fox warrior s euro - fox euro warrior


Plaats reactie
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

06-10-2011 12:56

Hallo,

Kan iemand mij hier het verschil tussen deze 2 modellen uitleggen? De Fox warrior S is het nieuwere model met dunnere blank en kost rond de 90 euro. Terwijl in een paar hengelsportzaken de Fox Euro Warrior (een naar mijn weten ouder model, die niet meer gemaakt word?) rond de 140 zit.

Welke hengel raden jullie mij aan en wat is nou het verschil?
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

06-10-2011 16:35

Bij Vlemmix / Raven, en begin maar te zeuren kost de Fox warrior s 65 euro en de Fox euro warrior kost 95 euro. (8 oktober = Karperhengels 3 halen, 2 betalen! http://mail-it.netivity.nl/show.asp?NID=14822&UID=00000)

Fox warrior s:
De nieuwe Warrior S reeks profiteert van de nieuwe grafiet blank met een laag harsgehalte. Hierdoor heeft Fox de lichtste en slankste Warriors ooit kunnen ontwikkelen. Ze hebben een progressieve actie die garant staat voor perfecte drileigenschappen. Alle Warrior S hengels hebben een stijlvolle, matzwarte afwerking, discrete graphics, Fox SLIK® geleideogen en een met laser gegraveerd Fox logo aan de onderzijde. Opvallend verder is de met CAD software ontwikkelde lijnvriendelijke lijnclip en de 18 mm. reelhouder met een verstevigde sluiting. Deze allround karper hengels zijn een genot om mee te vissen en presteren uitstekend met zowel PVA zakjes, zwaar lood of methodfeeders.


Fox warrior s euro
De nieuwe Warrior S Euro reeks profiteert van de nieuwe grafiet blank met een laag harsgehalte. Hierdoor heeft Fox de lichtste en slankste Warriors ooit kunnen ontwikkelen. Ze hebben een progressieve actie die garant staat voor perfecte drileigenschappen. Alle Warrior S hengels hebben een stijlvolle, matzwarte afwerking, discrete graphics, Fox SLIK® geleideogen en een met laser gegraveerd Fox logo aan de onderzijde. Opvallend verder is de met CAD software ontwikkelde lijnvriendelijke lijnclip en de 18 mm. reelhouder met een verstevigde sluiting. De hengel heeft een volledig kurken handvat en is een genot om mee te vissen. Het is daarnaast een echte allround stok die perfect presteert met zowel PVA zakjes, zwaar lood of methodfeeders.


Lijkt erop dat je voor het kurk extra betaald.
Jum jum vissie!
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

06-10-2011 18:02

Klopt, Dit staat er duidelijk beschreven. Dat zijn de Fox Warrior S en de Fox Warrior S Euro.

Ik bedoelde ook het verschil met deze Warrior hengel: http://www.koopmanhengelsport.nl/product/381

Een andere blank etc. Volgens mij het oudere model? Ik zou dus graag wat ervaringen willen horen.. ik kom er niet uit wat het grote verschil is..
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

09-10-2011 21:08

:)
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

10-10-2011 21:31

Iemand die mij dit kan vertellen?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-10-2011 09:08

uit ervaring kan ik zeggen dat je beter niet voor een blank van fox kan gaan.. ook al is dit wel persoonlijk ik zelf heb ze na 3 sessies weg gedaan want, ik vond ze niet goed uit gebalanceerd en vond tijdens een drill dat ze de klappen niet goed controleerde en opvingen.. nogmaals dit is wel misschien bij andere personen juist anders..ook het wegzetten van 84 gram lood met een pva is in mijn ogen een drama want je merkt dat het toch wat aan de zware kant is en de top buigt tever door om de worp te controleren.

wat het verschil is in de 2 blanks die je aangeeft, ik kan dat zo 1 2 3 niet zien op het kurk na dan..

mocht je wat meer geld te besteden hebben zou ik toch voor soniks gaan (3 halen 2 betalen) of naar de the force blanks kijken...

kosten wel iets duurder dan gemiddeld maar ook niet gelijk 100en euro's...

succes

ps: misschien als je toch fox wil zou ik eens hier kijken zijn geen euro's maar toch wel een leuke aanbieding:
http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... s/CRD138x3
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

11-10-2011 14:18

Soniks heeft die aanbieding niet meer naar mijn weten.Met de euro warrior zet ik gewoon een dikke pva weg met 80gram lood erbij geen probleem.Ik vind het wel een goeie hengel maar de soniks ook.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

11-10-2011 19:00

R de Winter schreef:uit ervaring kan ik zeggen dat je beter niet voor een blank van fox kan gaan.. ook al is dit wel persoonlijk ik zelf heb ze na 3 sessies weg gedaan want, ik vond ze niet goed uit gebalanceerd en vond tijdens een drill dat ze de klappen niet goed controleerde en opvingen.. nogmaals dit is wel misschien bij andere personen juist anders..ook het wegzetten van 84 gram lood met een pva is in mijn ogen een drama want je merkt dat het toch wat aan de zware kant is en de top buigt tever door om de worp te controleren.

wat het verschil is in de 2 blanks die je aangeeft, ik kan dat zo 1 2 3 niet zien op het kurk na dan..

mocht je wat meer geld te besteden hebben zou ik toch voor soniks gaan (3 halen 2 betalen) of naar de the force blanks kijken...

kosten wel iets duurder dan gemiddeld maar ook niet gelijk 100en euro's...

succes

ps: misschien als je toch fox wil zou ik eens hier kijken zijn geen euro's maar toch wel een leuke aanbieding:
http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... s/CRD138x3


Is een mening, maar ook geen antwoord op de vraag wat het (eventuele) verschil is tussen de Euro warrior en de Euro warrior S.

PS: De Euro warrior S is het goedkoopst bij Vlemmix/Raven, maar dit terzijde.
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

18-10-2011 22:11

zijn gewoon precies de zelfde blank
wordt ook door de meeste winkelier gezegt

ik heb verder niks met fox..
maar toevallig heb ik wel de Warrior S (zonder kurk dus)
wel echt een fijne hengels

ik had ze toen voor 175 voor 3
maar als ik die actie had gezien bij henkkoster had ik sws wel die genomen
echt mooie hengels man die kurk


maar weet je toevallig al welke je gaat nemen?
zonder of met kurk
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

18-10-2011 22:41

Heb deze week de Fox Warrior Euro S met kurk gehaald.

1 vis mee kunnen drillen afgelopen weekend! Heel erg tevreden mee! :)
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

19-10-2011 13:50

haha nicee man
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-10-2011 15:55

leen snoek schreef:Is een mening, maar ook geen antwoord op de vraag wat het (eventuele) verschil is tussen de Euro warrior en de Euro warrior S.

PS: De Euro warrior S is het goedkoopst bij Vlemmix/Raven, maar dit terzijde.


vandaar dat ik ook schreef:
wat het verschil is in de 2 blanks die je aangeeft, ik kan dat zo 1 2 3 niet zien op het kurk na dan..

en ik ook aangaf dat het een mening is... het kan zijn dat deze persoon alleen informatie krijgt/weet van de fox stokken en de soniks niet kent?

wat mij wel opvalt is dat je zelf 'commentaar' heb op mijn verhaaltje, maar zelf niet eens een mening geeft of uitlegt wat het verschil is tussen de blanks?????

maar goed.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

19-10-2011 19:38

R de Winter schreef:vandaar dat ik ook schreef:
wat het verschil is in de 2 blanks die je aangeeft, ik kan dat zo 1 2 3 niet zien op het kurk na dan..

en ik ook aangaf dat het een mening is... het kan zijn dat deze persoon alleen informatie krijgt/weet van de fox stokken en de soniks niet kent?

wat mij wel opvalt is dat je zelf 'commentaar' heb op mijn verhaaltje, maar zelf niet eens een mening geeft of uitlegt wat het verschil is tussen de blanks?????

maar goed.


Accoord, je hebt een punt.

Heb zelf een tijdje de Euro Warrior gehad, maar vis voornamelijk met mijn Euromasters (2.5) en nu de Euro Warrior S. Met de laatste nog geen vis gevangen. Heb wel het gevoel dat er in de S meer actie zit (de EW is wat stugger) en de blank anders is. Maar ben niet zo'n (blank)kenner. Ben benieuwd hoe anderen (die er wel vis mee gevangen hebben) dit ervaren.
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

19-10-2011 20:39

gewoon top haha
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

19-10-2011 20:43

Bryan van der Wal schreef:gewoon top haha


De top van beide is niets mis mee. Of bedoel je dat niet?
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

19-10-2011 20:58

haha nee gewoon leuke hengels zijn het
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-10-2011 12:29

leen snoek schreef:[
Accoord, je hebt een punt.

Heb zelf een tijdje de Euro Warrior gehad, maar vis voornamelijk met mijn Euromasters (2.5) en nu de Euro Warrior S. Met de laatste nog geen vis gevangen. Heb wel het gevoel dat er in de S meer actie zit (de EW is wat stugger) en de blank anders is. Maar ben niet zo'n (blank)kenner. Ben benieuwd hoe anderen (die er wel vis mee gevangen hebben) dit ervaren.



vandaar dus mijn mening over deze stokken ;)

maar mijn advies is wel bekijk de stokken gewoon eens in de winkel of misschien dat je iemand kent en waarvan je ze mag lenen... verder heb ik nog wel even gekeken wat het verschil is of kan zijn, maar ik zie geen verschil op het kurk na dan...
Oja joh!!!
Plaats reactie