Welke beetverklikker (Delkim, Fox, Nash of iets anders)


Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-05-2013 13:15

Hoi,

Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik heb talloze reviews en filmpjes gelezen en zoveel meningen.

Qua kosten maakt het me geen fluit uit, ik wil een setje die de komende 10 jaar mee gaat..
Tevens moet deze draadloos zijn,

Dingen die ik tot nu toe heb bekeken zijn.

Delkim TXI plus
Fox NXR en de NTXR
JRC Radar DSI
Nash Sirens
ATTs..

Ik heb nu simpele Fox MXjes en mis gewoon het draadloze, ik ben iets slechthorend en moet gewoon mijn piepers op 100% zetten om snachts in ieder geval wakker te worden van een aanbeet, met een draadloze receiver kan ik het geluid in de tent/plu halen en kan ik het volume een stuk lager houden..

Nu lees ik veel verhalen over slechte registratie van Delkim bij terugzakkers en gladde lijnen..
Ook lees ik dat Fox de laatste jaren niet meer de kwaliteit levert als ervoor..
Andere merken hoor/lees ik ook positieve/minder positieve verhalen over..

In mijn ogen zijn er maar 2 merken die al jaren aan de top staan en dat is Delkim en Fox, maarja ik kan mijn geld helaas maar 1x uitgeven..

Kan iemand mij op feiten gebaseerde argumenten geven welke beter is?
Owen Voogd
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-12-2012 13:09
Locatie: Hilvarenbeek, of in mun tent

06-05-2013 13:52

Miss ace i 3 .
Dat lijk mij persoonlijk een hele mooie beetmelder.
Mvg Owen
never give up
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-05-2013 14:46

Hoi,

ik zou je de delkims afraden heb meerdere en vaker slechtere ervaring gehoord van mensen en dat deed mij ook niet de delkims kopen.

De jrc's weet ik niet vind ze ook wel prijzig en niet echt mijn model ;)

Zelf heb ik Fox melders en die doen het prima en heb ik al een zeer geruime tijd dus dat is zeker een aanrader.
Of de Atts die hebben vrienden van mij en zijn er zeeeeer te spreken over.

Dus als je kleine strakke en draadloze melders wil van goede kwaliteit zou ik de Att's of fox nemen.
zeker die fox eos opticals met rx3 ontvanger zijn toppers... klein en handig en zeker je geld waard.

succes.
Oja joh!!!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-05-2013 15:43

Wat mij een beetje bezig houdt is het volgende..

- Delkims en Foxjes worden veel verkocht.. Veel mensen gebruiken het en een groot deel zal het goed doen en hoor je niet/amper. Mensen die problemen hebben spuwen het internet vol... Met andere woorden, Delkims of Foxjes lijken veel klachten te hebben..

- ATT of JRC of ACE of iets anders hoor je niets over, ze hebben een kleiner markt aandeel en je hoort dus ook veeeeel minder klachten en misschien meer positieve reacties..


Tijdje geleden hier in de viswinkel gevraagd waar ze de meeste klachten over kregen, Fox of Delkim.. beide waren zeer weinig.. Maar hij verkocht wel meer Delkims... (vooral de versie zonder receiver functie).

Als het om 100-150 euro ging was het niet een groot probleem, maar je praat gewoon over 550-700 euro.. dan wil ik wel iets meer zekerheid :)
Ook de accesoires van Delkim spreken mij meer aan, zoals de nite lites, Duo Carbs snag ears en swinger voor de night lites.
Mark Dekkers
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2011 11:10

06-05-2013 15:49

Fox RX !
Wereld dingen, had vroeger de mmxr serie, die vond ik ook top maar wat aan de kleine kant. Nu heb ik RX-en.
Model is oud maar is pas opnieuw uitgegeven voor zover ik weet in Engeland en er zijn winkels hier die ze ook hebben.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-05-2013 15:53

Ik heb als fervent gebruiker van RX ook nooit getwijfeld aan die dingen. Bereik was voldoende, zeker met begroeiing nauwelijks problemen. Met de piepers die ik zelf heb ook nooit geen gedoe, sneeuw, ijs, warmte, hitte. Deden het altijd. En dat doen ze nog.

Ik heb nu voor een schijtprijsje een set NTXR op de kop getikt, en moet zeggen: Het werkt allemaal super. Bereik is goed. En met name de syncbutton op de ontvanger is handig. Daar waar de RX-en allemaal een eigen identiteit op de ontvanger hebben en dus niet van led 1 naar led 2 kunnen switchen zonder tussenkomst van de fabrikant kan dit bij de NTXR wel. En ik moet zeggen, met het gebruik van losse steunen is dit verrekte handig.

Wel heb ik de ledjes van de ontvanger met een zwarte merkstif meteen ingekleurd. Man, wat zijn die dingen fel. Door het inkleuren van de ledjes zie je nu beter welke hengel het is daar ik graag alles dezelfde kleur heb (ik weet, een tik). Het geluid is anders dan bij de RX-en, maar wel veel helderder. Volle fluiters krijg je niet te horen, het ratelt meer.

De piepers zelf zijn ook dik in orde. Wind heb je nauwelijks last meer van door DTec, dat wil zeggen als de lijn binnen een bepaalde tijdspanne weer terug rolt (lijnzwemmertjes, wind oid) hoor je geen piepje. Op de rivier een uitkomst gebleken. Wel vind ik het jammer dat ze het kunststof van de piepers voorzien van een soort matte rubberachtige laag. Met een beetje huftergedrag laat dit al snel los. De RX-en waren op dat gebied veel meer solide.

Ik ben er wel over uit dat ik de set RX-en weg doe. NTXR heeft net even wat meer voordelen waarvan ik het nut wel inzie
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Pascal Spierenburg
Berichten: 26
Lid geworden op: 21-05-2010 15:32

06-05-2013 17:59

He remko,

Hier een heeel erg tevreden klant van de jrc piepers,
Heb ze nu denk ik iets meer dan een jaar.
Ze hebben best veel hufterigheid van mijn kant moeten verduren.
Denk aan oeps daar ligt ie in het water, shit valt ie van de plank. Shit de kleine denk dat het een toverstaf is en nog meer van dat soort dingen.
Aan de waterkant ook nog geen fout kunnen ontdekken. Hevige regen tot bloedhete zon, nog geen piep verkeerd gegeven.
Een zeer tevreden gebruiker, ze doen precies wat ik
ervan verwacht.

MEt vriendelijke groet pascal
Born to fish.
Forced to work!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-05-2013 21:05

Ik heb na maanden overwegen en zelfs een paar maand sirens geprobeerd te hebben uiteindelijk toch voor NXr's gekozen. Tot nu toe bevallen ze super, al kunnen we nu natuurlijk nog geen zinnig woord over levensduur zeggen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

06-05-2013 22:43

Ik sluit me volledig aan bij Pascal.

De JRC Radars kan ik je van harte aanraden.Zowel mijn maat als ik hebben een set in gebruik sinds bijna twee jaar en geen enkel minpunt kunnen ontdekken.Zeer betrouwbaar,zuinig met batterijen,enorm bereik en instelmogelijkheden te over.

Succes met je keuze!
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

07-05-2013 15:28

Remko Oude Elferink schreef:Hoi,

Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik heb talloze reviews en filmpjes gelezen en zoveel meningen.

Qua kosten maakt het me geen fluit uit, ik wil een setje die de komende 10 jaar mee gaat..
Tevens moet deze draadloos zijn,

Dingen die ik tot nu toe heb bekeken zijn.

Delkim TXI plus
Fox NXR en de NTXR
JRC Radar DSI
Nash Sirens
ATTs..

Ik heb nu simpele Fox MXjes en mis gewoon het draadloze, ik ben iets slechthorend en moet gewoon mijn piepers op 100% zetten om snachts in ieder geval wakker te worden van een aanbeet, met een draadloze receiver kan ik het geluid in de tent/plu halen en kan ik het volume een stuk lager houden..

Nu lees ik veel verhalen over slechte registratie van Delkim bij terugzakkers en gladde lijnen..
Ook lees ik dat Fox de laatste jaren niet meer de kwaliteit levert als ervoor..
Andere merken hoor/lees ik ook positieve/minder positieve verhalen over..

In mijn ogen zijn er maar 2 merken die al jaren aan de top staan en dat is Delkim en Fox, maarja ik kan mijn geld helaas maar 1x uitgeven..

Kan iemand mij op feiten gebaseerde argumenten geven welke beter is?


Waar moet een beetmelder aan voldoen? De duurdere beetmelders zullen elkaar echt niet veel ontlopen. Ook niet qua prijs. Zelf heb ik al jaren de delkims. Waarom? Levenslange garantie. Zelfs wanneer ze onder water hebben gelegen is er niets aan de hand. Batterij eruit, op de verwarming en weer gebruiksklaar. Maar wat mij toen over de streep heeft getrokken...het geluid!! Het blijft een waanzinnig mooi geluid wanneer je een run krijgt.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

07-05-2013 15:43

Ligt er maar net aan hoe lang ze onder water hebben gelegen. Ik heb ooit eens een setje txi plus een paar uurtjes laten weken in kanaalwater. Die waren niet meer te redden hoor.

Nu gebruik ik de Pro Logic Senzora beetmelders. Ben er vooralsnog tevreden over, na een maandje gebruik. 4x volume, 4x gevoeligheid, 4x toonhoogte. Voor een twijfelaar als ik keuze genoeg...
Ik weet het ook allemaal niet...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-05-2013 16:07

rene mulder schreef:
Waar moet een beetmelder aan voldoen? De duurdere beetmelders zullen elkaar echt niet veel ontlopen. Ook niet qua prijs. Zelf heb ik al jaren de delkims. Waarom? Levenslange garantie. Zelfs wanneer ze onder water hebben gelegen is er niets aan de hand. Batterij eruit, op de verwarming en weer gebruiksklaar. Maar wat mij toen over de streep heeft getrokken...het geluid!! Het blijft een waanzinnig mooi geluid wanneer je een run krijgt.


Geluid boeit me niet :) En de nieuwe foxjes fluiten ook niet meer, is ook een hakkeltoon..

Enige vereiste wat ik heb is dat het 100% betrouwbaar moet zijn.. (nouja 99% dan)
Heb geen zin om na 2 jaar erachter te komen dat ze toch niet gemaakt zijn om jaren mee te gaan..

De Fox MXjes die ik nu heb doen al 11 jaar hun dienst, alleen door het ontbreken van snag ears is de behuizing ingesneden door de lijn en bestaat er een kans bij aanslaan dat je lijn achter die snede blijft haken.. (enkele malen al gebeurd)..
Nu moet het vervangen worden en heb ik de wens dat het ook nog eens met een draadloze receiver moet zijn.
Verder boeit me het model niet tot nauwelijks en idem qua geluid.. Het moet het gewoon doen...

Ga zowiezo nog enkele winkeliers af om te kijken welke problemen hun vaak zien..
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

07-05-2013 16:10

Het is ook maar net hoeveel je er aan uit wilt / kan geven.

Ik heb zelf Ron Thompson piepers en die werken perfect. Maar hier zullen anderen het wel niet mee eens zijn.

Daarnaast kun je ook dikke pech hebben dat je net een setje hebt waar een foutje o.i.d. in zit. Zijn vele factoren waar je geen invloed op hebt al hou je nog overal rekening mee.

Mij maakt het allemaal niet uit als ze maar piepen wanneer ik beet heb en er een draadloze reciever bij zit. Merk enz geef ik niks om.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Jorden Scholting
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-08-2012 22:24
Locatie: Uitgeest

07-05-2013 19:58

Ik ben zeer tevreden over de Nash sirens :wink:
zou geen andere meer willen! 8)
Gotta Catch Em All!...
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

08-05-2013 15:52

Ik vis al jaren zonder problemen met Delkim TXI's en daarvoor jarenlang probleemloos met Fox DXR's. Met beide merken is niets mis. Staar je inderdaad niet blind op de negatieve reacties. Klagers posten eerder hun grieven dan tevreden gebruikers.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08-05-2013 16:20

Met Sander eens. Klagen is heel makkelijk... Vis zelf sinds 2006 met de Delkim Plus (de niet draadloze versie) en heb niks te klagen. Batterijen gaan mooi lang mee, breed scala aan opties en persoonlijk vind ik ze er nog vrij sexy uitzien ook:-)

Als ik ooit aan draadloos begin dan ben ik er al lang uit, dan worden het gewoon weer Delkims.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

12-05-2013 21:41

Beste,
Ik heb in 1996 mijn eerste setje delkims aangekocht en heb er tot begin 2012 ZONDER PROBLEMEN mee gevist!
Heb deze verkocht en mij een volledige nieuwe set txi van delkim aangeschaft incl. ontvanger, nitelites,duocarbs,d-lock systeem.
Ik vis er nu een jaartje mee en heb nog geen problemen ondervonden,ik zweer bij deze!
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

13-05-2013 15:31

Besloten om de keuze alleen nog maar tussen de FOX NXR en de DELKIM TXI te willen hebben.
De andere merken zullen wel goed spul maken, maar heb er toch minder mee dan Fox of Delkim..

Draadloos setje zit 5 tientjes uit elkaar, dus qua prijs hoef ik het niet te laten..

Ga over een week of 2 maar eens weer naar de winkel en ga eens kijken of ze mij kunnen overtuigen..
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-05-2013 15:49

Hier een Delkim adept, nooit meer een andere tenzij ze stoppen met die dingen te maken. Heb van alles gehad, voor de Delkims, die mij allemaal in de steek gelaten hebben tijdens minder prettige Frankrijk sessies. De een gaf na een regenbui van 3 dagen aldoor vage piepjes, slecht voor je nachtrust. De ander gaf na een dagje echt vol in de zon, helemaal geen piep meer en de hars liep r zo uit. K heb dus ook zo'n setje met alles er op en er aan en ik moet zeggen, die duocarb en nightlight maken het echt af aan de water kant.

Remko, niemand kan en gaat jou overtuigen over de 'betere' maar ik denk dat je maar weinig ellende over Delkims kan vinden wat niet opgelost is.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-05-2013 15:55

Alle zelf-veroorzaakte ellende werd bij mij door Fox altijd prima afgehandeld. Tijd is bij Delkim het enige wat nog wel eens een dooddoener is bij reparaties en dergelijke.

Welke keuze je ook maakt, het gaat in ieder geval in orde zijn. Als ik de keuze moest maken zou ik bij keuze uit deze twee voor Delkim gaan. De blauwe ledjes van de ontvanger van de NXR zijn dusdanig fel dat je geen onderscheid kan maken. En je kunt de kleuren niet veranderen, gelukkig heeft m'n set NTXR dat wel..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

13-05-2013 20:25

Zweer zelf bij Delkim, heb vanmiddag zelfs mijn set geüpgraded met 3 TXI's en hou de EV er gewoon bij voor de je weet het maar nooit.

Zeker gezien de accessoires rondom Delkim ben ik er erg blij mee, i.c.m. de NiteLights gewoon onwijs fijne beetmelders!

Afbeelding
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

14-05-2013 07:10

Bjorn Schoemacher schreef:Zweer zelf bij Delkim, heb vanmiddag zelfs mijn set geüpgraded met 3 TXI's en hou de EV er gewoon bij voor de je weet het maar nooit.

Zeker gezien de accessoires rondom Delkim ben ik er erg blij mee, i.c.m. de NiteLights gewoon onwijs fijne beetmelders!

Afbeelding

Die nitelights zijn wel ok, maar die duocarbs erop zetten is echt een k...werk. Als het eenmaal zit kan je echt helemaal nergens meer bij. Dit jaar geen nitelight meer, maar fox black label hangers. Weer wat anders.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

14-05-2013 10:56

Hier ook inmiddels al 6 jaar delkim txi eigenaar .
Heb pas geleden de nightlights weg gedaan en er solar hangers onder gedaan .
Maar wat betregt je keuze , dit is echt persoonlijk .
Zoel de txi als de rx-en zijn goede piepers .
Vorige week in frankrijk strak tegen de overkant aangevist .
Gevoeligheid op +3 en sublieme registratie .
Iets wat met de piepers van mijn maat niet lukte omdat deze niet zo gevoelig kon .
Daarin heb je een groot voordeel tegenover andere piepers.
De rx-en hebben dan weer een ander geluid bij een zakker iets dat ook wel zwaar relaxt is .
Het geluid van delkim trekt anderen dan weer over de streep maar ik zeg al , ze doen absoluut niet van mekaar onder .
Ze zijn allebei betrouwbaar en kunnen allebei tegen flinke omstandigheden .
Echter is de service van fox weer iets sneller maar van delkim de garantie levenslang .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Jeffrey Tanis
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2013 08:46

14-05-2013 15:46

Ik heb nu 2 jaar delkims, en neem nooit geen ander merk meer.
Zelf ben ik ook redelijk slecht horend maar wordt altijdt wakker van dat schitterende geluid.
Je zult geen spijt krijgen van delkims, geloof me ;)
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

14-05-2013 19:34

ik zou voor delkims kiezen daar doe je zekker lang mee (als je er ook zuinig op bent)

succes gr klaas
vissen is vangen