Teleurstellende Kwaliteit FOX


Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

16-08-2012 20:53

Komen snel weer binnen, Hareco had er al weer wat. Ik wacht tot volgende week dan heb ik er 1 uit de buurt.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

16-08-2012 22:21

Edit; Vos heeft ze weer binnen lees ik net op FB..

Gr.
©
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-09-2012 22:05

Helemaal nergens meer een reactie op gehad Sven ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-09-2012 16:58

Nope. Nu moet ik zeggen dat ik ze persoonlijk niet meer benaderd heb. Wordt toch allemaal weggeschoven. Hopelijk is niet die hele batch klote, want dan gaan ze er nog wel een paar terug krijgen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-09-2012 22:36

Waarschijnlijk is dat nou net de truc, fox spullen hebben van jaren oud :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

06-09-2012 17:08

Zelfs per product zit er veel verschil in.

Zo heb ik de langste stormpalen van fox (met normale punt) waarvan de coating al snel losbladdert.
Staan ook niet voor niks heel de sessie IN het brakke water, zal er heus niet goed voor zijn.
Echter mijn maat die ook redelijk vaak op deze manier vist, heeft met zijn stormpalen dit probleem niet. Zijn toch écht dezelfde! :roll:

Laatst een compacte fox royale rugtas gekocht, hopen dat deze lang meegaat.

Nu heb ik ook een nieuw foudraal nodig, en de royale quiver combo spreekt mij wel aan. Praktisch met de losse hengelhoezen.

Heeft iemand hier al (persoonlijke) ervaring mee?

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-10-2013 09:37

Marco Mostard schreef:ik zal hopelijk van 't najaar zien of het Fox ovaltje tegen een briesje kan (grantie is dan al voorbij :o )


Een jaartje, en een tiental nachtjes verder, kan ik zeggen dat het een leuk systeem is voor niet te intensief gebruik. Wie een daadwerkelijk wekelijks onderkomen in weer en wind zoekt, kan beter verder kijken naar ruimere, met dikker doek uitgeruste opties. In mijn geval was het dus een bewuste keuze omdat een oval beter aansluit op mijn korte visserij!

Dat het doek niet dik is vond ik wegens gewichtsbesparing dus zeker een voordeel, maar dat de eveneens licht gewicht (bemerkte ik later) banksticks wel erg buigzaam zijn vond ik minder. Ik had er nog niet mee gevist of er bleek er eentje al wat krom. Er worden er overigens vier bij geleverd en met wat respect behandeld komt het verder wel goed. Deze banksticks hoef je gelukkig niet door tunneltjes in de tent(plu)stof op de juiste plek te friemelen, maar je kunt er simpelweg klittenband omheen te slaan! Het geheel staat mooi strak met de geleverde sterke haringen en slijtage op de baleinen c.q. scharnierpunten vrees ik nog niet.

Wel constateerde ik dat deze oval lager was dan m'n oude X2 ovaltje. De paraplusteel, waarmee je het geheel op spanning brengt, komt ook iets verder naar binnen dan ik gewend was, maar dat maken de meer gesloten zijkanten met wat 'extra' ruimte en betere beschutting weer goed. Dit gaat echter wel een stukje omgevingszicht tegen, maar als ik zo om me heen kijk hebben de meeste vissers toch al geen last van claustrofobie. Ik zelf wil liefst zo veel mogelijk kunnen zien.

Overigens hebben de ritsen van zowel de gesloten en de mozzie front een eigen kleur en dat moet je wel in de gaten houden. Want de ene rits op de andere, dat loopt niet goed of schiet vast of geheel verkeerd, terwijl de ritsen verder totaal wel op elkaar lijken!? Er zou wat mij betreft sowieso grovere en betere ritsen gebruikt mogen worden. De ritsen werken trouwens twee kanten op, maar dat lijkt me tegenwoordig wel de standaard.

De dichte frontdeur heeft een gesloten, 'glazen' en mozzie optie en dat is prettig. Deze optie op de zijpanelen had ik ook gewaardeerd, maar helaas. Het tweede gehele mozzie frontje is zomers zeker een goede, luchtige optie en de deuren op beide fronten zijn gemakkelijk af te sluiten en te openen met klittenband.

Al met al voor die 150 euro geen slechte aankoop, hoewel ik ook weer gewoon voor een goedkopere oval en een zeer betaalbaar los mozzie netje zou gaan. Ik gebruik die gesloten optie nu eenmaal te weinig. Ook zou ik die grotere oval van Fox dan eens bekijken, omdat ik met m'n formaat wat extra hoofdruimte wel kan waarderen.

Tot nu toe een 7- uit 10. En dat is mijn optiek aardig, want 8-en en 9-ens, daar strooi ik niet mee en kun je voor dat geld, hoewel ik het wat betreft mijn hengelsportbudget meer dan genoeg vindt, ook niet verwachten...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-10-2013 10:17

Mathieu de Witte schreef:Zelfs per product zit er veel verschil in.

Zo heb ik de langste stormpalen van fox (met normale punt) waarvan de coating al snel losbladdert.
Staan ook niet voor niks heel de sessie IN het brakke water, zal er heus niet goed voor zijn.
Echter mijn maat die ook redelijk vaak op deze manier vist, heeft met zijn stormpalen dit probleem niet. Zijn toch écht dezelfde! :roll:

Laatst een compacte fox royale rugtas gekocht, hopen dat deze lang meegaat.

Nu heb ik ook een nieuw foudraal nodig, en de royale quiver combo spreekt mij wel aan. Praktisch met de losse hengelhoezen.

Heeft iemand hier al (persoonlijke) ervaring mee?

Gr.

Ja de pouches krimpen na verloop van tijd waardoor je hengels er niet meer in passen wellicht doordat die van mij vaak in de warme auto ligt. Koop dus maar de 13ft versie voor 12ft hengels
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

18-10-2013 10:31

Heb zelf vier van die FOX Evolution pouches. Heb ze inmiddels al een jaar of 5 a 6 en doen nog perfect hun werk. Hoe het met nieuwe versies zit weet ik niet, maar ben over die van mij goed te spreken.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

18-10-2013 15:46

Ondertussen heb ik al een nieuw foudraal Martijn :lol:

Voor een prikkie een nieuwe Soul blablabladikgevoerdmegaprotective gekocht.

Erg robuust en degelijk. Voor het gewicht moet je het niet doen ;)

Van Nash heb ik ook al erg mooie compacte quiver/pouches systemen voorbij zien komen. Voor die lange afstanden die ik loop naar de stek wellicht toch wat handiger :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-10-2013 00:21

Een quiver voor weinig geld en bovenaan is het zachtere materiaal ook af te sluiten met een koordje. M'n oval past er goed in!

http://www.carpcontrol.nl/Webwinkel-Pro ... DRAAL.html
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-10-2013 02:26

Jezus Marco, die site doet zeer aan m'n ogen !!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-10-2013 10:31

Ja, dat wel haha...

Ik heb die quiver overigens nu een goed jaar en gebruik 'm zonder losse pouches ivm gewichts besparing. De hengels zet je vast met klittenband en twee verstelbare riempjes die rondom het geheel moeten. Voor 25 euro een goede aankoop, want de kwaliteit is gewoon oke!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).