Tempest vs Titan


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

06-01-2013 19:51

Heren,

Ik ben voor komend seizoen op zoek naar een nieuwe tent.

Mijn oog is op deze modellen gevallen.
Welke van deze zoude jullie aanschaffen en waarom?

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

06-01-2013 21:50

Het schijnt dat het klapsysteem van de tempest gewoon verschrikkelijk is, veel problemen daarmee.
Als ik jou was, had ik de Titan gekocht. Deze tent is verschrikkelijk degelijk en qua garantie zit het bij Nash ook wel goed...
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-01-2013 22:10

Vriend van mij heeft de tempest.
Erg makkelijk op te zetten. Zou niet weten wat het probleem met het mechanisme is. Qua gewicht en pakket is ie redelijk handzaam. De titan scoort daarin minder goed en heeft ook geen ademend doek als ik me niet vergus.
Denk eerder dat het een kwestie van smaak is.

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-01-2013 07:04

Heb ooit eens een uitgebreide review geschreven, staat op het net:

ff Googlen op:

Sven van Anrooij review Titan

Condens is bij de Titan echt een drama, zie ook:

viewtopic.php?f=38&t=71787

Zeker als je hem nu haalt, let in godsnaam op de stormpalen die je erbij krijgt. Er is een lading palen van Nash die gewoon met een wijsvinger ingeschoven kan worden doordat de coating veel te glad is.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

11-01-2013 22:33

heb zelf de tempest.
top tent.
staat in 1 minuut daarna alle haringen er in.
spreidtblok werkt simpel en goed.
nooit problemen mee
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

12-01-2013 08:56

@olger.
Wat is er zo verschrikkelijk aan het klapmechanisme van de tempest, heb zelf ook de tempest, het mechanisme werkt goed en erg simpel.

Tent staat ook binnen enkele minuten.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

12-01-2013 11:01

Mijn maat heeft de tempest en ik de titan.
Beide tenten is even wennen als je het mechaniek niet gewent bent. Maar met een paar keer is dat opgelost.
Je moet alleen bij beide even letten dat de stof goed verdeeld is als je gaat uitklappen.

Doek van titan is wat stug omdat het ook 15000 denier is en dus wat dikker.

Klapmechaniek zijn even anders. Titan is een soort waaier en de tempest zijn 2 halve manen die je als rond klikt.
Afmetingen zijn bijna het zelfde. Dus dat scheelt niet zoveel.

Het zijn beide goede kwaliteits tenten. Maar het prijsverschil is nogal groot. De Tempest kan je via internet zo rond de € 600,= scoren terwijl je de titan rond de € 400-450 te verkrijgen is. Dus ik vind zelf dat er nogal wat te groot verschil in zit. Voor mij is dat ook de overweging geweest om voor de titan te kiezen. Ik heb beide tenten gemonteerd zien staan. En heb daaruit samen met het prijs verschil mijn conclusie getrokken.

Daarbij komt nog dat de Titan op dit moment de sterkste tent op de markt verkrijgbaar is. Kijk maar eens op You tube. Die mannen staan toch echt boven op de tent om hem te testen. Niet dat ik dat doe. Maar het frame kan tegen een stootje zal ik maar zeggen.

Ik zou zelf willen adviseren om Carp Zwolle te bezoeken om je daar te laten overtuigen. Trakker en Nash staan beide op de beurs en ik ga er eigenlijk wel van uit dat beide deze tenten ook op show hebben staan. En ik kan alleen uit gebruikers ervaring zeggen dat deze tenten elkaar niet zoveel ontlopen op gebied van kwaliteit.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-01-2013 15:32

Raymond,

De tent die jij bedoelt waar die mennekes op staan is de Titan Brolly. Bij de gewone Titan 1 man lijkt me dit niet echt mogelijk. Neemt niet weg dat het ding op 7 punten op de grond staat en eenmaal staan is ook staan.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-01-2013 17:09

prijsverschil is misschien wel groot.maar als ik het goed heb begrepen is de tempest, een stukkie lichter, handzamer om mee te nemen énm heeft ademend doek. Hoewel dat laatste geen garantie om alle condens tegen te gaan helpt het wel degelijk. En jezelf een ongeluk zeulen is een keuze natuurlijk....
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

14-01-2013 22:45

Vaak lees je dat de titan last heeft van condens.
wat is daar van waar?
En in welke opstelling is dit?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-01-2013 09:07

had een titan met winterskin.

buiten de condens vond ik het maar een lomp en zwaar ding.

was een stuk blijer met mn Chub Cyfish toendertijd, enige voordeel van de titan vond ik de hoogte aan de voorkant.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-01-2013 20:47

kenny vernieuwe schreef:Vaak lees je dat de titan last heeft van condens.
wat is daar van waar?
En in welke opstelling is dit?


Bij de enkeldaks opstelling is het best erg. Heb er geen hinder van, maar bijvoorbeeld een Ventec doek van Fox had dit echt nauwelijks. Met de canopy erop is het vrijwel over, al elimineer je het niet helemaal. Maar dan is de binnenkant van je Canopy weer zeiknat.

Heb niet voor niks een Supa Brolly aangeschaft, een Titan met grondzeil is gewoon enorm lomp. Zou ik ver van huis gaan gaat ie toch mee, want zoals eerder, staan is staan.

Maar dat geld voor bijna alle Pramhoods, nadelig bij velen is de luifel. Bij extreme tegenwind is dit niet best, he Klaas?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-01-2013 22:17

Ik sluit me helemaal aan bij sven.
Maat van me heeft de titan 2 man. Pracht ding, maar groot en mega Zwaar. Voor lange sessies echt top. Zelf heb ik de fox voyager met wrap, ook een mooi ding. Maar aangezien ik 90% van mij visserij losse nachtjes vis neem ik ook altijd de supa brolly mee.
Plaats reactie