Proline X-Treme HQ clear


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

20-08-2012 14:42

Beste mensen.

Na ruim 10 jaar met de Synergy lijn van Sufix te hebben gevist ben ik opzoek gegaan naar een wat zwaardere lijn..
Na veel zoekwerk hier op het board, ben ik terecht gekomen bij een lijn die precies leek te zijn waar ik naar opzoek was.
Ik heb een klosje van 1000 meter besteld, en heb hem toen een dag in een emmer water laten staan waarna ik de lijn zelf heb opgespoeld.

Voor het vissen heb ik een gedeelte van de lijn met anti vet schoongemaakt(zoals ik met verschillende lijnen al jaren zonder problemen doe met dit zelfde schoonmaak middel) en ben gaan vissen.
Ik doe dit niet me pure afwasmiddel, maar meng het met een hele hoop water.

Dus ik ben gaan vissen, en de lijn deed precies wat ik wou, en eigenlijk alles was naar wens.
Hengels weer in de schuur gezet, een week later was ik weer gaan vissen, ook hier was niks aan de hand.

Maar toen! Ik besloot met mijn maatje een nacht te pakken, en bij aankomst haalde ik dus mijn hengels uit mijn foudraal en tot mijn schrik zag het snoer er niet meer uit.. er hingen allemaal losse stukjes aan, wat voor mij lijkt op alleen de buitenste laag van het snoer. op sommige stukken was het slechts een centimeter.
Maar op andere plekke ging het om zomaar 30 cm.
en dan moet je je voorstellen dat het lijkt alsof er allemaal haren op je lijn zitten geplakt.
het leek erg veel op beschadiging, maar dat was onmogelijk want dat had ik absoluut gezien toen ik de laatste keer aan het inpakken was, ook viste ik toen op een slappe bagger bodem waar geen obstakels zijn.

Dus ik de ogen van mijn hengels checken, ook hier was niks mee aan de hand, en dat zou trouwens heel toevallig zijn op allebij mijn hengels.

op de meest zwakke plekken(op het oog) heb ik veel kracht gezet maar de lijn leek niet echt verzwakt te zijn.
Toch heb ik het zekere voor het onzekere genomen, en heb 2 andere molens opgehaald met ander snoer.

Nu ben ik een beetje in de war! Aan de ene kant lijkt het me een super lijn om mee aan de gang te gaan, maar wat mij nu gebeurt kan toch niet? ik heb hier voor de rest ook niet echt bij andere problemen over kunnen vinden.
En vraag mij nou af of dit aan mij heeft gelegen.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?



p.s sorry voor de 3 onscherpe foto's maar ik moest het even met mijn mobiel doen!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Welcome to the Goodlife..
jurgern rijnsdorp
Berichten: 74
Lid geworden op: 28-09-2010 21:22

20-08-2012 17:03

ik heb precies hetzelfde gehad alleen komt het bij mij omdat ik op een mosselbank aan het vissen wat en tijdens het ophalen voelde ik de lijn schuren.

lijn is op de punten niet verzwakt maar vervelend is het wel.

ik heb het slechte stuk maar verwijderd en ben weer verder gaan vissen.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

20-08-2012 18:06

Na enkele maanden stevig gebruiken nog geen sporen van slijtage op mijn lijn. Heb ook bijzonder weinig last van krullen.
Ik denk dat ik geluk heb gehad met mijn rolletje! Ben er nog steeds erg over te spreken!
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

20-08-2012 20:22

Dan ben je de een eenzame volgens mij die tevreden is over die lijn.. Als je op internet zoekt lees ik niks anders dan mensen die deze lijn afraden. Nu zie ik ook waarom..
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

22-08-2012 22:43

Hmm erg jammer! De lijn had zo een beetje de eigenschappen waar ik naar opzoek was.
Ik las dan op dit board eigenlijk alleen maar positieve dingen.
Maar ik weet voor 80% zeker dat er niks met mijn lijn is gebeurt, want ik vis met verschillende lijnen en heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt.

Weet iemand een alternatief?
Ik wil niet met Fluorcarbon vissen.
Ik ben dus opzoek naar een zware lijn, die in combinatie met een ontvetting dus vrij snel tot snel naar de bodem kan afzinken.
Dat er wat minder rek in zit maakt niet veel uit voor mij.. En het liefst heb ik een transparante lijn.
Nou zie ik wel wat topics over de Subline van Korda..(die is niet transparant - I know) dus het is niet dat ik niet heb gezocht.
Maar kan iemand mij deze lijn aanraden? Dus niet dat ik straks weer de zelfde fout in ga.
Of misschien andere alternatieven?

Ik wil er trouwens bij zeggen dat de Proline lijn niet perse slecht hoeft te zijn.
Misschien heeft het wel aan mij gelegen! Dat weet ik niet.

Mvg Marc
Welcome to the Goodlife..
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

22-08-2012 23:14

Ik zou toch voor fluocarbon gaan als ik je verhaal zo lees en dan wel voor Polyvilon Fluorocarbon hybrid.

Dan heb je echt niks te klagen en er zit zelfs een officieel keurmerk op die lijn. Tevens zinkt deze ook sneller af als een 100% nylon lijntje.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

23-08-2012 09:12

Ik vis al een tijdje met de Proline Xtreme maar ik heb absoluut geen klachten. Heerlijke lijn, erg schuurbestendig.

Ik herken het verhaal van de ts dan ook niet.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

23-08-2012 09:13

Remon v Wanrooij schreef:Ik zou toch voor fluocarbon gaan als ik je verhaal zo lees en dan wel voor Polyvilon Fluorocarbon hybrid.

Dan heb je echt niks te klagen en er zit zelfs een officieel keurmerk op die lijn. Tevens zinkt deze ook sneller af als een 100% nylon lijntje.


Dat is een mix van Fluorocarbon en nylon (hybrid) en absoluut geen fluorocarbon lijn. Verschil is dat de lijn niet gecoat is maar gemixt.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

23-08-2012 17:05

Beste Marc,

Als je precies met de lijn om bent gegaan zoals je omschrijft, dan zouden dergelijke beschadigingen (die normaal ontstaan door schuren in bijv. beschadigde ogen of op stenen/mosselbank) niet kunnen en mogen ontstaan. Ik heb er ook geen verklaring voor, of er moeten zuren in het gebruikte ontvettingsmiddel gezeten hebben die de lijn misschien aangetast hebben. Heb je de lijn al van de molens gehaald? Zo ja, waren de beschadigingen dan ook dieper op de spoel zichtbaar, dus niet enkel op de meters lijn die gebruikt waren tijdens de visnacht? Hier ben ik wel benieuwd naar, want anders moeten de beschadigingen toch op enige wijze tijdens het gebruik ontstaan zijn en niet bij het opspoelen.

Ik sta zelf volledig achter dit product en vind het jammer dat dit is voorgevallen, maar ben ervan overtuigd dat dit een incident is. Als je me je adresgegevens stuurt in een priveberichtje dan zorg ik dat er direct een nieuwe spoel jouw kant op komt, waarna je de lijn hopelijk na alle tevredenheid de rest van het seizoen kan gebruiken.

Alvast bedankt op je reactie op mijn aanvullende vragen en ik zie je adresgegevens wel mijn kant op komen (ps ben vanaf zaterdag een weekje vissen, dus dan laat de reactie even op zich wachten :-) ).
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

23-08-2012 18:12

Dan had ik misschien ook maar foto's moeten maken van de lijn die bij mij als een ouderwets telefoonsnoer opkrulde na een dril (zie vorige topic over de lijn Bart, daar hebben we het er nog over gehad). Had hem ook opgespoeld naar behoren maar hem zelfs niet gewassen en gewoon een enkele keer gebruikt. En nee, het waren geen kinken maar echt krullen die met een slappe lijn vissen nog makkelijker te detecteren was dan een snaarstrakke diagonale fel gele waslijn.

Jij in ieder geval wel succes met een nieuwe klos Marc, ik kon lullen als brugman bij de hengelsportzaak.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

24-08-2012 10:59

Beste James (en anderen),

Mocht een product niet naar wens zijn en/of niet voldoen aan je verwachtingen, dan heb ik het liefst dat je dan dit rechstreeks meldt per telefoon of e-mail. We zullen bij een gegronde klacht altijd zoeken naar een passende oplossing! Dit forum is dan eigenlijk niet de weg om je onvrede te uiten, maar wat dat betreft het geluk dat ik hier nog altijd (graag) regelmatig kom. Het opdraaien van de lijn (krullen), waar een aantal mensen last van hebben gehad, kan vele oorzaken hebben. Dit heb ik ook in de voorgaande topic aangegeven (baitrunner, lood, lagering molen, montage, voerboot, etc.). Ik krijg hierover ook veel respons van dat mensen er geen of veel minder last van hebben. Ik ben er eerlijk in dat dit veel moeilijker te beoordelen is. Zoals eerder gezegd gebruik ik zelf de lijn al meer dan een jaar naar teveredenheid, voor wat dit waard is. Het probleem waar Marc tegenaan loopt is voor mij onverklaarbaar gezien zijn verhaal, ik ben dan ook benieuwd naar zijn reactie op mijn aanvullende vragen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

24-08-2012 13:32

Bart van den Hurk schreef:Beste Marc,

Als je precies met de lijn om bent gegaan zoals je omschrijft, dan zouden dergelijke beschadigingen (die normaal ontstaan door schuren in bijv. beschadigde ogen of op stenen/mosselbank) niet kunnen en mogen ontstaan. Ik heb er ook geen verklaring voor, of er moeten zuren in het gebruikte ontvettingsmiddel gezeten hebben die de lijn misschien aangetast hebben. Heb je de lijn al van de molens gehaald? Zo ja, waren de beschadigingen dan ook dieper op de spoel zichtbaar, dus niet enkel op de meters lijn die gebruikt waren tijdens de visnacht? Hier ben ik wel benieuwd naar, want anders moeten de beschadigingen toch op enige wijze tijdens het gebruik ontstaan zijn en niet bij het opspoelen.


Beste Bart,

Ik heb de hele lijn voor het vissen ontvet, dit heb ik gedaan tijdens het opspoelen, en ook na het onvetten heb ik de lijn goed schoongemaakt met puur water.
Of het de meters zijn die ik tijdens het vissen heb gebruikt zijn kan ik niet precies weten.. Ik heb namelijk mijn lijn van de molen gehaald in de tuin en weet dus niet precies hoeveel dat was, maar dit zou goed overeen kunnen komen met de meters waar ik mee gevist hebt.
Niet mijn hele lijn was beschadigt, maar zoals ik zei heb ik wel de hele lijn ontvet.. Dat het door de afwasmiddel komt kan ik dus zo goed als zeker uitsluiten.

Waar ik vis liggen geen obstakels, het is een slappe prut bodem waar ik al een jaar of 10 vis inmiddels, en buiten beschadigingen van riet heb ik hier nog nooit wat aan mijn lijn kunnen vinden(aangezien de eerste rietkraag zo een 500m van mijn stek vandaan is, is ook dit absoluut uitgesloten)

Zoals ik eerder aangaf, heb ik de ogen van mijn hengel gecheckt, en ook daar was niks aan te zien. Zou ook raar zijn aangezien het op beide spoelen was, dus zou er ook op allebij mn hengels wat mis moeten zijn met de ogen oid.

De beschadigingen waren erg oppervlakkig, en slechts op enkele delen van de lijn was de beschadiging iets dieper dan op de rest van de plekken. Toch durf ik niet verder te vissen met de beschadigte lijn en vind dit dan ook onverantwoordelijk.
Hiermee bedoel ik dus het beschadigte gedeelte.

Ook wat betreft het opspoelen ben ik ervan overtuigt dat ik dit heb gedaan zoals het hoord.




Zoals ik ook al eerder heb aangegeven ben ik niet de gene die per direkt een product de grond in wil boren, daar waar ik zelf ook de fout zou kunnen hebben gemaakt.

En misschien was het niet het beste idee van mij om dit op het board te plaatsen, en had ik misschien contact met proline zelf op moeten nemen.
Maar ik dacht laat ik eerste eens kijken wat andere mensen hiervan vinden, die mij misschien al konden vertellen wat er aan de hand was, en is hier het board ook voor. Zodat je ervaringen met andere kunt delen.

Ik vind het erg netjes van je dat je een nieuwe rol opstuurt(ik zal je zo meteen een PB sturen).
En ik zal de lijn er ook meteen opzetten en het er niet bij laten wat betreft dit topic.

Hopelijk dat bij de andere rol er niks aan de hand is, en zal dan ook METEEN mijn mening hier plaatsen na de nodige uren waaruit ik iets kan opmaken.
Om hopelijk een positievere kijk op deze lijn te krijgen die in mijn ogen over prima eigenschappen beschikt.

Mvg Marc
Welcome to the Goodlife..
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

21-12-2012 10:46

Hallo,

We zijn al weer een tijdje verder en de lijn is dus ook al weer een tijdje op de markt er zullen nu dus ook weer meer mensen zijn die ervaring met deze lijn opgedaan hebben.
Omdat ik zelf zit te twijfelen tussen oa deze lijn en of de Parallelium semi fluor carbon ben ik benieuwd naar de bevindingen zowel positief als negatief.
Op dit moment heb ik nog de X-line op de spoelen liggen maar deze is na 2 seizoenen ook aan vervanging toe maar gezien het prijskaartje wat er aan deze lijn vast zit heb ik besloten toch maar weer eens een andere lijn te gaan proberen.
De belangrijkste criterea waar mijn hoofdlijn aan moet voldoen is zo min mogelijk rek slijtvast en het liefst zo zwaar mogelijk.

Gr,
Mark
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

21-12-2012 22:19

Hoi Mark,

Ik vis nu al een paar maanden(sinds begin augustus) met de Proline X-treme HQ clear en ik kan niks anders dan positieve dingen over de lijn vermelden! Hij zinkt ontzettend goed en is daarnaast ook nog eens heel sterk!

Wel moet ik zeggen dat de lijn soms wel eens op een oude telefoonlijn lijkt! Hij krult dan een beetje op! Ik knip meestal dat stukje weg en dan heb ik er verder geen last van!

Al met al een toplijntje in mijn ogen!

Gr. Tom
Plaats reactie