Welke beetverklikker (Delkim, Fox, Nash of iets anders)


Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

14-05-2013 21:32

Beste,
Ook de delkim ontvanger is super,is voorzien van zes verschillende leds en is ook voorzien van een trilalarm,dus als je het niet goed hoord dan voel je de trilling in je broekzak,ook de snag ears op de delkims zijn super!deze worden geleverd met een ander batterij klepje waar je de ears simpel op kan schuiven en deze zijn ook vervaardigd uit carbon en zijn onderhoudsvrij en beschadigen je hengels niet!!!
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-05-2013 13:09

Tril alarm boeit me niet, gaat me puur om het geluid wat dichterbij te hebben.. Ben niet stokdoof ;)

Denk dat ik gewoon voor de Delkim TXI ga. Heb hier het beste gevoel bij..
Lees toch te weinig positieve ervaringen van de foxjes, misschien omdat ze relatief nieuw zijn of dat mensen ze gewoonweg niet kopen...
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-05-2013 13:24

Ik heb het setje gehad van Delkim TXI plus en de eerste maanden bevielen zij mij best.
Tot ik op een gegeven moment vaker problemen begon te ondervinden.
Ze geven aan wanneer je batterij bijna overleden is maar wanneer ik er nieuwe in plaatste bleef dit probleem zich herhalen!
Begreep hier niks van, uiteindelijk begon ook een tweede melder hiermee en dus op gestuurd richting Korda.
Ik heb toen nog ( derde hengel ) nieuwe erbij gekocht. Terug bij korda vandaan zowat maand verder, weer weg te vissen en wilde die nieuwe melder erbij op aan sluiten. Dit wou dus niet want wat bleek ik had de oude codes nog allemaal in mijn receiver staan. Dus nu de receiver richting Korda voor updates! Weer mooi wat tijd verder maar wel kunnen vissen alleen zonder receiver kon ik bij terug komst receiver alles gelukkig wel instellen! Weer tijdje verder begon de receiver en weer 1 van mijn beetmelders te idioten! Een kut geluid midden in de nacht waar je de rest van de nacht geen oog meer dicht doet en een complete kermis attractie aan lichtjes wat heen en weer gaat en niet weer wil stoppen pas bij het uitzetten en aanzetten. Het blijven branden van leds en niet doven al met al ik had het helemaal gehad.

De melder zelf was verder wel strak uitziend, helder geluid, mooi geluid ook, goed instelbaar maar de body momenteel toch meer fabriekslooking dan de oudere versies delkim die ik persoonlijk er mooier en strakker uit vind zien!

Na lang ook getwijfeld, gezocht en gelezen te hebben en dus ook in dezelde vraagstukken als jou naar een antwoord zocht fox, nash, JRC etc etc zat ik tussen drie melders. De kevin nash Sirenes, Fox NTX-R set, ACE I3 alarms.
Maatje heeft de Kevin Nash Sirenes al met al goede kwaliteit melders robuust en strak uitziend!
De Fox ook zeker een strak uitziende melder met vele opties.

Mijn keuze is gegaan naar de ACE I3 alarms, negatieve berichten kwam ik altijd wel tegen en die zullen er ook over elk product wel zijn. Ik vis er nu een geruime tijd mee door weer en wind en ook met winterse omstandigheden! Net als bij de fox NTX-R en Delkim kun je alles perfect naar eigen keus instellen wat zeker ideaal is! Zowel de rol als Vibratie, Toon en volume! Plus je hebt ook het voordeel dat als je niet alleen blauwe leds wil je dit ook zo kunt veranderen naar je eigen keuze kleur led! Volgens mij kan dit ook bij de NTX-R melders van Fox! ook hebben deze melders een dag en nacht stand. Bij nacht stand zie je in het midden een klein licht puntje branden, plaatsen van betalights is mogelijk en het openen en sluiten van de batterijklep is gradioos! Dit zit goed vast en de batterij is niet zoals met delkim Txi plus eerst te moeten bevestigen aan koppelstukje met draden maar direct klemvast in de beetmelder. Daarnaast is alles goed waterdicht en kan tegen een stootje!

Dus om lang verhaal kort te houden :oops: zou ik je de ACE I3 alarms willen aanraden! ( mijn 2de keus was de NTX-R set )

Succes met je zoektocht en hopelijk kun je iets met de informatie!

gr :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-05-2013 13:28

peter cooreman schreef:Beste,
Ook de delkim ontvanger is super,is voorzien van zes verschillende leds en is ook voorzien van een trilalarm,dus als je het niet goed hoord dan voel je de trilling in je broekzak,ook de snag ears op de delkims zijn super!deze worden geleverd met een ander batterij klepje waar je de ears simpel op kan schuiven en deze zijn ook vervaardigd uit carbon en zijn onderhoudsvrij en beschadigen je hengels niet!!!
Mvg Peter


Moet je er ook bij vertellen denk ik dat hierna je covers er niet meer op passen, Dit KAN je verhelpen doormiddel van je covers in heet water te leggen en deze hierna over je melders te plaatsen voor vorm!
Daarnaast vind ik persoonlijk die snagears van Delkim niet zo heel erg stevig en betrouwbaar net als de duocarb arms!
Nightlites daarin tegen vond ik wel weer heel mooi en ook goed erbij passen!

+ als je die snagears wilt plaatsen je oude klepje eraf moet en nieuwe erop!

pluspunt is de quick en release van delkim maar ook dan moet je wat uit en in elkaar schroeven!
Maar zeker handig en snel te plaatsen en te verwijderen!
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

15-05-2013 13:29

Ik heb vorig jaar ook met hetzelfde probleem gezeten. Heb toen met fox gemaild over de ntx-r. zie het topic hierover

viewtopic.php?f=38&t=54160

uiteindelijk heb ik dus de Nx-r genomen en heb daar nog geen enkel spijt van en belangrijker nog geen problemen mee gehad. Ze hebben genoeg water over zich heen gekregen en doen het nog altijd :lol: Ik vind het geluid super en onderscheidend als je met meerdere gaat vissen. Dat het blauw verblindend is heb ik geen last van, want als ik een run krijg hoor ik aan de toon welke hengel het is.

Ik denk dat als je in die prijsklasse kijkt, dus Fox Nx-r, Delkim Txi, Nash Sirens en Ace i3. Dat ze allemaal wel het kwaliteit in huis hebben. Natuurlijk kan je een probleem in 1 hebben of krijgen, maar daarvoor zit er garantie op.

Je moet voor jezelf weg strepen welke looks en sounds je wilt hebben, en wat belangrijke opties zijn. Zoals nightlite, mute functie, of je wilt instellen via sounderbox en ga zo maar door.

Groet,
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-05-2013 13:41

Mark Finden schreef:Ik heb vorig jaar ook met hetzelfde probleem gezeten. Heb toen met fox gemaild over de ntx-r. zie het topic hierover

http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=38&t=54160

uiteindelijk heb ik dus de Nx-r genomen en heb daar nog geen enkel spijt van en belangrijker nog geen problemen mee gehad. Ze hebben genoeg water over zich heen gekregen en doen het nog altijd :lol: Ik vind het geluid super en onderscheidend als je met meerdere gaat vissen. Dat het blauw verblindend is heb ik geen last van, want als ik een run krijg hoor ik aan de toon welke hengel het is.

Ik denk dat als je in die prijsklasse kijkt, dus Fox Nx-r, Delkim Txi, Nash Sirens en Ace i3. Dat ze allemaal wel het kwaliteit in huis hebben. Natuurlijk kan je een probleem in 1 hebben of krijgen, maar daarvoor zit er garantie op.

Je moet voor jezelf weg strepen welke looks en sounds je wilt hebben, en wat belangrijke opties zijn. Zoals nightlite, mute functie, of je wilt instellen via sounderbox en ga zo maar door.

Groet,


Klopt helemaal;

Maar denk persoonlijk dat je ook moet kijken hoe de melders zelf van binnen zijn gemaakt!
Ik bedoel hier meer mee dat zoals je bij de Delkim bij aansluiten batterij er uitsteeksels aan zitten in plaats van batterij op zijn plaats te klikken en vast! Daarnaast vind ik persoonlijk de deksel ook niet echt optimaal sluiten, bij namelijk geen batterij erin te hebben zitten hoef je weinig druk te zetten om de deksel los te krijgen! Verder heb ik er weinig meer op aan te merken daarna want verder zijn de melders goed! Het is inderdaad zoals je zelf al zegt dat ze allen de kwaliteit wel in huis hebben dat zal het probleem ook zeker niet zijn! Maar ik denk wel dat Delkim aan een paar punten nog iets aan kan doen om hun beste melder iets beter te perfectioneren! ( persoonlijk )

gr
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-05-2013 16:26

Toch de keus op de TXI`s laten vallen..
Vanmiddag heb ik ze opgehaald, en ben er tevreden mee..

De puntjes die jullie opnoemen zijn voor mij geen redenen geweest om af te zien van de koop.

De doorslag die me gaf waren gewoon de vele positieve reacties en ook op engelse fora en de prijs. Heb een goede deal kunnen maken.. Tuurlijk heeft elk merk wel negatieve dingen en kun je pech hebben dat je een maandagmorgen model hebt, maar het voelt goed dat ik voor Delkim gekozen heb..

Komend weekend maar eens uittesten en kijken hoe ze me in de praktijk bevallen..
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

18-05-2013 11:14

Remko Oude Elferink schreef:Toch de keus op de TXI`s laten vallen..
Vanmiddag heb ik ze opgehaald, en ben er tevreden mee..

De puntjes die jullie opnoemen zijn voor mij geen redenen geweest om af te zien van de koop.

De doorslag die me gaf waren gewoon de vele positieve reacties en ook op engelse fora en de prijs. Heb een goede deal kunnen maken.. Tuurlijk heeft elk merk wel negatieve dingen en kun je pech hebben dat je een maandagmorgen model hebt, maar het voelt goed dat ik voor Delkim gekozen heb..

Komend weekend maar eens uittesten en kijken hoe ze me in de praktijk bevallen..


Mooi dat ze je al bevallen en veel plezier met je nieuwe speeltjes! hopelijk mag je er veel mooie vissen op vangen.
Denk toch ook voor anderen die nieuwschierig zijn en door de bomen het bos niet zien dat dit topic ook anderen zal kunnen helpen met het maken van hun keuze!

fijn weekend allen!