Voerboot i.v.m. aanleggen voerstek.


Plaats reactie
rene klein
Berichten: 32
Lid geworden op: 24-05-2011 11:56

29-03-2013 10:44

Ik ben opzoek naar een betaalbare voerboot i.v.m. de aanleg van een voerstek.
Op de betreffende stek waait het vaak nogal hard (zeer regelmatig is het er stormachtig), waardoor het gewenste resultaat met de hand niet te behalen is.
Een (voer)boot is in dit geval naar mijn idee noodzakelijk, zo kan er iedere keer op ongeveer dezelfde plek gevoerd worden.

M'n vismaat heeft het over een navigator voerboot, maar naar mijn inziens is dit wat overdreven.
Uiteraard zal er ook wel eens een lijntje worden uitgevaren, maar de boot is voornamelijk bedoeld om een voerstek te onderhouden.

Iemand tips/ suggesties?
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

29-03-2013 10:54

rene klein schreef:Ik ben opzoek naar een betaalbare voerboot i.v.m. de aanleg van een voerstek.
Op de betreffende stek waait het vaak nogal hard (zeer regelmatig is het er stormachtig), waardoor het gewenste resultaat met de hand niet te behalen is.
Een (voer)boot is in dit geval naar mijn idee noodzakelijk, zo kan er iedere keer op ongeveer dezelfde plek gevoerd worden.

M'n vismaat heeft het over een navigator voerboot, maar naar mijn inziens is dit wat overdreven.
Uiteraard zal er ook wel eens een lijntje worden uitgevaren, maar de boot is voornamelijk bedoeld om een voerstek te onderhouden.

Iemand tips/ suggesties?


René,

Wat is in jouw ogen betaalbaar?
Gebruikersavatar
jake van koppe
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2013 23:12
Locatie: den haag

29-03-2013 11:44

kijk voor de nanotec,anatec.

begin niet aan skarp,trend.
karpervissen zit in et bloed.
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

29-03-2013 11:47

is dit misschien een oplossing ? Voldoet volgens mij aan je eisen : http://markerworld.nl/shop/products.php?1062 Kheb zelf geen ervaring ermee, dus kan je daar helaas niks over vertellen
Vissende vader, die koi's houdt
sjoerd blauw
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-07-2010 14:02

29-03-2013 11:54

Misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar je zou ook naar traditionele manieren van voeren kijken. Ik denk dan aan een voerschep op een steel, katapult, werppijp, of spodden. Kosten technisch zijn deze methodes vaak veel aantrekkelijker.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

29-03-2013 13:47

Michel Paassen schreef:is dit misschien een oplossing ? Voldoet volgens mij aan je eisen : http://markerworld.nl/shop/products.php?1062 Kheb zelf geen ervaring ermee, dus kan je daar helaas niks over vertellen


400 euro voor een speelgoed bootje... als het een keer hard waait vliegt ie weg... leg er dan paar honderd bij en ga voor een degelijke boot... vooral als je geen visvinder nodig hebt vallen de kosten heel erg mee..

een kale maverick kost je 700 euro

http://www.globalfishing.eu/nl/modellen/maverick.html
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

29-03-2013 15:05

Navigator of Maverick is in jouw geval echt niet overdreven maar eerder een noodzaak!
Het is niet Fans maar Frans.
rene klein
Berichten: 32
Lid geworden op: 24-05-2011 11:56

29-03-2013 15:24

Bedankt voor de antwoorden.
Gezien de wind en daardoor "grote" golven kunnen we dus het beste toch voor een wat grotere stabiele boot gaan.
Ook ontstaan er soms aardige golven door beroepsscheepvaart. Maar voeren doen we zodra de scheepsvaart er niet tot minimaal is ('s avonds).

Dus dan komen we uit toch inderdaad waarschijnlijk uit op: Navigator of Maverick.

Toch?
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

30-03-2013 20:34

rene klein schreef:Bedankt voor de antwoorden.
Gezien de wind en daardoor "grote" golven kunnen we dus het beste toch voor een wat grotere stabiele boot gaan.
Ook ontstaan er soms aardige golven door beroepsscheepvaart. Maar voeren doen we zodra de scheepsvaart er niet tot minimaal is ('s avonds).

Dus dan komen we uit toch inderdaad waarschijnlijk uit op: Navigator of Maverick.

Toch?



Ik denk het wel Rene!!
Info over de boten is zat te vinden, succes.
Het is niet Fans maar Frans.
Plaats reactie