The force rods R-range of G-range, iemand ervaringen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

19-12-2012 09:12

Hallo,

Heb op de beurs in Utrecht 2 nieuwe shimano medium baitrunners xta-lc gekocht en nu ben ik uiteraard op zoek naar nieuwe hengels!
Zit nu met fox warrior hengels (de eerste versie) en die zijn al bijna een jaartje of 10 oud en passen niet zo goed bij de nieuwe molens dus tijd voor nieuwe stokken. :lol:

Mijn oog was gevallen op The force rods, meer bepaald de R-range (revolution) met kurken handvat of de G-range (gangster) met gedeeld handvat. De E-range valt er buiten omdat ik de hengels wil met de Fuji ogen en de X-range valt er buiten omdat deze een volledige ava shrink op het handvat heeft (heb ik nu al op de warriors).

Nu vind ik echter bitter weinig info, foto's of gebruikerservaringen over de R of G-range op het internet...
Dus iemand die 1 van deze hengels heeft of ze vastgehad heeft in de winkel en er iets over kan vertellen dan hoor ik het graag.
Ik heb wel begrepen dat de R-range een bordeaux blank heeft en aluminium kleurige fuji alconite ogen en de gangster zwarte blank en zwarte fuji alconite ogen heeft... Maar ben er niet 100% zeker van.
Dus eigenlijk zou ik gaan voor de classic look of de modern look? :-? Wat zou het beste passen bij de shimano's...

Alvast bedankt!
grtjs Jase
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

19-12-2012 21:02

Jason,

Ik heb alle hengels van the Force inmiddels in de handen gehad en als ik heel eerlijk ben. Mhohh, valt het me toch wel een beetje tegen.
Als ik het gewicht van de hengels voel vind ik dit erg tegen vallen. Ik heb het idee dat er meer lak als blank gebruikt is bij deze hengels. De balans en gewicht verhoudingen zijn totaal zoek. Daarbij vind ik de afbouw ook niet echt om naar huis te schrijven.
Vooral de kurk variant. Je moet je realiseren dat een degelijk kurken handgreep alleen al zon 50 euro kost aan materiaal. dit veraad eigenlijk al dat het nooit top kwaliteit kan zijn. Ga er daarbij eens van uit dat een setje fuji ogen nog eens zon 5 á 6 tientjes kost blijft er niet veel meer over voor de blank, reelhouder en de arbeid.
Ergens moet het inzitten.

Prijs ligt voor 2 stuks rond de 280 euro, waarom zoek je niet eens via marktplaats? Hier zijn voor dit geld vaak leuke setjes kwaliteits hengels te vinden. Denk aan Century, Harrison, sportex. Dit is wellicht niet geheel een antwoord op je vraag maar je koopt zeer zeker meer kwaliteit.

mvg Rob
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

19-12-2012 22:08

Bedankt voor je antwoord Rob! Idd ben ik me er wel bewust van dat het nooit geen top blanks zullen zijn, en 2de hands ben ik niet echt een fan van voor hengels eerlijk gezegd... Er zal niet altijd iets mis zijn maar tja toch zijn ze meestal intensief gebruikt. Mss best nog wat andere opties open houden dan, goed dat ik de mindere ervaringen ook hoor!

Grtjs jason
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

19-12-2012 23:08

Jason, Rob heeft geen ervaring met deze hengels.... hij heeft ze in zijn handen gehad!
Zijn oordeel is gebaseerd op een idee... en wat volgens hem een kurken handvat en Fuji ogen kosten.
Gewicht tegenvallen??? een beetje zwaarder dan de gemiddelde stok, vind ik (en jij misschien) wel fijn.
Afbouw niet geweldig??? deze kwaliteit ben ik bij hengels in deze prijsklasse nog niet tegen gekomen.

Het zijn gewoon pracht stokken, zonder flauwekul verhalen van 3 halen 2 betalen of andere onzin.
Kom ze op Carp Zwolle maar even testen... ik heb ze allemaal bij me.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

19-12-2012 23:48

Prima hengels niks mis mee,en ja voor 50 euro kurk ja hier in Nederland als hem laat afbouwen maar niet in de Fabriek.
De ogen kijk ermaar eens goed naar dat zijn de echte.
Maakt die hengel maar 250 euro ja dan zeggen we allemaal dat zijn toppers.
Plak er een sticker op Fox en ja hoor hij kan voor 350 euro en drie voor 900 joepie
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

20-12-2012 00:06

[quote="Rob Borjans"]Jason,
Prijs ligt voor 2 stuks rond de 280 euro, waarom zoek je niet eens via marktplaats? Hier zijn voor dit geld vaak leuke setjes kwaliteits hengels te vinden. Denk aan Century, Harrison, sportex. Dit is wellicht niet geheel een antwoord op je vraag maar je koopt zeer zeker meer kwaliteit.

280 euro voor 2 prachtstokken en dan als alternatief 2 afdankers opmarktplaats gaan zoeken? Dat kan toch niet waar zijn.
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

20-12-2012 07:54

@ Erwin krijgsman: die meetings in zwolle is op regelmatige basis? Is wel beetje ver voor mij, spijtig... Voor de beurs in utrecht had ik er een weekendje van gemaakt met het vrouwtje maar zwolle da krijg ik echt niet verkocht denk ik haha :-)

Wat de hengels betreft heb in idd ook liever mooie nieuwe hengels die mss geen top blanks hebben dan 2de hands afdankertjes... Daarbij moet het merk zich nog bewijzen in h wereldje en dat is niet het geval met bv fox ofzo, dus volgens mij krijg je wel waar voor je geld. Als ze drillen als een e-range dan ben ik al tevreden,werpen doe ik toch bijna nooit (voerboot) en als het gebeurd max 50m...

Grtjs jase
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

20-12-2012 10:40

Goedemorgen Jason,
Je mag ook naar Capelle ad IJssel komen :) doen er meer uit de omgeving Antwerpen. De meeting om Zwolle is Carp Zwolle... de grootste karperbeurs van Europa waar wij natuurlijk aanwezig zijn. Is vanaf Nijlen een 250km denk ik. Weet dat er vanuit Belgie wat activiteiten zijn om samen te rijden en zelfs bussen worden afgehuurd. Voor zover ik weet wordt er ieder jaar wel wat door de karperdroom georganiseerd.

Mvg Erwin :wink:

PS: ook werpen is geen enkel probleem... nog gekker, je kunt er zelfs zeer behoorlijk mee knallen.
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
jan van haren
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-05-2010 19:35

24-12-2012 10:57

Beste Jason,

Ik ben afgelopen keer op de beurs in Utrecht geweest. En heb zoals ik altijd doe, even een paar hengels krom getrokken. En moest eigelijk tot de conclusie komen dat er een merk was dat een zeer goede indruk achter liet. The Force. Met name de r-range is een hele mooi en aparte hengel om te zien. De buiging van de blank is echt super! deze gaat dan ook helemaal rond, en genoeg ruggegraat voor een vis te blokken dat weet ik zeker. Het gewicht is idd wel wat zwaarder dan de gemiddelde hengel, maar dit is ook te wijten aan de wanddikke van de blank. Wel zijn het echt drilhengels voor afstand zullen ze iets minder geschikt zijn. Maar voor jou visserij perfect denk. Kwa afbouw zijn ze natuurlijk top! Dit kom je zeker niet tegen bij andere merken. Kwa prijs zijn ze zeer gunstig. Leg er maar eens een vergelijkbare fox ranger of shimano beastmaster naast. Ik denk dat de keus snel gemaakt is. De persoon de ze heeft ontwikkeld schijnt 15 jaar bij sportex gewerkt te hebben. Dus dat zit wel goed.

Succes met je keuze!
Mvg Jan
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-12-2012 11:16

Heb ook de r range..goede stok
Plaats reactie