Pro Line X-treme HQ Invisible clear


Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

28-05-2012 19:58

Hey Eus,

Da's verdomme klote zeg! Na een 6 keer vissen ben ik er achter dat ik die krullen na een drill best irritant vind. Ik gok dat Eus nu aan het vissen is en zijn kritische blik er nog eens overheen laat gaat. Ben benieuwd hoe het vandaag is verlopen.

Enneh Patrick, Eus let volges mij veel op de kleine details dus vrees dat er verder niets met zijn ogen of beugel is en het gewoon aan de lijn ligt. Maargoed, we lezen m vanzelf wel :D
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-05-2012 20:07

Nee Patrick, niks van dat maar wel bedankt voor je suggestie. Vandaag het spul grondig onderzocht, De Delkim was niet beschadigd of ingesneden en de hanger was helemaal in orde.

Toen ik de snagear goed inspecteerde zag ik dat de lijn in het RVS van de snagear heeft gesneden! De lijn heeft dus om mijn linker snagear gezeten en is door de wrijving van de lijn gewoonweg ingesneden! Dus niet erlangs maar echt met een krulletje er omheen.

Hoeveel pech kun je hebben?

Ik vond al dat die top zo vreselijk krom stond tijdens de run, ik weet nu waarom dus...

James,

Ja ik vind dat die lijn echt afschuwelijk krult, trek je hengel maar eens een stukje krom met het lood in je hand, ik durf te wedden dat waar de lijn door het topoog is gegaan de lijn er als een varkensstaart uit ziet.

Ik heb hiervoor ESP Syncro XT gehad die ik er af heb gegooid om dit euvel maar deze lijn heeft het nog veeeel erger!

Ik denk dat ik weer lekker terug ga naar Korda Subline.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

28-05-2012 20:16

Eus

Kryston snyde eens proberen bevalt mij super verkopen ze bij hengelsport vucht.19.95 voor 1000 m


gr marco
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-05-2012 21:25

Bedankt voor de suggestie Marco maar ik ben klaar met proberen.

Hier is mijn lijst:

X-line --> Vreselijk springerig en erg zwak op de knoop, kinkt als de ziekte
Gardner Hydro Tuff--> Erg springerig voor nylon
ESP Syncro XT --> Fijn lijntje maar krult na een of twee keer vissen
Fox Illusion XS --> zelfde als X-line
Proline X-treme --> krult als een beest, vond 'm ook goed kinken op 1 hengel maar misschien was die niet helemaal goed opgespoeld.

Subline vind ik op de rek na een heel fijn lijntje. De 12lb versie breekt volgens de test van the tackle box op bijna 18lb...not bad zeg ik. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

29-05-2012 05:51

Oke, heb kon zo zijn, ik ken eus niet persoonlijk dus hij kon net zo goed niet precies zijn :wink:
Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

29-05-2012 09:18

Hey Eus,

Die krullen zijn idd klote. Dat heeft subline dan absoluut weer niet. Subline heb ik op mn andere spoelen gewoon nog zitten dus overschakelen geen probleem. De rek en wat langzamer afzinken neem ik maar voor lief als ik de proline lijn opzij gooi mocht ik er na nog een paar keer vissen echt irritaties van krijgen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-05-2012 13:08

Eus, een nylon lijn die in massief RVS snijdt?!?! Zal wel wat anders aan de hand zijn denk ik, vis je ook
wel eens met braid toevallig?
En wat is het verschil tussen krullen en kinken, volgens mij is dit hetzelfde?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2012 13:26

Het is toch echt zo Dennis en nee ik vis nooit met braid, ik haat dat spul. Of er moet een RVS vretende insect op mijn snagear hebben gezeten...maar die ben ik de laatste 44 jaar al niet meer tegen gekomen. :D

Ik zal eens kijken of ik er heel misschien een foto van kan maken, de "snede" is natuurlijk niet erg diep.

Krullen en kinken is iets anders. Een krul is zeg maar dat je lijn er uitziet als een telefoonsnoer, als je dit er uit trekt en weer loslaat komt het weer in dezelfde krul terug. Kinken is dat er twist in je lijn zit, je lijn draait in elkaar waardoor er lussen ontstaan.

Kinken kan je nog uit je lijn krijgen, krullen niet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-05-2012 13:33

Het lijkt me in dat geval iets wat al een tijd aan de gang is, want bij 1 run(zeg dat de vis 10 meter heeft gepakt wat al heeeeel veel is) kun je met nylon in mij ogen nooit RVS insnijden of ben ik de enige die dat betwijfeld?
Je controleert natuurlijk niet iedere keer dat je vist je snag ears neem ik aan.
En dat verschil tussen krullen en kinken heb je zeker gelijk, dat zijn twee verschillende problemen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2012 16:16

Als het langer aan de gang was had het me meer vissen moeten kosten. De vis had aardig wat lijn genomen aangezien ik in de bosjes een bruine trui aan het breien was.

Ik hoop dat het op deze foto een beetje te zien is:

Afbeelding

De snagears zijn niet nieuw maar wel weinig gebruikt, ben er vrij zeker van dat dat nog niet was en het zo gebeurd is als ik heb omschreven. Vergeet niet dat er enorm veel wrijving ontstaat als dat gebeurd.

Ben met je eens dat het misschien wat ongeloofwaardig klinkt maar als jij een Century Neville snagear op wil offeren zal ik proberen het te reproduceren. ;)

En geen Solar he? :lol:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

29-05-2012 17:54

Da's toch wel een beste jaap Eus :( Heb je de lijn al van je spoelen afgegooit?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2012 19:39

Nee, de lijn zit er nog op. De lijn is qua schuurbestendigheid wel in orde, als het dit kan weerstaan dan zegt dat wel iets over die lijn ook al was ie natuurlijk wel flink gerafeld.

De lijn op zich is verders weinig mis mee behalve dat super irritante krullen. Dat is de reden dat ik 'm eraf gooi.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-05-2012 21:01

Helaas kan ik je niet aan een Neville snag ear helpen Eus hahaha. Het zegt zeker wel iets over de schuurbestendigheid van de lijn, indrukwekkend zeg maar!! Blijf het idd bizar vinden op de manier dat het gebeurd is, met een nylon lijn.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2012 22:07

Ja dat vind ik zelf ook nog steeds hoor. Ik moet zeggen dat ik de '"snede" in eerste instantie niet eens had gezien maar ik zat de boel grondig te inspecteren en toen zag mijn vrouwtje het ineens.

Het is dus wel vrij oppervlakkig maar evengoed zichtbaar en duidelijk voelbaar met je nagel.

Toen ik de hengel oppakte merkte ik ook dat de lijn ergens aan vast zat maar kon niet verklaren waar aan. Het eerste wat je dan denkt is dat de lijn is ingesneden in de pieper maar dat was het dus niet.

Het is jammer dat ie zo krult want het is volgens mij wel een lijntje dat tegen een stootje kan en zinken doet ie ook heel behoorlijk.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

29-05-2012 22:58

[quote="Eus Molewijk"] ik zat de boel grondig te inspecteren en toen zag mijn vrouwtje het ineens.





:lol: :lol: :lol: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2012 23:02

Je lacht me toch niet uit hè Fred? :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

29-05-2012 23:05

Zou nie durven Eus!! :lol:




On topic: Heb nada nie problemen met 37/00 x-line.
In 2 jr tijd 1 keer lijnbreuk door riet. Nog nooit op de knoop kapot gehad.

Korda subline.....pffff vraag maar aan Ryan :-?
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

30-05-2012 23:30

Fred Hazenbroek schreef:
Korda subline.....pffff vraag maar aan Ryan :-?


Nou kom maar naar beneden en sla je slag Ryan? Korda Subline..........
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

31-05-2012 20:26

Hoi Eus,

Het krullen van de lijn zou kunnen ontstaan tijdens het opspoelen, zou je me kunnen vertellen hoe je de lijn hebt opgespoeld?

Schuurvast is de lijn zeker, dat heb je wel bewezen :D Ik heb nog wel andere snagears voor je in de aanbieding :wink:

Groetjes,

Bart
mvg

Bart van den Hurk
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

31-05-2012 20:31

Ik heb ook last van het in elkaar draaien van de lijn.Vanalles geprobeerd maar niks helpt.
Vandaag weer de vertouwde subline gekocht.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

31-05-2012 20:47

Hoi Bart,

Zoals ik eerder zei, het is niet zo zeer kinken, het is echt krullen. Zeg maar dat effect van dat lint dat je langs een schaar haalt wat ze gebruiken om cadeau verpakkingen mee op te leuken.

Dit dus:

Afbeelding

Na het opspoelen lag de lijn keurig op de spoel, in ieder geval 1 molen geheel kinkvrij, de andere is waarschijnlijk niet goed opgespoeld omdat mijn vrouwtje struikelde over mijn lijn toen ik de tweede molen begon op te spoelen. De spoel is daarbij waarschijnlijk op z´n kant gekomen en is gaan afrollen in de emmer. Mijn eigen schuld dus.

Zoals ik al zei, mooi lijntje maar het krullen staat me echt enorm tegen. Het is niet de eerste lijn die ik tegenkom die dat heeft, de nieuwe lijn van ESP heeft het helaas ook, wel in wat mindere mate.

Bedankt voor het aanbod van de snagears maar degene die jij aanbied heb ik ook nog liggen. :wink: Het is maar een hele lichte beschadiging dus daar maak ik me geen zorgen om.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

01-06-2012 10:54

Hoi Bart ea.

Het krullen zoals Eus beschrijft ervaar ik en duidelijk nog een paar anderen hier ook. Kinken heb ik overigens geen last van. Op het krullen na heb ik toch wel een hele mooie middenweg gevonden tussen de zinkende eigenschappen van bijv. een Xline maar de werpeigenschappen van een soepele nylon. En dat met een redelijk geringe rek die ik bij Subline erg mistte. En dan hebben we nog de prijs van de HQ die vele malen aantrekkelijker is dan Xline.

Natuurlijk kan ik ook 250 meter Xline na een bulk backing erop spoelen dan ben ik wat voordeliger uit, maar dat blijf ik toch met de beroerde werpcapaciteit van de Xline. En nu komt dus de vraag......tot hoe verre hebben die krullen invloed op de ligging van de lijn over de bodem. Strekken die krullen een beetje onder water of blijft de lijn als een telefoonsnoer merkbaar voor de karper? Dan heb ik het dus over een goede slappe lijn vissen.

Verder begon ik erg enthousiast Bart! Zinkt af als een baksteen, is praktisch onzichtbaar, gooit lekker en is loeisterk. En toen kwamen de krullen na een dril van een vis......Misschien iets om toch op de zaak in de groep te gooien?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-06-2012 10:44

James, Eus,

Vis zelf natuurlijk ook al even met de lijn en dit probleem is bij mijzelf veel minder aan de orde. Ik moet hier wel eerlijk bij zeggen dat ik zelf tot op heden enkel met de 0,40mm heb gevist. Maar ik geloof zeker dat jullie ervaring anders is. Het opdraaien (krullen) van de lijn kan meerdere oorzaken hebben en vaak is het opspoelen van de lijn hier de oorzaak van. Eus heeft, zoals hij het aangeeft, de lijn iig wel goed opgespoeld. Nylon kan je idd namelijk het beste opspoelen door de klos in een emmer water te zetten. Als je het label van de spoel omhoog houdt, dan spoel je hem op in de opspoel richting en is de kans op krullen veruit het minst. Het beste kan je de lijn dan met een natte doek voor de molen goed op spanning houden, om het laatste beetje geheugen eruit te halen. Tijdens het gebruik is vooral een baitrunner de oorzaak, mochten de lijn zich opdraaien. Mocht je het op een gegeven moment als hinderlijk ervaren, dan bieden de anti twist loodjes van Garner een hele goede oplossing. Een paar keer inwerpen en je lijn is weer als nieuw! Ook op zijn tijd het lood aan een lange lijn vanaf de top net boven de grond houden en gewoon even uit laten draaien zorgt ervoor dat de draaiing in de lijn eruit gaat. Ook tijdens het gebruik is het dus ook te verhelpen, mocht je er last van ondervinden. Toevallig heb ik dit weekend een afspraak (efttex) met de fabrikant van de lijn. Ik zal jullie opmerkingen eens voorleggen en eens aanhoren hoe zij hier tegenaan kijken. Mocht hij nog tips hebben laat ik het jullie zeker weten,
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-06-2012 13:37

Alle tips voor het opspoelen van een lijn die hier zijn genoemd door Eus enz heb ik gebruikt om de lijn op te spoelen. Ook de natte doek zoals Bart verteld heb ik gebruikt. Maar daarnet heb ik de winkelverpakking en spoel waar nog een meter of 30 op zat gepakt en een stuk afgeknipt. Hier is dus geen sprake van een kans op verkeerd opspoelen etc, maar na 1 keer met beide handen trekken aan de lijn gaven alweer de bekende krullen. En dan trok ik nog lang niet de 9 kg trekkracht die de 35/00 heeft. Erg jammer. Ben benieuwd of de 40/00 het veel minder of niet heeft, of dat ik een "verkeerde" rol had. Maargoed, de winkelier geeft geen nieuwe rol helaas en weer 30 euro riskeren heb ik weinig trek in.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-06-2012 09:48

Spoelen nu vol met paralellium pro. Zonder krullen :lol:

Getest op trekkracht met verschillende knopen, en slijtvast is hij ook. Weinig rek. En er zijn al veel ervaringen omdat het al een paar jaar aardig bekend is in NL.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?