Welke ervaringsdeskundige helpt de knoop doorhakken?


Plaats reactie
Marc Devos
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-02-2013 19:56

06-02-2013 20:58

Beste hengelsportcollega's,

Ik ben van plan om mij een koppel nieuwe molens aan te schaffen.
Als merk heb ik gekozen voor Shimano, gezien hun kwaliteit.
Daar ik geen liefhebber ben van die dubbele handvatten, maar wel
van een baitrunner, en bovendien zo alround mogelijk wil zijn (ga ze ook gebruiken voor het doodaasvissen op snoek) had ik
volgende twee modellen voor ogen:
- Shimano baitrunner D in de grote 6000 of 8000.
- Shimano medium baitrunner XTC-LC.
Hopelijk kan iemand met de nodige ervaring betreffende deze molens
mij de knoop helpen doorhakken.

Met vriendelijke groeten,
Marc
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

06-02-2013 21:25

Hoi Marc,
Ik had de Shimano 8000 D EU, maar ondanks alle positieve signalen was ik niet zo tevreden! De molenspoel is (in mijn ogen) te klein, waardoor je minder ver gooit, zonder extreme kracht te zetten. Ik heb hem ingeruild voor de Daiwa Windcast Z en dat is echt een heerlijke molen, qua werpen en qua slip!

Als je bij Shimano wilt blijven, dan zou ik die nieuwe big baitrunner kopen, die hebben een grotere spoel, dus minder wrijving met werpen!

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Tom
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06-02-2013 21:27

Ik heb de nieuwe Medium LC's sinds deze winter. Helaas nog niet mee gevist alleen :lol:
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

07-02-2013 09:43

Ik heb de Shimano LC XTA medium.
Ik had de GTE-B 6000 en wilde een grotere molen.

De LC medium is een perfecte molen voor mijn visserij. Heerlijke slip (voorop!) en baitrunner achterop. Genoeg lijncapaciteit en een hoge inhaalsnelheid.

De Baitrunner D is geloof ik de opvolger van de USA B. Dat zijn ook goede molens. De lijncapaciteit is kleiner en je hebt een kleinere spoel. Heeft niet echt mijn voorkeur.

Verschil in mijn ogen is:
LC XTA = mooie sterke molen met grote spoel. Drilt heerijk en werpt ver, maar ook secuur.
Baitrunner D: sterke molen. Drilt goed werpt minder ver. (ervaring vanuitgaande dat het vergelijkbaar is met de USA B)

Mijn voorkeur gaat naar de LC.
Plaats reactie