extra erbij, of nieuwe bivvy?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

12-04-2013 10:22

Graag jullie advies:

Ik heb een fox eclipse, waar ik super tevreden mee ben. Ruim, mooi om te zien, goede kwaliteit materialen. Het grootste pluspunt vind ik dat er met de extra wrap makkelijk 2 stretchers in passen, fijn als de vriendin ook eens mee wil. Het ding staat als een huis. probleem is alleen, je hebt ook het gevoel dat je een heel huis moet meeslepen. Dat ding weegt een ton en het opzetten gaat niet heul vlot. Niet praktisch voor de korte sessies die ik meestal draai.

Vraag:
Zijn er goede alternatieven op de markt, van vergelijkbare kwaliteit en waar je als het moet met zn tweeen in past, maar dan lichtgewicht en vooral sneller op te zetten? Ik denk b.v. aan de trakker tempest, maar dan goedkoper? Nash Groundhogs b.v. misschien?

Of zouden jullie deze tent lekker houden, voor frankrijk, langere sessies of die 1 of 2 x per jaar wanneer de vriendin mee gaat, om er een leuke brolly bij te halen?

Oftewel, ik wil lichter en vooral sneller/makkelijker op te zetten, maar niet teveel verliezen op kwaliteit.

Alvast bedankt :-)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

12-04-2013 10:47

Andre,

Als je de financiële middelen hebt dan zou ik kiezen voor een extra brolly, gewoon omdat het kan haha.

Ik heb samen met een vismaat een strategy 2 persoons tent voor de langere sessies en als ik alleen ga gebruik ik mijn 1 persoons Trakker - Armo MKII

Het is maar net wat je wilt. Opties zat haha.

Zou zeker je tent houden want een grotere tent voor de langere sessies is altijd fijner dan een kleintje, althans dat is mijn mening.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

12-04-2013 11:49

http://www.jktackle.co.uk/acatalog/info_4626.html

anders zoiets (nash titan bivvy)
makkelijk en snel optezetten

gr weslingh
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

12-04-2013 11:56

Ik zou de tent zeker houden en er een fox supa brolly bij kopen voor de losse nachten / korte sessies.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

12-04-2013 14:58

weslingh lublink schreef:http://www.jktackle.co.uk/acatalog/info_4626.html

anders zoiets (nash titan bivvy)
makkelijk en snel optezetten

gr weslingh


Bedankt voor de reacties. Ik geloof dat ik momenteel geen budget ga hebben om een kwalitatief goeie brolly dinges voor erbij aan te schaffen, daar zou ik dus voor moeten sparen want over t algemeen ga ik liever voor spullen die lang meegaan. De overweging was om met verkoop van Eclipse met eventueel een beetje toeleggen een goeie 'tussen' oplossing te vinden.

Zo'n titan, hoe is dat met opzetten? gaat dat net zo snel als een brolly? Het lijkt zo op de plaatjes afgaand nog steeds te bestaan uit baleinen die je in elkaar moet zetten? Maar ik zie er tegelijkertijd wel zo'n soort spreidblok op zitten. Weet je wat, ik zal even iets van een Youtube filmpje opzoeken, dat zal meer duidelijkheid geven dan een beschrijving hier gok ik :-). Thx voor de tip iig!
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

12-04-2013 16:53

zat met hetzelfde probleem en heb er toen een nash titan brolly bij gekocht voor de korte sessie's. (2012 model is nu in de uitverkoop bij hengelsport vught) de 2 persoons tent wil ik zeker niet missen voor het buitenland.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-04-2013 11:27

Heb zelf een mooie titan, maar sinds ik die Supa Brolly heb blijft ie lekker thuis. Ook de visweek van volgende week ;)

Heb mijn tweepersoons eclipse destijds ook verkocht omdat het allemaal veel te lomp was. TEgenwoordig kan ik weer met 1 keer lopen naar de stek, zonder trolley voor een nachtje vissen. En dat is soms best lekker :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-04-2013 12:38

1 keer lopen sven zonder trolley ? damn dat is oldschool maat haha.
mij lukt dat nooit van ze leven,ik moet altijd teveel troep bij me hebben,koffie,soepje,eitje bakken,grote onthaakmat,voerboot of normale boot.grote rugtas met spiegelreflex en videocamera,een galaxy tab om film te kijken,2 statieven,pff haha.
me maat lukt het ook in 1 keer,maar ja,die doet bij mij koffie drinken natuurlijk,ik heb liever te veel bij me dan dat ik wat mis aan de waterkant.

daarom vind ik korsten,of pennen wel eens heerlijk,want dan lukt het me wel :)

ontopic :

er zijn zat mogelijkheden,maar een grote tent wegdoen moet je nooit doen,ik heb 2 tenten. een trakker dome,een jrc contact,en een paraplu van ultimate.
dit is dus in principe van klein naar groot,en kan ik altijd overal op inspelen.een jrc contact staat trouwens binnen 3 minuten,maar is echt voor de korte sessies
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-04-2013 12:45

Voor een nachtje tussen het werk door heb ik niet veel meer nodig dan een aastasje, een brandertje met perculator en wat water. Past allemaal in een rugzak, de onthaakmat wordt gebruikt om de plu, hengels en steunen in te mieteren en de slaapzak zit al in de stretcher :)

Ik zou als ik de topicstarter was gewoon een Supa Brolly halen, een wrap heb je zelden nodig, of het moest voor muggen zijn. Maar dan is een klamboe ook meer dan genoeg ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

15-04-2013 13:16

Supa brolly met mozzipanel erbij, klaar.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

16-04-2013 18:14

Ik heb zelf ook een ruime twee persoons. En heb er ook een brolly bij gekocht. Een wat ouder model van Trakker, een beetje te vergelijken met de nieuwe tempest. Vind het een ideaal ding. Opbouwen en afbouwen in totaal 5 minuten. En daarbij ook veel praktischer. Wat voor mij belangrijke redenen waren om er eentje aan te schaften zijn:

- Opbouw en afbouw tijd (thuis ook makkelijker voor het drogen)
- Compacter (zowel tijdens een sessie, stek, als vervoer, en het drogen thuis)
- Enkeldoek ipv dubbel, scheelt ook enorm in de opzet tijd
- Het gebruikte systeem van trakker leek mij super, en is ook super
- Voor korte nachtjes zeker ideaal (past al het belangrijke ruim in voor 1 nacht, de rest ligt in de auto)
- Brolly is ook fijn voor dag sessies
- Mooi als bijzet tent voor langere sessies

Dus ik zou zeggen mooi een extra compacte brolly erbij.
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
jake van koppe
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2013 23:12
Locatie: den haag

19-04-2013 08:16

Bojan van der Linde schreef:Ik zou de tent zeker houden en er een fox supa brolly


precies wat ik typen wou.

supa brolly krijg je geen spijt van.
karpervissen zit in et bloed.
Owen Voogd
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-12-2012 13:09
Locatie: Hilvarenbeek, of in mun tent

20-04-2013 15:23

Of de jrc sti brolly 8)
Mvg Owen
never give up
quint lamar
Berichten: 153
Lid geworden op: 05-03-2013 15:13

20-04-2013 19:20

Ik ben erg tevreden over de sti brolly van jrc.
Plaats reactie