Fox RX set---->Kwaliteit?


Plaats reactie
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

25-02-2013 11:29

Hallo medevissers,

ik ben mij op dit moment aan het orienteren voor de aankoop van een draadloze beetmelderset.
Op dit moment twijfel ik nog tussen een Fox RX set en een Delkim plus TXI set. Aangezien de Fox set gunstiger geprijst is heeft die mijn voorkeur.
Ik lees echter best veel verhalen over de slechte kwaliteit van de Fox RX set, vooral problemen met vocht en geluid komen vaak naar voren. Vooral de nieuwe versie met de rechte tekst die nu in de winkel ligt schijnen deze problemen te hebben.

Wat is jullie mening over de Fox RX set?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

25-02-2013 11:36

Kijk op marktplaats voor een setje RX'en met schuine tekst of zorg dat je een nieuw setje koopt dat aangeboden wordt als 'limited edition'. Deze laatste schijnen goed te zijn.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

25-02-2013 13:44

Vis delkim en mijn maat rx-en .
Doen niet van mekaar onder , behalve de prijs .
Owja en anti diefstal ..
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-02-2013 14:26

Jo,

Als fervent gebruiker van RX-en kan ik zeggen dat ik meer dan tevreden ben. Heb inmiddels ook drie stuks NTX-r liggen, maar heb ze nog niet mogen gebruiken.

Ikzelf denk dat ik toch weer voor een setje van de Limited Edition ga, daar deze de volumegebreken (die bij sommige RX-en uit de eerste 'rechte-letter-serie') totaal niet aan de orde waren (moet je maar eens goed zoeken op het board). Overigens KAN het zijn dat het wel zo is, maar bij geen van de 7 piepers uit die Limited Edition was het aan de orde ;)

Echte nadelen van een piepert met rolwieltje t.o.v. Delkims met een trilgevoelig plaatje zijn de smeltwaters die weer vastvriezen. Voor de rest, is het pure voorkeur natuurlijk :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

25-02-2013 15:57

ik heb ook rxjes

het klopt inderdaad dat het volume soms een beetje raar doet.. maar bij mij is dat alleen als je hem ongeveer in het midde zet. als je hem bijna vol opendraaid heb ik er geen last van en als ik hem heel zacht zet krijg ik ook geen ongewenste harde piepen.

verder hebben de mijne al heel wat liters water over zich heen gekregen en ik heb nog nooit problemen gehad. wat mij echter wel opviel is dat als ik mijn sounderbox langs een andere leg hij soms niet afgaat.. leg je hem een metertje uit elkaar is het probleem ook meteen opgelost.

prima set voor zijn prijs, dus zeker een aanrader
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

25-02-2013 18:24

Philip Du Puy schreef:Kijk op marktplaats voor een setje RX'en met schuine tekst of zorg dat je een nieuw setje koopt dat aangeboden wordt als 'limited edition'. Deze laatste schijnen goed te zijn.


Dat laatste lees ik op dit forum meer, maar lijkt me een vage uitspraak: hoe kun je nu al zeggen dat de 2012 versie beter is? Die is namelijk nog maar en jaartje oud. De "slechte" rx serie deed het in het eerste jaar ook nog niet zo slecht.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-02-2013 19:00

Digitale kinderziektes misschien? Soms weet je waar je op moet letten Bert.. Lastig uit te leggen, maar heb die dingen gelukkig niet zo lang 8) . Recht en schuin ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jake van koppe
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2013 23:12
Locatie: den haag

25-02-2013 20:07

hier nog een tevreden RX-gebruiker, :roll:
heb ze vorige jaar bij hennie kruidenier gekocht.
400 eurotjes maar beter dan ieder jaar nieuwe

was snel binnen en nog steeds geen enkele mankement. :D

me vismaat heeft de oudste, zn 6 jaar nu al
ook nog geen 1 probleem.

je krijgt er geen spijt van, :D

de blue set vind ik wat mooier. :o

suc6 :lol:
Afbeelding



zelfs met ijs en sneeuw.
en NEE dat is GEEN lak wat los laat..
hij is bevroren
karpervissen zit in et bloed.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

25-02-2013 21:13

Gave foto jake !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

26-02-2013 00:02

jeffrey van osch, wat heb je nou eigelijk aan dat anti diefstal alarm? Gewoon leuk dat het er op zit of ...?

De RX zijn gewoon top beetmelders, ik heb ze zelf ook, en oooo dat geluid bij een volle run, dat is zo mooi (txi heeft maar aan/uit geluiden en dat snel achter elkaar bij een volle run, vind ik persoonlijk).
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

26-02-2013 01:28

Stefan,

De meeste beetmelders kun je of uitzetten, of je kunt het volume uitdraaien zonder dat ze een kick geven. Dit maakt het voor een dief bijzonder eenvoudig om geruisloos je spullen mee te nemen. Dankzij het diefstal alarm zal er in het geval van de txi plus een luid alarm afgaan op de receiver. Zelfs iemand zonder oren slaapt daar niet doorheen denk ik.

Het is dus wel degelijk handig.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

26-02-2013 07:01

Maar een dief die weet wat hij jat draait de gevoeligheid op nul en tilt dan rustig de stokken omhoog.
Anti diefstal is handig maar zeker niet dé oplossing.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-02-2013 08:15

Anti diefstal heeft zeker nut maar een " visser " weet idd wel hoe je hengels kunt liften zonder een piep en de pieper niet uit kunt zetten .
Ik vis 80% alleen en dan geeft het net wat extra vertrouwen ..

Zodra je de pieper uitzet gaat er idd een sirene af die een dove nog hoort .
En daarbij geef ik enkel aan dat het eropzit in tegenstelling tot de rx-en .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
jake van koppe
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2013 23:12
Locatie: den haag

26-02-2013 11:14

stefan laurijssens schreef:jeffrey van osch, wat heb je nou eigelijk aan dat anti diefstal alarm? Gewoon leuk dat het er op zit of ...?

voor de leuk? je zit toch dicht bij je hengels..
+ je kan ze zo gevoelig zetten dat zelfs een mier je rx en sounder af gaan..

Ray Schra schreef:Zodra je de pieper uitzet gaat er idd een sirene af die een dove nog hoort .En daarbij geef ik enkel aan dat het eropzit in tegenstelling tot de rx-en

als ik mijn piepers uitzet gaat mijn sounder wel gillen..

jeffrey van osch schreef:en oooo dat geluid bij een volle run, dat is zo mooi

jij snapt het leven..
karpervissen zit in et bloed.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-02-2013 12:35

Hier is iets mis gegaan met de quotes denk ik :roll:
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Plaats reactie