Let op delkims marktplaats!


Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

25-08-2011 20:04

Hallo mensen wil jullie waarschuwen voor deze advertentie's !! Hele goedkope delkims , heb ze beide een mail gestuurd met adresgegevens en bankrekening waarna ze allebij hetzelfde banknummer stuurden en ze geen adresgegevens enzo sturen
Ze zijn beide 1 dag actief op marktplaats en reageren alleen op de mailtjes over het opgestuurd kan worden.

deze bankrekening mailde ze allebij ;
Bankgegevens : ing 757116760 ten name van :Q B Pengel.

Boudewijn met een leuke set voor heel goedkoop;
http://link.marktplaats.nl/477532251
Bart ook ;
http://link.marktplaats.nl/477355174


Gr en mis kan je er wat mee?
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

25-08-2011 20:23

bekend :roll:

1e keer; maat stond op het punt voor het overmaken totdat het ineens per post moest, heeft gelijk afgekapt

2e keer; maat had weer leuk stel gevonden, ophalen was oké. uur rijden, bleek vals adres te zijn. kan je weer uurtje terug zonder ook maar een delkimpje te hebben :wink:

sowieso, dure dingen altijd ophalen. Kan je ze daar gelijk testen :wink:
MVG, Bart Bosch.
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

25-08-2011 20:25

Jep dat ophalen is hier dan ook het geval.
De woonplaatsen van de heren is ook beide in de uithoeken van het land , heb marktplaats ook al info mail gestuurd.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

25-08-2011 20:26

Goed beejzug! :lol:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
JW den Braber
Berichten: 21
Lid geworden op: 11-08-2011 20:24

25-08-2011 20:27

heb je dit ook bij marktplaats zelf gemeld?

[edit] sorry, zie dat je het al gemeld hebt inderdaad.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-08-2011 20:29

Job Verweij schreef: heb marktplaats ook al info mail gestuurd.


zei die toch !!!
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

25-08-2011 20:55

200 en 250 euro :o :o ??

normaal betaal je minimaal 350 voor alleen 3 stuks met reciever :o

waarom zo goedkoop? :o :D
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

25-08-2011 22:05

misschien omdat het een oplichter is
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

26-08-2011 00:35

Zouden wel een beetje lompe oplichters zijn om hun echte rekeningnummer door te geven.Dan wil je gewoon gepakt worden.Adres is zo gevonden.Maar jah,je moet gewoon nix laten versturen.Ik haal altijd alles op en zoek het altijd in de buurt,zo voorkom je veel problemen.Sommige mensen zijn te goed van vertrouwen zoals ik zelf ook zie,als ik iets via marktplaats verkoop willen ze meteen geld overmaken ze kijken niet eens of het nog goed is.Sorry maar ik wil eerst zien wat ik koop voordat er geld aan te pas komt en dat zou iedereen moeten doen.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-08-2011 08:38

Shiffrin,

Lomp omdat ze hun echte rekeningnummers opgeven? Hoezo dan? JIj als particulier kunt helemaal geen adres gegevens bij een rekening nummer opvragen, zelfs niet als je dreigt met een advocaat. Hoe ik dat weet? omdat wij net door dat circus zijn gegaan voor een vriendin van ons, die wel iets te slaperig geld overmaakte. Toen de goederen na een aantal dagen niet verschenen, begon de zoektocht op internet en binnen een paar minuten wisten we dat we te maken hadden met een oplicht(st)er.

@All
1. Bank gebeld voor stornering ..... kan niet, je hebt zelf over gemaakt.
2. Bank gebeld voor adres gegevens ..... mag niet, wet privacy.
3. Marktplaats doorgelezen hoe te handelen ---> mijnpolitie.nl (zelf een mail sturen helpt niets schrijven ze zelf).
4. Politie gebeld voor aangifte --> mijnpolitie.nl voor een REGISTRATIE! geen aangifte.
5. Politie weer gebeld voor aangifte, willen ze liever niet ..... maar goed daar gaan 'ze' niet over als je het wilt moet jij er op staan! Neen excuus van politie civielezaak bla bla telt niet er is immer ook een misdrijf / overtreding gepleegd begaan. Oplichting valt wel degelijk onder strafrecht, dat jij vervolgens een civiele procedure moet beginnen om je geld te halen is een compleet andere discussie.
6. per ongeluk 8) toch weten te achterhalen waar oplicht(st)er woond.
7. Mail gestuurd met laatste waarschuwing voor definitieve aangifte en civiele procedure + mijzelf en een paar vrienden uitgenodigd voor een kopje koffie.
8. geld stond binnen paar dagen op de rekening.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

26-08-2011 09:18

Marc hoe heb je per ongeluk :wink: dan toch weten te achterhalen waar ze woont? Misschien handig om te weten, mag ook per PB
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

26-08-2011 09:38

Heb de advertentie ook gezien voor 150 euro 3 Delkims en ontvanger.
Ik mailen of het echt voor die prijs was, zijn reactie: ja ik kan het geld goed gebruiken, dus daarom die prijs. Ik zei tegen hem dat ik hem wel 250 euro wilde geven en dat ik ze diezelfde avond nog kwam halen, je raad het al, nooit meer iets van vernomen!!


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-08-2011 10:05

Als die zonodig het geld nodig heeft,kan hij er ook makkelijk 400 voor vragen. Dus dat bedrag is al vreemd opzich, alleen 200 verkoopt sneller dus meer kans op kopers.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

26-08-2011 10:14

Leen,

Ik wist gelijk dat dit een oplichter was, als je denkt dat je drie Delkims en ontvanger kan kopen voor 150,- dan ben je m.i. niet goed wijs!!!
Maar vind het leuk om dat soort mensen te mailen en net te doen of ik interesse heb :wink:

Gradus....
....................
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

26-08-2011 13:26

Deze gast is al een jaar bezig ondertussen.
Ben zelf ook opgelicht door hem, hij had toen 2 delkim txi plus voor 160 te koop.
Na wat mailen en bellen uiteindelijk geld overgemaakt en ja hoor niks ontvangen..
Bleek hij uiteindelijk heel veel bezig te zijn met dit soort praktijken.
Hij heeft hier en daar een fout gemaakt door de bellen met een onbeveiligd mobiel nummer etc en we weten ondertussen zijn naam joshua de graaf.
Ik en nog zo'n 12 anderen hebben overal en nergens aangifte gedaan maar je hoort en niks meer van. Toen we op een gegeven moment zijn adres hadden zijn er een paar naar zijn huis toe gegaan, resultaat: politie stond voor de deur want het gezin voelde zich bedreigt en ouders wisten van niks ( profiteren gewoon mee dus). Ook anderen hebben hem bedreigend op gebeld en kregen te horen dat het geld er vanavond terug op zou staan maar ook dit gebeurde niet en dan hoorde je weer niks van hem. Binnenkort is er waarschijnlijk een rechtzaak en dan weten we meer................. :roll:
Wordt er gewoon ziek van dat er zulke mensen zijn, het is dom van mij om het zo over te maken maar gewoon diep triest.
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

26-08-2011 13:29

Hier het hele bestand van deze gast en de namen en email adressen waar hij onder speelt:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 76/196#196
:roll:
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

26-08-2011 13:44

@ marc
Ik heb 1 goede bekende die dat haarfijn en heel snel voor mij heeft achterhaald mocht ik dat gezeik krijgen.En geloof me als ik was opgelicht en wist wie het was ,dan had ik zijn hele huis leeggehaald en at die nou door een rietje.Nix geen politie erbij want die lossen het nooit op.Als je hele huis leeggehaald word hebben ze geen tijd want het is te druk (doe maar aangifte via internet meneer),maar als ik gvd tegen iemand zeg moet je een paar stompen staat er gelijk een arrestatie team voor de deur.(zelf meegemaakt)
Maar je kan beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd maar dus ophalen die zooi.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-08-2011 14:23

@ Marc,

Respect! 8) zou het ook zo gedaan hebben,alleen was ik dan gelijk begonnen bij punt 6.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-08-2011 14:29

Doe mij dat adres eens, weet ik wel iets leuks mee.
©
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-08-2011 14:29

Rick,

Mijn broer ook! Setje 3-1 tijdje terug al!

Dus het adres is welkom bij mij!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-08-2011 14:53

denk dat mijn mening niet gewaardeerd wordt...

zal die ook maar niet geven

verder ben ik heel blij dat ik iemand in mn vriendenkring heb met een hoge functie bij een bekend telecom / internet bedrijf en via die gozer zn IP adres

77.165.57.81

zo erachter kan komen waar hij vandaan mensen oplicht :D

verder maak ik NOOOOOOOOOOOOOOOOOIT geld over naar vreemden,tenzij het een bedrijf met KVK en BTW nummer betreft,en zelfs bij die bedrijven zoek ik altijd eerst naar ervaringen van anderen.

mocht ik toch zoiets meemaken,trap ik gewoon diegene zn deur in en neem ik wat spullen mee ter waarde van het bedrag waar ik voor opgelicht ben.die zoek ik dan zelf uit zonder enig overleg en als kado kan ie ook nog een paar stompen krijgen ( heb ik toch mn mening gegeven 8) )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

26-08-2011 17:12

9 van de 10 keer zijn diegene die oplichten nog gekker als degene met de stoere praatjes.
Bij bedragen boven de 50 is het afhalen of gewoon niet.heel simpel.
zoals andere al zeiden.je hebt geen poot om op te staan.
Zo'n civiele zaak kost alleen maar geld en heel veel tijd.
beter voorkomen dan genezen.
groeten nico
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-08-2011 17:19

lol heb je hem weer :D

ik zorg ten eerste dat dit mij nooit zal overkomen , gebeurt het wel en kom ik achter het adres doen we gewoon een inval.net zoals de politie dat zal doen.

en dan ben ik niet alleen..

zoals je zelf zegt : je hebt geen poot om op te staan,dus moet ik me maar laten bestelen ???? no way.

midden in de nacht ineens 10 mensen in je woonkamer tot de tanden bewapend ,denk niet dat je veel doet dan hoor..

wie weet trekken ze er lering uit..

moeten ze maar niet mensen bestelen... boontje --> loontje

verder predik ik geen geweld ,enkel rechtvaardigheid en de politie kan die vaak niet bieden helaas :roll:

zou ook geen geweld gebruiken verder, wil enkel mn geld/spullen terug dan.

toedeloe
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

26-08-2011 17:46

Amen Michel,

We kunnen wel weer moraalridder gaan spelen, eigen rechter spelen niet goedkeuren maar wat moet je anders in zo'n geval. Het zal mij nooit overkomen in ieder geval maar als het zou gebeuren en ik het adres van zo'n gozer zou weten, zou het toch echt een hele korte discussie worden hoor. Dan worden mijn centen toch echt terug gehaald, niet goedschiks, dan..., nee, eigenlijk liever kwaadschiks in dit geval. Heeft het bezoek misschien nog een educatieve functie. Via de weg die je zou moeten bewandelen, bereik je niets. Vooral als er meer gedupeerden zijn, met zijn allen "verhaal" halen en een paar rietjes voor hem meenemen zodat hij in ieder geval nog wat kan eten na het bezoek. Toch te schofterig voor woorden zulke praktijken. Ze maken gewoon misbruik van het goede (naieve) vertrouwen van de mensheid.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-08-2011 18:16

2 jaar geleden had iemand via het bedrijf lcd schermen waarvan de eigenaar failliet was. We hebbwn die tv's opgekocht met 6 man. 30 tv's verkocht waarbij iemand bij was die er 5 afnam. Het geld zou later volgen! Geld kwam nooit, tja dan ga je maar het geld halen,geld was er niet,dan ging de tv mee, computers en spel computers. Beetje het zelfde idee,alleen bjj oplichting en geen adres weten wordt het lastig! 9 van de 10 x zijn de ip adressen afkomstig uit een I-net cafe

Maar al kom je er achter, dan gaat dus michels verhaal in,ook dan zullen wij niet zacht optreden! Mijn situatie was gelukkig een bekende die ook niet moeilijk deed, maar kom op moeten we dit ook gewoon toelaten? Never.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust