Wat gebruik jij: 3 - 3,25 of 3,5 lb


Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

03-08-2011 19:44

JW,
Ik vis al jaren met stokken van cipri 2,5 lb en vind ze geweldig.Werp er ongeveer 80mtr mee maar mijn lood is nooit zwaarder dan 3 onz,hang er dan wel een pva zak aan.Deze hengels drillen super af maar zijn geen werpkanonen.Voor mijn visserij zijn ze perfect hier op het voedingkanaal of op de brielse maas.Moet ik verder vissen dan 80mtr dan vaar ik ze uit omdat ik anders niet op mijn stek kan komen.Niet omdat mijn hengels niet verder gooien maar omdat ze dan gaan zwaberen en ik niet exaat op mijn stek kan komen.

Ik weet niet wat je in je nieuwe stokken zoek maar ik kan je niks aanraden.IK zal zelf nooit zo zwaar gaan maar dat moet ieder voor zijn eigen weten.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-08-2011 07:13

Allen dank voor jullie tips, uitnodigingen enz. Veel aan gehad!

Uiteindelijk de conclusie genomen na veel nadenken, dat ik niet elke sessie 100m+ vis. Voor die keren dat het moet, moet ik maar een oplossing zien te vinden.

Plezier is een van de belangrijkste dingen in mijn visserij. Een mooie kromme hengel hoort daarbij. mijn vorige hengels waren shimano speedmaster 13ft 3lb. Daar redde ik de 120m makkelijk mee. Ik vond het alleen niet fijn drillen.

Teruggestapt nu naar 12ft. Shimano speedmaster wederom. Dotmaal de nieuwe versie. Kreeg een deel voor me verjaardag, dus dat scheelde weer. Waarom.. Ontevreden was ik nooit over de speedmaster, alleen de lengte met drillen onder de top. Body hebben ze genoeg. Maar ook een mooie fishplaying actie. De blank, maar ook het uiterlijk, deden mij meteen verliefd maken. Ik heb niet meer verder gezocht.

De eerste keren gooien vind ik nog eng. 120 gram gaat met gemak. Rustige worp, 90m red ik ermee. Die 120 zal ook wel weer komen. Zeker als ik kijk dat ik met een 80 Gr. Loodje, 28/00 ultima dik over de 100m gooide. Wel windje mee om heel eerlijk te zijn! Ze drillen overigens super! Nu alleen nog over de angst heenkomen om weer vol uit te halen. Er zitten tevens hele sterke ogen op, titanium. Doe kunnen volgens mij ook nog wel gevlochten aan. Met een goede voorslag, weer durven te gooien, denk ik doe 120m ook wel weer te halen. Zo niet, dan gaan we maar zwemmen ofzo..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

06-10-2011 07:33

evt heb ik nog voor een mooi prijsje 3 3,5 lbs generator dave lane trapleuningen staan. Daar kun je sowiezo 100 meter mee smijten!