voerboot prisma III


Plaats reactie
Danny Haas
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-02-2012 00:54

14-04-2012 14:24

beste mede karpervissers

ben van plan me eerste voerboot te gaan kopen en wel de prisma III

http://www.carpfeeling.com/Default.aspx?ContentID=2063

iemand al ervaring met deze boot ?

en hoor graag van jullie of jullie me deze boot wel of niet aanraden.

en zo niet welke boot raden jullie dan aan met de zelfde opties en rond de zelfde prijsklasse van rond de 1300 euro.

alvast bedankt voor de reakties

Danny
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-04-2012 18:27

heb dit bootje ook gezien, maar ik heb weinig reviews gezien voor deze boot denk dus dat veel mensen hem niet hebben althans ben benieuwd of uberhaupt iemand hem wel heeft..

vind hem alleen wel prijzig.

Laat maar weten als je hem heb gekocht en wat je ervaring is.

Succes in ieder geval het is een strak bootje.
Oja joh!!!
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

15-04-2012 00:44

Niet doen is gewoon een raven boot met chineese meuk
Danny Haas
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-02-2012 00:54

15-04-2012 10:31

henk plasman schreef:Niet doen is gewoon een raven boot met chineese meuk


Wat voor boot raad je dan wel aan ?
langoor marco
Berichten: 43
Lid geworden op: 25-02-2012 21:59

15-04-2012 10:42

hallo Danny

als je een tip van mij wil altijd gaan voor een viper heb er zelf ook eentje en ben er super tevreden over.

ik geloof dat die prisma ook een gps en diepte meter heeft.

ik zou die gps even achterwegen laten en dan een viper kopen met dieptemeter en je zit gebakken :)

een gps kun je altijd nog doen en erop laten bouwen.

gr marco
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

15-04-2012 11:46

ik zou die gps ook even vergeten als ik jou was. helemaal met je eerste voerbootje. zou zelf ook nooit voor een boot gaan die in china is gemaakt en waar alleen onderdelen in passen die uit dat fabriekje komen. en een beeldscherm in je zender is volgens mij ook niet ideaal. gaat je beeldscherm stuk, moet je ook een nieuwe zender en andersom. voor dat geld heb je een hele mooie boot van een modelbouwer met fishfinder. kan later altijd nog een gps in. de meeste mensen die een kwaliteits boot willen komen uiteindelijk uit bij een navigator.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-04-2012 13:05

Inderdaad die gps en alles heb je niet nodig op je eerste bootje..

en wat henk plasman zegt is ook niet helemaal waar, want ook al verkoopt raven wel degelijk rotzooi, die boot wordt ook door andere verkocht..

maar mocht je een leuke boot willen voor een goede prijs, kijk dan eens naar de soul voerboot ik heb deze ook pas gekocht en het is een 2e versie dus kleine aanpassingen zoals betere coating en het beter weg werken van elektronica (lag er eerst los in nu netjes vast gezet) zijn echt plus punten. Alleen het laad vermogen van 1.5kg is niet optimaal voor de meeste maar door dat er niet veel in kan je ook niet gauw teveel voer storten. Al met al zeker wel een aanrader voor een prijs van 425 ;) of een skarp dat is ook een prima boot die heb ik voor de soul gehad.

Daarbij is de soul gewoon een baitcruiser mini maar nu van soul en je hoort er veel goede verhalen over vandaar dat ik hem toen ook heb gekocht.

Succes.

ps: voor de prijs van die prisma 3 kan je echt wel een beter boot krijgen, heb wat hier en daar gelezen op internet, zeker voor 900 euro heb je al een dikke 2e hands. Dus dat ik eerst aangaf van mooi bootje heb ik nu toch wel me twijfels.
Oja joh!!!
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

27-03-2014 16:06

Ik zie dat weer een aantal mensen negatieve reacties plaatsen terwijl ze de boot niet hebben of nooit hebben gebruikt. Ik baal daar altijd van, zo krijgen mensen een negatieve indruk van een product terwijl dat misschien helemaal onterecht is.

Ik heb de prisma III en er niks mis mee! Voor dat geld krijg je echt geen andere voerboot met GPS en dieptemeter! En wat betreft Chinese meuk zoals hierboven staat aangegeven kan ik alleen maar zeggen; je hebt twee jaar garantie dus als er iets aan kapot gaat ga je er mee terug. Dat kun je met een tweedehandse voerboot dus niet. Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet. Wil je een voerboot met dezelfde eigenschappen als de prisma III (GPS, fishfinder en autopiloot) met Graupner en Raboesch materiaal met lipo's dan ben je al snel het dubbele tot drie keer zo veel kwijt! Garantieperiode is even lang dus een kwestie van keuzes maken. Vraag jezelf af; Wat wil ik en hoeveel wil ik hier voor uitgeven?

Terug te komen op de boot,
Ik heb de boot nu bijna een jaar en hij doet precies wat ie moet doen. GPS werkt perfect net als de dieptemeter en de fishfinder. Een groot voordeel vind ik dat het beeldscherm in de afstandsbediening zit. Je hoeft dus geen extra beeldscherm mee te nemen. Nog een voordeel is de autopilootfunctie. Je kunt de boot in het donker naar de stek en terug laten varen. Als je gedropt hebt kun je de boot automatisch laten terugvaren en in de tussentijd bijvoorbeeld de andere hengel al klaarmaken. Super handig als je zoals ik op grote afstanden vist! Het bereik van de boot is ook uitstekend, ik heb tot 350 meter gevist en de gps, fishfinder en autopiloot werken goed op deze afstanden. Programmeren van de GPS locaties is super eenvoudig net als het gebruik van de andere mogelijkheden. Zeer gebruiksvriendelijk dus! De voerbak is één grote bak gescheiden door een insert. Je kunt dus kiezen voor twee bakken van 1,5 kilo per bak te gebruiken of de insert eruit halen en je hebt één grote voerbak van 3 kilo. Dubbele hookrelease en dubbel voerbak bediening. Het enige wat ik eigenlijk mis is een breedstraler. Dat ben ik gewend omdat mijn oude boot dat wel had. Vaarsnelheid is redelijk, met lipo's gaat ie sneller maar dat heb ik nog niet geprobeerd, wel fijn dat de optie er is! Er zitten twee 10A 6v accu's in die voor zo'n twee uur vaartijd zorgen. Voor deze prijs een utstekende boot!!!

Zijn er kwalitatief betere boten? Er zijn boten met Graupner en Raboesch materialen. Op papier zijn die beter, in de praktijk moet dit zich nog uitwijzen.
Zijn er snellere boten? Jazeker
Zijn er goedkopere boten met dezelfde opties en langere garantie? Zeker NIET!!!
Vergeet vooral de garantieperiode niet mee te tellen, komt er iets aan kun je er altijd mee terug!!!
Als je geld in overvloed hebt zou ik voor een full option V-Drone gaan, heb je minder te besteden of wil je het geld liever aan andere (belangrijkere) hengelsport artikelen uitgeven is de Prisma III een hele goeie optie!

Ik neem aan dat ik veel kritiek ga krijgen maar dit is mijn ervaring met deze boot. Dus als je kritiek hebt graag alleen als je deze boot zelf hebt. Dn wil ik wel in discussie gaan anders niet.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

30-03-2014 00:10

.... en er zijn veel meer mensen die deze boot gebruiken, met de zelfde goede ervaringen, maar die zijn misschien niet allemaal lid van dit forum of hebben er geen behoefte aan om wat te schrijven in dit topic.

Mvg Erwin
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

30-03-2014 20:02

Erwin Krijgsman schreef:.... en er zijn veel meer mensen die deze boot gebruiken, met de zelfde goede ervaringen, maar die zijn misschien niet allemaal lid van dit forum of hebben er geen behoefte aan om wat te schrijven in dit topic.

Mvg Erwin



Ik denk dat dit komt doordat deze boot een "low budget" model is waarvan veel mensen zoiets hebben van: "Daar wil ik mij niet mee associëren" Want zoals je zal zien in dit forum gaan veel topics over dure merk artikelen. Jammer want er zijn een heleboel goede producten op de markt die niet de hoofdprijs kosten maar wel heel goed voldoen! Het beste voorbeeld hiervan vind ik de Trend Micro voerboot. Dit is een toppertje die heel veel verkocht is en prima voldoet. Tuurlijk kan het altijd beter en duurder maar dat is geen reden om iets wat goedkoper is bij voorbaat af te kraken! Het zal toch echt proefondervindelijk moeten blijken of iets wel of niet voldoet...
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

30-03-2014 20:57

Ik heb er zelf geen 1 maar heb wel een poosje staan te kijken bij iemand die hem gebruikte.

het bootje doet wat hij moet doen.
Niet het snelste bootje maar zeker niet traag.
de gps vindt ik wel een dubieus puntje.
de eigenaar legde mij keurig uit van de gps positie's enz en de mooie terugvaar funktie die ook op de gps werkt.
hij zou zonder wat te doen keurig voor zijn voeten terug varen automatisch.
nou was het nagenoeg een windstille dag maar tot 3 maal toe zat hij ertoch enkele meters naast.

voor het terug varen niet zo een probleem, maar de andere kant op naar je stek wordt al een ander verhaal.
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

30-03-2014 21:07

Dat de boot niet op de meter nauwkeurig is ligt niet aan de gps van de boot maar dat een GPS voor burgergebruik nooit op de millimeter nauwkeurig is! Alleen het leger mag gebruik maken van die precieze data. Ze kunnen letterlijk tot op de mm nauwkeurig posities bepalen! Tenminste dat heb ik eens op discovery gezien... Tomtom en andere navigatie die met GPS werken hebben ook een foutmarge van enkele meters maar omdat je in een snel bewegende auto zit merk je dat nauwelijks, en een metertje verschil is ook niet echt van belang voor dat gebruik. Anders is het voor gebruik tijdens het vissen. Als je een stek hebt precies tussen het riet of onder overhangende bomen maken zelfs 10 cm al verschil. Wat ik doe is gps punten aanmaken op ongeveer twee meter van de stek, die paar meter naar de stek vaar ik dan met de hand op dieptemeter en zicht.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

30-03-2014 22:09

Beste,
Ik heb zelf een andere boot...ik denk dat de prisma helemaal geen slechte boot is...het is allemaal afhankelijk wat je er mee wil doen(welk water,golfslag of geen golfslag,vijvers,meren,snelstromende rivieren,onder overhangende struiken...enz).mijn boot bevat bv.geen antenne...en dit heeft als voordeel dat hij niet aan overhangende takken blijft hangen...die van mij heeft ook een gps...maar gebruik die amper.
Zo heeft ieder zijn eigen mening over een bepaald merk en boot...zet al je voorwaarden en omstandigheden voor jou persoonlijk eens op papier en koop een boot die deze het best benaderd.
Mvg Peter
Ps: duurkoop is niet altijd een goede koop!
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

31-03-2014 11:02

Ik heb de originele antenne vervangen door een antenne met een scharnier. Als je ergens tegen aan zou varen met de antenne klapt de antenne weg. Op snel stromende rivieren zou ik me persoonlijk niet wagen met een voerboot, teveel kans dat je hem niet meer terug ziet!
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

31-03-2014 17:43

vind het wel typisch dat in 2 jaar tijd jij de eerste bent die er een review over schrijft. over de trend en nanotec bv wordt veel meer geschreven. ken ook niemand die dat ding heefd, zelfs nog nooit aan de water kant gezien. je zal toch niet de enigste zijn met dat bootje? :lol:

over de goedkope bootjes wordt trouwens genoeg geschreven dus dat er op dit forum alleen dure merken worden besproken is pure onzin.
en 1300 euro vind ik niet bepaalt low budget maar gewoon heel veel geld voor een chinese printplaat boot. als hij na de 2 jaar garantie kapot gaat ben je aan de beurt. dat gaf bij mij de doorslag een andere boot te kopen. en die overweging zou ik andere mensen ook adviseren.

veel plezier met je boot
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

31-03-2014 18:38

Beste,
Ik vis steeds op rivieren al eens op de maas met mijn Anatec Spectrum...zelfs tegen de stroom in ...geen probleem.
En...er zullen nog meer bootjes zijn die dit aan kunnen.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

01-04-2014 18:41

Grappig toch, dit forum.
Word er gevraagd naar gebruikers ervaringen, wat zie je; allemaal reacties om een andere boot te kopen van mensen die GEEN ervaring hebben met de Prisma en een enkele reactie van mensen die wel ervaring hebben met deze boot. En die zijn.............. positief.
Dit is trouwens ook een reactie van een positieve gebruiker :-)

mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

01-04-2014 19:43

Danny Haas schreef:en hoor graag van jullie of jullie me deze boot wel of niet aanraden.

en zo niet welke boot raden jullie dan aan met de zelfde opties en rond de zelfde prijsklasse van rond de 1300 euro.


wordt volgens mij ook gevraagd welke boot we aanraden.

topic is van een paar maanden na de release ongeveer 2 jaar geleden. zullen dan nog weinig ervaringen zijn.

waarom reageerden jullie niet 2 jaar geleden op de vragen van deze jongeman maar zeuren jullie op de mensen die wel de moeite namen antwoord te geven.

ook al bezit je geen prisma kan je nog wel de nadelen opnoemen van de boot waardoor je deze boot zelf niet zou kopen en ook niet zou aanraden. precies wat de TS vroeg. of hij deze informatie aanneemt of naast zich neer legt is aan hem.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

02-04-2014 17:30

Beste Jos,
er staat "met dezelfde opties voor dezelfde prijs"!!

Is er niet. Alle boten hierboven genoemd, met welke goede bedoelingen dan ook, zijn niet met dezelfde opties!!. Geen GPS (die ook zelfstandig kan navigeren!!) en al helemaal niet met gps en fishfinder voor hetzelfde geld.

Tot slot, hoe kan je nu iets afkraken als je er geen ervaring mee hebt (in algemene zin dus niet persoonlijk bedoeld) middels loze kreten als: het is chinees. Enig idee wat er allemaal uit china komt en waar iedereen tevreden over is :-)

Maar je hebt gelijk, ik had ook alleen kunnen toevoegen dat het een goede boot is voor het geld en dat ik al 3 jaar zeer tevreden ben. Ook had ik kunnen vermelden dat ik voorheen importeur was waardoor mijn menig in sommige ogen weinig waard is. Ik ben trouwens met de import gestopt omdat ik iets anders ben gaan doen maar ben nu nog steeds een tevreden gebruiker :-)

mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

03-04-2014 02:45

Ik bezit een Prisma III nu ca 6 weken. De snelheid is een minpunt, op een licht stromend kanaal met wind tegen duurt het wel even voordat die terug is hoor. En ik twijfel of ik hem op de maas durf te proberen nog.
De hookrelease werkt helemaal niet, dit heb ik ook al aangekaart bij de importeur, heb diverse onderlijnen er aan gehangen en geen enkele lost, de haak blijft simpelweg door de hangdruk van het lood hangen.
In de voerbak zelf werkt het wel prima mits je niet te hard trekt of blijft steken met je lijn want bij het minste geringste trek je dus je voerbak open.
De GPS wijkt idd enkele meters af, en ik merk ook dat boot vaker zig/zagt naar gps punten zoals een dronken fietser over de weg zou zig zaggen.
Ik ben van mening dat er voor deze prijs beter te vinden is, ik twijfel echter wel nog of ik hem ga terugsturen of blijf houden. Het is wel een mooie boot, grote voerbakken, tot op 300 meter getest zonder problemen, accutijd is zeer lang, heb er een weekend 1,5 uur mee gevaren en volgens de indicator is de accu nog half vol. De ingebouwde fishfinder werkt prima.
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

03-04-2014 13:18

Mijn Prisma lll is voorzien van lipo accu's, dit maakt het verhaal wat mij betreft geheel anders, de standaard accu's zijn letterlijk loodzwaar en maken de boot relatief traag, zwaar in het water en zwaar om te tillen. De lichte lipo's geven de boot een enorme snelheid door besparing in gewicht van meer dan 2 kilo en een hogere aangelegde spanning.
Ik vind de Prisma lll een boot waar je echt lipo's in zou moeten zetten.
Ik bezit voor mezelf 3 voerboten en gebruik ze afhankelijk van waar en hoe ik vis, de Prisma lll is wat mij betreft een delicate boot met uitmuntende mogelijkheden.
Met name over de autopilot functie ben ik razend enthousiast, ik heb de boot in een sloot van 10 meter breed ruim 200 meter weg laten varen en hem op GPS en autopilot naar huis laten komen, geloof me dit werkt zeer goed.
PS voor de Graupner, Robbe en Futaba liefhebbers, komt allemaal uit China, en gaat net zo goed kapot.
Ik zit al jaren in de RC wereld en denk daar redelijk over mee te kunnen praten.
johan de tree
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-04-2013 17:56

28-04-2014 20:00

ik heb zelf nu mn 2e prisma voerboot.
de eerste had ik veel problemen mee, nu heb ik de nieuwe met nieuwe handzender.
het varen met gps of auto is een drama zeker als er wind staat.
het varen met de joystick is geen optie want dan komt ie niet vooruit.
je moet er maar geluk mee hebben.
mn maat heeft er ook 1 en die doet het super.
maar ik geef de volgende keer wel een paar centen meer uit.
Plaats reactie