prisma baitboat


Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

06-12-2011 16:59

Brecht van de Ven schreef:@ Cor
Is dat niet met alles zo?


Nee, dat is niet met alles zo. Dichter bij de bron kopen kan de klant veel geld besparen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

06-12-2011 18:03

Ja, ik snap dat dichter bij de bron kopen goedkoper is, maar die bron ligt niet altijd om de hoek. Dus kopen we niet allemaal rechtstreeks maar via tussenpersonen.
Ook loont het vaak niet omdat we er 1 willen en geen 50, 500, 5000....

Beetje flauw misschien :P :
Brood kan nog bij de bakker, maar om voor mijn eieren naar een kippenboer te rijden, mijn sinaasappels in spanje te halen etc etc gaat me iets te ver.

Om in de hengelsport te blijven; produkten zijn per stuk gewoon niet bij de fabriek te koop. En zo wel dan kost het erg veel geld om (per stuk!) vanuit china hierheen te halen.

Een uitzondering hierop is bijvoorbeeld -voor iedereen die ze nog niet kent- een site als DealExtreme.com. Leuke items te bestellen vanuit china en verzenden kost niets. Alleen kan je vaak niet de wereld verwachten van die produkten....
Misschien leuk voor een topic in koffietafelpraat: waar kan je rechtstreeks items per stuk goedkoop krijgen.


Dan om de reden van mijn reacties te geven; zijn zelf in contact geweest met de fabrikant van de baitboot. Heb geinformeerd voor transport en alle kosten erom bekeken. En zo'n produkt wordt vanzelf zo duur.

Gr Brecht
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

06-12-2011 20:16

@ brecht,

Een bedrijf betaald geen $150/st inkoop natuurlijk.veel minder.Met transport,inklaringskosten ed kom je nog niet eens in de buurt van de 400 euro/stuk.dat wil zeggen dat zon bedrijf als prisma er dubbel en dwars op verdient per stuk.
tuurlijk moeten ze winst maken,maar dubbelop is wel erg overdreven.
En dit geldt niet alleen voor dit bootje natuurlijk.Zie Schrijver voerbootjes.
Ik weet niet of je wel eens een baitliner en een bt voerbootje naast elkaar hebt gezet.Afegzien de betere motortjes(die trouwens ook in china gemaakt worden)is dit precies hetzelfde bootje.Met de betere onderdeeltjes die ruim gemeten 100/150 euro bij elkaar kosten kom je dan op 400 a 450 euro alleen dok je er wel iets meer voor.
Zijn wij nou gewoon dom dat we er gewoon voor blijven betalen...?
groeten nico
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

06-12-2011 21:51

Ruben van Berkel schreef:tussenpersonen?? Een zaak als Raven heeft macht, ze hebben de markt in handen en raken ze een bestelling kwijt zijn ze daar voor verzekeerd

het ondernemersrisico is verwaarloosbaar de winst in dit geval mega


De markt in handen? Lijkt me "een beetje" overdreven.....
PS: Wel eens afgevraagd waarom je bij hen de ene na de andere kortingsactie ziet de laatste tijd? ...
Ik weet, ze hebben/hadden vaker acties, maar de laatste tijd is het bijna niet meer bij te houden..

> het ondernemersrisico is verwaarloosbaar
Als het een risico van een ander betreft ja, maar als het je eigen risico is, dan gaat die bewering nooit op. Raar he. ;-)

> raken ze een bestelling kwijt zijn ze daar voor verzekeerd
Verzekeren is net als geld, namelijk "niet gratis".
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

06-12-2011 22:27

Beste allemaal,
ik heb lang nagedacht of ik zou reageren hierop, er is namelijk niets makkelijker als maar dingen roepen op internet. Kijk maar eens hoe er naar Brecht word gereageerd. Hij geeft uitleg en krijgt een reactie over zijn website.
Afijn,
De boot die jullie via de link hebben gevonden lijkt behoorlijk op de Prisma baitboot. Het is hem alleen niet! Onze boot komt punt 1 uit een andere fabriek, punt 2 al zie je weinig details op de chinese foto, ik zie toch al een paar kleine verschillen (gewicht bij ons is 8,7 kilo terwijl de boot op de link een gewicht heeft van 7 kilo. Dikte van de mal/romp?? en de antennes zijn anders).
Feit is dat er qua uiterlijk veel overeenkomsten zijn en we zullen ons dan ook verdiepen in dit feit.

Wij hebben de Prisma nu een jaar getest (meerdere personen in meerdere landen) en hebben vanaf het eerste proto type een groot aantal veranderingen (in onze ogen verbeteringen) doorgevoerd.

Waar wij de boot voor inkopen vind ik niet interessant om hier te vermelden, maar ik zou willen dat het die € 100,= euro was.
Wel heeft Brecht duidelijk aangegeven dat er veel kosten bijkomen die al snel vergeten worden en dat dit behoorlijk oploopt. De koffieboon op de plantage is ook vele malen goedkoper dan diezelfde koffieboon verpakt bij Albert Hein. Ik denk dat we met zijn allen verbaasd zouden zijn als we soms zien wat het product bij de bron kost en wat we er uiteindelijk voor betalen in de winkel.

De meeste van jullie werken en daar krijg je een salaris voor, maar als je baas (indien je in loondienst bent) geen winst zou maken zouden jullie ook geen inkomsten meer hebben. Hier is niemand verbaasd over, maar als het over je hobby gaat dan snappen een aantal van jullie vaak niet dat het voor een andere groep van ons gewoon werk is. Dat wij hieraan ook willen en moeten verdienen.

Tenslotte wil ik ook melden dat, ondanks dat we 100% achter ons product staan zoals het uiteindelijk geworden is, we toch ook een stukje geld moeten reserveren om een goede service en garantie te kunnen geven indien dit nodig zou zijn. Dit alles heeft geresulteerd in een in onze ogen fantastische boot voor een eerlijke prijs. De boot standaard maar wel met voorbereiding voor latere inbouw van fishfinder en/of GPS voor € 899,= en de Prisma III voor € 1299,= inclusief fishfinder en inclusief GPS met 8 waypoints.

Mvg,
Edwin Wouters
All Carp Products
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

06-12-2011 22:34

Vele willen een eigen zaak beginnen, maar ook bij bijna evenzo velen wordt het niets (valt ze erg tegen die marges.. hadden ze nooit gedacht en geld uitgeven/kosten maken voor eigen rekening is ineens veel moeilijker als het dan uit eigen zak moet.. en ziek zijn gaat van de eigen portemonnee ineens.. valt dat allemaal even tegen ;-) ).
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

07-12-2011 00:13

Beste Leen,
ik snap je antwoord niet helemaal (helemaal niet).
Aangezien je mijn tekst gequote hebt, lijkt het dat je tegen/over mij praat?
Ik heb al 15 jaar eigen bedrijven en All Carp Products bestaat al weer bijna 8 jaar. Ik kan me dus niet voorstellen dat deze tekst van jou op mij moet slaan.
Dus bedoel je dan dat jouw tekst slaat op de mensen die hier maar even roepen dat we 1000% winst maken? Terwijl dat al een complete leugen is? Dat ze niet weten wat er komt kijken bij het runnen van een bedrijf? Dus dat er van onze werkelijke winst al niet veel over blijft?
Dan moet ik je gelijk geven!
Met vriendelijke groet,
Edwin Wouters
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

07-12-2011 07:06

edwin

Leen bedoeld dat er genoeg mensen zijn die hard schreeuwen, maar als ze zelf een eigen bedrijf beginnen, komen ze er ineens achter wat er bij komt kijken, en wat de kosten zijn. vervolgens verwijnen ze met stille trom...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-12-2011 07:15

Brecht van de Ven schreef:Ja, ik snap dat dichter bij de bron kopen goedkoper is, maar die bron ligt niet altijd om de hoek. Dus kopen we niet allemaal rechtstreeks maar via tussenpersonen.
Ook loont het vaak niet omdat we er 1 willen en geen 50, 500, 5000....

Beetje flauw misschien :P :
Brood kan nog bij de bakker, maar om voor mijn eieren naar een kippenboer te rijden, mijn sinaasappels in spanje te halen etc etc gaat me iets te ver.

Om in de hengelsport te blijven;

Gr Brecht



Hallo Brecht,
Deze bron ligt wel degelijk om de hoek, meerdere hoeken zelfs. Waarom een boot zoals deze kopen terwijl er betere boten te koop zijn die gewoon in Nederland, Belgie of Duitsland gemaakt en verkocht worden. De extra kosten door jezelf genoemd kunnen dan bespaard worden om echt goede ingredienten in de boot te zetten. Wie is de winnaar? juist, de consument.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

07-12-2011 07:29

Martijn Nederpel schreef:edwin

Leen bedoeld dat er genoeg mensen zijn die hard schreeuwen, maar als ze zelf een eigen bedrijf beginnen, komen ze er ineens achter wat er bij komt kijken, en wat de kosten zijn. vervolgens verwijnen ze met stille trom...


Exact.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-12-2011 07:59

als je dichter bij de bron koopt en deze bron is dan goedkoper, droogt de bron op door zijn eigen stommiteit en ongeloofwaardigheid.

De bron verkoopt aan particulieren... perfect
of aan winkeliers, alle 2 kan er bij mij niet in.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

07-12-2011 10:25

@Edwin: Bedankt voor de extra uitleg.

@Leen: fijn, iemand die begrip heeft voor het zelfstandig ondernemen al dan niet in de hengelsportbranche

@Cor: Begrijp dat je zelf in de voerboten zit. Heb ook graag dat de ondernemer dichtbij (in Nederland) eerder wat verdient dan iemand ver weg. Maar ook jou produkt kost al snel de helft dan wat jij er voor vraagt.
Die extra kosten die ik allemaal heb opgenoemd vallen niet weg door een boot bij jou te kopen. Al zou je je eigen mal hebben en je casco hier persen, al je ingredienten voor in je boot komen ook van ver. Je kunststoffen, kabeltjes, Graupner etc wordt niet hier gemaakt en heeft dezelfde afstand afgelegd en dezelfde kosten gemaakt. Wat denk je dat je zelf "kost" als je een boot in elkaar aan het zetten bent? Voor hetzelfde geld zet een chinese medewerker er 50 in elkaar.
Ps: Hoor niets dan goede verhalen over je boot hoor! Dus begrijp me niet verkeerd! :D

@Klaas: Het is inderdaad of/of, een bron kan denk ik ook niet leven van particulieren. Hoeveelheden bepalen vaak de prijs.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-12-2011 11:36

Brecht,
Ik heb geen enkel aandeel meer in welk voerbootbedrijf dan ook. Ik geef gewoon aan dat er prijzen in dit land zijn die dicht bij elkaar liggen door verschillende factoren. Deze factoren (o.a de dingen die door jou genoemd worden) zijn juist de veroorzaker van te hoge prijzen in verhouding met het product. De materialen die gebruikt worden hebben inderdaad dezelfde weg afgelegd, hebben dezelfde functie maar zijn niet hetzelfde. Kijk o.a maar naar de ingrediënten van de baitcruiser. Dit is op geen enkele manier te vergelijken met de spullen van de Navigator, Big dropper, Schrijver modelbouw enz.
Ik weet wat het is om een bedrijf te hebben. Ik weet ook hoe het is om te concurreren tegen lagelonenlanden. Dit is eenvoudig op te lossen, kwaliteit leveren. Op het moment van bouwen, verkopen en (ver) na die tijd staan voor jouw product. Het voordeel van de materialen die de handgebouwde boten hebben is heel simpel. Je gaat naar een webshop, gewone winkel of modelbouwer en je zet er een ander regelaartje in en je bent weer klaar. dat lukt niet met die meuk uit loempialand.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

07-12-2011 15:35

Cor Hendriks schreef:Ik heb geen enkel aandeel meer in welk voerbootbedrijf dan ook.


Cor, als ik zie hoe jij reageer in de diverse topics die over voerboten gaan, zou ik haast anders denken. Maar dat staat je natuurlijk geheel vrij.

Vind je het ook niet ver gaan om alles wat uit China komt meuk te noemen, dat valt toch wel mee zeker. Ook de Chinezen produceren dingen, die gewoon goed zijn. En vind je ook niet dat je de boot eerst eens een jaartje uitprobeert alvorens je een mening vormt over een dergelijk product, vooringenomenheid vind ik een kwalijke zaak, of beoordeel jij mensen ook op uiterlijk. Nou dan zal ik er waarschijnlijk niet goed op staan, vrees ik.

Oh ja ik ben klant bij Brecht, maar ben niet vooringenomen... En zou mijn Schrijver zo omruilen tegen die boot van Brecht....
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-12-2011 15:47

Jij mag denken wat je wil, daar ben je geheel vrij in. Daar zal ik nooit iemand iets over zeggen. Ik ben eigenaar van een voerbootbedrijfje geweest. Drie jaar geleden heb ik dat verkocht. Mijn redenen om veel te reageren op dit item vind ik leuk en goed onderbouwd. De 1 heeft veel verstand van aas de ander van bootjes.

Laat ik het zo zeggen: door mijn jarenlange ervaring met het ontwerpen, bouwen en repareren van voerboten heb ik inmiddels veel gezien. China bootjes kunnen bij lange na niet tippen aan de echte modebouwboten. Hoe ik dat weet? Iedere modelbouwboot kan ik simpel, relatief goedkoop en goed repareren. een chinaboot niet. daar zit spul in dat niets met de europese modelbouw te maken heeft. Onderdelen zijn speciaal voor die bootjes gebouwd. Door die ervaring weet ik dat er beneden een bepaalde prijs geen duurzame kwaliteit in kan zitten. waarom denk je dat er zelfs een bedrijf een bestaand botenmerk direct ombouwde?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

07-12-2011 16:27

Cor,

Mijn ervaring met mijn Schrijver is, dat er in mijn BTV, ook niet allemaal van die duurzame onderdelen in zaten, en die is in Nederland gebouwd, daar ga ik althans vanuit, omdat mij dat verteld is door Dhr Schrijver toen ik hem kocht. Maar bij nader inzien door een modelbouwer is mij wel anderszins verteld. En daar telde ik toen ook ruim € 1600,- voor neer. En vanwege tegenvallende prestaties is mijn BTV nu gedegradeerd tot het uitvaren van mijn dode aasvis tijdens het snoeken, voor het karpervissen gebruik ik hem op zeker niet meer.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-12-2011 18:04

Dat is niet helemaal waar Jan. hij maakt gebruikt van robbe rocraft regelaars meestal 100 maar soms ook de 120 up (dit in tegenstelling tot de chinese bootjes)
tevens de fabrieks ontstoorde 720 graupner motor. (dit eveneens in tegenstelling tot de chinese bootjes)
En de futaba servo,s worden in deze boten ook gebruikt. Zet hier een futaba, graupner zender + ontvanger achter en je hebt kwaliteit, zeker weten.
Is een van deze ingrediënten stuk dan kun je uit je ontvanger of voedingskabel halen, nieuwe erin en klaar. Lukt je dat met de boot zoals Brecht hierboven omschreven heeft ook?
Kijk op de beurs eens in een Navigator, Bo boot, Fishfeeder, Schrijver enz. daar kan echt geen enkele chinese boot aan tippen.
Ga eens met die andere boot bij die modelbouwer langs, ga hem niet kietelen van te voren, hij begint namelijk zelf al te lachen als hij de electronica ziet van de chineesjes, ik kan het weten, ik kom heel erg vaak bij dat soort winkels en instanties.
Ik wens Brecht, Edwin en alle anderen veel succes met de verkoop, met geen enkele achterliggende gedachte. Maar maak hier op dit forum er (nog) geen topboot van. Dat moet eerst nog blijken. Ik zou heel erg graag de boot willen zien, gewoon kijken proberen en dan een eerlijk en oprecht oordeel geven.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

07-12-2011 19:11

ik hoorde pas uit betrouwbare bron, dat graupner en robbe, ook gewoon uit china komt. :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-12-2011 21:37

Wim hanegraaf schreef:ik hoorde pas uit betrouwbare bron, dat graupner en robbe, ook gewoon uit china komt. :oops: :oops:


Dat is al heel erg oud nieuws Wim. Je vergeet er echter wel bij te vertellen dat het daar in opdracht gemaakt wordt door die bedrijven en dat er zelfs mensen van de duitse bedrijven wekelijks aanwezig zijn binnen de fabrieken om de kwaliteit te garanderen. Een kennis van me werkt in Hong Kong, je wilt echt niet weten wat daar allemaal (na)gemaakt wordt. De contacten die deze man heeft hebben er voor gezorgd dat er ook in de kwaliteitboten made in hong kong stickers bevatten. Echter wel op Europese normen gebouwd en getest. Zo zitten er bijvoorbeeld in een snelheidsregelaar van merk A, 12 onderdeeltjes meer in vergelijking tot merk B. Uiterlijk zijn ze gelijk, er zit alleen een ander stickertje op. Ze doen hetzelfde maar toch gaat merk B storen en eerder stuk.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

08-12-2011 19:22

Cor, dat geloof ik ook wel hoor. Maar het is wel grappig dat iedereen het china rotzooi vind, en dat de uiteindelijke merken g en r in hetzelfde land geproduceerd worden.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

10-12-2011 15:14

Kijk maar uit met die chinese rommel :cry: Over een paar weken staat half nederland met chinees vuurwerk te spelen dat vertrouwen we ons zelf, en onze naasten ook toe.

Die duitse auto zit ook half vol met chinese onderdelen of denk je dat alle elektronische onderdeeltjes nou echt in duitsland gemaakt worden voor 15 euro het uur plus ploegen toeslag
Wat ik jammer vind is dat ondernemers die een gok nemen met geld waar personeel en gezinnen aan vast zitten. Zo op internet door het slijk gehaald kunnen worden.

Voorbeeldje Brecht heeft een drukke zaak zijn website loopt niet bij en krijgt ongevraagd commentaar!!! Persoonlijk Brecht is een jonge kerel die zijn bedrijf opbouwd hij wordt bijna een PAPA zijn baby gaat de fles krijgen van de centjes die hij aan onze hengels verdient das toch mooi. Kwa tijd die hij in hengelsport moet steken om een boterham te verdienen wil ik echt niet met hem ruilen. Persoonlijk heb ik het geprobeerd in de hengelsport en het is me vies tegen gevallen ivm slechte marge's en heb ik de keuze gemaakt om op mijn werk vol ertegen aan te gaan en mijn andere bedrijf verder uit te bouwen.

We hebben het over een voerbootje overbodige luxe. Ik zit zelf in de kappersbracnhe mag je gerust weten ik zou daar eens een voorbeeldje uit geven wat ik pas echt associaal vindt.

Een pruik moet meer als 1000 euro kosten voor mensen die Kanker hebben weet je wat zon ding kost in china dat is associaal een voerbootje niet. Daar komt nog eens bij dat de zorgverzekeringen steeds minder geven en wij steeds minder betalen dat vindt ik pas erg. Dat is ook de reden dat ik op zoiets nooit winst zou willen maken.

Laten we nu voor 1 keer mensen der onderneming een klein beetje met rust laten er zitten hele gezinnen achter en mensen die hard werken om hun gezin wat te kunnen bieden.

Excuses voor mijn nederlands schrijven als daar weer over gevallen moet worden.

M.v.g. en vangse

Yuri
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

10-12-2011 16:57

Klopt helemaal vrouwtje had kanker kon zelf een eigen bij dragen doen van € 300 voor een pruik en dat is inderdaad een schande.
En ach dat brecht net ff geen solar boilies heeft komt zeker door Dennis de wilde die van uit zijn achterkamer in zijn huis net ff geen tijd had de bestelling te doen.
Werken van uit zijn eigen huis orders door sturen en zeiken over online shops.
Heb het bootje in middels zelf gezien en zag er echt goed uit.
Dus voor de zeikers hier wacht een jaar en dan weten we allemaal hoe de boot is.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

11-12-2011 19:34

Beste Henk Plasman,

Enkele dingen verbazen mij in je post:
-Waarom word ik/Solar Tackle in een discussie over voerbootjes betrokken?!?!

-Zover ik weet kennen we elkaar niet, maar je schijnt bij mij thuis te komen als het zo mag lezen?!?!
Ik werk idd vanuit huis, maar onze achterkamer is bestemd voor mijn kinderen, dus blijkbaar ben je toch nooit bij mij thuis geweest. Het klopt dus wel dat ik kantoor aan huis heb, waarom zou ik een kantoorpand moeten hebben?

-Zeiken over online shops?!?!

Al met al dus zeer verbaasd over een schijnbare aanval op mijn persoon?



henk plasman schreef:Klopt helemaal vrouwtje had kanker kon zelf een eigen bij dragen doen van € 300 voor een pruik en dat is inderdaad een schande.
En ach dat brecht net ff geen solar boilies heeft komt zeker door Dennis de wilde die van uit zijn achterkamer in zijn huis net ff geen tijd had de bestelling te doen.
Werken van uit zijn eigen huis orders door sturen en zeiken over online shops.
Heb het bootje in middels zelf gezien en zag er echt goed uit.
Dus voor de zeikers hier wacht een jaar en dan weten we allemaal hoe de boot is.
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

11-12-2011 22:32

Henk,
Help me even verder aub...weet niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb wel solar, maar er is bij mij nooit veel vraag geweest naar hun aas. Daarom heb ik het niet.
Weet niet of ik je opmerking nu serieus of sarcastisch moet opvatten. :(