Teleurstellende Kwaliteit FOX


Michael Rietveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-07-2012 15:00

27-07-2012 13:35

Hallo collega vissers,

Ik ben erg teleurgesteld in de kwaliteit van FOX.

Ze willen steeds goedkoper produceren wat naar mijn mening ten koste gaat van kwaliteit!
Erg jammer allemaal.

Zo heb ik nu al 2x het folding net spreidblok kapot gehad!

Ook de tenten werden slechter maar daar zijn ze zelf ook al achter gekomen aangezien de ritsen in de laatste modellen zijn vervangen door degelijke ritsen!!

Ook sommige kleding is zeer slecht gestikt!!

Ik heb het een beetje gehad met dit merk!!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Gr Mike
Patrick Eckhart
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-08-2006 13:22
Locatie: Almere

27-07-2012 14:08

Dat zie je helaas met meer merken, maar ze komen er langzaam op terug omdat de klanten gaan klagen.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

27-07-2012 14:31

Ik denk dat het uberhaupt vaak een zoektocht is om producten te vinden die kwalitatief gewoon 'rock solid' zijn. Zeker wanneer je veel vist en veel verschillende producten gebruikt zul je er achter komen dat er best veel zooi op de markt is. Natuurlijk zal iedereen bepaalde voorkeuren hebben voor bepaalde materialen, maar toch is er kwalitatief gezien vaak wel verschil tussen producten! :wink:

Wat Fox betreft, ik heb er inderdaad ook negatieve ervaringen mee.
Mijn Fox Oval FX 60" brolly system is al 2x in korte tijd kapot gegaan en het zal niet lang meer duren voordat nummer 3 het ook gaat begeven...gelukkig krijg ik telkens wel gratis een nieuwe (garantie, uiteraard) maar ook dat gaat niet altijd even soepel: vaak zijn die dingen niet op voorraad, wat een lange wachttijd (meestal enkele maanden) tot gevolg heeft.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

27-07-2012 20:37

Pff Fux, het ziet er allemaal zo mooi uit... Maar bij (veelvuldig) gebruik, aj...
Hetzelfde geldt overigens voor Nash vind ik persoonlijk. Luggage, weigh slings, kleding, ziet er allemaal spik en span uit, maar bij gebruik, naadje hier los, ritsje dit kapot...

Zijn we weer terug bij het China-syndroom? Of nooit van weggeweest misschien?

Merken als home town handgestikt Aqua of 'kei'slijtvast Wychwood... come back! Kwaliteit wint het op lange termijn... Lopende band kinderarbeid heeft een korte 'naams'levensduur (jaja ok we hebben iets meer winst). Maar mensen willen heus wel betalen voor kwaliteit heren grotemerkproducent.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-07-2012 21:29

9 van de 10 keer gaat een rits kapot doordat er stof tussen de loper komt dat heeft niets met de kwaliteit van de rits te maken. Door te vezels (stof) boven de rits terug te halen en daarna de rits naar boven te bewegen is het probleem op te lossen. Een rits ook die van Fox gaat dan echt jaren mee mits men hem goed gebruikt.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

27-07-2012 22:21

Ben zeker met je eens dat de kwaliteit stukken minder wordt maar zeker niet alleen bij Fox.
Pest is alleen dat we dit met ze allen zelf in de hand hebben gewerkt, wij willen onze spullen voor minder geld maar verwachten er toch het meeste van.
Kwaliteit kunnen ze nog steeds maken alleen de meeste vissers hebben het er niet meer voor over om bijv een tas van 100 euro te kopen terwijl een x2 china/taiwan poekiepoepie de helft kost, daar speelt een merk wel op in, de naam hebben ze al maak het product goedkoper maar net een paar euro duurder dan een poekiepoekie en je verkoopt het op de naam, en wij daarna maar klagen...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-07-2012 07:08

pj otte schreef:9 van de 10 keer gaat een rits kapot doordat er stof tussen de loper komt dat heeft niets met de kwaliteit van de rits te maken. Door te vezels (stof) boven de rits terug te halen en daarna de rits naar boven te bewegen is het probleem op te lossen. Een rits ook die van Fox gaat dan echt jaren mee mits men hem goed gebruikt.

Groet,
Peter



Dan zal je een rits wel dusdanig in een tent, jas, slaapzak moeten naaien dat er geen stof tussen kan komen. daarnaast kan een zware rits meer hebben dan een dunnen. De rist in mijn m90 slaapzak is na 10 jaar nog steeds goed. Heb zelf overgens alleen ervaring met een fox oval, en die heeft het jaren volgehouden
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-07-2012 08:04

Heb er nog een, een spreidblok kan inderdaad een productie fout hebben. Negen van de tien keer is het echter ook hier de visser zelf die hier wederom verkeerd met zijn materiaal omgaat. Door het niet te gebruiken waar het voor gemaakt is veroorzaakt die problemen. Is nog steeds een landingsnet en geen schepnet. Maak de armen eerst los als je de vis uit het water tilt na gekeken te hebben of de borstvinnen goed liggen. Je rolt de net wat op en het uit het water tillen is een fluitje van een cent. Volg je deze handelingen op dan kan er totaal geen kracht op het spreidblok komen te staan. Waardoor schade aan je materiaal gemakkelijk vermeden kan worden.

Groet,
Peter

Oja, de kwaliteit van tenten is de laatste jaren in de breedte alleen maar verbeterd. De kwaliteit van de gebruiker daar in tegen blijft daar bij achter.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-07-2012 09:09

mario laseur schreef:Ben zeker met je eens dat de kwaliteit stukken minder wordt maar zeker niet alleen bij Fox.
Pest is alleen dat we dit met ze allen zelf in de hand hebben gewerkt, wij willen onze spullen voor minder geld maar verwachten er toch het meeste van.
Kwaliteit kunnen ze nog steeds maken alleen de meeste vissers hebben het er niet meer voor over om bijv een tas van 100 euro te kopen terwijl een x2 china/taiwan poekiepoepie de helft kost, daar speelt een merk wel op in, de naam hebben ze al maak het product goedkoper maar net een paar euro duurder dan een poekiepoekie en je verkoopt het op de naam, en wij daarna maar klagen...


Weet niet of jij wel eens de prijzen van de "duurdere" merken gezien hebt?
Zie nou niet direct zeggen dat die in een laagloonland gemaakt worden.
Nee de reden is natuurlijk de marge die ze willen hebben, vaak komen ze dan bedrogen uit.
Want merken als Jrc en Wychwood timmeren aan de weg de laatste jaren, die hebben een veel betere prijs/ kwaliteit verhouding. Om te concurreren met deze merken heeft bijvoorbeeld Fox een goedkoper segment in het leven geroepen. Maar het is niet makkelijk voor een merk als Fox om deze strijd aan te gaan, juist omdat de kwaliteit vaak te wensen over laat!
....................
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

29-07-2012 14:14

De prijzen van de duurdere merken heb ik zeker gezien, is soms ook erg overdreven wat er voor sommige artikelen gevraagt wordt.
Niet alleen fox speelt daar op in maar ook trakker heeft een goedkopere range tegenwoordig, helaas zie je daarin meteen het verschil met de duurdere producten van die merken.
Kwaliteit kost geld zo simpel is het, de keus is aan ieder voor zich of die het er dan voor over heeft.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

29-07-2012 16:55

Hier ook een hoop drama meegemaakt met fox tenten/brolly's. Vallen van ellende uit elkaar. Ik dacht dat ik misschien de enige was die het zo erg voor zn kiezen kreeg met fox producten maar het doorspitten van nederlandse en uk forums bewees mij het tegendeel.

Over goedkopere segmenten van bijvoorbeeld trakker ben ik weer wel heel goed te spreken. De slx v2 is een top tent en de ritsen zijn hufter proof. Terwijl ik toch ook een hoop ellende heb gehoord van mensen die een tempest kochten voor 700 euro die 2 keer in een maand kapot ging. De pioneer hoor ik ook genoeg over en ze voelen tegenwoordig ook niet bepaald degelijk aan. Vorig jaar een gast in een aqua tent zien vissen van 9 jaar oud. Geen vuiltje aan de lucht, super dik doek etc etc. Maar die 500 voor een aqua m3 oid zou ik nu nooit neerleggen. 250 voor een trakker slx v2 vind ik meer dan zat en dan zit er een winterskin bij ook. Het blijven ook gebruiksvoorwerpen en of de tent nou 200 of 1000 is, ze slijten allemaal.

En dan hebben we het nog niet gehad over die light weight tentjes van tegenwoordig met die dunne carbon sprietjes als tent stokken :(
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

29-07-2012 18:21

Echt jammer dat trakker en aqua tegenwoordig ook in China gemaakt worden! Maatje van me heeft nog een mk 2 van 5 jaar oud die in Engeland gemaakt is. Die kwaliteit zie je helaas nergens meer. Die gaat makkelijk nog 5 jaar mee.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-07-2012 18:33

Trakker werd altijd al in een laagloonland gemaakt.
Aqua daar in tegen werd wel altijd in de UK gemaakt.
Sinds de productie verplaats is, laat de kwaliteit te wensen over.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

29-07-2012 20:33

Geen problemen mee.... Kwestie van zuinig op je troep zijn ;-)
Soms kan t inderdaad ook gewoon pech wezen door bv een productiefout.
Wat betreft Nash, heb al ruim 13 jr lang een 115 ltr rugzak en ben tot op de dag van vandaag nog supertrots op die tas... Heb m ooit in de uitverkoop gekocht voor een prikkie maar jonguh wat een kwaliteit, die gaat nog eens tien jaar door!
Denk ook dat sommige mensen veels te lomp zijn met hun spullen langs de waterkant, als ik soms weleens mensen hun tent zie opzetten met bv een easydome van Fox en gewoon verder duwen en trekken terwijl je ziet dat dat niet mogelijk is... Dan gek vinden dat iets stuk gaat. Of hoe ik soms mensen hun rits zie openscheuren, beetje beleid mensen en gaan spullen een stuk langer mee.
Heb net na 12 jr trouwe dienst mijn beast foedraal weg gegooid, heb wat afgesleept met dat ding.... Heeft het toch lang uitgehouden voor die 75 gulden :D
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

29-07-2012 22:41

Ongetwijfeld zullen er vissers zijn die niet goed met hun spullen omgaan.
Maar om nu te zeggen dat dit het kwaliteits probleem is, waar een merk als Fox mee te maken heeft, gaat m.i. echt te ver. Als jij als merk een tent maakt, moet je er rekening mee houden waar die voor bedoeld is en dat ie tegen een stootje moet kunnen. Kan niet zo zijn dat er in 60 % van de Fox tenten problemen zijn met de ritsen, maar vervolgens zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door de gebruikers!! Nee Fox tenten zijn hun geld niet waard!!

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

29-07-2012 22:51

Heb zelf niet eens zo'n dure Fox brolly, de warrior brolly system maar heb totaal geen klachten over de kwaliteit en zekers niet over de ritsen van de brolly... dik en degelijk.
Net als de rest van deze brolly en dat voor 140 euries.... ik lach me een pukel
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-07-2012 06:53

Zins wanneer zitten hier ritsen in. Of gaat het om de meest uitgebreide met alle toeters en bellen. Mij bevalt hij anders prima.

http://hareco-hengelsport.nl/karperviss ... n-fox.html
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 04-08-2012 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

04-08-2012 13:55

heb zelf een oude fox tas (carryall oid)...die ik tweedehands van een kameraad heb gekocht 12 jaar geleden ongeveer..... allees is nog perfect aan die tas...

paar weken geleden zag ik een ''nieuwe'' fox carryall.... en die zag er kwalitatief al een stuk minder uit....dunnere ritsen en sluitingen ed...


zelfde met de optonics...heb een oud fox dxr draadloos setje, en doet het nog perfect (ok.. 1 optonic af en toe wat kuren, maar die heeft ook ooit 10 minuten onder water gelegen)...

vismaat van me heeft zo'n nieuw fox setje draadloos van paar weken oud en daar heeft 1 optonic nou al wat kuren
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

04-08-2012 14:10

Ik ben erg teleurgesteld in de kwaliteit van FOX.


Was ik 10 jaar geleden ook al....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-08-2012 16:43

Chips zeg.., dan zou ik dus ook al een klein jaar ontevreden moeten zijn over m'n FOX WARRIOR OVAL 60 SYSTEM.

Manke Nelis is alleen nog niet aan gebruik toegekomen. Wel 1x opgezet en 't systeempje zag (voelde) er aardig uit. Maar ja, omdat m'n X2 ovaltje van 10 jaar oud nog niet helemaal op is (mmm., dat ding was al op toen ik 'em kocht :D - na 1 nachtje alle scharnierpunten van de baleinen vastgezet met splitpennen) en ik niet veel nachtjes pak versleet het ook niet al te hard. Vis overdag ook vaak met een gewone nobrollie plu.

ik zal hopelijk van 't najaar zien of het Fox ovaltje tegen een briesje kan (grantie is dan al voorbij :o )
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

04-08-2012 18:26

Weet je wat ik eerlijk gezegd niet snap.

Een merk heeft naam gekregen omdat deze goede kwaliteit leverd/leverde.

Zo'n merk gaat vervolgens veel minder goed spul produceren in tjakkietjakkie land. En dan toch blijven volgens mij
veel mensen dit merk hooghouden of OOH strakke plasser dit is van Fox of Aqua. Ik snap dat eerlijk gezegd niet zo.
Ik zelf kijk echt naar kwaliteit en niet zozeer naar de specifieke naam. Leuk dat er dan een Fox logo op staat, maar daar koop
ik niks voor aan de waterkant. Het product moet een bepaald gebruik kunnen doorstaan, niet meer niet minder.

Als voorbeeld: Trakker Big Z brolly, jaren terug. Kwaliteit super de super. Ok nu jaren later de mijne aan vervanging toe. Ga ik wederom
weer voor een Trakker kijken. Ding opgezet, nou de zonnestralen komen er onderhand dwars doorheen en 's nachts kan ik sterren
tellen zo dun is de huidige stof... Wil niet zeggen dat ik meteen inlever op kwaliteit, maar mmm helemaal gecharmeerd ben ik er dan niet meer
van.

Kwaliteit, robuustheid lijkt tegenwoordig nogal ver te zoeken bij veel producten.
Gebruikersavatar
Victor de Waard
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-06-2010 21:45
Locatie: Sleeuwijk

04-08-2012 18:48

Pff, als je niet tevreden bent ... koop dan geen Fox meer, klaar.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-08-2012 19:00

Weet je wat ik eerlijk gezegd niet snap.

Een merk heeft naam gekregen omdat deze goede kwaliteit leverd/leverde.

Zo'n merk gaat vervolgens veel minder goed spul produceren in tjakkietjakkie land. En dan toch blijven volgens mij
veel mensen dit merk hooghouden of OOH strakke plasser dit is van Fox of Aqua. Ik snap dat eerlijk gezegd niet zo.
Ik zelf kijk echt naar kwaliteit en niet zozeer naar de specifieke naam. Leuk dat er dan een Fox logo op staat, maar daar koop
ik niks voor aan de waterkant. Het product moet een bepaald gebruik kunnen doorstaan, niet meer niet minder.

Als voorbeeld: Trakker Big Z brolly, jaren terug. Kwaliteit super de super. Ok nu jaren later de mijne aan vervanging toe. Ga ik wederom
weer voor een Trakker kijken. Ding opgezet, nou de zonnestralen komen er onderhand dwars doorheen en 's nachts kan ik sterren
tellen zo dun is de huidige stof... Wil niet zeggen dat ik meteen inlever op kwaliteit, maar mmm helemaal gecharmeerd ben ik er dan niet meer
van.

Kwaliteit, robuustheid lijkt tegenwoordig nogal ver te zoeken bij veel producten


Buiten dat joh. Hoeveel mensen hebben tegenwoordig kwaliteit nodig. Ik wil niet weten bij hoeveel karpervisser elk jaar het gat in de hand weer flink gaat jeuken. Ze motten weer wat nieuws hebben om naar te kijken.., en daar speelt de markt op in.

Veel winkeliers houden ook al lang niet meer van mensen die teveel vragen stellen. En als je iets specifieks zoekt, JUIST omdat je weet wat je wilt, dan krijg je te horen; Heb ik niet, is geen vraag naar of je ziet in de ogen dat dat je lastig bent. Klopt, dat ben ik ook. Ik weet wat ik wil en ga voor meuk niet het volle pond betalen, dus ik blijf m'n ogen heel goed openhouden binnen het goedkope segment.

Tja.., het leven is vluchtig en consumentengedrag ook wordt er waarschijnlijk door de business gedacht...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-08-2012 10:22

Leon,

Je wordt toch niet stiekem gesponserd he :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-08-2012 12:07

Het bevreemd mij dat iedereen altijd dingen ziet doen met vis spullen, waarvoor ze eigenlijk niet bedoeld zijn.
Ik zie dat nooit namelijk. Want niet vergeten het blijven vis spullen, dat betekend dat ze gemaakt moeten zijn om tegen een stootje te kunnen. Verder lijkt het mij niet zo, dat als je een tent koopt van honderden euro`s, je er vervolgens erg slecht mee omgaat. De spullen zoals tasje en foudralen kan ik mij al helemaal geen voorstelling bij maken, hoe je hier verkeerd mee om kan gaan. Misschien moeten ze er bij aankoop bij vertellen dat je de ritsen niet moet gebruiken en dat ze eigenlijk bedoeld zijn om in de kast te zetten en na te kijken, want er staat immers wel Fox op he :lol: .
Alle gekheid op een stokje, als zoveel mensen problemen hebben met het merk Fox, dat kun je dat neit afschuiven op de manier hoe mensen er mee omgaan. Dan heb je een probleem met de kwaliteit. Wat andere mensen er ook van proberen te zeggen!!
....................