Voerboot: Micro trend vs Nanotec (nieuw)


Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

14-05-2012 17:36

Beste,

Ik heb vorig jaar een trend micro aangeschaft en ben er toch positief over. Heb momenteel enkele stuurproblemen (cfr ander topic) maar eens deze opgelost zijn is dit voorbootje zeer goed voor dergelijke prijs. Ik heb er voorts ook een goed koplampje opgemonteerd zodat ik goed kan zien in het donker. Ook heb ik een opbouw dieptemeter opgezet (120EUR), ook zeer goed voor deze prijs.

De achterleds zijn inderdaad iets te fel in het donker maar je kan deze uitzetten.

Ik heb zelf nog geen enkele keer last gehad van openspringende voerkleppen.

Indien je nog iets wenst te weten, just let me know!

Grtz
James Herbal
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-06-2012 15:52
Locatie: Chub Cyfish

09-07-2012 23:01

Ik zal mijn ervaring van de Trend Micros bijvoegen.

ik ben nu zelf bijna een jaar in het bezit van een Trend Micro en ben over het algemeen best tevreden met het bootje. Hierbij moet ik aangeven dat ik zelf regelmatig in extreme omstandigheden vis, denk hierbij aan windkracht 8 vol op je snuffert, lichte stroming,golven en soms zelf een lichte branding.

In rustig omstandigheden haalt het bootje de beloofde snelheid van 100 meter per minuut, ook de accus zitten dicht tegen de beloofde snelheid aan.


Nadelen
- Accus zitten onder een kap die je er met een kruiskop vanaf moet schroeven, dit kan snachts nog wel eens lastig zijn en je moet natuurlijk oppassen dat je de schroevjes niet kwijt raakt.
- De voor ledjes gaan pas aan als je vooruit vaart, zeker op afstand kan die het sturen af en toe lastig maken.
- Het sturen kans soms lastig gaan, dit is een kwestie van de juist instellingen vinden en snel aan de omstandigheden aan te passen
- De afstandsbediening is dezelfde als bij andere bootjes, uitgerust met dezelfde fragile antenne. De kans dat je deze een keer beschadigd is reeël.

Voordelen
- De grote van het bootje, erg makkelijk mee te nemen.
- De prijs van het bootje
- Het gedrag op ruw water, hier stond ik zelf van te kijken. Bij krachtig wind blijft het bootje stabiel liggen, als je dan vervolgens rustig haaks op de golven gaat varen kun je probleemloos het water op.
- Hook, handig voor als je met toplood vist dat je op een specifieke plaats wilt hebben


Problemen met het te voortijdig openen van het bakje ken ik niet op het volle water, echter ken ik het probleem wel bij het door komen van een lichte branding, zeker als je dan te hard vaart kan het bootje een behoorlijke klapper maken van de ene op de andere golf. Het is niet meer dan logisch dat de kleesmagneet die het bakje dichthoud het dan begeeft. Dit zie je dan alleen in extreme situaties, zit 95% van de vissers dan allang thuis bij de kachel :)

Tip: monteer een kleine zaklamp op de boot zodat je duidelijk de voorkant van de boot kunt zien als je geen gas geeft.

Afgelopen weekend heb ik een eerste probleem ondekt, er zat namelijk water in de onderkant van de beide drijvers. Het bootje heeft er nu ongeveer 40 tot 50 vaaruren opzitten en ik ben voor de prijs erg tevreden. Natuurlijk zal ik moeten gaan uitzoeken waar de zwakke plek zit met betrekking tot de lekkage. Mocht ik dit gevonden hebben zal ik dit ook hier even vermelden voor eventueel andere gebruikers die mogelijk hier tegen aan kunnen lopgen...