Tijd voor een upgrade!


Plaats reactie
Danny Rosier
Berichten: 18
Lid geworden op: 20-09-2009 11:01

14-02-2012 07:32

Beste medekarpervissers / ijshakkers!

Mijn goedevoornemen voor 2012 was dat ik langzaam aan een groot gedeelte van mijn karperspullen gaat vervangen, niet alleen omdat de technologie en de kwaliteit veranderd is maar ook omdat mijn spullen alweer rond de 10jaar oud zijn.

Ik ben al begonnen met mijn molens deze heb ik vervangen voor nieuwe Shimano's
Mijn fox butt swingers vervangen voor de korda bobbins.
Foudraal en stretcher ook vervangen voor een wat luxere versie.

maar nu sta ik voor een keuze, ik wil ook nog een andere tent en andere optonics, maar dit is een groot bedrag en kan ik niet kiezen welke ik eerst zal doen.

nu vindt ik het wel leuk om jullie mening te horen en wat jullie zouden vervangen.

op het moment heb ik 3optonics van merk fox type warrior (€29,99 winkelprijs)
En de tent die ik op het moment heb is Fox Stalker Bivvy (€139,99 winkelprijs)

en dit is wat ik op het oog heb:

Trakker Tempest:
Afbeelding

Of deze set,

Delkims TXI plus set:
Afbeelding

aangezien het voor mij te duur is om beide in één keer te kopen is mijn vraag wat jullie zouden vervangen in mijn situatie, ik kan iniedergeval niet kiezen :lol:
Roy Rovers
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-07-2010 20:47

14-02-2012 09:42

jij weett zelf het bestee. Welke van de 2 nog in gooede staat is om te gebruiken, indien allebei. Zouu ik eerst de delkims aanschaffen denk ik
Rob Jansen67
Berichten: 10
Lid geworden op: 01-02-2012 11:21

14-02-2012 09:44

Hallo.

Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een goede tent ipv nieuwe beetmelders, die piepers piepen toch wel weer of geen weer.
Je moet er wel comfortabel bij zitten en als het regent dat het ook binnen droog blijft is wel zo prettig toch?.
Vervanging is niet altijd verbetering :-)

Zelf vis ik nog steeds met hengels en molens die niet meer gemaakt worden of bestaan en het werkt nog steeds perfect, maar ik zit er wel lekker warm bij.

Gr Rob
gezocht 3x Penn 550SS

Old school better than no school
Wesley Waelkens
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-07-2008 22:03
Locatie: Oudenaarde, België

14-02-2012 11:22

Hallo,

Ikzelf zou ook eerst voor de tent gaan, er gaan zeker en vast nog regendagen komen en dan zit je toch het liefst droog in je tent.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

14-02-2012 11:30

Piepers natuurlijk! Liever half doorweekt en wakker een bloedrun krijgen dan droog en comfortabel door een aanbeet heen slapen omdat je piepers het niet doen :wink:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-02-2012 11:46

Je kan eventueel ook Gardner ATTX V2 systeem aansluiten op je warriors om deze draadloos te maken.
Is een fijn systeem om mee te vissen.

Heb je nog 300 euro over om een tent uit te zoeken. Moet makkelijk kunnen. Zit je samen ook op 550 euro wat je met een TXI plus setje ook al snel kwijt bent.

Heb je uiteindelijk toch een flink bedrag bespaard wat je weer aan iets anders kan uitgeven :wink:

Komt natuurlijk aan op eigen smaak en keuze, het is maar net of je veel te makken hebt.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-02-2012 13:16

Ja dit is toch echt persoonlijk, zeker als je huidige beetverklikkers en tent nog naar behoren functioneren. Bij mij gaan de spullen altijd voor, waar ik daadwerkelijk mee vis. in dit geval dus de beetverklikkers. Tenten en stretchers zie ik meer als 'randgebeuren' om het vissen heen, dus zolang er geen duidelijk noodzaak is om die randzaken te vervangen, zouden bij mij de beetverklikkers voor gaan.

Sta nu zelf ook voor de keuze, heb steve neville beetverklikkers gekocht, maar ik moet ze nog draadloos maken (attx systeem). Daarnaast ben ik ook heel hard toe aan een betere stretcher, maar als ik móet kiezen, worden vóór mijn franktrip eind mei eerst de beetverklikkers geupgrade en als er dan nog ruimte is komt de stretcher.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

14-02-2012 16:03

Mathieu dit is niet waar, de warrior heeft geen ingang voor een sounderbox :wink:
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-02-2012 18:01

Dan gaat het verhaal niet op!

Dacht dat ze alleen een sounderbox-uitgang hadden, en geen verlichte swingeruitgang. Maar inderdaad beide niet.

Maar dannog zijn er genoeg fatsoenlijke tenten die de helft van zo'n trakker tent kosten. 630 euro vind ik belachelijk veel geld voor een tent.
Zal zeker kwaliteit zijn, maar dat haal je met 300 euro ook zeker wel!

Ach, als je het kan ''leiuhhh'' maakt het niks uit natuurlijk.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

15-02-2012 11:41

als je tent nog niet lekt zou iik voor de delkims gaan.

als je tent wel lekt zou ik zelf eerst een tent kopen.. of je koop de set delkims en koopt even tijdelijk een ovaltje bij?
Plaats reactie