Anatec Spektrum Digital of toch iets anders?


Plaats reactie
Martin Aerow
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-05-2010 20:00

31-07-2011 13:34

Hallo,

Ik ben van plan om een voerboot met rf15 te kopen.
Nou heb ik mijn ogen laten vallen op de anatec spectrum met rf15 van fishfun, maar twijfel toch ook tussen deze en de maverick.
Graag info van jullie kant wat ik het beste kan doen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-07-2011 13:40

Ik denk dat je hier een wel en niet reactie's gaat krijgen.

Ik heb de Anatec en ik zeg DOEN. Mankeert helemaal niks aan de boot!
Boot vaart bij harde wind en flinke golfslag nog steeds super en reageerd ook gewoon goed op de bevelen die je uitvoert. Maar zoals elke boot zal je hem wel eens uit het oog verliezen met flinke golven

Boot is niet zwaar met alles erop en eraan en neem naar mijn idee weinig ruimte in!

Boot is ook nogeens zuinig in gebruik.
Ik zou als ik jou was dan een opbouwer doen van de RF15,kan je hem nog eens op een rubberbootje doen,of als je hem verkoopt kan je de RF15 bij je houden.

Boot heb ik denk ik nu 3 jaar en nog geen spijt van gehad. (Word natuurlijk alleen gebruikt wanneer nodig,maar ben er uiterst tevreden over)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

31-07-2011 20:15

ikzelf zou voor de maverick gaan, maat van me heeft hem en bevalt hem prima, prijs valt ook reuze mee!
mooi bootje reageerd goed.
Heb zelf de baiter van cor en denk dat de maverick er kwa vaareigenschappen wel aardig dichtbij komt.
Ik weet niet wat voor materialen erin de anatec zit, maar in de maverick heb je alles van duitse degelijke kwaliteit (graupner, robbe etc)
Was laatst in de plaatselijke hengelsportzaak, daar was iemand die had een anatec, en die was al voor de 4e keer terug omdat hij weer problemen met zn boot had, en hij baalde hier enorm van.

Beter maak je bij beide boten even een proefvaart, beter kun je ze niet testen.

Mvg Davy
Wannie Wedduh?!
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

31-07-2011 21:00

Ik heb de anatec ook,wel met graupner onderdelen erin.
En ben zeer tevreden.Het klepje kan je traploos open zo kun je verspreid voeren.
De boot is snel en toch heel zuinig.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is de draaicirkel die is redelijk groot.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

31-07-2011 21:34

Ik ben al een flink tijdje navigator/ maverick gebruiker. Boot is betrouwbaar en heeft mij nooit in de steek gelaten. Service is goed, en het is gewoon een goede boot. Ook heb ik al menig zuidwester storm getrotseerd zonder enige problemen. Boot is iets groter dan de anatec maar dat komt ten goede bij wat ruiger water.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

31-07-2011 22:36

Ik heb geen ervaring met andere boten als Scen, smartboat en big dropper.
De dropper van Ivo is een fantasties ding, alleen wat groot en zwaar.
De Smartboat heb ik zaterdag gekocht, man wat is dat ding snel :o , zeer goed bootje en zeer compact.
De scen baitsweeper is dan van een heel andere kwaliteit, toch net ff wat minder kwa stevigheid maar wel stormvast :wink:

Mijn Smartboat is 4 jaar oud, na enig poetswerk zie je daar niets van en inwendig ziet hij er nog als nieuw uit.
Alle moderne snufjes als voervijzel ed vind ik niet noodzakelijk, 2 apparte drop systemen wel!
1 nadeel aan de achterste bak is dat hij snel kanteld als je de lijn op spanning brengt.
Dit is bij mij gelijk aangepast door een sleuf in de bak te maken zodat het krachtpunt lager ligt.
Je moet nu wel erg lomp zijn om je lood uit de bak te trekken :wink:
Voor BT gebruikers is dit ook gelijk een tip!.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

31-07-2011 23:57

Bovengenoemd probleem door jacco heb je met de maverick niet , omdat het een onder lader is en je rig vast ligt nadat je het klepje sluit .
Mocht je op open water vissen waar veel wind staat , dan kun je als je dicht bij je stek bent nog voordat je je rig laat droppen , nog ff je lijn strak laten lopen om Zo de mogelijke bocht eruit te trekken zonder dat je rig eruit word getrokken of verplaatst in het bakje .

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-08-2011 00:22

Anatec kan dat ook ;)

Lood tegen rand bakje en zelfde verhaal. Doe ik ook altijd! Kan mooi omdat de lijn tussen het bakje en de klep door loopt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-08-2011 00:42

Met bijde geen ervaring.
Toch lijkt mij die maverick een ideaal ding.
Anatec spectrum, lijkt me ook niet echt verkeerd na het zien van het filmpje op you tube, anatec op de maas !!!

mvg
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

01-08-2011 13:27

@Jacco.
Heb je toevallig ook foto's ofzo tot hoever je die inkeping hebt in je achterste voerbak?
Ben nu zelf bezig met een boot te bouwen op een nieuw casco van de smartboat...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Martin Aerow
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-05-2010 20:00

01-08-2011 16:45

Ik denk dat ik voor de maverick ga.
Martin Aerow
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-05-2010 20:00

01-08-2011 22:44

Ik heb net de maverick met Rf15 besteld. :P 8)
Als jullie nog tips hebben over de boot of de dieptemeter die zijn natuurlijk altijd welkom.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

02-08-2011 00:14

paul te wierik schreef:@Jacco.
Heb je toevallig ook foto's ofzo tot hoever je die inkeping hebt in je achterste voerbak?
Ben nu zelf bezig met een boot te bouwen op een nieuw casco van de smartboat...


Paul helaas, ik heb de boot zaterdag pas gehaald.
Als je de sleuf tot op de hoogte van de scharnierpunten van de bak maakt is kantelen bij druk onmogelijk.
Aan de binnenkant van de bak 2 metalen hoeksteuntjes bevestigen dmv popnagels en de stevigheid is weer prima.

Onderlader is idd wel makkelijk en minder kwetsbaar bij transport.
Martin Aerow
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-05-2010 20:00

05-08-2011 22:10

Yessss mijn maverick met rf15 is binnen. :P
Eerst maar eens kijken hoe het met de rf 15 allemaal zit.
Ik had de maverick trouwens kleiner verwacht, maar het is toch een behoorlijke boot en ziet er nog goed uit ook :P :P 8)
Gebruikersavatar
Jos Krullebos
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19
Locatie: Zaandam

06-08-2011 10:40

Martin Aerow schreef:Yessss mijn maverick met rf15 is binnen. :P
Eerst maar eens kijken hoe het met de rf 15 allemaal zit.
Ik had de maverick trouwens kleiner verwacht, maar het is toch een behoorlijke boot en ziet er nog goed uit ook :P :P 8)



Martin,

Heb je inmiddels al gevaren/gevist met de boot? Ben namelijk ook geinterreseerd in de boot, heb nu
de baitcruiser mini maar ben hem helemaal zat. Al een heleboel onderdelen vervangen en ik blijf aan de gang..!
Ik hoor graag je bevindingen van de boot!

B.v.b dank,
Jos.
Martin Aerow
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-05-2010 20:00

06-08-2011 15:38

Ik heb hem al even getest (niet gevist).
Het ziet er allemaal erg degelijk uit en hij vaart ook erg goed.
Plaats reactie