Ervaringen 3 delig en of telescoop


Plaats reactie
Peter Hausberger
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-09-2012 22:10

28-09-2012 22:20

Heeft iemand ervaringen met 3 delige hengels en of telescopische hengels. Ben al lange tijd na aan het denken om mijn huidige (4 jaar oude) hengels te vervangen door een compacte variant. Maar door gebrek aan ervaringen van anderen huiver ik nog om deze aan te schaffen.

Wat ik me ook nog afvraag of voor deze hengels ook foudralen te koop zijn. Bedankt
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

01-10-2012 21:48

Hallo,

Ik ben ook hevig op zoek geweest naar 3 delige hengeltjes. Had de shimano alivio in gedachte, maar deze bleek nergens meer verkocht te worden omdat ze niet meer gemaakt werden.

Toen alsnog twee delige hengels aangeschaft, achteraf zeer tevreden met deze keuze. Transport is wel lastig want ik viste altijd met telescoop hengeltjes. Moet zeggen dat ik met mijn huidige foudraal (1.85 m) nog beperkt ruimte over heb voor mijn molens (6000 versie). Maar je zou naar zo'n foudraal kunnen kijken.

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... s/65-05150

Succes met je keuze
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 21:50

Ik heb hier een telescoop hengel, die ik gebruik als ik ga struinen en oppervlaktevissen.

Bevalt me prima, mooie vissen mee gevangen ook al.
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Peter Hausberger
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-09-2012 22:10

07-10-2012 00:13

Bedankt, heb ondertussen wel een paar mooie hengels gezien die wel in de smaak vallen.
Wel jammer dat een kwalitatieve hengel duurder is dan een hengel uit twee delen van dezelfde kwaliteit.
En de keuze is ietwat beperkt.

Eens naar de winkel en de telescoophengel in mijn handen houden ;)
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

21-10-2012 12:23

Ik heb zelf een 3-delige hengel van het merk Ultimate. Volgens mij is deze niet meer nieuw leverbaar (heb deze via MP op de kop weten te tikken). Transportlengte is ideaal (ca. 125 cm) dus hengel past in principe in klein foudraaltje (waarvan er voldoende te koop zijn in de witvis-range).

Hengel doet vwb werp- en dril-eigenschappen niet onder voor een 2-delige variant. Enige nadeel is dat je de hengel dus niet opgetuigd mee kunt nemen.

Maar ik heb er zelf al veel plezier van gehad (gaat vaak mee op vakantie met het gezin, en dat is fijn, want de grote foudraal gaat dan niet lukken).

Met de telescoophengels heb ik helaas geen ervaring.

Maar ik zou eens rondkijken op MP. En volgens mij kun je evt. ook een 4-delige hengel overwegen.
Pluk de dag
Plaats reactie