Beetverklikkers.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

24-12-2012 00:05

Mannen, graag even jullie hulp gevraagd.

Ben er een jaar of 6/7 volledig tussenuit geweest en me ook niet bezig gehouden met de ontwikkelingen op karpergebied.
Nu wil ik de draad volgend jaar weer gaan oppikken en weer actief gaan karpervissen.

Voorheen had ik Delkims en hier was ik super tevreden mee. Ik had daar alleen geen sounderbox bij.

Dit is een van de eisen die ik nu wel heb.
Ik ben niet merk gebonden, echter wil ik wel een degelijk merk en hierbij denk ik persoonlijk aan Delkim of Fox. (Is het trouwens zo dat 's winters de Fox wielen wel eens vastvriezen, heb ik eens gehoord ooit?).

Verdere eisen zijn instelbaarheid van hardheid (maar dit is dacht ik standaard), liefst ook gevoeligheid.

Ik hoor graag welke jullie me aanraden, het zou om een setje van 2 stuks gaan trouwens.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-12-2012 01:16

En wat mag het kosten ?
Moet het draadloos zijn ?
Als het kwaliteit moet zijn, Fox, Delkim, ATT of Nash in willekeurige volgorde.
Vastvriezen kan elk merk onder de juiste omstandigheden, maar nog nooit iemand gehoord die erover klaagde.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

24-12-2012 08:15

Ik zou gewoon bij je geloof blijven :wink:

Wat ik nu zeg is voor ieder zelf natuurlijk.
Fox heb ik hard in een hoek vd garage gesmeten, dit heb ik al eens in een andere topic geschreven. Nu gebruik ik sinds een jaar Delkim nooit problemen en van alle gemakken voorzien wat jij net schrijft. En hier zit geen wiel in. Die eventueel vast kan vriezen (wat ik zelf nog nooit gehoord heb). Wat is er mis met je oude Delkims? Ik zou die gewoon weer pakken. :wink:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

24-12-2012 10:58

Dat gaat niet meer, want ik heb toendertijd mijn hele set-up in 1 verkocht.
En dat waren trouwens geen TXI Delkims, ik geloof dat enkel die met sounderbox te gebruiken zijn, is dat ook echt zo?
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

24-12-2012 17:20

Middenjaren negentig heb ik mij Microns SX-jes aangeschaft en altijd met plezier mee gevist. Ze waren vrij zuinig in energieverbruik.

Tot 2004 heb ik met de SX-jes gevist waarna ik Delkims heb aangeschaft.

Ik wilde graag draadloze beetmelders en een bredere mogelijkheid voor de instelling van de gevoeligheid.
Bij het vissen op de rivier kreeg ik van de Fox-jes redelijk wat "valse" piepjes.
Ook opvallend was dat de magneetjes in het magneetwiel roesten. Ik heb hiervoor wat vaseline op de magneetjes gedaan, om verdere roest te voorkomen.

De Delkims werken bij mij naar alle tevredenheid. Wat je als minpuntje zou kunnen beschouwen is het afsluitschuifje van de batterij. Dat vind ik persoonlijk wat fragiel.
Weinig tijd is ook tijd!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

24-12-2012 18:13

Ik denk inderdaad dat ik toch weer terug voor de Delkims ga, enkel dit keer de TXI's met ontvanger.
Nu een leuk setje zien te vinden, heb er maar 2 nodig uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

24-12-2012 22:32

TXI's ben ik echt tevreden over, geen miskoop in mijn ogen.

Succes ermee
Weinig tijd is ook tijd!
Alex de Hartog
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-01-2011 10:36
Locatie: Eindhoven en mijn Karsten

25-12-2012 15:02

Ik zou voor Ace Nash of Gardner gaan. Heb zelf sinds kort de Gardners gekocht. Lekker simpel: geen poespas, maar ze doen het altijd. Volgens mijn winkelier de de beetmelders die nooit terug komen met klachten
Plaats reactie