1 persoons tent ( aanrader )


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-05-2013 18:58

Sven van Anrooy schreef:Hoezo die dop erop schroeven? Die dop blijft bij mij aan de steel. Heb een hoop gekkigheid meegemaakt zonder het doppie, kan best.

Stormpalen kunnen erop blijven ook. Dus het valt wel mee Jan ;)

Heb de Titan ook, maar het nadeel blijft het gewicht en het lange nat blijven van het gruwelijk sterke doek..


Daarom ben ik ook meer op zoek naar wat revieuws van mensen die gebruik maken van 1 van de 2 boven aan staande tenten!
Ik weet van de tempest dat deze zeer gemakkelijk is op te zetten, licht, stevig en ruimte zat!

Over die fox brolly en dat is mijn mening, het lijkt me helemaal niks! Dan kies ik nog eerder die Aqua waar ik ook zeker even een kijkje naar ga nemen!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-05-2013 19:02

Fox brolly is een superding!! Maar..je hebt gelijk, blijf bij je 1e keus.
Had ik nou maar..heb je ook niets aan. :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-05-2013 19:05

Fred Hazenbroek schreef:Fox brolly is een superding!! Maar..je hebt gelijk, blijf bij je 1e keus.
Had ik nou maar..heb je ook niets aan. :wink:


:wink:

Maakt niet uit! wacht het rustig af, hopelijk kom er vanzelf iemand die me wat meer over 1 van de 2 tenten een goede revieuw kan geven! ik ben benieuwd! En inderdaad ik hou het eerst ook op de 2 boven staande tenten!
Gebruikersavatar
frank van geffen
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-04-2013 22:59

09-05-2013 19:15

Hallo jan,

ik heb altijd gevist met een van de eerste titans. Die heeft bij mij meer dan 20! Jaar zijn werk goed gedaan. In eerste instantie wilde ik voor de trakker tempest gaan, maar die was wel wat duur... In eerste instantie had ik een fox retreat gekocht maar dat is niet mijn ding...veel te veel gepiel vind ik met opzetten, dus die heb ik weer op op marktplaats staan.... toen heb ik een fox supabrolly gekocht met de skin en alles erop en eraan en ik moet zeggen echt een fijn en ruim ding maar zat weer met het opzetten....
Dus toch de knoop doorgehakt en de tempest gehaald en ik moet zeggen echt een superding!
Echt supersnel op te zetten en van binnen heel ruim. En hij staat echt als een huis!
Veel ruimer dan een titan iig. Ik ben er echt heel tevreden over, alleen de prijs..mja, als ik er weer net zolang mee doe als met mijn titan dan maakt me die prijs niet meer zoveel uit...;)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-05-2013 20:58

frank van geffen schreef:Hallo jan,

ik heb altijd gevist met een van de eerste titans. Die heeft bij mij meer dan 20! Jaar zijn werk goed gedaan. In eerste instantie wilde ik voor de trakker tempest gaan, maar die was wel wat duur... In eerste instantie had ik een fox retreat gekocht maar dat is niet mijn ding...veel te veel gepiel vind ik met opzetten, dus die heb ik weer op op marktplaats staan.... toen heb ik een fox supabrolly gekocht met de skin en alles erop en eraan en ik moet zeggen echt een fijn en ruim ding maar zat weer met het opzetten....
Dus toch de knoop doorgehakt en de tempest gehaald en ik moet zeggen echt een superding!
Echt supersnel op te zetten en van binnen heel ruim. En hij staat echt als een huis!
Veel ruimer dan een titan iig. Ik ben er echt heel tevreden over, alleen de prijs..mja, als ik er weer net zolang mee doe als met mijn titan dan maakt me die prijs niet meer zoveel uit...;)


klopt 20 jaar is een lange tijd, maar bedankt voor je revieuw, die neem ik mee in mijn notities!

Nog even een vraag los aan iedereen bedoeld! Hebben jullie ook dat jullie tent elastiek snel gaar wordt en dan sneller knapt?
En weten jullie waar we deze kunnen laten herstellen?

Weer ontopic!

Ben nog steeds op zoek naar meer mensen die gebruik maken van 1 van de 2 genoemde tenten!

groet jan
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-05-2013 10:31

Tent elastiek repareer ik zelf. 3 of 4 mm shockcord halen, tent uit elkaar halen, met een draadeind of lange dunne staaf de fixatiepunten er uit drukken en nieuw elastiek aanmaken. Paar minuutjes werk:

https://www.touwbestellen.nl/touw/elastiek-shockcord

Mail ze eventjes, en ze kunnen je vast een zwart stuk van 3mm leveren. 8mm is ideaal voor het herbestieken van stretchers. Hou de lengte van het koord op zo'n 3/4 van de baleinlengte ;) Te kort en er komt meer spanning op bij de scharnierpunten wat snellere slijtage tot gevolg heeft.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-05-2013 10:50

thanx Sven, Zal even wat elastieken bestellen! hard nodig bij 1 tent van mij!

8) :wink:
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

13-05-2013 11:34

Hallo Jan,

Allicht niet helemaal een antwoord op je vraag maar ik zag de Aqua Atom recentelijk voorbij komen. Ding weegt iets van 3 kg. en lijkt me stevig en conpact. Allicht heb je er wat aan.

Tjuus

Joost
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-05-2013 13:13

Aanrader

Heb zelf de Trakker MK2 2 man

Is snel op te zetten,en staat als een huis! Windkracht 7/8 met gemak doorstaan,en windstoten tot 120 km/h ook doorstaan tijdens enkele sessie's met noodweer zowel binnen als buitenland.

Ruim zat! En goede kwaliteit!

Ook in 1 persoon versie te verkrijgen. Maar de 2 man bied je zeker voldoende ruimte. Verder een los gronddoek en genoeg ventilatie roosters,voor en achter.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-05-2013 18:11

Frank van Geffen als in DE Frank van Geffen voormalig KSN bestuurder en grootvanger op de belze kanalen? :lol:

Koel man

o ik heb nu zon ding van fox met een overwrap: back to basic en weet je? Top Net weer echt vissen en niet kamperen
It's okay 2 pay
Sander van Ooyen
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-05-2013 18:59
Locatie: Woudrichem

15-05-2013 23:13

jan de jager schreef:
Weer ontopic!

Ben nog steeds op zoek naar meer mensen die gebruik maken van 1 van de 2 genoemde tenten!

groet jan



Sta je ook open voor andere tent of brolly achtige suggesties?
Karpervissen is meer dan een hobby alleen......
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-05-2013 10:30

Sta je ook open voor andere tent of brolly achtige suggesties?





Zeker sta ik daar open voor, ik bekijk nieuw genoemde tenten en als ze ook bevallen noteer ik ze!
Ik wil ze eerst toch in het echt zien en opgezet zien! op die manier weet ik hoeveel handelingen er nodig zijn voor de tent staat!

groet jan :roll: :D
Gebruikersavatar
frank van geffen
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-04-2013 22:59

16-05-2013 16:43

haha Klaas....

die frank van geffen ja...ben weer volle bak bezig na een aantal rustigere jaren :D