Nash/neville beetmelder


Plaats reactie
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

10-06-2012 11:14

Heb via marktplaats een nash/neville beetmelder aangeschaft welke helaas niet goed blijkt te zijn.
Het volume van de beetmelder is erg zacht in verhouding met de andere 2 die ik heb, ook na vervangen van de batterij.
Nu zag ik dat het messing plaatje wat in de speaker zit los zit, hierdoor kan die dus niet een normaal volume maken en doet die waar die zin in heeft, soms wel geluid soms nauwelijks tot niks.
Is er iemand die weet of dit op wat voor manier dan ook te verhelpen is?

Baal er goed van omdat ik een normale redelijke prijs heb betaald voor de beetmelder, heb hem laten verzenden waar ik nu alweer spijt van heb, had ik hem opgehaald had ik het al gemerkt en hem niet gekocht.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

10-06-2012 14:14

misschien kun je een goedkoop piepertje kopen en het speakertje overzetten in je nash.
volgens mij 2 draadjes solderen, speakertje vast lijmen en klaar.

succes
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

10-06-2012 18:36

Dat zal een optie zijn maar ik denk dat het met vastzetten van dit speakertje ook al op te lossen is, hij maakt wel geluid alleen omdat het messing plaatje los zit wisselt het tussen zacht en zachter.
Maar is het los te halen dan? het plaatje zit in de beetmelder en de print zit erin gelijmd, ook de cone waar de speaker inzit zit vast en ik heb geen idee of dat los te halen is.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

10-06-2012 21:01

Ik heb hem vanavond uit elkaar gehaald en het speakertje is helaas echt kapot, het plaatje ligt helemaal los en is aan als kanten gaan rotten? ziet er niet meer uit iig.
Iemand een idee waar ik zo'n speakertje kan vinden? het is nogal een aparte ding omdat het rvs coontje er weer overheen gelijmd zit.

Iemand nog een nash beetmelder die defect is? ( wel met een goed speakertje dan he )
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

12-06-2012 11:45

Volgens mij is die techniek in dergelijke beetverklikkers allemaal geen rocket science, ik zou even bij iemand aankloppen die er iets meer verstand van heeft, of bij een of ander elektronica zaakje ofzo.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

12-06-2012 19:40

Heb hem al los gehaald en het stelt idd geen r**t voor.
Op mijn werk hadden we nog wat piezo speakers liggen waar ik wat mee aan het testen ben geweest, hiermee werkt die gewoon weer alleen de maten kloppen niet dus kan hem er niet mooi in maken.
Heb nu bij conrad een aantal piezos besteld die qua maat exact gelijk zijn met de originele, denk dat het allemaal wel goed gaat komen.
Wil hem zo origineel mogelijk houden en heb een hekel aan geknoei, moet dus ook wel goed gebeuren.
Plaats reactie