Aanschaf nieuwe beetmelders


Plaats reactie
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

04-06-2012 14:56

Hoi!

Mn huidige beetmelders hebben nu wel hun beste tijd gehad. Het schroefdraadstuk is losgekomen uit de behuizing waardoor ik ze gewoon niet vast meer kan zetten op mn rodpod/banksticks, waardoor ik genoodzaakt ben nieuwe aan te schaffen.
Nu is mijn vraag wat er op dit moment prijs/kwaliteit het beste op de markt is. Heb al naar fox aan het kijken geweest, delkim ook, maar vind delkim beetje overdreven in zijn prijzen, of heb ik het verkeerd? Of zijn er nog andere goeie merken die jullie mij aanraden te kopen?

Grtz
Jelle
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

04-06-2012 17:36

Ik weet niet wat jou eisen zijn.

Delkim is ook dure shit, maar deze melders werken niet op een wieltje en hebben een totaal andere techniek. Ik gebruik ze zelf ook, en de aanschaf prijs heb ik snel mogelijk vergeten.

Fox ook erg goed, en die heb ik ook. Wat ik jammer vind dat ik soms wanneer de lijn terug valt geen indicatie krijg wanneer het vochtig of regenachtig weer is. Kan aan mij liggen hoor.

In het kort beide erg goede melders, voor de prijs Fox en voor extreem goede indicatie Delkim.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

04-06-2012 18:54

Bas Timmermans schreef:Ik weet niet wat jou eisen zijn.

Delkim is ook dure shit, maar deze melders werken niet op een wieltje en hebben een totaal andere techniek. Ik gebruik ze zelf ook, en de aanschaf prijs heb ik snel mogelijk vergeten.

Fox ook erg goed, en die heb ik ook. Wat ik jammer vind dat ik soms wanneer de lijn terug valt geen indicatie krijg wanneer het vochtig of regenachtig weer is. Kan aan mij liggen hoor.

In het kort beide erg goede melders, voor de prijs Fox en voor extreem goede indicatie Delkim.


Ja inderdaad, mn eisen heb ik niet neergepend en is inderdaad wel handig :P

Volume, toon, gevoeligheid moeten al zeker kunnen afgeregeld worden.
Verschillend in toon tussen terugzwemmer en run zou ook handig zijn denk ik.
Een mutefunctie is ook handig maar is geen must.
Waterdicht moeten ze zeer zeker wel zijn! (je verwacht dat elke beetmelder waterdicht is, maar toch, er is veel verschil in)

Zo, denk dat hiermee al wat meer info gegeven is over wat ik nu eigenlijk zoek. If not, tell me
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-06-2012 20:00

Kijk eens naar die van Nash.
Delkim moet je maar willen, ik vind persoonlijk dat trilplaatje waardeloos en ik zou ze nooit meer willen hebben.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2012 20:09

heb zelf delkims gehad en ja ze zijn duur maar ze doen het wel altijd netjes..

maar ik heb ze toch verkocht voor een mooie prijs ;)
en heb fox melders gekocht voor de helft van wat die delkims kosten en wat denk je,.. deze geven ook gewoon een registratie en zijn ook waterdicht en zien er ook gelikt uit vooral die microns ;)
en er zitten leuke tonen op die ik nooit gebruik (altijd trillen) en 4 standen voor gevoeligheid terwijl ik er ook maar 2 gebruik ik kan hem in 4 kleuren zetten ook dat heb ik niet nodig 1 is zat ga zo maar door.
En ze zijn ook nog eens draadloos ook dus wat wil je nog meer..

wat ik hier mee wil zeggen is dat het puur aan je eisen ligt en wat je mooi vind en wat je echt wil hebben en gebruikt.
want als je zelf al zegt dat je die delkim duur vind kun je ze beter niet kopen want die foxjes doen het ook gewoon goed, en kijk eens langs de waterkant ik zie er niet veel met delkims zitten hoor..

daarbij heb ik ook al mensen hier gezien die markerworld melders hebben voor 80 euro en dan draadloos en 3 stuks ook!! dusja..


denk dat de fox voor jou prima voldoet of kijk eens naar att's, ben er zelf geen favoriet van maar die zie ik hier wel best vaak langs de kant lekker klein en draadloos..

succes met je keuze man!
Oja joh!!!
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

05-06-2012 15:17

Heb zonet een interessant koopje gezien lijkt mij.
Op de website van Fish inn uit Venlo verkopen ze een set van 3 beetmelders+reciever (Fox Rx Bleuset) voor 350€
Wat denken jullie ervan?

Grtz
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-06-2012 15:30

Nette prijs, een jaar of 4 geleden koste die set nog rond de 600 euro.
Qua functies bieden ze alles wat je op een beetmelder nodig hebt, toon, volume, gevoeligheid en draadloos met degelijk bereik. Qua kwaliteit en levensduur heb ik al dikwijls in andere topics aangegeven dat ik deze serie rxen maar matig vindt. Ze hebben een bug als je het volume laag zet dat ie dan de helft van de tijd helemaal geen volume op de pieper geeft, wel op de ontvanger. Qua vochtgevoeligheid redden ze het niet bij andere topmodellen. In sommige gevallen gaat de sounderbox na verloop van tijd aan de batterijenslup en blijf je aan het verwisselen. Bij een van mijn exemplaren is de gevoeligheid niet meer instelbaar, die staat permanent hoog. Aan de andere kant, als je een set hebt zonder kuren heb je een zeer degelijke beetmelderset die jaren mee kan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

05-06-2012 16:46

Nette prijs ik zeg doen
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

05-06-2012 18:04

Daaf Wolters schreef:Aan de andere kant, als je een set hebt zonder kuren heb je een zeer degelijke beetmelderset die jaren mee kan.


en dat voor een set wat slechts €350.- kost....

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-06-2012 18:07

ik zeg doen ;)
Oja joh!!!
Roy Thielen
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-06-2012 22:28

05-06-2012 20:24

ik zou het ook doen als ik jou was.

dit is 1 van de betere sets van Fox.

zelf vis ik met de JRC, die bevallen ook uitstekend
lesley droogh
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-05-2012 17:57

06-06-2012 00:48

als ik daar antwoord op mag geven zou ik zelf voor delkim gaan een vriend van mij heeft ze ook en ze zijn erg goed waterdicht en is de prijs kwaliteits verhouding perfect voor zulke piepers zelf vind ik fox niet echt prettig heb ze gehad en bij mij waren ze binnen half jaar stuk ben terug gegaan naar de winkel en die konden geen oorzaak vinden van het probleem maar iedereen zijn eigen ding als ik jou was zou ik kiezen voor de delkims
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

06-06-2012 16:21

lesley droogh schreef:als ik daar antwoord op mag geven zou ik zelf voor delkim gaan een vriend van mij heeft ze ook en ze zijn erg goed waterdicht en is de prijs kwaliteits verhouding perfect voor zulke piepers zelf vind ik fox niet echt prettig heb ze gehad en bij mij waren ze binnen half jaar stuk ben terug gegaan naar de winkel en die konden geen oorzaak vinden van het probleem maar iedereen zijn eigen ding als ik jou was zou ik kiezen voor de delkims


Niet iedereen heeft Delkim centjes.... Ik heb 12 jaar met Fox gevist voor ik het mij zelf waard vond om eens Delkims te halen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

06-06-2012 16:52

Ik heb ook een RX set.
Prima set, alleen heb ik inderdaad ook dat het volume van een beetmelder iets lager ligt.

Heb de set in begin 2009 gekocht, en ze werken nog steeds (ook de receiver) op het eerste setje batterijen dat ik er in heb gedaan. En ik vis echt wel geregeld hoor, minstens 1 nacht per week.
Regen kunnen ze ook goed tegen, gewoon prima spul!

Dit is het beste setje dat je voor dit bedrag kan krijgen.
Als het niet werkt (kan het me niet voorstellen) zit er toch ook garantie op, hoe de winkelier en Fox dat oplossen is niet jouw probleem.
Plaats reactie