Stroeve slip Daiwa Tournament Entoh


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

07-09-2012 14:19

Hallo,

Tijdens mijn laatste sessie loopt de slip van mijn ene Entoh duidelijk veel stroever en schokkeriger dan normaal, een beetje te vergelijken met van die goedkope molens. Nu is dit al de tweede keer dat ik dit heb (iedere keer nadat er water opgekomen is) en hem weer naar de winkel brengen vind ik te gek als het enkel een smeerprobleem zou zijn.
Dus; heeft iemand dit probleem ook al gehad en hoe zou ik dit zelf kunnen herstellen?

Bedankt,

Lorenz
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-09-2012 15:48

Iedere keer dat er water op is gekomen?

Haal je slip (de verstelling) eens uit elkaar, zijn normaliter wat metalen plaatjes met daar tussen wat vilten plaatjes. Als jij de volgorde van uit elkaar kunt onthouden is er geen probleem. Mocht ik ze uit elkaar moeten halen leg ik ze altijd op volgorde op de tafel / werkbank / aanrecht om er zeker van te zijn dat ik ze weer goed in elkaar steek. LET OP! ik heb Emblems en daar zitten een aantal metalen plaatjes in met gebogen nokjes erop kijk goed hoe die er in moeten! Bij mij het ene plaatje 90grden gedraaid t.o.v. het andere plaatje anders krijg ik mijn slip ook niet netjes werkend.

Kijk hier voor eventuele vervangende onderdeel nummers: http://www.reelschematic.com/schematics/daiwa.php

of hier: http://www.mikesreelrepair.com/schemati ... p?album=24
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

18-09-2012 16:16

Toch ligt het weldegelijk aan het water dat in de slip komt.
Oplossing is om de slip uit elkaar te halen en alle viltjes en ringetjes te laten drogen. Daarna weer in elkaar zetten en het probleem is weg.
En verder zorgen dat je molens niet onder water komen.. met regen heb ik er geen last van, enkel als mijn hele molen onder water komt.

Groet Bart
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

19-09-2012 09:59

Das best gek, wist niet dat water op je molen zoveel slecht kon doen aan de slip :o
Ik heb al meerdere keren mijn molen onder water gehad tijdens/na drills met het waadpak in wier, mijn molens zijn nog nooit gesmeerd en ze lopen ongelofelijk soepel! (Daiwa emblem Pro)
Misschien binnenkort toch maar eens smeren ook, kan nooit kwaad ;)
Maar ik denk dus dat het voor een deel ook aan het model molen ligt...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

22-09-2012 12:06

Sorry voor het late antwoord, ik zat enkele dagen aan het water :wink:

Bedankt voor de reacties mannen, ik wist niet dat het zo makkelijk op te lossen was. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook maar raar dat een molen uit die prijsklasse daar niet tegen kan, vooral omdat veel andere modellen daar geen problemen mee hebben.
De afgelopen dagen heb ik geen last meer gehad, de slip liep normaal tijdens de drils, misschien omdat ik hem al is een dagje buiten in de zon gelegd had met het schroefkopje (of hoe je dat ding ook noemt) en de spoel van de molen gehaald.
Plaats reactie