Voerboot: Micro trend vs Nanotec (nieuw)


Emiel Kruijning
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-03-2007 13:59

06-02-2012 18:37

Beste karpervissers / beursgangers,

Ik ben op zoek naar een voerboot en mijn oog is gevallen op een Micro trend of een Nanotec.
Op de site van carp2012 las ik dat de Nanotec gepresenteerd werd en ben benieuw of er mensen zijn die deze boot hebben aangeschaft of gezien hebben. Kon er zelf helaas niet naar toe dit jaar..

Ik zou graag wat info willen over beide boten zo dat ik een goeie keuze kan maken.
Heb ook al gezien dat ze beiden op internet worden aangeboden maar koop hem liever in een winkel ivm garantie en opsturen etc.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen of informatie die jullie hebben.

Met vriendelijke groet,

Emiel
oooh!
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

06-02-2012 20:51

leuk ding die nanotec :)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-02-2012 09:32

Laat me beginnen te zeggen dat ik met beide bootjes niet gevaren heb en dat ik ze ook niet heb zien varen.

Ik heb ze wel allebei van dichtbij bekeken. In eerste instantie was ik best gecharmeerd van de Nanotec maar toen ik wat beter ging kijken zag ik dat de klep van de voerbak ronduit zaad is!
Het scharnier zit aan de achterkant (!) waardoor de klep heel onlogisch opent. Het palletje dat de klep vergrendeld is echt zeer mager en zit 2cm te laag zodat de klep altijd op een flinke kier staat als ie "dicht" is.
Wat zonde van zo'n bootje dat verder heel erg leuk is.

Van het Trend bootje kan ik zeggen dat de kleppen ook al niet echt hoogstaand van kwaliteit zijn, het sluiten gebeurd met magneetkracht maar dit schiet naar mijn idee tekort. Ik denk dat een zwaar lood met wat extra voer dwars door de kleppen heen zakt.
Verder zijn de scharniertjes hetzelfde als op de Ultimate Baitcruiser mini, bedroevend.

Moest ik een keuze maken werd het denk ik toch de Nanotec aangezien deze op 2.4GHz werkt, dit vergroot het bereik aanzienlijk en heeft niet die irritant lange antenne aan de handzender die bij het eerste ongelukje meteen knakt.

Overigens is bereik niet heel belangrijk bij deze bootjes want op verder dan 100 meter zijn ze zo goed als onzichtbaar. Geen bootjes voor op de woeste baren maar wel leuk voor kleinere wateren.

Ik heb die Nanotec op de beurs trouwens ook nog gezien onder een andere naam, deze had andere camo kleuren en een ander camo design.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Emiel Kruijning
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-03-2007 13:59

07-02-2012 19:49

Eus, bedank voor je reactie.

Tja beide bootjes zijn niet echt duur dus zal de kwaliteit ook wat minder zijn.
Dat de bakken kunnen open vallen is natuurlijk wel bagger, ga iig in de winkel wel ff goed kijken wat ik er van vind.
Heb wel het nodige gelezen over die boot van Trend en er zijn toch wel veel mensen die erg positief zijn. En de prijs is natuurlijk aantrekkelijk.

Voor het bereik van de zender maakt het voor mij niets uit, als ik de voerboot gebruik is het op max een meter op 75 tot aan mn stek.

Zag dat er ook een topic is aangemaakt over de Nanotec boot, ga dit ff goed doorlezen en kijken wat men te zeggen heeft. Het bootje is net nieuw dus misschien zijn er nog wel kinderziektes, dit zal bij de Trend boot minder zijn lijkt me.

Weet iemand of er bij de Trend voerboot ook een tas of iets dergelijks wordt bij geleverd? Of dat er een tas bestaat dier er bij past? Kan er niks over vinden..

Met vriendelijke groet,

Emiel
oooh!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-02-2012 20:19

Emiel,

Graag gedaan.

Het is alleen maar hoe ik er tegenaan kijk, je hebt gelijk dat er best veel positieve reacties van gebruikers van het Trend bootje te vinden zijn. Het eerste grote voordeel heb je al meteen als je het koopt, het is namelijk heel vriendelijk geprijsd.

Van het Nanotec bootje kan ik behoudens de klep weinig negatiefs zeggen, het ziet er gaaf uit en aan bijvoorbeeld hoe de antenne en het handvat wegklappen is te zien dat er over nagedacht is, jammer dat we dat van de klep helaas niet kunnen zeggen.

Het mooiste is als je er eens mee gaat varen, ik heb mijn bootje ook zo gekocht omdat ik het er zo mooi uit vond zien. De vaareigenschappen bleken mij helaas toch wat tegen te vallen.

Ik zou zeggen, zoek een winkel uit die jou in de gelegenheid stelt een proefvaart te maken.

Succes met je keuze.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Emiel Kruijning
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-03-2007 13:59

07-02-2012 20:30

Ga wel zelf goed kijken hoe beide bootjes in elkaar zitten, zal goed letten op de kleppen!
Vind het prijs verschil tussen beide boten ook nog wel aardig groot maar het varen van het bootje is natuurlijk ook belangrijk! Weet ook niet zeker of die Nanotec boot verkocht wordt bij mij in de buurt, ga deze week maar is ff rond kijken.

Zijn er nog andere mensen die mn bovenstaande vraag over de Trend boot icm een tas kunnen beantwoorden?
oooh!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

07-02-2012 23:13

Ja zit een tas bij.

Gr.
©
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

08-02-2012 01:10

Wat betreft de klep dat is simpel aan te passen ,had hem nog bekeken op de beurs daar was hij gewoon dicht gemaakt en werkte prima in de water bak.beide boten vald weinig over te zeggen pronblemen met trend zal dit jaar naar boven komen e de Nanotce zal ook een jaar duren .
maar ja mag er van uit gaan dat fishfun weet hoe je een boot moet maken of onderhouden,
Emiel Kruijning
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-03-2007 13:59

08-02-2012 15:31

Lesley van Dinter schreef:Ja zit een tas bij.

Gr.


Ok dat is mooi, bedankt!

Ik denk dat ik voor de Tend ga, morgen ff in de winkel kijken maar deze boot bestaat al wat langer en zoals ik al zei zijn er veel positieve reacties!
oooh!
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

08-02-2012 21:41

Bij volle lading blijft het klepje van de trend gewoon dicht...
zoals ik al vaker zei,leuk bootje voor klein tot middelgroot water.
groeten nico
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-02-2012 21:47

Zou kunnen Nico maar toen ik in de winkel een tikje op de klepjes gaf gingen ze wel open. Het zou natuurlijk kunnen dat als je het er rustig in legt dat ze idd dicht blijven.

Zeker een leuk bootje voor kleinere afstanden en heel handig formaat om mee te nemen. Als ie na een jaar of 4 kapot zou zijn heeft ie (voor mij althans) zijn geld opgebracht.

Ik ben erg benieuwd of ze dat gaan redden.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-02-2012 11:22

Hallo,

Ik heb zelf de trend gehad en om precies te zijn heb ik hem maar 3 maanden gehad en 6x of iets gebruikt en toen wou ik hem al door het raam gooien

Min punten:
de accus gaan mega snel leeg.

zijn je accus leeg dan moet je de kleppen eraf schroeven wil je volle er in doen.

klepje sluit met magneet dus met 150 gram lood en een kilo voer mag je hopen om geen golven want dan pleurt het bakje open:S

de blauwe leds zijn prima zichtbaar maar in het donker zie je 1 grote blauw vlek dus kan je moeilijk inschatten.

de voor verlichting gaat uit als je het gas los laat zwaar irritant dus, vandaar dat je dus een verschijner erop zet, en dat kost ook wel aardig wat.. dus zit je met zo'n lomp fietslampje/zaklampje

er komt aardig wat water naar binnen want de naden zijn niet goed sluitend heb ze dus maar ageplakt met isolatie tape.

bereik is zwaar klote als het mistig is.

lijn blijft best vaak hangen in de lijnclip, heb weet ik veel hoe vaak dingen zitgen proberen, uit eindelijk dus van onder maar los in de bak gelegd zwaar vervelend dus.

het bootje stuurt naar mijn idee niet goed ik stuurde de boot met de trimmer, dat werkte namelijk wel.

en als er een beetje wind staat nou succes, want als die tegen de boot in komt komt hij amper vooruit.

enz
enz
enz

owja en nu zie ik mensen al denken van hij heeft waarschijnlijk 1 van de miskopen gehad..
UHM ik zeg dus al bij deze nee dat heb ik niet want de eerste boot die ik van trend binnen kreeg deed het zo en zo al niet dus heb nieuwe gekregen en daar was de ontvanger niet in orde.. en de derde deed het wel maar zoals je zit had die veel problemen..


ik zou dus zeggen van spaar nog even door en koop geen rommel want je gaat er spijt van krijgen echt waar..

ik kon de mijne gelukkig nog met 70 euro verlies verkopen, maar heb door goed zoeken nu wel een maga dikke rubberboot (zodiac z-ray r300) en dat werkt toch vele malen beter.

succes
Oja joh!!!
Emiel Kruijning
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-03-2007 13:59

13-02-2012 13:27

Hallo,

Dat klinkt allemaal niet erg positief..
Een maat van me had een Skarp voerboot en die beviel ook niet goed.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik geen zin heb om 1000 euro aan een voerboot wil uitgeven.
Er zijn dan maar weinig opties als je een voerboot wil die betaalbaar is want over alle goedkope bootje hoor je dat het niks is (ultimate baitcruiser, Soul voervoot en Skarp). In een ander topic zijn juist wel mensen die positief zijn over de Trend boot dus twijfel ik nogal wat ik het best kan doen.
Heb zelf al een goeie rubberboot met alles er op en er aan maar die mag niet op het water waar ik wil vissen..

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hun ervaring willen delen met de Micro Trend boot of zijn er misschien nog andere boten die betaalbaar zijn en wel goed functioneren?

Met vriendelijke groet,

Emiel
oooh!
Gebruikersavatar
jan van teijen
Berichten: 167
Lid geworden op: 23-12-2010 21:38
Locatie: 111

13-02-2012 18:54

ey Emiel

je bent zeker niet de enige die er zo over denk. 1000 euro voor een boot is ook erg duur
ik ben ook al een tijd naar een voerboot aan het zoeken maar kom vaak op de maverick uit.
hij kost € 649,00 (standaard) ook veel geld hoor maar denk dat je dan toch een beetje
kwaliteit hebt.

gr jan
Emiel Kruijning
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-03-2007 13:59

13-02-2012 21:42

Jan bedankt voor je reactie.

Tja zo als met alle spullen voor het vissen is kwaliteit duur.
Had deze voerboot nog niet eerder gezien.
Het prijs verschil is misschien groot maar als de kwaliteit en levensduur ook veel groter is zit er wel wat in om eens goed te overwegen om niet voor deze voerboot te gaan.
Zie op de website staan dat de boot hier in de buurt verkocht wordt dus zal eerst eens goed gaan kijken en vragen wat ze in de hengelsport zaak te vertellen hebben.

Vind het zeker de moeite waard om nog ff door te sparen en iets aan te schaffen waar ik lange tijd plezier van heb.

Gr Emiel
oooh!
Bert Clicteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-02-2012 18:02

15-02-2012 18:17

Ik heb zopas de 'carpfinder one' gekocht.
Dit is dezelfde boot als de nanotec, maar in een ander kleur, originele camo i.p.v. digital.

Wat kan ik erover vertellen:
Deze boot worden ondertussen al enkele maanden verkocht in tegenstelling tot de nanotec.
Maar het is hetzelfde bootje voor zover ik weet.
Ik heb deze echter nog niet kunnen testen in het water door het vriesweer, maar dit gebeurt zodra ik een plek zonder ijs vind.
Er zijn enkele minpuntjes, maar die zorgen volgens mij niet voor grote problemen:
- slechts één schroef en sturen met een roer(i.p.v. twee motoren) zorgen voor een grotere draaicirkel(die ik nog niet gezien heb). Maar als je op open water vist vormt dit weinig problemen,en je kunt altijd nog achteruit varen.
- Het luikje voor je voer is inderdaad niet rondom dicht(speling van enkele millimeters), maar tenzij je met heel fijn voer vist zorgt dit niet voor problemen. En ik denk dat er wel mogelijkheden zijn om dit dicht te maken... (tips zijn welkom)
- De schroef is niet rondom beschermd met een soort van rooster zoals bij de meeste boten, maar langszij is die wel beschermd en als je wat voorzichtig bent dan raakt je vislijn niet verstrikt. Dit hang af van je vaarkunsten.

Ik denk dat dit een goede koop is voor de beginnende vissers zoals ik, of voor mensen die aan hun budget denken.
Het blijft tenslotte een hobby.
Het is niet hetzelfde als een boot van €1000.00, maar ik begin te denken dat elke boot wel enkele minpuntjes heeft.
Binnenkort doen we trouwens de test met enkele vrienden(vier verschillende boten) en dan laat ik wel de bevindingen weten. Het gaat om de 'Trend Micro', 'Baitcruiser Mini', 'Viper icon3' en mijn 'carpfinder one'...
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

17-02-2012 08:57

Ls,

Wij hadden de Nanotec al maanden eerder op de markt kunnen brengen, maar helaas zaten er ons inziens wat kleine gebreken in de eerste uitvoeringen die wij in ons bezit hebben. Heel wat communicatie (en miscommunicatie) verder kunnen wij de Nanotec eindelijk met vertrouwen op de markt brengen.

Enkele aanpassingen zijn:
- vleugelmoer voorop de accuklep, deze is daarmee 100% waterdicht
- accubakken in de voerboot zitten vast
- Wierfilter
- afdichtingen voor de geintegreerde antenne (geen schade door oxidatie na verloop van tijd)
- bijpassende tas (atlijd makkelijk)

Carpzwolle was de eerste grote test (qua verkoop) in twee dagen zijn alle boten verkocht. Op zich niet geheel verwonderlijk, gelet op de prijsstelling.

De Nanotec is in twee verschillende versies te verkrijgen, de basis versie & de (volledig) Graupner versie. Voordeel van de Nanotec is je altijd door een team van deskundigen geholpen kan worden in geval van problemen (reparatie ter plekk).

Al met al een leuk bootje die op het gebied van prijs in de buurt zit van de Trend Micro & Skarp S60...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

17-02-2012 12:01

Wat zijn de (advies)prijzen voor de graupner versie en de basis versie?
Gebruikersavatar
jan van teijen
Berichten: 167
Lid geworden op: 23-12-2010 21:38
Locatie: 111

18-02-2012 22:27

ey Bert Clicteur

ik ben benieuwd over je test resultaten post je het op het forum??
Lars Verhoef
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-05-2011 16:47
Locatie: Renkum/Arnhem

20-02-2012 10:11

Hallo,


Ik heb tijden de karperbeurs de boot NANOTEC bestelt en kreeg dit in maart binnen
ik heb alles uitgetest etc alles was goed, het is een redelijk snellen boot, alleen de achterklep is een min puntje maarja dan maar iets minder

kan iemand mij vertellen of er onder de boot een dingetje zit om je lijn uittevaren?
het is dom van mij om dit niet te vragen op de beurs maar het was al best lang met het varen etc.
als het niet zit hoe doe je dit dan in het bakje? want als je lijn dan op de bodem ligt hoe komt je boot dan terug want het lijn zit dan toch nog in je klap van je boot?

1e jaar een bootje maar het is wel een betere bouw dan de skarp met de materiaal waar ze de boot mee hebben gemaakt, vooral voor 325,-

gr
Lars Verhoef.
~~ Vangsten 2012 ~~
Schub - 8 Geblankt 3/9
Spiegel - 0
Brasem - 1
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-02-2012 10:29

Lars, misschien kan je je vraag nog een keer stellen maar dan in het Nederlands? Ik denk dat het over de klep gaat maar ik kan er weinig van maken.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

20-02-2012 11:20

hoi lars
op de wal klep open doen en de lijn langs onder in het bakje doen met het voer
wanneer je voert lost gelijk de lijn en komt de boot leeg terug
gr jack
Bert Clicteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-02-2012 18:02

21-02-2012 19:55

Lars: Haal eerst je lijn langs onder de klep door en sluit die daarna(maak dat je lijn mooi in het midden zit).
Leg je lood op de boot(uit de laadbak) en leg een klein laagje voer in de bak.
Daarop plaats je dan je lood en je rig en maak dat alles goed in het midden ligt.
En dan vul je de bak met de rest van je voer.
Zo zorg je ervoor dat er niets kan blijven haperen.

Jan: Ik post dit zodra dit gebeurt. Maar voorlopig hebben we nog geen datum kunnen vastleggen...
Bert Clicteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-02-2012 18:02

04-03-2012 22:00

Vandaag de test gedaan.
Helaas was de trend micro er niet bij...
Dus de carpfinder one(nanotec), mini baitcruiser en viper icon3 waren de enige deelnemers.

De bevindingen:
- De carpfinder was overduidelijk de snelste van de drie. De baitcruiser en de viper zijn erg aan elkaar gewaagd qua snelheid, maar misschien was de baitcruiser nog net iets sneller al is het heel nipt.
- De carpfinder werkt met één schroef, de baitcruiser met twee en de viper met twee jets.
Dit heeft een grote invloed op de draaicirkel. Hierin won overduidelijk de viper die ter plaatse donuts kan draaien.
gevolgd door de baitcruizer mini die ook heel kort draaide maar net niet zo goed. De Carpfinder heeft een erg grote draaicirkel(ongeveer een meter en kan enkel draaien als je ook tegelijkertijd voor- of achteruit vaart.
- Qua stabiliteit is de carpfinder ook een stuk minder dan de andere twee. De drie zijn ongeveer even lang, maar de carpfinder is veel smaller. De viper wint ook in dit onderdeel.
- Licht is op alle drie de boten redelijk, maar volgens mij nog iets beter op de carpfinder, fellere en meerdere leds. Enkel de baitcruiser echter kan deze op afstand bedienen. Bij de carpfinder leg je ze best steeds aan om op afstand de positie van het kleine bootje te kunnen zien.
- Het lossen van je voer wordt bij de carpfinder niet aangegeven met een led, in tegenstelling tot de andere twee.
- De carpfinder heeft als enige een inklapbare antenne. Deze is ook veel korter wat het vergemakkelijkt om onder laaghangende takken te varen. Dit zorgt ook voor sneller klaarzetten van de boot.

Opmerkingen:
- Bij de carpfinder kun je de batterijen meer of minder naar voor steken waardoor je boot nogal ver met de neus in het water kan zitten, let hier dus goed op!!!

Ik denk dat dit een uitstekend bootje is...
hans roelofsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-01-2011 10:49

12-05-2012 14:00

hallo ik heb vandaag mijn nanotec gekregen top bootje voor dat geld netjes afgewerkt van binnen en buiten. heren van fish fun hebben goed werk geleverd