Neemt China Zwolle over?


Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

10-12-2011 11:02

Even aan het zoeken en vergelijken op het internet. Het begint allemaal wel heel erg op elkaar te lijken. Ik heb het gevoel dat er steeds meer varianten uit China komen. Misschien een tip voor de klant om goed te orienteren wat nu echt het beste is voor hun eigen centen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-12-2011 12:24

Qua uiterlijk kopieren ze het vaak tot in de details net als de Ipad bijv. Maar als ze nu ook eens de binnenkant goed namaken dan heb je ook iets blijvends maar ja dan word het te duur..

Gr.
©
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-12-2011 12:35

Maak je geen illusies. We zijn wat jaren verder. Zowel kopieën als de originelen worden tegenwoordig in China gemaakt. Kwaliteit is enorm verbeterd, niet in het minst omdat Westerse producenten ze dit leren en het controleren.

Zwolle overnemen begrijp ik niet helemaal. Hoezo dat?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

10-12-2011 12:52

Het zijn allemaal verschillende merken die allemaal een stand op Zwolle hebben Kees. Het zijn bijna kopieën van elkaar. De rompen komen zo te zien allemaal uit China, ik hoop dat die kwaliteit ook iets vooruitgegaan is, de baitcruisergeneratie wilde nog wel eens scheuren.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-12-2011 17:22

Oh, de voerbootjesstands in Zwolle.

De baitcruiser is een dappere poging om een voerboot voor een aanzienlijk lagere prijs aan te bieden. Prijzenswaardig, maar er zullen vast wel problemen zijn die na de eerste producties gaandeweg opgelost moeten worden. Houdt in elk geval de producenten van de dure bootjes alert.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

10-12-2011 21:07

China heeft nog steeds het imago tegen bij sommige, maar dit is vaak niet terecht.
Natuurlijk, uit China komt ook het goedkopere spul (wat tegenwoordig ook aan veel eisen moet voldoen trouwens), maar ook het allerbeste spul ter wereld wordt er gemaakt.
Dus dat je zegt dat het van de zelfde maker komt oke, maar China er bij betrekken vind ik een beetje onterecht (er vanuit gaande dat dit als negatief wordt bestempeld) (of je bedoeld het positief, wat het beste is voor hun centen is vaak Chinees. dan heb ik niets gezegd)

Overigens, als ze het zelfde zijn maakt het toch alsnog niet uit ?
Gebeurt in elke industrie, zijn bepaalde bedrijven die bijna alles maken wat onder een andere naam wordt verkocht (sharp is zelf niet groot in tv verkopen, maar is wel z.g.a. de grootste producent van tv schermen in de industrie, samsung maakt altijd al alles voor andere merken zoals onderandere Apple)
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-12-2011 08:57

Het komt uit China, de verdeler ervan ken ik zelfs persoonlijk. Dus ik zou het niet onterecht noemen. Het kunsstof is niet de ABS zoals wij het kennen, de (vaak hergebruikte) kwaliteit is broser en scheurt vooral bij lagere temperaturen sneller. De kwaliteit is gewoon minder van deze rompen.
Zoals in het openingstopic omschreven is het bedoeld voor de potentiele klanten in Zwolle. Je kunt nu uitzoeken wat het beste voor je portemonnee is, er zit namelijk nogal wat prijs en kwaliteitverschil in.
Als ik deze rompen vergelijk met die van de modelbouwers dan zit er nog behoorlijk wat verschil in.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

11-12-2011 10:09

tja, daar betaal je dan ook minder voor en als je daar tevreden mee bent. Prima toch? We kunnen niet allemaal in Audi's en mercedessen rijden..
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-12-2011 11:08

Een Shimano 4500 kost 7,50 Dollar. wat zegt dit over het molentje?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-12-2011 11:15

Zo is het Theo, en het mooie is dat je nu nog kunt kiezen ook.
@ Ron. Dat betekend dat het heel goedkoop is, en dat er heel veel mensen in het verleden veel te veel hebben betaald.
Moraal van dit verhaal, goed uitkijken waar en wat je koopt. Dan kun je op den duur in een Audi of mercedes rijden. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

11-12-2011 17:05

Ben het met Wouter eens...
Ook heeft niet iedereen heeft dezelfde middelen om een duurdere boot te kopen. Heb best veel Trend Micro's verkocht. Maar geen problemen gehad met de ABS romp van deze boot...toch is dit een goedkope china boot.

Ik ken de boten die je hebt afgebeeld trouwens niet allemaal..welke zijn het Cor?

Gr Brecht

Ps; wat denk je dat die Audi of Mercedes kost om te maken? :)
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-12-2011 17:41

Ik heb hier twee trend bootjes liggen met kapotte romp Brecht maar dat terzijde.
Met het inbouwen van een rf 15 ging het mis bij de beuninbouwer. Even een tip, doe dit voorzichtig en evt. met een zgn. stappenboor.

Merken weet ik zo niet meer uit mijn hoofd, ik zie door de bootjes de plomp niet meer, en dat wil ik ook niet meer.

Wat het kost om die auto,s te maken weet ik niet. Wat ik wel weet dat ik ze niet bij een dealer zou kopen en ook niet nieuw. Ik koop en verkoop mijn auto,s rechtstreeks uit en naar de handel, ik heb nog nooit van mijn leven een auto ingeruild.
Maar wat kost nu een standaard Prisma en een goede handgebouwde Nederlandse, Belgische of Duitse boot. Ik lees 899,00 voor een standaard Prisma op het net, klopt dat.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-12-2011 18:43

Maar ik wel. Nou?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-12-2011 18:46

Dat moet jij weten, maar leuk dat je het even laat weten, nou.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-12-2011 20:21

Ik begrijp je probleem niet Cor. En dat verhaal over hoe jij een auto aanschaft al helemaal niet. De een doet dit en de ander weer wat anders. Iemand zal toch een nieuwe auto moeten kopen? Nederlandse importeurs importeren bootjes uit China. In ieder geval een teken dat ze bij de tijd zijn. De potentiële klant bepaalt uiteindelijk of hij zo een bootje koopt of niet. Dat wachten we af. Maar ik verwacht niks wereldschokkends. Dat de body van de eerste bootjes uit China soms scheurt nemen we van je mee. Wellicht pikken de importeurs dit op en doen ze er wat aan. Modelbouwers leren ook door ervaring. Zal inmiddels dan ook wel Chinese elektronica inzitten. Niet uitgesloten dat ze de body in de toekomst ook in China laten produceren. Ik pik hier in elk geval op dat het een aardig concurrerende business is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-12-2011 21:05

Kees,
Het gaat over diverse rompen die vermoedelijk uit China komen. In een ander topic geef ik aan dat je, als je de wegen weet, goedkoper kunt kopen. De klant betaald vaak te veel in vergelijking tot kwaliteit omdat er teveel tussenhandelaren tussenzitten.
Brecht gaat met een knipoog terug naar dat topic met zijn opmerking over mercedes en Audi. Ik geef daarop antwoord dat ik ook daarmee de tussenhandel probeer uit te schakelen, in mijn ogen niks mis mee.
Dat Nederlandse importeurs bij de tijd zijn om uit die landen bootjes te importeren kan ik niet met je delen. De meeste boten die daar vandaan komen hebben soms de kinderhandjesafdrukken nog op de rompen staan. Tevens is het zo dat er volksstammen zijn die geen onderdelen meer kunnen krijgen bij hun aziatische voerboot. dit gebeurd niet bij de Bo boot, Btv, Maverick, Baiter, Navigator, Fishfeeder enz. Is daar iets van stuk en dat onderdeeltje wordt niet meer gemaakt? Geen paniek, overal kun je iets vervangends vinden en je boot doet het weer.
P.s Nog een auto kopen?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-12-2011 21:29

Nee, die van mij is nieuw. Niks voor jou dus. De arbeidsomstandigheden in China baart zorg, hoewel dat door de Westerse producenten zou kunnen verbeteren. Maar die knijpen ook nog wel eens een oogje toe bij de controle. Ik ben mij er van bewust. Desondanks is het land langzaam in beweging. Helaas zijn we allemaal medeschuldig. Als je onder je sneakers kijkt vind je ook Made in China. Valt niet aan te ontkomen. En eerlijk gezegd heb ik het geprobeerd. Tevergeefs. Het hele Westen produceert van alles en nog wat in China tegenwoordig. Dus ja, bij de tijd. Wat je er ook van vindt.

Groet, Kees.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-12-2011 21:53

Ik bin een Drentie Kees, ik loop up klomp,n. Made in Bargercompas. :wink: .
Maar je hebt gelijk, we doen er allemaal aan mee, maar soms kan het ook gewoon niet anders.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-12-2011 22:14

Grote kans dat zelfs jou klompen door chinese kinderhandjes zijn gemaakt! :wink:
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

11-12-2011 22:22

Cor,
Bedankt dat je idd begreep dat ik met een knipoog doelde op het andere topic! :lol:

Maar je zegt eerst dat het kunststof/ABS uit China vooral slecht tegen kou kan...dat is wat anders dan iemand die niet weet hoe dan een gaatje moet boren. Dat is hetzelfde als iemand een gaatje in een tegel wil boren en zijn boormachine op klopstand zet. Dan is het ook bij voorbaat geen slecht en goedkoop tegeltje toch?

Om nog kort terug te komen op de Prisma boot...De 899,- variant ken ik niet, zal dezelfde boot zijn alleen zonder GPS en fishfinder. Denk zelf dat daar al genoeg modellen van te koop zijn. Ik heb gevaren met een zelfde baitboot maar van een ander merk en het gebruik van boot, gps en fishfinder beviel goed. Maar ik weet ook dat de tijd zal uitwijzen voor hoelang. Was in de topics ook niet uit om de boot extra te promoten....maar om uit te leggen hoe een prijs tot stand komt.

Het zal je misschien nog verbazen wat er allemaal normaal gerepareerd kan worden aan je china boot. Alleen wordt dat bij de importeur gedaan. En is het lastiger om een onderdeel daarvoor bij de modelbouwwinkel om de hoek te kopen.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-12-2011 22:38

Hee Pel uut ljouwert, pas op he anders wordt jij volgende week een projectspiegelbeeld uit het verleden. Tot volgende week keerl.

Ik repareerde heel vaak de baitcruisers Brecht, sterker nog, voordat het baitcruisers waren had ik ze hier al in de werkplaats liggen. Het nadeel is, en blijft dat het voor de niet modelbouwer een probleem wordt als er zich een probleem aan de boot voordoet. Zelfs een modelbouwer wordt er meestal tureluurs van. Ik wens de importeurs, verkopers en kopers veel succes met het product, ik heb er niet meer of minder om.
Het nadeel van het ABS uit china ten opzichte van het ABS hier is het feit dat hier meer weekmakers inzitten en dus ook langer flexibel blijft. Bij verkeerd gebruik kan de china romp over het algemeen minder klappen verdragen. Dan heb je ook nog het verschil in dikte en manier van persen of spuiten. Al met al een lastige en complexe materie.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-12-2011 07:56

In China maakt beter spul dan welke europeaan dan ook. Sneller en goedkoper ook nog een keer.

Het is de opdrachtgever die bepaalt. Wil die een boot van eur 15 of eur 150

Binnenkort is een container 2 keer zo snel in Rotterdam. Kan je helemaal lachen. Wij, als consument dan.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

12-12-2011 09:16

Ze kunnen zeker hele goede dingen maken Klaas, alleen de spullen die in de genoemde bootjes zitten behoren niet tot die categorie.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-12-2011 09:34

het is goedkoper om de daar gefabriekte goede meuk in een goede boot te bouwen en deze te importeren.

Miss een idee
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-12-2011 09:38

Cor,

Kan het niet liggen aan de specificaties van je materialen? Lijkt me lastig voor een bedrijf dat met een beperkte inkoop van deze materialen en kennis die slag bij de Chinezen goed te maken?

Groet,
Peter