shimano service center


Plaats reactie
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

29-11-2011 09:56

Heeft iemand ervaringen met reparaties aan molens bij shimano?
Ik ben in het bezit van de aero technium sinds kort, en nu is het plastic ding onder me spoel afgebroken. Wat zeg maar ervoor dient dat je lijn niet onder je spoel kan slaan.
Ik vind dit wel slecht aangezien ik nooit problemen had met shimano molens, en nu ik het topmodel heb gekocht ben ik binnen een maand de pineut.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-11-2011 10:20

Plastic is vrij kwetsbaar, bij alle drie mijn Ultegra's heb ik al een nieuwe opgezet. Als het ook maar ietwat niet goed zit en je draait hoor je een tik en dan zijn die korte pootjes afgebruiken die over de twee beugelstaanders ( zo noem ik ze maar even) glijden. Eenmaal ééntje afgebruiken gaan ze scheeflopen, en dan is de kans inderdaad heel groot dat het ophoudt.

Pest is alleen dat ze nuttig zijn, want zonder kreeg ik gelijk gezeik. Let ook goed op de rubbertjes die op de kleine uitsteekseltjes moeten zitten om het geheel soepel te laten glijden.

Ik kreeg gewoon nieuwe die ze bij de HSZ ook gewoon opgestuurd hebben gekregen van Shimano, maar ik geef toe: Het is klote
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

29-11-2011 10:48

Inderdaad bedankt sven voor de informatie. Morgen maar even terug naar de winkel dan
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

29-11-2011 14:29

fijn he dure molens :-? heb een dikke 6 jaar met me 4500btjes gevist,in alle omstandigheden,nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad,heb sinds een jaar de super ultegras,bij alle drie,de pennetjes in de spoelen kapot,ah fijn jammer dan,geen tikkende slip meer,zit afgelopen maand in frankrijk,tijdens een dril,breekt inderdaad ook de ring onder me spoel af,molen compleet vastgelopen,heb hem er maar helemaal afgetrokken,dus nu komt het mooiste,shimano kan mij pas in maart een nieuwe ring leveren,vind te gek voor woorden,sorry hoor,heb geluk dat het nu winter is,en nu voornamelijk met 2 hengels vis.
maar idemdito met de technium,s,ook daar zal waarschijnlijk de slip niet meer,van tikken na verloop van tijd.
en wat betreft de ring onder je spoel,hoop dat ze die hebben liggen voor je,anders zit je in hetzelfde schuitje.

mvg jeffrey
Laatst gewijzigd door jeffrey vergeer op 29-11-2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cast away your problems,and net your dreams
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-11-2011 14:30

Daar heb ik met mijn Ultegra's nog steeds geen last van. Wel van gecorrodeerde slipknoppen van binnen door het vele onderdompelen en nat inpakken, maar dat lossen we van de winter weer netjes op..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

29-11-2011 14:37

sven

hier ook inderdaad,de slipknoppen,geoxideerd,ook dat nog,denk laat ik dat er nog maar niet bij vermelden haha,hebben al wat mankementen :)
maar je hebt nog geen last gehad van,het palletje in de spoel.
super ultegra,s ?

mvg jeffrey
Cast away your problems,and net your dreams
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-11-2011 14:42

Ik heb de normale Ultegra's(Maakt weinig verschil verder) maare niks op aan te merken,en er is soms hard mee omgegaan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

29-11-2011 14:47

leen

klopt inderdaad,probleem van de spoelen betreft ook alleen de super ultegras,voor zover ik weet,kennis van me heeft ook de gewone,ook nooit geen problemen mee gehad,toevallig weet ik het wel van de aero techniums,maar dat ook daar de spoel onder de ring het begeeft roept wel vraagtekens op.

mvg jeffrey
Cast away your problems,and net your dreams
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

29-11-2011 15:40

Hey allemaal!

Ik lees hier toch wel een hoop kwalen van shimano molens!
Ik heb zelf sinds een paar maanden de big baitrunner lc's (oude type).
Zijn hier ook kwalen over bekent? En zijn er mischien dingen waar ik op moet letten?

Mvg tino
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-11-2011 17:12

Jup..

Ze zijn nogal robuust uitgevoerd, zwaarsoortig metaal en als deze krassen oplopen en je bergt ze niet droog op KAN het wat sneller gaan oxideren, en dan met name de slinger en het deel waar de slinger doorheen steekt naar de andere kant, alsmede het schroefje daarvan..

Zomaar wat kwaaltjes van die van mijn vismaat.

Verder vind ik de slip ook hard achteruit gaan bij zwaar hufterig gedrag achter in een stukadoorsbus, maar dat ligt meer aan de persoon dan aan de molen.

Niets, maar dan ook niets van Shimano op karper-baitrunner gebied heeft de levensduur nog van de oude USA's. Althans, van wat ik in mijn handen heb gehad en gebruikt, en dat is wel aardig wat inmiddels..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

29-11-2011 19:46

ik hoop dat de nieuwe usa tjes ook zo lang meegaan als de oude.
wat had ik een plezier van die oude.
ik vis nu een jaar met de nieuwe(6000 serie).
maar heb nog geen klachten.

groeten marco
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-11-2011 13:04

enige probleem van shimano is dat ze hun molens na een jaar of 5 nog best een keer voor je willen opknappen. Die 5 jaar is voor veel molens al lang, meeste liggen dan al in de klikko.


Tja 1tje is er naar het SC toe. Beetje bonje met een steurtje.. whoaaaaa
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

30-11-2011 20:42

bij mij ook al 2x een ratel kapot gegaan in de spoel bij mijn ultegra´s
Terug gegaan naar de viswinkel `camp carp` en rob heeft daar even mee zitten stoeien en hij kon weer lekker ratelen,de 2x had ie het opgestuurd en binnen 1,5 week weer terug.
Wat Sven al aangaf de hele kleine rubber dopjes op de uitsteekseltjes van de plastic ring zijn toch wel belangrijk heb ik gemerkt als ze er namelijk niet op zitten dan glijdt 1 kant van de ring eruit en krijg je problemen.
"wind op de kant is karper op het land"
Plaats reactie