goedkope beetmelders


Plaats reactie
dennis de doncker
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-10-2012 19:54

17-12-2012 18:42

hallo ik ben nieuw int het karperen en zou graag een beetmelderset kopen 2-3 melders en een ontvanger

men wensen: volume regelbaar
aan en uit knop
gevoeligheid regelen
draadloos



men budget: minder dan 100 euro

graag weet ik me welke sets jullie ervaring hebben


bedankt dennis
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-12-2012 20:14

Je wil erg veel voor erg weinig. Ik zou met dat budget in plaats van zoeken naar een pieper die alles kan vooral zoeken naar een die betrouwbaar is, dat is vaak het grootste probleem met die goedkope setjes. Betekend dat dan dat je niet draadloos bent of gevoeligheid niet instelbaar is zou ik daar niet al te erg wakker van liggen. Liever niet die functies met een pieper die nog steeds een aanbeet goed doorgeeft in de ijzige kou na een paar nachten vol regen en mist dan een die wel alles kan maar al na een paar nachten de geest geeft.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
dave staal

17-12-2012 20:42

Binnen je budget , en voldoet aan je wensen .

Spro WP-3 Set (3+1)

De WP-3 beetmelder set heeft een draadloos bereik tot 10-15m. Op alle punten is het mogelijk doordringen van water onmogelijk gemaakt, waarbij de randen onder andere voorzien zijn van rubberen afsluitringen. Ook is het batterij compartiment hermetisch afgesloten door middel van een metalen schroefknop. Zowel toon als volume zijn via een tweetal draaiknoppen secuur af te stellen. Een complete set van 3 beetmelder inclusief ontvanger en batterijen in een luxe hardcase beschermkoffer.

Features:
• wireless systeem
• digitaal circuit
• voorzien van druktoetsen
• volume- en toonregelaar
• 100% waterdichte behuizing
• nagloei LED
• supergevoelige roller
• stootvast
• waterresistent tot 20m
• incl. batterijen
camiel driehuis3
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-12-2012 16:34

17-12-2012 20:47

Ik vraag mezelf altijd af waarom iedereen een draadloze ontvanger wil hebben.

Als je een ontvanger nodig hebt, ben je simpelweg te ver van je hengels af.
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

17-12-2012 20:56

Ik heb zelf van die melders van Spro, kosten wel effe €12.75 per stuk.. Volume en toon regelbaar.. tot op heden nog steeds water dicht (tijdens een stevige bui van 3 uren) Batterij is waterdicht afgesloten...

Niet jouw omschrijving, maar wel functioneel !!
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-12-2012 21:01

Waarom een ontvanger? Bijvoorbeeld omdat ik liever niet heb dat iedereen rond het water inclusief omwonenden mee kan genieten als ik beet heb. Die ontvanger kan ik pal naast mijn hoofd in de tent hangen en mooi zachtjes zetten, zonder ooit een beet te missen.
En wat is te ver van de hengels af? Zo lang ze maar niet bij obstakels liggen maakt het echt niet uit of je er nou 10 seconden eerder of later bij bent, niet overal heb je de mogelijkheid om de plu pal bovenop de stokken te zetten.
Maar goed nogmaals, liever een betrouwbare niet draadloze set dan een draadloze set die binnen de kortste keren kapot gaat.
Ik ben overigens bang dat je aan die 10-15 meter bereik van die spro set weinig hebt. Meestal wordt dat bereik in het open veld gemeten, zet er een boom of een talud tussen en je hebt al een probleem op een paar meter. Als je draadloze ontvanger alleen werkt wanneer je hem niet nodig hebt schieten we weinig op natuurlijk :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

17-12-2012 21:24

Hoi Dennis,

Ik gebruik ook geen ontvanger, kortom omdat ik nooit te ver van mn hengels af zit/lig en mijn beetmelders genoeg volume kunnen produceren om mij op de hoogte te stellen van de piep/run. Msar zo heeft ieder zijn smaak/voorkeur.

Als je een goede goedkope oplossing zoekt heb ik misschien nog wel wat voor je. Ik heb namelijk nog drie Fox Micron SX beetmelders liggen met een rode led. Met instelbaar volume, toonhoogte en gevoeligheid. Deze beetmelders werken nog perfect, maar ik heb ze over omdat ik Delkims heb gekocht. Deze beetmelders zijn in ieder geval betrouwbaar en van goede kwaliteit.

Voor meer info mag je wel PB sturen, als je er belang bij hebt. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor hoor.

Groeten JanWillem
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-12-2012 02:26

[codeWens iedereen veel succes op dit forum ,ik stop ermee.][/code]

En welkom terug Dave. :lol: :lol:

Groet, Peter

ps een ruggengraat van een mossel, ofnie??
Aan de andere kant je hebt een tijd van bezinning gehad, ik zou zeggen vol gas maar weer!!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

18-12-2012 13:28

Peter,

Ik snap niet zo goed wat je denkt te willen bereiken met dergelijke opmerkingen, misschien dat je me het kan uitleggen. Laat ook maar zit er eerlijk gezegd niet zo op te wachten.

@Dave, leuk dat je ook weer eens reageer op een topic, lang niet gezien, ik mis je wel een beetje, beetje narren tegen een 010er :wink:

Heren ga maar weer back on topic......
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-12-2012 16:01

Ik verwelkom hem alleen Jan, en niet anders!!

Wil hem wel de bijnaam Heintje meegeven. :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

19-12-2012 09:20

Iemand die ik ken heeft een tijdje geleden zo een setje van markerworld gekocht met 3 melders en een ontvanger, geloof dat ze volume, toon en gevoeligheid regelbaar waren en de ontvanger ook trilfunctie had. Dacht dat ze iets van een 80€ gekost hadden... Hij blijkt er toch tevreden over :wink:
Als je misschien toch geen ontvanger hoeft is de Nash siren S5 misschien wel iets, leuke nieuwe en betaalbare melder voor nog geen 30€, ik denk dat ik me zo een setje ga aanschaffen om mijn oude cormoran corbas pro's te vervangen :P

grt Jase
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

19-12-2012 17:35

Die sets van Arca- Bifa zijn goed hoor. Kocht jaren geleden een set en ze werken nog altijd.
dennis de doncker
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-10-2012 19:54

19-12-2012 19:08

wat denken jullie van deze? http://markerworld.nl/shop/products.php?992&cPath=45
of deze http://markerworld.nl/shop/products.php?52&cPath=85
en ik heb de ontvanger niet per se nodig maar als we vissen zitten we in een tent maar mijn hengels staan altijd het verste weg en soms missen we dan een piepje dus dat wil ik niet te veel meemaken
Plaats reactie