Foto' s van je visinstallatie III


Plaats reactie
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

02-08-2016 21:02

Gaaf richard!!
Hoe was je trip op de rivier?
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

02-08-2016 22:18

Het viel niet mee Bojan. Het karpervissen ging erg moeizaam. De meerval viel gelukkig wel een stuk beter te vangen en met exemplaren tot 190cm was het toch een geslaagde sessie. Wel een super mooie rivier, de Lot, en ik ga zeker nog een keer terug. Maar dan wel in andere tijd van het jaar want het was nu echt veel te warm.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

07-08-2016 17:12

Volgens mij had ik deze combi nog niet gepost 8)
Bijlagen
DSCF2765.jpg
(758.16 KiB) 4650 keer gedownload
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

15-09-2016 10:40

Mijn oude setje. Cormoran Cormaster Carp met 4500 eronder, Knuckleheads op smalle RVS buzzerbars met goalpost en Nash hangers.

Hengels zijn inmiddels de deur uit, zijn Shakespeare Equaliser hengels voor teruggekomen maar set is nog niet compleet. één van de hengels bleek gebroken.

Eerdaags zullen deze ook worden vervangen voor Shimano Twinpower 12-200 stokken :D
Bijlagen
hengels.JPG
(148.74 KiB) 4459 keer gedownload
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

15-09-2016 14:27

ik dacht eerst: wat is een visinstallatie?

ah, je materiaal dus. een van de aspecten waar ik niet in geinteresseerd ben. je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil, en dat lijkt me iets persoonlijks. mensen die kicken op hun materiaal en dat continue willen showen heb ik niets mee. dus geen foto van mijn 'visinstallatie. :p
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

15-09-2016 15:11

Joost Rippen schreef:ik dacht eerst: wat is een visinstallatie?

ah, je materiaal dus. een van de aspecten waar ik niet in geinteresseerd ben. je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil, en dat lijkt me iets persoonlijks. mensen die kicken op hun materiaal en dat continue willen showen heb ik niets mee. dus geen foto van mijn 'visinstallatie. :p


Je had ook niks kunnen posten, ipv dat je niks hebt met mensen die hun materiaal showen. Ik heb niks met nudisten en voet-fetisjisten, ik post dan ook niks op hun fora.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

15-09-2016 15:31

@ Arno:

ah ok, mijn excuus. maar ik ben gewend overal mijn mening op te geven op fora die ik bezoek, dus zo ook hier.

ik ben gewoon totaal niet materialistisch ingesteld, mijn materiaal moet degelijk zijn en gebruikt worden waarvoor het bestemd is. de visserij gaat bij mij om het vissen en de vissen. mooi en duur zitten wezen aan de waterkant is aan mij nooit besteedt geweest, en dat was eigenlijk het enige wat ik wilde melden in dit topic.

even goede vrienden hoop ik :)
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

15-09-2016 15:46

Tuurlijk, :wink: maar laat de mensen die het leuk vinden lekker, het voegt niks toe om in in een topic waar mensen komen die het wel leuk vinden te posten dat het niet jouw ding is, maar dat is misschien mijn bescheiden mening.

Als ik in een Ferrari forum ga lopen posten dat sportwagens echt niet mijn ding zijn, denk ik niet dat mensen mijn post als een verrijking zien, lees totaal overbodig
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

15-09-2016 19:58

Joost is karpervisser en reageerde op een topic vanuit zijn eigen beleving, ik denk dat hij dat goed doet, heeft eigenlijk niets met Ferrari's van doen denk ik
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

16-09-2016 07:59

Ik heb een verdeelde mening inzake de post van Joost. In de basis heeft hij helemaal gelijk, materiaal showen heeft weinig met vissen te maken. Daarin is hij, als inwoner van Nederland, vrij om deze mening te uiten. Ik heb daar dan ook helemaal geen moeite mee.

Dan het punt van dure spullen willen showen,.. ik voel niet de behoefte om te laten zien wat ik allemaal wel niet uitgeef aan mijn hobby, sterker nog, de foto die ik postte bevat een relatief goedkoop setje. 2e hands baitrunners van marktplaats, Budget buzzerbars en banksticks van visdeal, hangers van marktplaats, setje hengels van marktplaats voor een habbekrats en ga zo maar door.

De andere kant vind ik, dat als je je materiaal op orde hebt, lees: Degelijke duurzame hengels/molens en goed geplaatste steunen (hoeft niet symmetrisch en/of waterpas te staan) zegt in mijn ogen wel iets over de visser. Er wordt nagedacht over de visserij, en deze gedachtegang gaat naar mijn gevoel verder dan de spullen die op de waterkant staan maar ook over wat er onder water gebeurd. Dat daar een fatsoenlijke haak wordt gebruikt, over nagedacht is hoe de rig erbij ligt etc.

Het laten zien van je hengelsetje op de waterkant is dan voor mij meer dan het showen van "kijk wat ik heb" maar ook een inzicht in hoe men graag zijn hengels neerzet. Dit vind ik interessant om te zien.

Naast het feit dat Joost vrij is om zijn mening te uiten, ben ik het wel met Arno eens. Als het je niets interesseert kun je ook het topic verlaten, want als iedereen gaat roepen dat het "niet zijn ding" is, zou het topic nog wel eens vervuild kunnen raken.

Mijn 2 centen.

En nu terug naar de basis.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-09-2016 13:00

Dus als je een topic opent mogen daar enkel mensen aan deelnemen die er mee eens zijn, leuk forum :lol: :lol: :lol: :lol:
Wat dat met een Ferrari te maken heeft begrijp ik al helemaal niet.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

16-09-2016 13:39

@ Glaas:

mijn reactie was in zijn algemeenheid, en niet een reactie op jouw foto of die van iemand anders. dus voel je vooral niet aangesproken. :)

hoe de hengels te plaatsen vind ik dan wel weer interessant. zolang er met toplood gevist kan worden of het aas op flinke afstand ligt maakt het mij niet zo veel uit. is dat niet het geval, dan staan mijn hengeltoppen altijd zo laag mogelijk en eventueel zelfs nog onder water. mijn lijn moet zeker de laatste meters op de bodem liggen zodat ik geen vis verjaag met een lijn die vanaf het lood al een flinke hoek naar boven maakt.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

17-09-2016 19:23

Joost Rippen schreef:ik dacht eerst: wat is een visinstallatie?

ah, je materiaal dus. een van de aspecten waar ik niet in geinteresseerd ben. je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil, en dat lijkt me iets persoonlijks. mensen die kicken op hun materiaal en dat continue willen showen heb ik niets mee. dus geen foto van mijn 'visinstallatie. :p


Nee joh, ik vis het liefst met afgedankt spul van marktplaats, rij het liefst in een wrak van een auto, loop graag in kleding van de Wibra, ben helemaal tevreden met een krot van een woning in een achterstandswijk en heb mijn vriendin graag zo lelijk mogelijk.

Kom op zeg! Iedereen heeft toch graag mooie spulletjes?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-09-2016 09:39

Richard Pont schreef:Kom op zeg! Iedereen heeft toch graag mooie spulletjes?

Nee hoor, maar niet iedereen is hetzelfde ook.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-09-2016 09:43

Bij mij gaat goed materiaal voorop in de strijd, of het dan mooi is, is voor mij ook minder belangrijk, het is wel mooi mee genomen mocht het mooi zijn en het is degelijk :)
Maar liever iets wat minder mooi is en degelijk. Dan rotzooi dat er mooi uitziet en er geen fuck aan heb.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18-09-2016 10:25

Natuurlijk Rik, de kwaliteit van het materiaal is belangrijker dan hoe het er uit ziet. Lijkt me logisch.

Cees, ik geloof er niks van dat je liever lelijk materiaal hebt dan mooi spul. Of je bereid bent daar een hoop geld aan uit te geven en of je het materiaal hier wilt 'showen', tja dat is een ander verhaal. Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt hoor, jij geeft je geld waarschijnlijk uit aan andere dingen die belangrijker voor je zijn (en waarschijnlijk boeien die dingen mij weer niet :wink: )

Maar goed, dit wordt waarschijnlijk weer een discussie waar we niet uit gaan komen.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

19-09-2016 13:04

Ik kan wel mooie nieuwe spulletjes kopen maar die zien er binnen een jaar toch oud en versleten uit, dan vist het spul ook op z'n fijnst.
Sommige gasten hier krijgen nog wel een stijf pielemuisje van een Solar hangertje, daar kan ik dus echt niets mee......
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

19-09-2016 23:27

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

22-09-2016 13:52

Michiel,

Wat is de reden dat je die swingers zo laag hebt hangen? ik zie hier geen nut in.

Mijn optiek:

Karper zwemt met je rig van de hengel weg -> lijn wordt van molen over wieltje beetmelder getrokken -> beetmelder gaat pieper en lampje gaat branden (waker geen toevoeging)

Karper komt met rig naar hengel toe zwemmen -> lijn valt slap -> (hooghangende) waker zakt met lijn en trekt lijn over wieltje beetmelder -> beetmelder gaat piepen en lampje gaat branden (waker nuttig gebruikt)

Als ik jouw foto bekijk, kun je net zo goed geen waker gebruiken...

Mijn 2 centen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

22-09-2016 15:10

@ glaas:
zo te zien hangt de lijn niet door de waker. ik heb soortgelijke wakers en dit is de stand in rust.
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

22-09-2016 15:46

Hi Joost,

Ja, in rust hangen ze inderdaad zo, ik ken het inderdaad.
Ik denk dat ik weet wat ik dit weekend ga doen,.. naar de opticien want ik zie die lijn echt niet lopen op de foto :P
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-09-2016 15:52

Schuiflood of semifixed, gewoon run.
©
Gebruikersavatar
Jeffrey Boven
Berichten: 189
Lid geworden op: 11-08-2010 20:48
Locatie: Winschoten

22-09-2016 16:18

Glaas Reeuwijk schreef:Michiel,

Wat is de reden dat je die swingers zo laag hebt hangen? ik zie hier geen nut in.

Mijn optiek:

Karper zwemt met je rig van de hengel weg -> lijn wordt van molen over wieltje beetmelder getrokken -> beetmelder gaat pieper en lampje gaat branden (waker geen toevoeging)

Karper komt met rig naar hengel toe zwemmen -> lijn valt slap -> (hooghangende) waker zakt met lijn en trekt lijn over wieltje beetmelder -> beetmelder gaat piepen en lampje gaat branden (waker nuttig gebruikt)

Als ik jouw foto bekijk, kun je net zo goed geen waker gebruiken...


Glaas, zoals de swinger hangt (ligt de lijn afgezonken op de bodem neem ik aan)
Is het met een systeem dat je lood blijft liggen en de draad er vrij door gaat best nuttig.
Want doordat de draad slap ligt geen lijndruk.
Ik zal het zelf niet gebruiken met vast lood.
Groet
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

22-09-2016 16:37

@Michiel,

Hengels lijken verdacht veel op Sportex FBC (2.75 met 40 startoog?)

Zijn mooie en vooral goede hengels :)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

22-09-2016 19:10

Cees v Opstal schreef:Ik kan wel mooie nieuwe spulletjes kopen maar die zien er binnen een jaar toch oud en versleten uit, dan vist het spul ook op z'n fijnst.
Sommige gasten hier krijgen nog wel een stijf pielemuisje van een Solar hangertje, daar kan ik dus echt niets mee......


En ik heb weer niks met gasten die niks kunnen met andere gasten die een stij...bla bla. Zo kun je een forum wel vol krijgen. In een draadje langs komen en je negatief uitlaten over iets wat anderen blijkbaar wel interesseert zonder verdere zinnige bijdrage, is in mijn ogen eigenlijk gewoon niet zo netjes. Alsof ik bij jou thuis kom, 'zo...jouw vrouw zou ik persoonlijk niet zoveel mee kunnen, nou doei hè!'

Wat mooie spulletjes betreft, ik wordt er simpelweg blij van als ik tijdens het vissen uit kan kijken op een mooi. Geen flauw idee waarom en het vangen van vissen blijft voorop staan, een ander hoeft het ook helemaal niet mooi vinden, maar ik word er blij van :-).