Probleem met 2e hands delkim..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

09-06-2012 14:01

Goedendag allemaal,

Ik heb afgelopen week een delkim txi (oude model) set gekocht, 2 stuks + receiver.
Het pakketje had ik in ontvangst genomen en ik was er blij mee.
1e test ; sounderbox stoort, na een aanbeet hoor je een ruis op de sounderbox.
Vervolgens had ik alles gereset en was ik klaar, ze deden het goed.

Toen had ik besloten om maar is te gaan, afgelopen nacht heb ik dus een nachie zitten vissen.
Helaas had ik niks kunnen vangen, maar ik kreeg opeens uit het niets een run.
Dus ik speurt uit blijdschap naar m'n hengels, en ik pak m'n hengel op en me pieper blijft doorpiepen dus ik denk huh wat is hier aan de hand..

M'n pieper is dus halfgaar geworden en ik ben radeloos..
De verkoper zegt dat het een bekend probleem is dat de piepers kuren kunnen vertonen bij harde wind/regen omdat er dan vocht via het aan/uit schakelaartje naar binnen kan komen.
Dit is geen aanval op de verkoper of wat dan ook, ik baal gewoon ontzettend want die €235 kwam me helaas niet aanwaaien en heb er hard voor moeten werken en om dan je aanschaf te zien disfunctioneren doet me gewoon ontzettend slecht..

Dus wie heeft er tips wat ik het beste kan doen..

Mvg,

Taco
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-06-2012 14:20

Taco.

Wat vervelend dit te horen en voel met je mee. :cry:

Ik weet niet of je handig bent of dit aan durft. Door de jaren kunnen de printen een beetje droog worden en gevoelig worden voor weer invallen.

Wat ik zou doen is:
1- Batterijen er uit halen.
2- voorzichtig de kapjes er af te halen.
3- als er stof of iets dergelijks aanwezig is even schoon maken. Eventueel het gedeelte (voeler) waar je lijn door loopt met een oor staafje schoonmaken. Ik ga er van uit dat, dat de boos doender is.
4- spuit de print met contact spray in. Laat het lekker drogen voor een uur. Je ziet dat je print een beetje vettiger is (goed tegen het weer)

Ik hoop echt van harte dat het lukt. Suc6

Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

09-06-2012 16:04

Ik zou beginnen met alle batterijen te vervangen, als je dit nog niet gedaan hebt. Koop dan goeie duracells. Er gaan namelijk verhalen dat goedkope batterijen en delkim niet goed samen gaan. Is trouwens niet mijn ervaring maar ok.

Verder ben ik wel benieuwd of de pieper ook door bleef gaan met bleren ondanks dat je hem uitzette? Zelf heb ik dit namelijk ook gehad met 1 van mijn delkim's. Dat ding bleef maar gillen ook als ik hem onderop uit zette. Het enige wat hielp was de batterij eraf halen. Deze moest opgestuurd worden en bleek niet meer waterdicht te zijn waardoor er kortsluiting ontstond.

Succes.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

09-06-2012 16:22

Eén tip Taco, teruggaan naar de verkoper en je geld terug.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

09-06-2012 19:01

@Paul

De pieper bleef niet door bleren. Als ik de pieper aanzet hoor ik 2 toontjes en dan even niets en nog 2 toontjes en dan begint die te bleren ;)

@Peter

De verkoper liet mij weten toen dat de Delkims het perfect deden toen hij ze opstuurden..

Groeten,

Taco ;)
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

09-06-2012 20:38

Dit had je kunnen voorkomen door ze te gaan halen.
Er wordt zoveel gerotzooit met delkims daar wordt je gewoon eng van.
Delkim is big buisnes.Er wordt zo vaak gewaarschuwd op i-net dat wanneer je delkims 2e hands wilt kopen,dat je ze moet gaan halen,maar nee op laten sturen is makkelijker en dan achteraf gaan piepen dat je genaaid bent.

Terug gaan naar de verkoper gaat dus niet.dit is het risico dat je loopt.

Buiten het feit dat het knap lullig is voor je,maar je bent gewoon genaait....

Oplossing,breng ze naar een hengelsportzaak en laat ze nakijken..
groeten nico
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

09-06-2012 21:38

Nico ik had de piepers overgekocht van een gerenomeerde visser, die hier ook op 't board zat dacht dat ik er vanuit kon gaan dat het allemaal wel klopte..

Groeten

Taco
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

09-06-2012 21:54

Taco van der veen schreef:@Paul

De pieper bleef niet door bleren. Als ik de pieper aanzet hoor ik 2 toontjes en dan even niets en nog 2 toontjes en dan begint die te bleren ;)

@Peter

De verkoper liet mij weten toen dat de Delkims het perfect deden toen hij ze opstuurden..

Groeten,

Taco ;)


Ok da's balen dan. Ik heb ze toen bij Wout laten opsturen. Duurde erg lang en kostte een paar tientjes maar was wel opgelost.
Ik denk dat dat je enigste oplossing is. Dus nog even een paar tientjes er tegenaan en je kan ervan gaan genieten.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-06-2012 22:54

Niet zelf aan gaan prutsen. De schroefjes van de Delkim zijn "verzegeld" en de print zit ingegoten in kunsthars. (heb ik me laten vertellen, niet met eigen ogen gezien)

Naar Wout ermee en op laten sturen naar Engeland lijkt mij de beste oplossing. Misschien eerst een nachtje op de verwarming leggen?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

10-06-2012 08:22

Eus Molewijk schreef: Misschien eerst een nachtje op de verwarming leggen?


Nooit doen. Of je moet twijfelen aan de handleiding van Delkim...
Alleen drogen door gewoon op een krant ofzo in de kamer te leggen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2012 10:09

Leen waarom niet? De verwarmingen doen het in de nacht toch niet. :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-06-2012 11:19

Wat ik doe is de beetmelder zo open mogelijk, dus batterij en klepje verwijderd, in de huiskamer bovenop een hoge kast leggen. Daar is het warm en droog. Als ik de beetmelder weer nodig heb, na een aantal dagen, zet ik hem weer in elkaar. Meestal is alles dan weer in orde. Ik heb ook wel eens een föhn gebruikt, maar let op dat je die niet te dicht op de melder zet.

Zou ik eerst eens proberen voordat je het laat repareren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-06-2012 11:41

leen snoek schreef:
Nooit doen. Of je moet twijfelen aan de handleiding van Delkim...
Alleen drogen door gewoon op een krant ofzo in de kamer te leggen.



Leen, als ik je verteld dat moederborden en videokaarten van computers worden gefixed door ze in de oven te doen. Waarom dan niet op de verwarming?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2012 11:59

Wat denk je van de temperaturen in de zomer als de zon vol op de piepers schijnt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-06-2012 12:30

Als je je hand niet op de verwarming kunt leggen, zonder terug te trekken, zou ik het niet doen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2012 12:43

ook maar uit de zon halen dan??

Maar oke ik zou ze ook niet op een verwarming neerleggen, in de nacht overigens wel hoor. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-06-2012 12:47

De temperatuur waarbij je de verwarming niet meer aan kunt raken is ongeveer 70 °C. Bij die temperatuur gaat het met de meeste elektronica ook mis.

En ja, in de brandende zon kan het ook mis gaan. Doorgaans niet in Nederland.

Jemig, je moet hier ook alles tot in de finesse uitleggen. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2012 12:53

Lolllllll Kees weet ik toch, ik zorg ook met een Cooling Master case dat tijdens gamen de elektronica niet zo warm kan worden.
Fancontrol helpt daar enorm bij.

Thnks SY.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

10-06-2012 15:34

Jongens hij heb heel de nacht zitten drogen en hij doet 't weer :)

Groeten

Taco
erwin kimmann
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 11:19

10-06-2012 17:55

Hallo ,meestal is het probleem kortsluiting,of een ongewenste verbinding tussen 2 contacten op de printplaat. Meestal helpt drogen .Soms moet je hem uit elkaar halen en printverbindingen schoonmaken van corrosie en aanslag.(heb ik meerdere malen gehad met mijn rx433 ontvanger) Deze had ik in de regen liggen ,en na verloop van tijd deed hij het niet meer. Dus open gehaald en gekeken wat er aan de hand was. Er zit dus geen coat of hars op de printplaat van de ontvanger. Er zat wel allemaal groene aanslag op,dit heb ik verwijdert en schoongemaakt en voila hij deed het weer. Viel me allemaal wel tegen ,had gedacht dat het betere kwaliteit was. gr erwin
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

10-06-2012 21:36

Eus Molewijk schreef:Leen, als ik je verteld dat moederborden en videokaarten van computers worden gefixed door ze in de oven te doen. Waarom dan niet op de verwarming?


Oh, dan zal Delkim het wel voor niets in de handleiding erbij hebben gezet. Wat weten die er nou van. Het zijn toch alleen maar de producten.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

10-06-2012 22:46

erwin kimmann schreef:Hallo ,meestal is het probleem kortsluiting,of een ongewenste verbinding tussen 2 contacten op de printplaat. Meestal helpt drogen .Soms moet je hem uit elkaar halen en printverbindingen schoonmaken van corrosie en aanslag.(heb ik meerdere malen gehad met mijn rx433 ontvanger) Deze had ik in de regen liggen ,en na verloop van tijd deed hij het niet meer. Dus open gehaald en gekeken wat er aan de hand was. Er zit dus geen coat of hars op de printplaat van de ontvanger. Er zat wel allemaal groene aanslag op,dit heb ik verwijdert en schoongemaakt en voila hij deed het weer. Viel me allemaal wel tegen ,had gedacht dat het betere kwaliteit was. gr erwin


Dank u, dat dacht ik ook al wat er aan de hand was. Ik heb nog nooit een print gezien die helemaal geharst is. Om beledigingen te voorkomen, als je electronica helemaal afsluit verbrand het.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-06-2012 23:13

Bas,

Alleen elektronica die erg heet wordt, ik denk niet dat er elektronica in een Delkim zit die erg heet wordt, zou dit zo zijn zou binnen mum van tijd de batterij leeg zijn namelijk.
Ik heb het ook alleen van horen zeggen dat de print ingegoten zit, zou net zo goed onzin kunnen zijn. De ontvanger heeft het dus iig niet, ik denk dat Delkim ervan uit gaat dat de ontvanger ook niet echt nat zal worden.

Leen,

Enig idee waarom Delkim dat in de handleiding heeft gezet?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-06-2012 23:21

Mag dus wel met redelijke hoeveelheid warmte gedroogd worden

GENERAL CARE - A personal message from Del Romang.
"Delkims are sophisticated electronic devices which will respond to a bit of TLC - tender, loving care. The line sensors will withstand normal use indefinitely but WILL NOT take extreme shocks such as being attacked by a piece of card in an attempt to spin the non-existent wheel - yes, it does happen. After use give them a clean with a damp cloth to remove all that lovely mud and in particularly if they have been out in the rainputthemsomewherewarmtodryoutslowly. DonotbeafraidtouseareasonableamountofheatorevenahairdryerbutNEVERdryoveranopenflameasthismaydamagethemandpossiblyinvalidatetheguarantee.
If you are unlucky enough to drop your precious Delkim in the water, quickly switch off and remove the battery and try to shake out most of the water through the holes in the bottom. Leave them somewhere warm to dry out naturally and don't be tempted to dry them out over your stove and melt them. A couple of hours of drying should have them working again unless you're very unlucky in which case a bit more heat may be needed to drive out the moisture.

http://www.delkim.co.uk/pdf/tx-i-standard.pdf
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

11-06-2012 20:31

Bij delkim zit er een soort "lak" laagje over de print die hem beschermt, zal dit er niet op zitten zal het binnen no time geoxideert raken.

Knucklehead en The Beast zijn beetmelders waarbij de print echt helemaal ingegoten zit, je ziet de print zelfs niet eens meer zitten.
Knucklehead is ook echt onverwoestbaar.
Plaats reactie