Daiwa SS2600 ervaringen iemand ??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

01-01-2013 10:51

Ben bezig met een zoektocht naar werpmolens voor mijn karpervisserij.
Kom telkens op deze serie uit.
http://www.daiwa.com/reel/detail.aspx?id=43

Iemand van jullie ervaring met de 2600 ??

Zijn bedoeld voor op km2dts met 8 of 10 lb lijntje.
Waarom ik er ateeds terug op kom, licht gewicht, genoeg lijncap, fijne daiwa slip,
Betrouwbaar model, overbrenging 4.6:1 als je dus vaak zwaar binnendraait, gaan de tandwieltjes langer mee.
I love it when a plan comes together!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-01-2013 20:11

Een van de fijnste molens die ik ooit heb gehad. Voor mijn standaard visserij op korte afstanden doen ze eigenlijk alles wat ze moeten doen. En kijkend naar de hengels waar jij ze onder wilt gaan hangen zullen ze dat ook wel bij jou doen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

02-01-2013 15:45

Bedankt Leon en Kevin,

Ik ga ze een betasten, ook de shimano, maar ik ben zelf een beetje daiwa minded.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

02-01-2013 20:28

Heb hier ook na staan kijken,
Zijn volgens mij echt super fijne molens!
Helaas zit er geen reserve spoel bij en waren ze een beetje te duur voor mij,
Ik zou dan ook een reserve spoel à 70 euro bij moeten kopen.
Ben zelf voor een shimano exage 5000 fb gegaan,
Is een stukkie goedkoper en gebruik deze combi niet zo vaak dus goed genoeg.

Mvg Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

02-01-2013 21:03

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met de 'klassieke' Daiwa's als de SS3000, 5000T en de SS2600. Ik heb ze allemaal één of meerdere keren gehad en uiteindelijk weer doorverkocht. Ze zijn zooooo mooi en de slip is echt heel goed. Maar als je eerlijk bent is er tegenwoordig voor veel minder geld een veel betere molen te koop. Het is maar waar je voor gaat... de looks en karakter of waar voor je geld.

Koop je een mooie Suzuki motorfiets die heel goed is en waar niets aan mankeert, of een Ducati waar de techniek wat gedateerd is maar zo veel karakter en gevoel in zit, maar die eigenlijk minder goed is dan die karakterloze Soes...

Zo zie ik het een beetje.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-01-2013 23:22

Je moet de betrouwbaarheid ook niet vergeten.
De 2600's hebben zich in ieder geval al bewezen. Dat moet veel nieuw spul nog eerst eens zien te doen.
Langzaamaan begin ik overigens steeds minder graag met van die lompe big pits te vissen. Voor mijn visserij is het simpelweg niet nodig.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

03-01-2013 09:26

Ik heb er ook een paar onder mijn stalker hengeltjes.
Fijne molens met een goede slip. Heb ze nog maar een klein jaar maar tot nu toe geen klachten. Het enige minpuntje vind ik de plastic lijnclip. Dit is voor een tientje aan te passen in Engeland mocht je dat echt willen.

Als je een beetje zoekt zijn ze best goedkoper te vinden:

http://www.angelzentrale-herrieden.de/s ... S2600.html

Ik heb geen aandelen hier :lol:
Eventueel heb ik voor de liefhebber nog een kortingsbon van (ik dacht) € 25,00 voor deze winkel.
Die is geldig bij een aankoop vanaf 100,-
Het versturen van 2 molens naar Nederland kost ongeveer € 15,-

Interesse, stuur maar een PB.

gr. Ray
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

05-01-2013 13:00

Ik ben bang dat ik een door het hedendaagse aanbod van beetverklikkers haast genoodzaakt ben om een baitrunner te nemen. Lijn in clips met een lichte monkey climber bestaat niet meer lijkt het wel.
Waar zijn de lichte bodies gebleven van solar ?

Ik denk dat van een lichte hanger en een van de spoel af lopende losse lijn alleen brokken komen...
Terwijl de climbertjes flawless waren, iemand hier een aanvullende tip over?

Zelf maken idd..... Maar daarnaast ...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

05-01-2013 16:18

Oef... Gelukkig toch bodies gevonden, cheeky monkey van matrix.
Wegen exacthetzelfde als de solartjes van 15 jaar geleden, 6 gram.
Alleen het systeem van de lijn vanger is wat anders.

Rubber eenpoot met oog bij de solars van toen, tweepoot oogje bij de cheeky,s van nu.

Nu dus wachten op een bericht van Fauna...
Gaat dus daiwa worden.

Allen bedankt !
I love it when a plan comes together!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

05-01-2013 17:59

Bart,

Goeie keuze!!!

Maar je gaat toch niet met open beugel vissen zoals ik lees?
Ik weet (en zelf gedaan) dat ze "vroeger" inderdaad mbv monckey climbers recht onder de molenspoel bolt rig visten en ij een run sprong het monckey lichaampje op en neer zodra weer lijn vrij kwam.....supermooi 's nachts met breeklichtje erin!!!

Ik heb de SS2600 ook, gewoon slipknop een halve draai open, en hengel goed klemmen in je steuns!!!
Hierdoor kan je met redelijk normale loodgewichten toch een extra prikeffect veroorzaken.

Laat je ervaringen even weten !!
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

05-01-2013 18:24

Hallo Guido,

Gewoon inwerpen, lijn af laten zinken, wakertje in evenwicht hangen en lijn in de clip beugel open idd.
De wakernaald staat nabij het startoog en de naald steekt boven de hengel uit.
Bij een run van je af gaat de waker eerst omhoog en de lijn uit de clip en valt daarna weer naar beneden, afhankelijk van de diepte van de spoel gaat de waker jojo spelen.
Ook mooi gezicht die betalight die op en neer danst :D

Van Het spelen met de slip houdt ik niet van vandaar die open beugel.

Er zijn wel specialekkes voor daiwa in de handel die van je slipknop een baitrunner maken.
Met name die weston development schijnt het aardig te doen.

http://westondevelopments.com/speedcaps.html

Ik laat het hier weten hoe ze bevallen, ik moet de molens nog wel aanschaffen he :wink:

Qua prikken...
Lukt dat niet meer met 40 gram en een scharrelrigje?
9 van de 10 liep hierop vroeger in sneltrein vaart door, de 10de moest je even zelf overtuigen. :P

Het eigenwijze varkentje zocht en vond de weerstand van het lood, voelde de prik maar door schade en schande wijs geworden bleef ze liggen waar ze lag en probeerde de haak eruit te werken..tuf tuf.

Door het lichte lood, dito hoofdlijn en wakers in combi met de geringe visafstand was duidelijk te zien voor het loze vissertje dat er een varkentje een kunstje had geflikt of mischien nog aan het flikken was. Zittend naast zijn hengels gaf ie maar een ruk terug aan de lijn. Die moest ie anders toch terug inwerpen want daar komt geen vis meer aan. Hier lang over nadenken moet je ook niet doen anders krijg je van jezelf gelijk dat het niet werkt.

Au gdvr denkt het varkentje en spurt er vandoor.... Haha daar is de run.

Die verhouding zal wel anders geworden zijn, maar ik denk dat het op de wateren waar ik wil gan vissen nog wel gaat werken. maar hier zal ik snel achter gaan komen eens ik de snoeken met rust heb gelaten zo einde februari begin maart.
I love it when a plan comes together!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

05-01-2013 19:45

Mooie woorden en inzichten Bart!!! :lol:

Prikken zal die zich veelal wel ja, ik zeg ook "extra", dus zodra die de weerstand van de molenslip voelt, waarna alsnog een volle run....

Succes ermee gewenst!!
Plaats reactie