rf 15 dieptemeter bereik?


Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

27-10-2011 21:49

Ik zeg ook niet dat je hem zelf ingebouwd hebt, ik zeg dat een batterijpack van 1.50 euro misschien wel voldoende geweest was.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
kaptein gert
Berichten: 14
Lid geworden op: 22-09-2011 10:31

28-10-2011 12:56

ik mag er toch vanuit gaan dat als jij m inbouwd dat je dat goed doet of niet
tenminste zo denk ik dan
en zal m nog wel eens proberen met losse accu kijken of ie het dan wel goed doet
maar ben nu in ieder geval wel goed geholpen door fishfun
maar hoe verklaar jij trouwens dan dat de rf 15 van vis finder oost minder bereik heeft als die van fishfun
op het wedder meer waren er maar 2 die echt goed ontvangst hadden waarvan ik er 1 was
was er 1 met 1 van de power cather en nog een navigator met 1 van visfinder oost
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

28-10-2011 13:45

Hoeveel bereik wil je op het Weddermeer dan, wel 150 meter?? dan zit je al aan de andere kant :lol: Ik heb hier zowel van Visvinder oost als van Fishfun gehad die makkelijk het dubbele haalden. Ik ben zelfs al een paar keer bij het Weddermeer geweest om service te verlenen omdat daar bepaalde dieptemeters het niet deden. Welke firma?? mag je zelf invullen.
De zender en ontvanger van Oost moet normaal gesproken makkelijk 200 meter halen. De versie van Fishfun maakt gebruik van een andere techniek, langere antenne enz. Mijn ervaringen zijn als volgt: Visvinder oost heeft een meer constante kwaliteit, minder storingen en goede service.
Fishfun heeft: meer verschillen tussen de afstanden die behaald werden, gemiddeld weinig storingen en tevens goede service.
Dat die van jou goed is vind ik hartstikke mooi, sterker nog, ik wordt er emotioneel van.

Ik denk dat ik eerst naar de verkoper/inbouwer ga, tenminste, zo denk ik dan :roll:

Veel plezier.

p.s die puntjes en komma,s in de buurt van jouw spatiebalk mag je gebruiken.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
kaptein gert
Berichten: 14
Lid geworden op: 22-09-2011 10:31

28-10-2011 21:59

je hoeft niet te huilen hoor doen andere mensen wel voor je die een....
maar ben het niet met je eens antenne bij fishfun is toch echt korter
en we zaten op stek 7 en kon voorin de hoek komen en dat is toch dik 200mtr
sommige waren er niet blij mee dat we daar vaarden maarja
en er waren er die de 100mtr niet haalden en dan mag ik toch ook blij zijn met mijn fishfinder
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

29-10-2011 07:02

Laat maar, je weet overduidelijk waar het om gaat :lol: :lol: :lol:
Oh ja, een puntje is een stipje, een komma is een stipje met een stukje eronder.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-10-2011 07:26

Cor, ROFLOL.,!?;:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Danny Nuberg
Berichten: 30
Lid geworden op: 11-09-2005 15:52
Locatie: brunssum

29-10-2011 12:04

Zal je zeggen ik heb ook problemen nu soms met de dieptemeter rf 15 e heb hem gekocht bij carplounge gisteren zo'n opbouw die versterkt wordt en geloof me versterkt is die mijn schrijver voerboot werd helemaal ontregelt nu heb ik hun gebeld en hun zeiden dat ik foliepapier om de ontvanger moest doen hahah heb ik gedaan en het is al wat beter soms valt toch de boot stop en dan moet ik eventerug gas geven en dan doet die het weer heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen misschien nieuw kristal in de ontvanger of misschien digitaal gaan de dieptemeter komt ver en dat is echt ver maar tering hij drukt denk ik mijn frequentie van de boot soms weg.
Wie oh wie heeft een idee misschien naar 2,4 ghz ontvanger en afstandbediening kopen nu heb ik zo'n oude fatuba op mijn schrijver boot bt 4.De originele dus .
groeten
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

02-04-2012 20:31

Ach jullie hebben nog bereik, mijn zender is na 10x gebruikt te hebben naar de eeuwige jachtvelden verklaard door de maker. Ik heb dat ding nooit goed gehad, er was altijd wel wat mee storing op storing, meerdere malen mee naar een reparatie center (Den Haag) geweest, antennes vervangen door rep center, batterijen vervangen door rep center, niets heeft geholpen. Nu blijkt dat de zender kapot is, en mag ik een nieuwe kopen, omdat het buiten de garantie termijn valt, dacht het niet. Voor mij geen dieptemeter meer van Fishfun, je moet maar zo denken dat ik voor bijna € 500,- weinig Fishfun heb gehad, en dat de vis duur betaald is.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

02-04-2012 21:39

lekker is dat.
Goeie reclame.....

Gaat nergens om. Ik dacht dat de service bij Fishfun altijd zo goed was?

Wat ga je nu met je kapotte rf15 doen?
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

02-04-2012 22:24

Jan Witter schreef:Ach jullie hebben nog bereik, mijn zender is na 10x gebruikt te hebben naar de eeuwige jachtvelden verklaard door de maker. Ik heb dat ding nooit goed gehad, er was altijd wel wat mee storing op storing, meerdere malen mee naar een reparatie center (Den Haag) geweest, antennes vervangen door rep center, batterijen vervangen door rep center, niets heeft geholpen. Nu blijkt dat de zender kapot is, en mag ik een nieuwe kopen, omdat het buiten de garantie termijn valt, dacht het niet. Voor mij geen dieptemeter meer van Fishfun, je moet maar zo denken dat ik voor bijna € 500,- weinig Fishfun heb gehad, en dat de vis duur betaald is.


Dan moet er wel iets vreselijks mee zijn gebeurd, want die zitten toch volledig dicht met hars ofzo.

PS: Al direct met Henk van FishFun contact gehad? Zijn mail en telefoonnummer staan op www.fishfun.nl .
Wellicht heeft Henk een andere kijk hierop.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

02-04-2012 22:33

Dat weet ik nog niet, er valt niet veel mee te doen, hij werkt nog wel, maar als ik vaar geeft hij 37m meter aan, terwijl het maar 3m is, en de temperatuur klopt ook geen hol van, ik heb nog een Eagle Magna III van 17 jaar oud en die doet het nog prima.

Ik overweeg om een Hummingbird Fishbuddy te kopen.

Afbeelding

@ Leen,

Er is niets vreselijks mee gebeurd, ik ben zuinig op mijn spullen, dat blijkt wel dat mijn Eagle die ik vele trippen in zowel NL als buitenland gebruik, en vele malen vaker is gebruikt, dan dat ding van Fishfun. En ja ik heb contact gehad met Henk, die stelde me zelf voor om maar een nieuwe zender te kopen. Maar je denk toch niet dat ik achterlijk ben, om daar ooit nog iets aan te schaffen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

13-04-2012 20:45

Jan , heb jij m dan maar 10 x gebruikt in de garantie periode? Garantieperiode is toch een jaar ofzo, lijkt mij sterk dat als je vanaf het begin al storing op storing hebt gehad dat er zo mee om wordt gegaan bij fishfun, ik heb ook in het begin wat problemen gehad met de fishfinder alleen dat lag achteraf niet aan het apparaat maar aan mij, maar ze hebben er alles aan gedaan om het op te lossen en goed geholpen zodat ik begreep hoe het werkte , zijn zelfs naar het water waar ik viste toe gekomen, dus vind dat toch wel goede service...Dat is mijn ervaring in ieder geval.
M.v.g
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

14-04-2012 10:57

Die van mij ligt nu ook bij fishfun voor hetzelfde probleem als die van Jan,
hij geeft ook rare dieptes en temperaturen (vanaf begin af aan al regelmatig nu constant).
Hoop dat ze het kunnen verhelpen want heb er tot nu toe ook nog weinig fun aan gehad tijdens de 2 frankrijk trips afgelopen 2jaar.

Laat nog wel weten hoe het is afgelopen, ga ervan uit dat het goed geregeld is voor zo'n prijzig product!

grt

Berry
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

15-04-2012 12:04

Dat kan wel zo zijn, en ik ben het ook wel gedeeltelijk met je eens.
Soms is het niet eenvoudig om met de hele zooi stoot, en dus probleemloos bij het water te komen en dan ook nog eens te blijven. Dat was destijds een grote overweging tijdens het ontwikkelen van de Navigator. De reden om veel dieptemeters en boten antenneloos te bouwen is daarop gebaseerd.
Henk bouwt al jaren rf 15 dieptemeters. eerst met zelfgemaakte antennes, later van die rubberen kutdingen waarvan de kern vaak brak. Nog weer later gebruikte hij de knikantenne.
Het is een duur produkt, zowel van firma A en firma B. Probeer ervoor te zorgen dat je dit soort dingen ook zodanig behandeld. Alles kan stuk, en zeker een electronisch apparaatje aan de waterkant.
De verschillen in ontvangst zit hem in de manier van ombouwen. De 1 werkt met een zender en ontvanger en heeft op die manier een stabiele afstand. De ander werkt op een andere manier en KAN iets meer schommelen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-04-2012 07:30

Firma A maakt gebruik van de reeds bestaande zend en ontvangmodule in de rf 15.
Ietsjes meer power en de antenne verlengen.

Firma B vangt de zendmodus op, versterkt deze en zend die middels deze versterker naar een ontvanger. Er zit dus een sterkere zendmogelijkheid in.

Dat wil ik er mee zeggen.

Er staat:

Dat was destijds een grote overweging tijdens het ontwikkelen van de Navigator. De reden om veel dieptemeters en boten antenneloos te bouwen is daarop gebaseerd.

Ik heb toen meegedacht over technische aspecten, onder andere het 1 motorig maken, roerfunctie en plaatsing van bepaalde materialen. Dit was een vriendendienst voor een concullega, nog steeds geen spijt van, tis een retegoeie boot. Dat er mensen zijn die denken dat ik geld daarvoor heb gekregen weet ik, maar die kennen mij en dit wereldje niet.
Is er een nieuwe Navigator trouwens, daar weet ik dan weer niets van?
Oh ja, ik ben inmiddels benaderd om wederom mee te helpen om aan een kompleet nieuwe boot te werken. Ik denk het wel 8)
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-04-2012 18:14

Volgens mij maakt hij nu ook als optie gebruik van robbe motoren, die draaien sneller. Zal daar wel mee te maken hebben denk ik.
Heb je er ook een rf 15 in Paul?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-04-2012 22:29

Ik weet niet welke motoren nu gebruikt worden. Ik weet wel dat er optionele Robbe motoren gebruikt konden/kunnen worden.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

18-04-2012 09:27

@ R Vos

Dan zal het elf of twaalf keer geweest zijn doet dat zoveel ter zaken dan, en nee ik maakte niet zoveel gebruik van dat ding omdat ik ook nog een Benethboat heb, met dieptemeter (Eagle Magna III). En dus mijn Schrijver, met die RF 15, alleen in situaties gebruikte wanneer ik de Benethboat niet kan/kon gebruiken. Lees ver lopen en sjouwen.

@ Paul Kroneman

Leuk dat je zonder mij te kennen, mij toebedeeld bij de horde karpervissers die lomp zijn. Het enige lompe aan mij is, is soms mijn taalgebruik mbt mijn vrouw.

Mijn conclusie/mening is anders dan die van jullie, omdat ik een andere ervaring heb, dan jullie, mag dat ?

Ik ben meerdere malen, keer of drie terug geweest bij het inbouw station in Den Haag, ja ook in de garantie periode, en men doet er in geval zoveel mee dat mijn probleem in die periode niet opgelost wordt, en na de garantie periode ineens zegt dat, dat ding kapot is, en je een nieuwe zender mag kopen.

Mijn eind conclusie is dat er qua draadloze dieptemeters nog een lange weg te gaan is en dat zeker de kinderziektes er nog niet uit zijn, en dat ik nooit meer zo'n ding aanschaf.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

18-04-2012 12:19

Ik begrijp dat je niet blij bent Jan maar om alle draadloze systemen gelijk te trekken is ook niet helemaal juist.
Ik heb behoorlijk veel dieptemeters verkocht destijds op mijn voerbootjes. Ik heb een serie gehad die niet deden wat ze moesten doen maar ook exemplaren die tot de 300 meter gewoon hun dingetje deden hoor.

Ik heb op mijn eigen boot een systeem zitten die het vanaf 2007 probleemloos doet. Ook op wateren waar andere dieptemeters hun meerdere moesten erkennen in hoodspanningsmasten en modelvliegveldjes. Echt overal heeft dit systeem mij probleemloos verteld wat er aan bodemverloop e.d te zien was. Kost wat maar dan heb je ook wat. :wink:
Rf 15 is leuk, maar als je eenmaal Lowrance/Eagle probleemloos gebruikt hebt dan wil je niet meer terug.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Hneri Jonkers
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-01-2010 16:09

18-04-2012 12:53

"Kost wat maar dan heb je ook wat" :lol:

Cor je hebt gelijk.

groeten Henri
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

18-04-2012 13:02

Cor,

Ik kan nergens terug lezen in deze topic, welk systeem jij gebruik.

De enige conclusie die ik trek is dat er nog een hoop voor verbetering vatbaar is in de draadloze dieptemeters.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...