navigator maverick


Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

23-02-2012 20:23

goedenavond,
aller eerst excuus voor de dubbele post!
na vanmiddag een onderwerp te hebben geplaatst betreft de anatec spektrum en de dreamcatcher is mijn oog nu ook op de navigator maverick gevallen, deze ligt binnen mijn budget.
Hoor veel goede verhalen over de navigator maverick het kleine broertje van de navigator.
Heeft iemand ervaringen met deze boot en service?
en heeft iemand een idee wat de maverick met fishfinder kost?
Dit kan ik op de site niet vinden.
alvast bedankt voor de komende reacties!

mvg,
Daniel van der vorm.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

23-02-2012 20:48

Ik heb mijn Maverick nu ruim een jaar en heb hem vrij intensief gebruikt. Ik ben er echt super tevreden over, nooit heeft ie mij in de steek gelaten. Hij doet gewoon wat ie moet doen en goed ook. Omdat ik er zo enthousiast over ben heeft mijn vismaat er ook één gekocht. Ook hij is er ook super blij mee.

De Anatec is volgens mij ook goed, maar de Maverick heeft twee grote voordelen ten opzichte van de Anatec.
Ten eerste vind ik de twee laadbakken erg fijn en hij is ook een stuk lager. Vorig jaar zat ik op een betaalwater waar de vis vrijwel alleen werd gevangen strak tegen een eiland onder overhangende takken. Ik vaarde daar makkelijk naar toe en ving mijn vissen. Jongens die een Anatec hadden kwamen niet zo dicht bij het eiland omdat hij steeds vast zat in de takken. Die jongens hebben de Anatec echt vervloekt.
Ook lijkt de Maverick iets sneller te zijn.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

23-02-2012 21:01

Ben een ervaren gebruiker van de grotere broer van de maverick dus de navigator. Modellen zijn het zelfde.
Net wat de vorige al schreef, geen antenne op de boot, 2 voerbakken van elk 1,5 kilo capaciteit, digitale zender.

Gewoon een goed ding en heeft mij ook nooit in de steek gelaten.

1x een lampje (zoeklicht) stuk en die op locatie gemaakt. Dus service is ook helemaal top.

Boot is ook al weer een paar jaar op de markt en heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen als één van de beste voerboten.
Maar de fishfinder prijzen staan toch gewoon online? Zijn gewoon losse prijzen die je bij de boot op moet tellen. Verder kan je ook even een telefoontje tegen aan gooien voor een proefvaart en alle verdere informatie.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

23-02-2012 22:25

Niet over na denken gewoon kopen
Is gewoon een hele goede boot.
Al 2 jaar in gebruik nog nooit problemen mee gehad.
zelfs een keer een anantec mee moeten redden :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-02-2012 06:59

Maverick is gelijk aan de Navigator, op deze punten na.
Handzender en ontvanger.
Verlichting en verstraler niet op afstand bestuurbaar.
Geen hookrelease.

Verder maakt deze boot gebruik van dezelfde ingredienten zoals: Rvs Wierfilter, Robbe of Graupner motor, futaba servo,s, led lampen (3 per unit), Led verstraler (uit te breiden met aangepaste sterke straler), Gespoten en beresterke ABS romp, Zeer goede regelaar met zeer sterk BEC systeem garandeerd lange levensduur van deze boten.

Tevens kunnen deze boten uitgebreid worden met Eagle/lowrance, of rf 15 dieptemeters. De Rf 15 dieptemeters hebben hun eigen powerblok met versterker en ontvanger, voordelen van dit systeem zijn een zeer constante en groot bereik.

Verdere info kan ik je evt, wel per pb verstrekken.

Mvg Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-02-2012 07:09

.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

24-02-2012 08:42

Hebben we het nog niet gehad over de vaartijd van een Maverick tegenover de Anatec. Ik heb beiden boten gehad en ik kan het weten. Wat betreft prijs kwaliteit heb je aan een Maverick echt een veel betere boot. Denk aan de torque motor ipv speed ( vaartijd / geluid / minder toeren is minder trillen etc ) en een zeer groot pluspunt is natuurlijk ook dat de Maverick een 2,4 ghz zender / ontvanger heeft. Dan wel een van de eenvoudigste welke er te krijgen is ( De Navigator niet natuurlijk ) maar zelfs deze eenvoudige is beter dan de andere Mhz zenders welke onder andere Anatac en Ultimate etc gebruiken.

Fijn voor de Maverick gaan dus..! :wink:
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

24-02-2012 10:34

Aan een Maverick heb je gewoon een goede boot. Ik gebruik deze boot nu een jaar of 2 met veel plezier.

Boot vaart goed, lang en is idiot-proof.
Speciale enorme vervoerskratten doe ik niet aan, knal hem (met beleid) gewoon op de trolley, en ook de handzender is wel eens wat vochtig geworden in de regen.
Allemaal geen probleem, de boot geeft geen krimp!

Ik heb geen idee hoe lang de vaartijd is, vis meestal losse nachtjes maar ook na een run of 10 (op 80/100 meter uit de kant) is de boot nog verre van leeg.Volgens de fabrikant is de vaartijd 2,5 tot 3 uur.

Ik kan je deze boot van harte aanraden!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

26-02-2012 13:14

Ray Schra schreef:Aan een Maverick heb je gewoon een goede boot. Ik gebruik deze boot nu een jaar of 2 met veel plezier.

Boot vaart goed, lang en is idiot-proof.


Ik kan je deze boot van harte aanraden!



ha ha Ray, als jij het zegt over het ....proof zijn dan moet het haast wel waar zijn. :lol:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

26-02-2012 18:20

hier ook een tevreden globalfishing gebruiker
Ronald Wieberdink
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2010 21:10
Locatie: Elspeet

26-02-2012 19:41

karl van dam schreef:hier ook een tevreden globalfishing gebruiker



nog niet zo lang toch :-p
als je te lelijk bent voor het strand en te dom voor de bibliotheek, blijf dan lekker thuis.
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

26-02-2012 19:51

nog niet zo lang toch :-p[/quote]
jah wat is lang in een mensen leven he!!!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

29-02-2012 21:51

Ikzelf tevreden gebruiker van The Navigator ( ik was volgens mij een van de eersten die hem had).
Service is top te noemen! In het begin(5 jaar geleden) had de boot wat kinderziektes die onlangs al snel uit waren door de snelle service.
Remco is ook een goede vent in de omgang, iets wat meedenken en klanttevredenheid ten goede komt.
Hele goede boot voor niks teveel geld!
Leroy Silvano
Berichten: 129
Lid geworden op: 21-09-2009 14:05

01-03-2012 09:18

Hallo,

Ik ben van plan om vandaag een navigator aan te schaffen, maar nu is er een optie voor een nieuw zoeklicht wat 8x meer licht geeft voor €75.
Is dit de moeite waard?
Of zijn de navigator gebruikers tevreden met de lichtopbrengst van het standaard zoeklicht?
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-03-2012 12:53

Hier ook een hele tevreden klan en tevens gebruiker ( maverick ) .
De boot doet perfect wat ie moet doen , vaart redelijk snel , vaart lang op een accu , en de service is subliem !
Wat betreft de verstraler.. De standaard ledjes zijn erg fel en duidelijk zichtbaar op grote afstand .
Een verstraler geeft net dat beetje extra als je tegen overhangende takken wilt vissen bijvoorbeeld .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

01-03-2012 13:12

Leroy Schuman schreef:Hallo,

Ik ben van plan om vandaag een navigator aan te schaffen, maar nu is er een optie voor een nieuw zoeklicht wat 8x meer licht geeft voor €75.
Is dit de moeite waard?
Of zijn de navigator gebruikers tevreden met de lichtopbrengst van het standaard zoeklicht?



Daarvoor moet je naar je eigen visserij kijken Leroy. Hoe ver wil je kunnen schijnen en op o.a welke afstand vis je. De standaard schijnwerper is behoorlijk sterk. De optionele is zeer sterk. Ik raad je aan om niet in het licht te kijken. Je kan anders de volgende avond je leuter als zaklantaarn gebruiken.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

05-03-2012 08:54

Gewoon kijken naar jouw eigen verwachtingen. Dit,samen met andermans ervaringen doet mij beslissingen nemen bij de aankoop van duurdere dingen zoals een tv, molens enz.
Succes, BCM Bosman
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

18-03-2012 20:27

Ik twijfel tussen de Navigator en de Microcat MK3.
Navigator is iets groter en 2 KG zwaarder maar heeft wel weer meer vaartijd.

Prijs is hetzelfde op 25 euro na.
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

18-03-2012 22:20

Hmzzz tog raar dat er nogsteeds mensen zijn die twijfelen over een navigator !
Gezien deze boot zich wel DUIDELIJK bewezen heeft.
Echter nogmaals : van de boten van remco krijg je geen spijt !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

18-03-2012 22:34

Het is ook zeker niet dat ik twijfel aan de kwaliteit.
Tegenwoordig word je uitrusting alsmaar groter en zwaarder.
Bij aanschaf van nieuw materiaal kijk ik dus voortaan hoe groot en zwaar iets is.
De Navigator is groter en zwaarder als de Microcat wat ik dus nadelig vind.
Daarin tegen vaart deze weer een stuk langer. Vandaar mijn twijfels.
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

19-03-2012 07:27

Gisteren terug gekomen van een vijfdaagse sessie in Frankrijk. De Maverick deed het weer perfect, vijf dagen varen op één accu en geen enkele storing.

Toch zet ik de Maverick vandaag nog te koop, dit omdat ik een fishfinder mis en graag de bovenkant in een opvallende kleur zou willen hebben voor de zichtbaarheid. Mijn nieuwe boot wordt zeker een Navigator.

Dus voor die gene die er aan denken om een Maverick te kopen, hou het aanbod topic in de gaten :wink:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

19-03-2012 20:00

Je kan ook de Graupner motoren laten vervangen door Robbe motoren bij aanschaf heb ik gelezen zonder extra kosten.
Dan gaat de snelheid van 90m/s naar 130m/s. Heeft iemand dit al gedaan?
Ik neem aan dat de vaartijd dan ook minder word, maar hoeveel minder?
MVG Ricow.

Afbeelding
Gerrit v Schalm
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-10-2007 21:02
Locatie: Hoogland

19-03-2012 21:04

Ricow volgens mij gaat die boot wel erg snel met zijn 90 of 130 meter per seconde

De microcat heeft als nadeel dat bij het varen met hennep er onderweg veel uitspoeld ivm de diepe ligging van de voerkleppen en wacht maar dat je een probleem krijgt met de microcat dan duurt de reparatie wel erg lang ivm opsturen en bij de maverick een kwestie van een afspraak maken en langs gaan

mvgr Gerrit
Leuk dat vissen alleen ik kom tijd te kort
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

19-03-2012 21:15

ricow coolen schreef:Je kan ook de Graupner motoren laten vervangen door Robbe motoren bij aanschaf heb ik gelezen zonder extra kosten.
Dan gaat de snelheid van 90m/s naar 130m/s. Heeft iemand dit al gedaan?
Ik neem aan dat de vaartijd dan ook minder word, maar hoeveel minder?


ik heb em met de robbe motor en heb die vraag gewoon aan remco gesteld. kreeg direct antwoord. vaartijd wordt een uur minder. ongeveer 2tot2.5uur. maar vind het wel prettig dattie lekker snel terug is. extra accutje dr bij en je hebt nergens last van.
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

20-03-2012 19:15

Klopt Jos, Ik denk dat ik ook voor de Robbe zou gaan.
Heb jij er een RF15 opzitten? Zoja kan deze nog alles goed aflezen als de boot op volle snelheid zit?

En Gerrit, ik bedoelde eigenlijk per minuut maar dat zal je denk ik wel begrijpen. :P
MVG Ricow.

Afbeelding