rotterdam woont en toevallig een kar/frame/opknapper te koop hebt staan, PB dan effe!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

19-07-2013 15:23

Voor het geld dat je in het zelf maken gaat stoppen, kun je net zo goed een kar kopen.
Ik gebruik bijvoorbeeld ook de kar uit vorige foto. Super compact op te bergen, laag zwaartepunt, erg licht en kan redelijk wat in. Hang hem achter de snorbrommert en dat gaat best, sowieso tot 40 km/u. En de as bevestiging vind ik zelf ideaal en degelijker dan een stang.

Vroeger heb ik zelf een kar gemaakt. Voordelen waren dat die groter was etc, maar deze bevalt me best. En ik kan er alles in meenemen om een nacht te gaan ofzo.
Gebruikersavatar
luuk van wingerden
Berichten: 116
Lid geworden op: 12-01-2012 21:19
Locatie: Puttershoek

03-08-2013 14:43

Ik heb een jaartje geleden met mijn vader een kar gebouwd. Als begin heb ik een skelter kar genomen. Daar heb ik de aankoppel stang afgeslepen en een stuk vierkante buis tussen gelast. Daar heb ik dan weer de koppelstang van de skelter kar opgelast. Zal later vandaag wel wat foto's plaatsen.
PB spiegel: 21,7 kg
PB schub: 16.3 kg