Iemand ervaring met de JRC fluorcarbon?


Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

07-01-2012 16:22

Ik zag deze aanbieding in mijn mail box. Iemand ervaring met deze lijn?

http://visdeal.nl/deals/jrc-connection- ... -15lb-2000

gr
Martijn
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

07-01-2012 19:26

bespaar je de moeite, is reeds uitverkocht.
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-01-2012 13:57

Desondanks zou ik ook wel geïnteresseerd zijn in die informatie, aangezien ik op het punt sta veel meer geld uit te geven aan X-line.

Ervaringen zijn dus welkom!
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

10-01-2012 11:48

Ga maar lekker voor de x-line die is niet voor niets zo populair en mits goed bijgehouden gaat ie i.i.g. 2 seizoenen mee. Gebruik hem zelf ook in 37/00.
Spoel gewoon 200m per molen op, niet vol heb je toch niks aan en x-line is niet echt een afstandslijn, kies dan voor nylon of nog liever braid.
Mvg Bas
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

10-01-2012 12:15

Ik heb de lijn wel besteld, ben een fan van x-line maar dit was aantrekkelijke aanbieding. Het proberen waard dacht ik zo.

Als ik de lijn in gebruik heb zal ik een review posten.

gr
Martijn
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

10-01-2012 12:18

Bas Bro schreef:Ga maar lekker voor de x-line die is niet voor niets zo populair en mits goed bijgehouden gaat ie i.i.g. 2 seizoenen mee. Gebruik hem zelf ook in 37/00.
Spoel gewoon 200m per molen op, niet vol heb je toch niks aan en x-line is niet echt een afstandslijn, kies dan voor nylon of nog liever braid.


dat was precies mijn bedoeling bas. Wel vind ik het een beetje lastig om te bepalen hoe je nou precies 200 meter opspoelt van een bulkspoel. Ja m'n molen spoelt ongeveer 1 meter per slag op, maar waarschijnlijk ben ik de tel na 50 slagen kwijt. En hoe bepaal je tot hoever je de spoel met iets anders opgevuld moet hebben?
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

10-01-2012 12:47

mijn daiwa emblems ook 103 cm ofzo, en ik tel de slagen en dat werkt best secuur hoor, kom op een paar meter meestal precies uit! Hou ook 1 meter per draai aan! en die backing ja, das beetje gokken, maar bij klopte het wel redelijk. Als er 150 meter opgaat met te hoge backing is het ook prima!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-03-2012 10:59

De JRC lijn is weer in de aanbieding bij visdeal, iemand inmiddels ervaringen?
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

05-03-2012 12:34

Kijk eens naar de net uitgekomen Proline X-treme. Is fluorocarbon gecoat. Wordt minder snel vies dan de X-line, knoopt goed, erg sterk en zinkt als een baksteen. Daarnaast wel veel soepeler dus ook nog eens normaal mee te werpen.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

05-03-2012 13:50

paralellium hybrid/Ultima is ook fluorcarbon gecoat, maar komt qua zinksnelheid niet in de buurt van een 100% fluorcarbonlijn zoals x-line.
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-03-2012 14:13

Precies, en daar gaat het mij nou net om. Iemand al ervaring? Denk dat ik het gewoon maar eens ga doen, scheelt een slok op een borel qua prijs met x-line, in het ergste geval is het leuke 'backing' voor op de spoelen :-).
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

05-03-2012 14:43

Bas Bro schreef:paralellium hybrid/Ultima is ook fluorcarbon gecoat, maar komt qua zinksnelheid niet in de buurt van een 100% fluorcarbonlijn zoals x-line.


Die Ultima lijn is niet te vergelijken. Die nieuwe lijn van Proline zinkt echt als een baksteen. De Subline is ervoor gemaakt om snel te zinken maar de Proline zinkt nog veel sneller. Ik heb zelfs in de wandelgangen gehoord nog sneller dan de X-line. Zelf heb ik geen ervaring met de X-line maar voor het afzinken heb je absoluut geen X-line meer nodig.
jur spijkers
Berichten: 123
Lid geworden op: 11-07-2010 23:23
Locatie: tilburg en JRC sti brolly

05-03-2012 16:49

iemand een linkje van die nieuwe proline lijn waar je hem kan kopen?
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

05-03-2012 20:08

Weet iemand de diameter van de Jrc Fluorcarbon 25lb ?
Gebruikersavatar
michel de wild
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2006 22:50
Locatie: witmarsum

16-03-2012 20:23

Ik heb deze lijn ook besteld en vandaag binnen gekregen!
De 25 lb versie een mooie grote rol waar genoeg meter op zit!
Wat me wel opvalt is dat deze lijn erg stug is! stuk stugger dan ik gewend was met technium! (35mm)
maar goed 25 lb is natuurlijk dik! geen idee hoeveel honderdste dit is trouwens! ik heb big pit molens maar toch
moet ik de lijn strak houden want hij is springerig!! maar dit zal wel kwestie van wennen zijn! Verder een goed uitziende lijn! Ben benieuwd kwa vangsten dit is mijn eerste fluor ervaring :P

de groeten!
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

17-03-2012 20:43

Jeroen Visser schreef:Kijk eens naar de net uitgekomen Proline X-treme. Is fluorocarbon gecoat. Wordt minder snel vies dan de X-line, knoopt goed, erg sterk en zinkt als een baksteen. Daarnaast wel veel soepeler dus ook nog eens normaal mee te werpen.

Beste Jeroen, leg eens uit hoe een fc gecoate lijn minder snel vies wordt dan een vol fc!?!?
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

17-03-2012 22:37

:wink:
Bas Bro schreef:paralellium hybrid/Ultima is ook fluorcarbon gecoat, maar komt qua zinksnelheid niet in de buurt van een 100% fluorcarbonlijn zoals x-line.


De Parallelium Hybrid lijn is niet aan de buitenkant gecoat met fluorocarbon maar door het speciale productieproces een mix van grotendeels 100% PVDF en nylon.

michel de wild schreef:Ik heb deze lijn ook besteld en vandaag binnen gekregen!
De 25 lb versie een mooie grote rol waar genoeg meter op zit!
Wat me wel opvalt is dat deze lijn erg stug is! stuk stugger dan ik gewend was met technium! (35mm)
maar goed 25 lb is natuurlijk dik! geen idee hoeveel honderdste dit is trouwens! ik heb big pit molens maar toch
moet ik de lijn strak houden want hij is springerig!! maar dit zal wel kwestie van wennen zijn! Verder een goed uitziende lijn! Ben benieuwd kwa vangsten dit is mijn eerste fluor ervaring :P

de groeten!


Een vriend even na laten meten.... bij de 25LB kwam hij op 42!!! honderdste.
Ik hoop voor je dat het stugge en springerige gaat wennen....

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

18-03-2012 13:44

[/quote]Die Ultima lijn is niet te vergelijken. Die nieuwe lijn van Proline zinkt echt als een baksteen. De Subline is ervoor gemaakt om snel te zinken maar de Proline zinkt nog veel sneller. Ik heb zelfs in de wandelgangen gehoord nog sneller dan de X-line. Zelf heb ik geen ervaring met de X-line maar voor het afzinken heb je absoluut geen X-line meer nodig.[/quote]

Beste Jeroen,
Ik ken deze nieuwe lijn van Proline nog niet. Maar een nylon lijn kan NOOIT beter afzinken dan FC. Dit is simpelweg onmogelijk.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-03-2012 11:53

Voor technische vragen zou ik em gewoon wenden tot Proline, Dennis. De coating die deze lijn heeft zou er voor zorgen dat hij minder snel vies wordt. Waarom zou dat niet kunnen? Blijkbaar hecht vuil gewoon minder snel aan deze coating. Daarnaast is de lijn gewoon enorm zwaar en zinkt hij echt als een baksteen. Hoe ze het doen, geen idee, maakt me ook geen ruk uit. De lijn is gewoon super. Gooit nog goed ook, kinkt niet dus multifunctioneel inzetbaar, hetgeen van X-line natuurlijk niet kan worden gezegd. Zoals al eerder gezegd, ik viste eerder met Korda subline, gemaakt om te zinken maar dit zinkt 3x sneller. Ik zou zeggen, probeer het.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

20-03-2012 13:19

Hoe heet die lijn van Proline? Ik vind er zo snel niets over.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-03-2012 14:02

Proline X-treme. Hij is ook pas net uit. Hierbij nog wat info die ik vond op het internet:

Deze hoge kwaliteits Nylon hoofdlijn is het antwoord van Pro Line op de vraag of een pure Fluor Carbon hoofdlijn nog verbeterd kon worden. De X-treme lijn is extreem helder, waardoor je hem nauwelijks ziet lopen door het water. In tegenstelling tot Fluor Carbon, wat zeer snel vuil aan zich hecht, blijft de lijn ook veel langer helder van kleur. Daarbij is de lijn ook nog eens extreem soepel, waardoor hij veel minder snel kinkt (bijvoorbeeld tijdens het uitvaren met de voerboot) en je er veel verder mee kan werpen.
De goede eigenschappen zijn echter behouden. Zo is de lijn extreem schuurbestendig en ontzettend sterk, waardoor hij zeer betrouwbaar is. Heeft de lijn niet te veel rek, zodat aanbeten over een grote afstand goed doorgegeven worden. En is de lijn zeer hoog in zijn soortelijk gewicht, waardoor hij snel afzinkt naar de bodem. Waar hij, door zijn soepelheid, de contouren van de bodem veel beter zal volgen. Dus: "Why settle for less, if you can go for the X-treme!"
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

20-03-2012 15:53

Beste Jeroen,
Ik heb de advertentie in de KW zojuist gezien/gelezen en er wordt nergens over een coating gesproken?!?! Het betreft, zo lijkt het mij, een zeer zware nylon lijn dit goed afzinkt. Of er minder vuil aanhecht dan iedere andere lijn?? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien het een heldere/transparante lijn betreft waar hoe dan ook vuil aan vast gaat kleven? Denk maar eens aan de zomerperiode met veel algengroei, wedden dat de lijn dit zal oppakken!
Nu wil ik zeker niet overkomen alsof ik iets tegen Proline heb, zeker niet. Maar alle genoemde eigenschappen zijn simpelweg niet te combineren in 1 product......dit laten de huidige grondstoffen/productieprocessen helaas (nog) niet toe. Dus snel afzinken, extreem schuurbestendig, extreem soepel(dus ver kunnen werpen), en ook nog eens niet teveel rek....... Fysiek gezien zijn deze eigenschappen simpelweg niet in 1 product te combineren..... Wil je soepel, kan het nooit goed afzinken. Wil je schuurbestendig/weinig rek, zul je nooit een lijn hebben die goed werpt.. En de bewering uit de advertentie " extreem soepel, waardoor hij veel minder snel kinkt" gaat al helemaal niet op in mijn ogen; soepel betekent eerder kinken?!?!?

Ik heb dus mijn bedenkingen wat er hier wordt beweerd. Wie het tegendeel bewijst, mag het zeggen! (of Proline moet een spoel opsturen en dan mag het product zichzelf bewijzen hahaha ;-).
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

21-03-2012 09:02

Dennis, ik denk dat je iets te kort door de bocht gaat. Ik heb de lijn inmiddels getest en ik kan zeker zeggen dat de lijn ontzettend snel afzinkt, dat hij schuurbestendig is, dat hij een heel stuk soepeler is dan de X-line, voor zo’n snel zinkende lijn goed werpt en dat hij echt weinig rek heeft. Een lijn die zo soepel is als een Subline, kan nooit zo snel zinken als X-line, dat lijkt me duidelijk. Proline heeft in deze lijn in mijn ogen een goed compromis gevonden om van alles in redelijke tot goede mate te combineren in één lijn. Vergeleken met bijvoorbeeld Subline is hij ook niet extreem soepel maar Proline wil met deze lijn de concurrentie aangaan met pure Fluorocarbon lijnen en vergeleken met die lijnen is hij zeker extreem soepel te noemen. Ik zou gewoon oordelen nadat je hem getest hebt, voor de prijs vergeleken met X-line hoef je het niet te laten
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

21-03-2012 09:16

@ Jeroen :

hoe zit dat nu dan precies met het (niet)vies worden van deze lijn?

gr H.K.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-03-2012 09:46

Ik ben iig wel nieuwsgierig geworden. Hopelijk is ie te bewonderen op de beurs in Grunn, eev'm kiekn.