nash indulgence air lite ss4


Plaats reactie
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

04-12-2011 22:43

hallo

iemand enige ervaring met dit systeem,lijkt me heel handig.
heb eens wat gezocht op google,maar weinig info,over het complete systeem,buiten de gewone stretchers om.
weet dat de indulgence stretchers goed liggen,daar zal niets mis mee wezen,maar het systeem op zich,van de ss4.
warm ivm de mesh bodem,hoe compact,etc.

mvg vergeer
Cast away your problems,and net your dreams
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

05-12-2011 20:44

Zelf geen ervaring mee. Wel wat met Kevin over en weer gemaild onlangs. Ik houd het voorlopig bij mijn frostbite sub 20.

Van: Kevin Nash [mailto:***@nashtackle.co.uk]
Verzonden: donderdag 24 november 2011 17:05
Aan: Arjen Lans
Onderwerp: Re: new Titan 8 months non-stop?

Hi Arjen,

Still relatively heavy mate. You're only saving one third of a sleeping bag weight and it has to be said Indulgence bedchairs aren't the lightest because they are designed NOT to break.

At the risk of disappointing you, perhaps it would be an idea to put up with your current setup until next October when we launch a new Indulgence Air-Lite SS. That is a massive improvement on a massive product anyway.

As for walking 3/4 mile, why the hell do you do it? I wouldn't anymore with barrows making it so easy. Save your money for one year on a bedchair and get your missus to buy you a Nash Trax Evo instead.


Kind regards,

Kevin Nash
Chairman
Kevin Nash Group PLC
http://www.nashtackle.com
http://www.nashtv.co.uk
01702 233 232




Van: Kevin Nash [mailto:***@nashtackle.co.uk]
Verzonden: donderdag 24 november 2011 16:05
Aan: Arjen Lans
Onderwerp: Re: new Titan 8 months non-stop?

Hi Arjen,

Do you not know our Indulgence Air-Lite Sleep Systems? The Indulgence bedchair that has two layers of sleeping bag attached around the skirt by a zip.

Advantages:
• When you lay in it you are laying on a firm mattress, not a sleeping bag that moves and you get twisted and caught up in it. It is totally stable just like laying in bed with a duvet over you.
• Less weight and less cumbersome to carry around as you do not have the layer of sleeping bag under you, so it actually works out more cost effective.
• If you do not leave your sleeping bag on your bedchair, which many don't and anyway is difficult to do with a real heavy winter bag so you have to keep taking it on/off. With the Sleep System it stays on.
• With the zip attached to the skirt it is much "crisper" to get out the bag easily without jamming and without trying to navigate your way out of a twisted bag as it is wrapped around you.

I could go on........

We now have the European patent so I will push these really hard in the future. I believe in a few years time as anglers understand the advantages most will not be using a bedchair anymore. Bedchairs were for the old days when you slept on it and used it as a chair in the day time. Now we use bedchairs mostly as a bed and it stays in our bivvy.


Kind regards,

Kevin Nash
Chairman
Kevin Nash Group PLC
http://www.nashtackle.com
http://www.nashtv.co.uk
01702 233 232
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

05-12-2011 21:43

Ik heb hem sinds Juli dit jaar en vindt het echt een geniaal ding. Nooit last gehad van kou, ook niet bij vorst, maar dat komt ook doordat boven op de mesh bodem de matras en vervolgens de slaapzak ligt.
Wat Mr. Nash schrijft over het niet hoeven te verwijderen van de slaapzak kun je vergeten, zonder slaapzak vouwt hij al niet mooi vlak op. Ik rits hem er altijd af voor transport, de slaapzak neem ik apart mee. Niet dat dat zo'n probleem is want het ding is echt wonderbaarlijk licht.
Daarbij is het ding echt gruwelijk stevig, en ligt beter dan mijn auping matras thuis.
Het mooiste vindt ik dat de onderste en bovenste helft van de slaapzak aan beide kanten apart vast te zetten zijn. Zo kun je kiezen welke kant je er uit wilt, krijg je een run dan smijt je hem open alsof het ding nieteens dichtgeritst zat. Bij de eerste keer was ik gewoon verbaasd dat ik zo vlot bij mijn hengel was.
Moet er wel even bij zeggen dat ik weinig referentiemateriaal heb, hiervoor lag ik op een oude chub stretcher met een los slaapzakje er op. Die ritste ik nooit dicht omdat ik bang was dat ik er te lang over zou doen om bij mijn hengel te zijn. (die oude simpele vierpoots stretcher is trouwens zwaarderr dan dit ding compleet met slaapzak)
Hoop dat je er iets aan hebt, als je nog vragen hebt dan meld je maar.

Ruben
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

06-12-2011 07:40

Arjen,

Wil je hem uitleggen dat we niet allemaal altijd op geschoren graskantjes vissen van betaalwateren, waar je auto achter je hol staat, maar dat buiten het gewicht, het ook handig is om de pootjes een beetje langer uitschuifbaar te maken, zodat de stretcher altijd en overal is te gebruiken, zonder blokken hout enzo.



Kind regards

Klaas
It's okay 2 pay
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

06-12-2011 07:58

Inderdaad de grootste tekortkoming van de nash stretchers, dit was al vaker genoemd hier op het board vandaar dat ik het niet noemde.
Het is inderdaad altijd zoeken naar het meest vlakke gedeelte dat je aan de kant kunt vinden hetgeen niet altijd handig is omdat je weleens verder van je stokken terecht komt dan wenselijk is. Of opvullen inderdaad.
Was inderdaad handig van de firma nash om langere poten er bij te leveren, voor mijn part tegen meerprijs. Dan kunnen ze er weer wat aan verdienen en daarmee is de kans dat het er komt meteen een stuk groter.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

06-12-2011 09:22

Langere poten kun je zelf maken, soms is het zelfs zo dat de voorpoten verschillen met de achterste, dan is het even puzzelen. Nadeel is dat de stretcher dan niet meer fatsoenlijk opgevouwen kan worden. Anders ingraven of spacers maken.

Gr.
©
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

07-12-2011 19:49

heb er inmiddels een aangeschaft,wel een rib uit je lijf zo,n ding,maar goed,aangezien de degelijkheid van het geheel,moet ik hier toch wel jaren mee gaan doen.
heb er een tijdje op gelegen,maar bah bah,dat ligt goed hoor he :D durf bijna te zeggen dat hij beter ligt als me box spring,heb al bijna 2 jaar rugklachten,vandaar deze aanschaf,qua inklappen,tsja wordt inderdaad wel gezegd dat je hem met slaapzakken,en al in kan klappen,maar dat viel toch vies tegen,heb hem nu wel compleet ingeklapt met kussen erbij,door middel van een brede sjorband,en dan de knoppen los gedraaid,zodat hier minimale spanning op staat.
nu nog even een tas erbij voor transport,ff nog een keer 37,50 der tegen aan,als of het al niet genoeg was,en dan is die compleet.

mvg vergeer
Cast away your problems,and net your dreams
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

07-12-2011 19:56

beste ruben

aangezien ik er nog geen nachtje mee heb gedaan,wou ik toch graag eens weten,of je bij de wat koudere nachten,misschien wat tocht zou kunnen voelen,wat door de rand van het matras,en de (peach skin) rand van de stretcher zelf zou kunnen komen,ivm de mesh bodem?

mvg vergeer
Cast away your problems,and net your dreams
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

07-12-2011 20:37

Jeffrey,

Zou kunnen, maar ik heb er nooit last van gehad, en daarnaast sluit de onderzijde van de slaapzak dit af. Misschien als het er vol onderdoor waait dat je er last van kunt hebben, heb ik bij die dichte chub wel gehad dat de onderkant koud werd, bij deze niet.

Groeten Ruben
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-12-2011 03:21

Ach die lengte van die nash poten is toch de norm tegenwoordig.
En serieus, als je stretcher beter ligt dan je bed thuis heb je echt een extreem verkeerde matras liggen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

25-04-2012 17:29

Meer mensen al ervaring met dit systeem? Ik ben van plan een Nash indulgence stretcher te kopen maar twijfel tussen het SS systeem of de normale stretcher met apparte Nash slaapzak.

Hoorde bij de plaatselijke hengelzaak dat er omdat je toch op de matras ligt er tocht en kou doorheen komt. Mensen die hier last van hebben? Zowiezo begrijp ik dat dit onmogelijk in te klappen is met slaapzak. Dus dat gedeelte van het verkooppraatje klopt al niet.

Wie heeft er 1? :)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-04-2012 18:45

Wat mij vooral klote lijkt is het naar de knoppen gaan van de ritsen. Kun je het mooie bedjeniet meer dichtritsen, en dat vind ik toch wel lekker..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

27-04-2012 16:59

Heb deze strecher al sinds hij uitgekomen is en vind het een perfect ding.
Het klopt van de korte poten idd, maar ze moeten wel iets te verbeteren hebben he mannen anders gaan de verkoopcijfers omlaag :wink:
En dat er kou doorheen komt heb ik geen last van ,slaap altijd met een shirtje aan en zo'n slaapbroekie van nash...
Heb wel een keer ergens een inlegdekentje gezien op een site voor deze strecher's, zodat je als je er spiernaakt op ligt geen last van tocht hebt :o
Superdegelijke ritsen die niet zomaar verslijten. Zo dik heb ik ze nog nooit gezien op karpermateriaal.

En zwaar vind ik hem totaal niet niet en dan heb ik nog de wideboy...

GrtZ
Plaats reactie