Welke bedchair (Nash, Fox, Avid, Piet Vogel)


Gebruikersavatar
Senn De Pauw
Berichten: 27
Lid geworden op: 04-04-2011 18:53
Locatie: Oost - Vlaanderen / Belgie

14-06-2012 22:40

Ik ga dit weekent achter een nieuwe bedchair want mijn oude is kapot. Nu heb ik zo wat zitten kijken maar welke zou nu de beste zijn ik zit te twijfel tussen 4 bedchairs. Budget rond de 250 a 300 euro.

1) Kevin Nash - Wide Boy
2) Fox - Flatliner
3) Avid Carp - Restbite x
4) Piet Vogel - Jedi Relax

Alvast bedankt hoop zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen want ik zou er zaterdag al achter gaan.

Mvg Senn
Het is drillen dat we willen en dan nog boven halen ook.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-06-2012 23:10

Heel simpel: Nash.

Look no further.

Vraag maar rond aan mensen die er één hebben, dan weet je genoeg. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

14-06-2012 23:26

Hallowa

Idd,kijk voor een nash,ben nu zo,n half jaar in het bezit van een indulgence airlite ss4,dit is een wereld ding,het ligt prinsheerlijk,dat ss staat voor slaapsysteem,ben je in het bezit van een degelijke slaapzak,dan is dat systeem niet noodzakelijk,en kun je ook de gewone versie nemen,ligt even lekker,alleen scheelt dat een paar duiten.
Dus zoek en gaat liggen op zo,n ding,dan weet je genoeg :D

Met heerlijk slapende groet
Cast away your problems,and net your dreams
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

14-06-2012 23:38

Ik zal je een geld besparende tip geven.hij staat niet in je lijstje maar kijk eens naar de strategy secretist bedchair met fleece mat.99 euro bij paddy.ik had altijd last van mijn rug maar nu slaap ik als een roos.egt een aanrader.hij is ook super licht.ik vind het zonde om voor een cash logo 2 groene extra neer te leggen.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Senn De Pauw
Berichten: 27
Lid geworden op: 04-04-2011 18:53
Locatie: Oost - Vlaanderen / Belgie

15-06-2012 00:11

Oke bedankt Eus en Jeffrey ik ga dan voor de wide boy gaan ik heb een degelijke slaapzak de fox evo ventec dus zalk ik maar voor de gewone wide boy gaan. (Shiffrin) Ik heb een maat die deze bedchair gekocht geeft en hem heeft er 2 weekndjes met gevist en hem begoan al wat door te liggen daarom wil ik dan liever iets meer uitgeven dat het wat btr kwaliteit is de slaap vind ik belangrijk want tenslotte is het dan dat je eens kan uitslapen ale jaah wat langer slapen dan als je gaat gaan werken natuurlijk. Maar toch bedankt voor de info. Maar ik ga dan toch voor de Wide boy gaan


Iedreen bedankt voor de vlugge reacties, dat het maar rap zaterdag is haha


Grtzzzzzz
Het is drillen dat we willen en dan nog boven halen ook.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-06-2012 02:18

Flatliner moet zich nog bewijzen qua kwaliteit en levensduur, maar lekker slapen doet ie zeker!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mario Reuser
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-04-2010 12:36
Locatie: Avid HQ Bivvy

15-06-2012 10:19

Hoi Senn

De beste keuze die ik ooit heb gemaakt met karper benodigheden is echt de Avid Restbite X
Super , slaapt als het bedje thuis van de nash vindt ik dat hij snel gaat doorhangen dan lig je in een soort hangmat ( bij mij dan maar ik weeg dan ook 120kg :lol: )

Greetz Mario
catch Your Memories
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

15-06-2012 11:27

Ik ben ook opzoek naar een upgrade voor mijn 10 jaar oude x2 stretcher en heb zodoende het e.e.a. getest. Ik stond op het punt de Spro strategy Secretist aan te schaffen, ware het niet dat ik een flinke financiële tegenvaller voor mn kiezen kreeg (auto troubles), waardoor ik dat nog maar even uitgesteld heb...

Het valt me op hoeveel van dat soort bedchairs van verschillende merken er inmiddels te krijgen zijn, die stuk voor stuk in mijn ogen niet allemaal heel veel voor elkaar onderdoen. Die Spro Strategy secretist die Shiffrin aanraad kost b.v. niet de helft van wat Nash of Fox kost, maar doet in mijn ogen nauwelijks onder voor de vele duurdere stretchers. Fox Flatliner vind ik de beste die ik tot zover heb getest, deze hangt nl het minst door, maar wordt niet hard dankzij het matrasje. Het verschil in aankoop bedrag staat echter niet in verhouding tot het verschil in kwaliteit, dat extra bedrag heb ik dus niet over voor de Fox.

Het is maar wat je te besteden hebt, maar het blijft natuurlijk maar een stretcher voor het vissen hè. Met uitzondering van ene weekje Frankrijk per jaar, maak ik weinig sessies van meer dan 1 nacht. Ook dat weekje Frankrijk heb ik nog prima geslapen op mijn simpele X2 stretcher, in principe zou de aanschaf van de Spro stretcher voor mij al pure luxe zijn.
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

15-06-2012 12:01

Mario Reuser schreef:Hoi Senn

De beste keuze die ik ooit heb gemaakt met karper benodigheden is echt de Avid Restbite X
Super , slaapt als het bedje thuis van de nash vindt ik dat hij snel gaat doorhangen dan lig je in een soort hangmat ( bij mij dan maar ik weeg dan ook 120kg :lol: )

Greetz Mario


Kwestie van stieken ff strak trekken nieuw knoopke erin en klaar. Kun je hem zo strak zetten als je zelf wil toch :wink:
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

15-06-2012 13:04



Kwestie van stieken ff strak trekken nieuw knoopke erin en klaar. Kun je hem zo strak zetten als je zelf wil toch :wink:



Helaas werkt dit niet. Zelf ook de nash gehad en had na een tijdje het zelfde probleem van het doorhangen. Tuurlijk kan je de stieken strakker trekken maar op een of andere manier werkt dit niet helemaal lekker, heb zelf het idee dat het bed gedeelte gewoon slap word en dat los je niet op met de stieken aan te trekken.

Nu zelf ook in het bezit van de restbite X en tot nu toe is de ervaring beter dan bij de nash.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

15-06-2012 16:20

Vriend van me heeft de piet vogel jedi realx.

Ligt lekker zacht en lekker breed.
kwaliteit vind ik mijnder.
slecht afgewerkt, goedkope plastic onderdelen, gaat zo lang mee als de topmerken (nash, jrc etc)
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

15-06-2012 16:35

Als je echt lekker wilt liggen zou ik voor een platte bedchair gaan. Dus geen nash of vogel.
De flatliner hangt te veel door dus blijft de avid x over. Hier valt niets negatiefs over te zeggen, buiten dat je hem na gebruik van een paar nachten op rij, even moet luchten anders krijg je lichte vocht/ schimmel plekjes tussen matras en bed.
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

17-06-2012 12:50

Ik had dus ook vaak last van mijn rug als ik weer kwam van het vissen.Ik heb nou de restbite x van avid,en nooit geen last meer van mijn rug.Ik lig er net zo lekker op als thuis in bed.
Wat ik ook een voordeel vind,is dat je alleen je nek kunt verstellen om te lezen ofzo.De slaapzak laat ik er ook altijd aanzitten(fox 5season).
Groot nadeel: het is een pokkeding om mee te nemen.Aangezien ik nooit geen last meer heb van mijn rug,heb ik dat ervoor over.

Ik weet niet hoeveel je weegt,maar ik ben 2 meter en ongeveer 110 kilo,en bij het proefliggen op een nash,hing ik gigantish door.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

17-06-2012 23:51

Nash Indulgence. Without a doubt!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-06-2012 09:34

Semmy Dex schreef:Als je echt lekker wilt liggen zou ik voor een platte bedchair gaan. Dus geen nash of vogel.
De flatliner hangt te veel door dus blijft de avid x over. Hier valt niets negatiefs over te zeggen, buiten dat je hem na gebruik van een paar nachten op rij, even moet luchten anders krijg je lichte vocht/ schimmel plekjes tussen matras en bed.


Ik vond de flatliner juist mooi strak / niet doorhangen. Zijn er nog meer stretchers behalve de restbite X welke niet / nauwelijks doorhangen?
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-06-2012 10:13

Hallo Andre,
Ik heb vorige week toevallig ook net een nieuwe stretcher gekocht en ben na op heel veel stretchers uitvoerig op verschillende dagen getest te hebben op de JRC extreme uitgekomen.
Ik was in eerste instantie ook van plan om de Fox faitliner aan te gaan schaffen ook omdat er bij verschillende winkeliers een actie prijs voor deze stretcher was.
Ik persoonlijk vond ook de poten te kort,zeker met het oog op dat ik een stek heb waar ik de stretcher op een behoorlijke steile helling moet positioneren.
Verder lag deze stretcher niet zo strak als de JRC en vind ik dat de poten niet onder de stretcher horen uit te kunnen vallen wat dus wel gebeurde bij het testen ook werd mij door een winkelier verteld dat de poten niet erg sterk waren.
Ik heb alle stretchers in de duurdere prijsklasses echt goed getest(ook die van Nash)en telkens lag de stretcher van JRC met stip het lekkerste en het strakst.
De Nash stretchers die ik getest heb lagen allemaal te ver door voor mij gevoel,de faitliner was de enige stretcher die kwa strakheid iets in de buurt van de JRC kwam maar ook kwalitatief heb je volgens mij aan de JRC een betere stretcher.
Ik zou deze stretcher zeker in mijn test meenemen!
Ik heb net 2 dagen gevist en voor het eerst sinds jaren werd ik niet wakker met pijn in de onderrug,kortom de JRC is voor mij persoonlijk met stip de beste stretcher voor mijn rug gebleken.
Ik heb ook lang getwijfeld om zo veel geld uit te geven voor een stretcher maar na de 2 daagse sessie die ik net achter de rug heb kan ik alleen maar zeggen dat het vreselijk stom geweest is daar zo lang mee te wachten.
Ik heb 259,- euro betaald voor de de stretcher maar je kunt hem bij DB hengelsport voor 239,- krijgen.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-06-2012 10:13

8)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-06-2012 10:19

Bedankt voor de tip Mark! k zal m zeker eens proberen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-06-2012 12:44

Doorliggen is gewoon een kwestie van het elastiek wat aanspannen. Heb ik bij de Flatliner ook gedaan.

Wat mij echter enorm tegenvalt is de levensduur van die poten. Heb er nu een nachtje of 25 mee gedaan denk ik, maar 4 van de 6 poten geven al problemen bij het in en uitschuiven. Dus gaat ie terug om na te laten kijken want ik betaal geen € 270,- voor spul wat niet lang genoeg mee gaat.

Qua verstellen moet ik gelijk geven dat de JRC nog wat verder te verstellen is maar die Flatliner valt me ook absoluut niet tegen. Hij ligt als een vorst en dat is mij het meezeulen wel waard.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-06-2012 16:05

Moet ik er nog even terug op komen dat het deels mijn eigen schuld is geweest :oops:

Zoals ik altijd nieuwsgierig ben is iets uit elkaar halen niet vreemd. Het weer juist in elkaar zetten is dan niet altijd correct. Net even alle poten nagelopen en met een slagje extra terugzetten is het eerder genoemde probleempje weer opgelost.

Shame shame shame :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-06-2012 16:21

Eens in de drie maanden alle poten eruit, schoonmaken en dan alle componenten goed insprayen met siliconenolie, dan blijft alles werken als nieuw en je verlengt daarbij de levensduur op dat punt.

Groet, peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-06-2012 16:30

Siliconenolie? Heb ooit eens geprobeerd bij een JRC. Dingen gleden gewoon naar binnen dus voor mij persoonlijk hoeft dat niet meer.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

18-06-2012 19:03

Peter van Loo schreef:Eens in de drie maanden alle poten eruit, schoonmaken en dan alle componenten goed insprayen met siliconenolie, dan blijft alles werken als nieuw en je verlengt daarbij de levensduur op dat punt.

Groet, peter


Siliconeolie is dan ook nergens goedvoor.
behalve plastic smeren.
en o-ringen onderhouden
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-06-2012 20:35

Gewoon niet doen dan hé, waarom zou je ook onderhoud plegen aan je spullen.

Groet, Peter
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

18-06-2012 23:25

Ik vond de flatliner juist mooi strak / niet doorhangen. Zijn er nog meer stretchers behalve de restbite X welke niet / nauwelijks doorhangen?[/quote]

Ga maar eens zitten op een flatliner en daarna op de avid restbite, dan weet je wat ik bedoel met doorzakken.
Op de jrc extreme zitten flinke stukken zonder elastiek waardoor ik hem ook niet ideaal vind.
Voor lange sessies heb ik de avid x en los kort nachtje een fox evolution. Die laatste is echt superstrak en perfekt als je rugproblemen hebt.
Ik vermoed dat de fox royale, de smalle versie ook niet verkeerd is, iemand ervaring hiermee?