Teleurstellende Kwaliteit FOX


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-08-2012 22:05

Fox heeft jaren geleden een keuze gemaakt om naast de exclusieve lijn een goedkoper alternatief te voeren. Zeg maar concurrerend met andere goedkoper producten, maar dan van redelijke kwaliteit. Dat is ook zo in hun marketing duidelijk gemaakt. Ik ben niet zo een Fox aanhanger en hoe het er nu mee staat weet ik niet. Is het zo dat die goedkopere lijn nu de hoofdmoot voert, of zijn er nog steeds kwalitatief betere maar duurdere producten?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

12-08-2012 10:59

heb dit merk na een paar teleurstellende producten een jaar of 5 geleden afgezworen. en alle fox spullen die kapot gingen vervangen met een ander merk. gebruik eigenlijk alleen de loodjes nog. als ik om me heen zie hoeveel problemen mn vismaten nog hebben met foxspullen ben ik blij dat ik die beslissing gemaakt heb.
het vaste antwoord op hun geklaag? tja fox hè....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-08-2012 15:47

Mocht iemand mij vragen een hengelsport product te noemen waarop dit van toepassing is, zal de Black Label Bankware zeker bovenin mijn lijstje komen te staan.


Uit de zogenaamde review (maar eigenlijk marketinggelul) van Leon Derksen over de Crap Label bankware

Als je na tien dagen vissen de anodisering eraf kan wrijven, dan is het crap eerste klas. Foto's volgen, met een kritische noot

Afbeelding
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-08-2012 15:54

De allergrootste misser was volgens mij de opblaasbare onthaakmat, die waren in de folder al lek !!!
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-08-2012 15:57

@Sven Als er 3X het fox logo verschijnt heb je prijs ! :lol:
Let op slagboom !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-08-2012 15:59

Black Label Bankware zal een mega start gemaakt hebben. Ik ken 't niet. Toch ff googelen zodat ik weet wat niet aan te schaffen...

Aaaah, Fox :P

PS: Who the FOX is Leon Derksen :roll:

Ook ff googelen...

Aaaah, Fox 8)
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-08-2012 16:59

Je zou verwachten dat dit tijdens de zogenaamde extensive fieldtests wel naar boven moet komen? Of zetten de Foxerts hun stokkies alleen maar in een met palen afgebakend houtsnipperveldje?

En dat terwijl ik weer lovend ben over het bedje van ze, ook mijn Royale 100 rugzak van vroeger heb ik nog steeds. Echter, waarom ze niet dezelfde crash zips in de tentdeuren doen als in de slaapzakken snap ik nog steeds niet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-08-2012 17:18

Dennis Slagboom schreef:@Sven Als er 3X het fox logo verschijnt heb je prijs ! :lol:


Afbeelding

Kut man, 2 logo's.. :(
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-08-2012 17:26

Hieronder staan twee zinnen gehaald uit de Fox revieuw verderop. En ze mogen mij wel even uitleggen wat uitvoerig testen dan inhoudt. Weekje uit de verpakking op de keukentafel van het Fox magazijn en dan de consument laten testen!?

..Voordat een product op de markt komt wordt deze uitvoerig getest. Dit neemt niet weg dat na de lancering moet blijken of het bewuste product ook werkelijk de duurtest doorstaat bij een groot publiek en aan de maatstaf van Fox voldoet...

Is er een andere zinnige test dan de duurtest dan (ja, de glim glam verkooptest)?

Bron; http://www.carpcrossing.com/review-fox- ... n-derksen/

Dus; fabriceren, verkopen, geconstateerde fouten via geklaag aanhoren en verbeteren (indien nodig), maar ondertussen niet de aantallen kunnen verkopen wat je met kwaliteit wel had kunnen doen.

Denk dat de klanten van m'n werkgever ergens anders hun heil zouden gaan zoeken.

Gr. Marco
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

15-08-2012 18:55

Is idd Crab zeg ! Heb vroeger jaren met quattro pod gevist, maar die heeft er nooit zo uit gezien. (liet wel wat "poeder" los)

Misschien dat dhr. Derksen hier op kan reageren . . . of hier maar hier maar een berichtje met foto plaatsen : https://www.facebook.com/#!/FoxInternational :wink:
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-08-2012 19:01

Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-08-2012 19:11

Heb je niet met Korda Goo gemorst ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

15-08-2012 22:11

Tja Fox hè.... :roll:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-08-2012 01:23

Zo heel af en toe maakt fox nog best iets goed. Het wordt alleen steeds moeilijker zoeken tussen alle "minder goede" producten :roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

16-08-2012 02:04

Daaf Wolters schreef:Zo heel af en toe maakt fox nog best iets goed. Het wordt alleen steeds moeilijker zoeken tussen alle "minder goede" producten :roll:


Jaja, neem nou bijvoorbeeld die revolutionaire vierkante emmers :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-08-2012 07:32

Revolutionair misschien niet, maar praktisch zijn ze wel. En dat moet ik toegeven.

Maar als een Leon met zoveel bombarie loopt te verkondigen hoe goed iets niet is, dan mag het tegendeel ook best gezien worden. Tot op heden geen reactie op Fox International.

edit:

Stakkergedrag ten top, men heeft de foto verwijderd zonder ook maar een reactie te geven.. :-?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-08-2012 10:46

Wat had je verwacht dan? Er is geen merk die dat op zijn site laat staan. Neemt niet weg dat dit wel heel snelle slijtage is. Je kan er mee terug gaan naar de winkel om het op te lossen, kan ook een productiefout zijn natuurlijk. Persoonlijk heb ik met de meeste producten van fox geen problemen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-08-2012 11:46

Martijn,

Logisch ook. Maar productiefout? Het is overigens geen slijtage maar gewoon het loslaten van de anodisering. Onder water wrijf je het er na een paar dagen zo vanaf. Het wordt ook heus wel opgelost, maar gezien die bombastische review met dat over the top gepraat van Leon kon ik dit eenvoudigweg niet laten gaan zo.

Ik heb negen van de tien keer ook geen problemen met de spullen van Fox, en de meeste mankementen zie ik ook vaak vóór de aankoop al aankomen. Waarom dit bij den Consultantsch/Fieldtesters nooit opvalt snap ik dan ook niet.

De consument wordt gewoonweg steeds vaker de tester van een product en waarschijnlijk is het vervangen van een product al ingecalculeerd. Anders kun je zo toch geen bedrijf runnen?

Dit is gewoon een slordigheid tot en met, en hoeft niet. Dat je na een jaar of 5 intensief gebruik een spoor van slijtage hebt, daar kan ik prima mee leven maar dit slaat kant nog wal.

Duurzaam: bestendig of lang meegaand
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-08-2012 12:53

Sven

Maat van me heeft een eigen hengelsportzaak en al een berg van verkocht, tot op heden niks terug gekregeN
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

16-08-2012 14:05

Ik zat idd al te kijken op die facebook page Sven, en kon al niks vinden. Verwijderd dus :-? Beetje lame van ze. Het is zowiezo al een erg onbereikbare organisatie. Zelfs tegen het arrogante aan imo. Vanmorgen las ik de reactie van een knul die ook al aan zijn 3de oval fx system bezig was. Zelf had ik mn derde al in 1,5 maand tijd. Telefoonnummer van verdeelpunt mocht de verkoper niet geven, mailtjes beantwoorden hebben ze bij fox ook nog nooit van gehoord maar als er ergens reclame voor moet gemaakt worden breken ze hun nek zowat om de bladen en sites te benaderen. Sven heeft het nu dus via de facebook page geprobeerd en daar wordt het ook zonder schaamte verwijdert zonder wederhoor.

Mijn winkelier heeft bij mij alles "netjes" opgelost, maar fox is zo onbereikbaar voor de particulier als de pest. Nu weet ik de reden daarvan denk ik wel. Heb al meerdere winkeliers gesproken die fox waarschijnlijk niet meer gaan verdelen vanwege al de problemen (1 hengelsportzaak hier in de stad heeft het er al uit geknikkerd). De winkelier krijgt wel steeds een nieuw of gerepareerd product via de garantie voor de klant, maar niemand zit erop te wachten om maar steeds zijn tent of iets dergelijks weg te brengen. Plus dat de winkelier toch het eerste aanspreekpunt is. Logisch dat ze geen zin meer in fox hebben.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-08-2012 14:47

Heb ook wel es een mailje gestuurd. Had binnen 24uur bericht terug
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-08-2012 15:12

Sven van Anrooy schreef:Martijn,

Logisch ook. Maar productiefout? Het is overigens geen slijtage maar gewoon het loslaten van de anodisering. Onder water wrijf je het er na een paar dagen zo vanaf. Het wordt ook heus wel opgelost, maar gezien die bombastische review met dat over the top gepraat van Leon kon ik dit eenvoudigweg niet laten gaan zo.

Ik heb negen van de tien keer ook geen problemen met de spullen van Fox, en de meeste mankementen zie ik ook vaak vóór de aankoop al aankomen. Waarom dit bij den Consultantsch/Fieldtesters nooit opvalt snap ik dan ook niet.

De consument wordt gewoonweg steeds vaker de tester van een product en waarschijnlijk is het vervangen van een product al ingecalculeerd. Anders kun je zo toch geen bedrijf runnen?

Dit is gewoon een slordigheid tot en met, en hoeft niet. Dat je na een jaar of 5 intensief gebruik een spoor van slijtage hebt, daar kan ik prima mee leven maar dit slaat kant nog wal.

Duurzaam: bestendig of lang meegaand


Blijkbaar is het idd goedkoper om maar meteen een eerste versie op de markt te dumpen in de hoop dat het goed is en wat te vervangen als dat niet zo is dan om een product door te ontwikkelen en goed te laten testen. Of mogen die fieldtesters tegenwoordig echt niks anders meer dan ja en amen roepen?
Neem nou die fx60, al kan je heel veel andere willekeurige voorbeelden aanhalen, iedereen die ik ken die er een heeft heeft er binnen een paar sessies ellende mee. Zoiets moet toch opvallen als je daadwerkelijk iets zou laten testen?
Nog een leuke, dan maken ze eindelijk een mooi product en is het binnen no time uitverkocht en vervolgens een hele tijd niet meer leverbaar...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

16-08-2012 15:26

Wat die fx 60 wel niet teweeg brengt eh Daaf :D Maar ik gok dat je het in je laatste zin over die SUPA brolly hebt :P Ik was zelf erg geneigt om hem direct te kopen omdat het er zo op het oog erg mooi en steviger uit ziet dan die fx 60. Maar ik wacht wel een jaartje tot er veel reviews zijn en/of er een ander merk een soortgelijk product heeft neergezet.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-08-2012 15:36

Van die ovalsystemen kon je bij de eerste aanblik al vertellen dat die nagels DOOR het doek een kwetsbaar punt zouden zijn. Bij de één gaat het beter dan de ander, maar iets wat waterdicht is penetreer je niet met oxydatiegevoelige aluminiumnageltjes.

Voor alles wat ik plemp, post, drop of what so ever, het zijn louter eigen ervaringen of dingen die ik met eigen ogen heb waargenomen overigens.

Martijn Nederpel,

Vraag die winkelier eens al zijn klanten die setjes 10 dagen onafgebroken in ondiep water te zetten. Wedden? Zoals Lans al zo mooi zei: RVS.

Aluminium is gewoonweg behelpen. Desalniettemin ben ik nog steeds groots met mijn collectie Fox sticks waar de coating na verloop van tijd afbladdert. Maar niet na 10 dagen vissen. 5 jaar lang elk jaar 60-100x vissen is heeeeeel wat anders..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-08-2012 18:27

Komt mooi uit James, direct kopen kon nog wel eens moeilijk worden :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl